Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Üdv!

Remélem nem kérdezek nagy hülyeséget: tud valaki olyan 6 sebességes váltóról amit be lehet szerelni G Astrába? Az ideális peresze az lenne ha 1-5 seb. áttétele ugyanaz lenne mint a gyári váltóban, csak lenne benne egy 6. Plusz olcsó, megbízható, könnyen beszerezhető is lenne :P

Autópályán nagyon hiányzik egy 6. sebesság, 140-nél folyamatosan 4000 fölött pörög a motor, sokat fogyaszt és elég íhangos is. Ezt a tempót úgy érzem akár 3000-es fordulatszámon is tudná tartani, van benne elég nyomaték...

  • Hozzászólások 434
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Elküldve
Üdv!

Remélem nem kérdezek nagy hülyeséget: tud valaki olyan 6 sebességes váltóról amit be lehet szerelni G Astrába? Az ideális peresze az lenne ha 1-5 seb. áttétele ugyanaz lenne mint a gyári váltóban, csak lenne benne egy 6. Plusz olcsó, megbízható, könnyen beszerezhető is lenne :P

Autópályán nagyon hiányzik egy 6. sebesság, 140-nél folyamatosan 4000 fölött pörög a motor, sokat fogyaszt és elég íhangos is. Ezt a tempót úgy érzem akár 3000-es fordulatszámon is tudná tartani, van benne elég nyomaték...

F-28 az ön ember.De:

-1. kutya drága, ha egyáltalán van bontva.

-2. ha 1X elcsesződik, még drágább hozzá az alkatrész.

Szal sztem hozzá kell szokni ahhoz, ami van.Létezik persze épített váltó is, de arról most had ne beszéljek, mert nincsenek érdemleges infóim.

Elküldve

So666!

Rövid leszek: nincs ilyen. :P

Amelyik gyári 6 sebességes váltó, annak arányosan rövidítve vannak a fokozatai, és egyébként sem megy fel a motorodra, valamint a féltengelyei is mások. :D

Elküldve

Nagyjából igaza van opel16v-nek, sőt az F28-as váltó hatodik fokozatának áttétele még rövidebb mint mondjuk a hosszú F18-as (WR) 5. fokozata. Arról nem beszélve hogy télleg drága (legalábbis nekem): ha éppen találsz eladót (merhogy hiánycikk is), akkor összeteheted a két kezedet ha 150ezer alatt odaadják.

Elküldve
Ezekrol a valtokrol lehet a Neten talalni valamit? Pld milyen atteteleik vannak, hogy melyik autotipusba melyiket szereltek be...

Tgabika egyszer már beírt ide egy elég korrekt táblázatot a váltókról és áttételeikről. Bár asszem az hogy milyen típusba rakták őket, az nincs benne. Keress rá, most én sem tudom, hogy pontosan melyik topicban van. :oops: :oops: :roll:

Elküldve
Tgabika egyszer már beírt ide egy elég korrekt táblázatot a váltókról és áttételeikről. Bár asszem az hogy milyen típusba rakták őket, az nincs benne. Keress rá, most én sem tudom, hogy pontosan melyik topicban van. :oops: :oops: :roll:

Calibra valtokrol irtak:

[http]http://calibra.atw.hu/m_data/transfer.htm[/http]

Mind1 a valto atszerelesrol valoszinuleg inkabb lemondok, sajnalom hogy az Opelek nem az auto loerejehez melto sebvaltot szereltek bele.

Elküldve

A Z16XE ugye olyan 101LE-s.S, annal a LE-nek, és nyomatéknak elég az F16-os váltó.De pl. a többi moci 150LE, 170LE, 204LE, oda azért már kell az F20-as váltó.Esetleg az F28.

Elküldve

Nem F16 van azokon a motorokon... F17, meg F23, stb a G Astrákon...

Az F-eken meg F15 volt ezeken a mocikon.

So666!

Ha jobban utánajársz, akkor látod hogy az összes autógyártó hasonló áttételezéssel gyártja a váltóit, csak a motor paraméterekhez van finoman hangolva, annyi az eltérés. Az újabb autókban levő 6 sebességes váltókon is a 6 sebesség nem hosszabb, mint a mieinken az 5. :P

  • 2 weeks later...
Elküldve
Mióta bejött a hideg nyikorog a kuplungpedálom, gondolom van valahol rugó benne vagy vmi hasonló. Fujjam le wd40-el, mert az mindenre jó? :P

Szószerint. :mrgreen:

  • 2 weeks later...
Elküldve

Opel Kadet D F10 tipusú manuális 4-es és 5-ös fokozatú váltó olaj feltöltési mennyiségére lenne szűkségem, mert simering sérülés miatt elfolyt az olaj!

Elküldve
Opel Kadet D F10 tipusú manuális 4-es és 5-ös fokozatú váltó olaj feltöltési mennyiségére lenne szűkségem, mert simering sérülés miatt elfolyt az olaj!

Megadhatná valaki ugyanezt Omega R25-re is.. :roll:

Mármint azon kívül hogy a szintjelző csavarig.. Mert szeretném tudni, mennyi olajat vegyek a GM váltócsodájából? 2 lityi vagy3?

Gondolom olyan 1,8 leet, de nem vok biztos benne..

Elküldve

Ez nem probléma, csak egyenlőre furcsa:

Tegnap fölemeltem a kocsit, hogy kipuffot tömítsek pasztával.

A lényeg az, hogy korábban még nem indítottam be úgy, hogy a kocsi föl volt emelve.

Autó fölemelve, hajtott kerék nem ér a földhöz, motor alapjáraton, sebváltó üresben: a kerék forog, és nem kicsi erővel, (persze kézzel azért meg tudom tartani).

Járó motorral, váltó üresben: még egyébként nem indult el az autó, tehát nem hiszem, hogy össze lenne valami akadva a sebváltóban.

Ha kinyomom a kupplungot, a kerék nem forog tovább.

Elég fura, ennyi erőt vinne át a kavargó olaj a váltóban?

vagy valami más?

ez normális?

Elküldve
Elég fura, ennyi erőt vinne át a kavargó olaj a váltóban?

vagy valami más?

ez normális?

Ez normális!

Röviden: a nyelestengely fix fogaskerekei állandóan forgatják a kihajtótengelyen csapágyazott másik sor fogaskerék mindeggyikét (ezek valamelyikét kapcsolja a kapcsolómű a tengelyhez váltáskor)

az öt fogaskerék csapágyának surlódása plussz a sűrű olaj átviszi a forgást.

Elküldve

Hello'

G Astra váltó hideg idöben 1-est nehezen veszi be - tulajdonképpen szinte csak álló helyzetben (kb. 5 km-h alatt) kapcsolható. Elindulni lehet vele, csak visszakapcsolni nem. Néha be lehet erőltetni de ezt nem nagyon akarom... se dupla kuplung se gázfröccs nem segít, és hoszabb úton sem változik a helyzet. Cserébe nyáron teljesen jól működik :lol:

Szerelő cserélt benne olajat, ugyanazt az Opel váltóolajat tette bele, szerinte ennek nem lenne szabad okoznia ilyeneket... az összes lehetséges helyen megkente, most sokkal könyebben jár - kivéve az 1-est azt még mindig akadozva veszi :?

Mi a baj? Más olaj kell bele (milyen?) Nem hiszem hogy szinkronkopás lenne, még csak 72000Km van benne, nem recseg, nincs semmi zaja...

Elküldve
Hello'

G Astra váltó hideg idöben 1-est nehezen veszi be - tulajdonképpen szinte csak álló helyzetben (kb. 5 km-h alatt) kapcsolható. Elindulni lehet vele, csak visszakapcsolni nem. Néha be lehet erőltetni de ezt nem nagyon akarom... se dupla kuplung se gázfröccs nem segít, és hoszabb úton sem változik a helyzet. Cserébe nyáron teljesen jól működik :lol:

Szerelő cserélt benne olajat, ugyanazt az Opel váltóolajat tette bele, szerinte ennek nem lenne szabad okoznia ilyeneket... az összes lehetséges helyen megkente, most sokkal könyebben jár - kivéve az 1-est azt még mindig akadozva veszi :?

Mi a baj? Más olaj kell bele (milyen?) Nem hiszem hogy szinkronkopás lenne, még csak 72000Km van benne, nem recseg, nincs semmi zaja...

Szerintem minden autóé ezt csinálja hidegben.

Nekem is mindkét autómnál megvan ez a jelenség. :roll:

1-esbe tenni autót meg amúgy is csak álló helyzetben szabad. 8)

Elküldve
1-esbe tenni autót meg amúgy is csak álló helyzetben szabad. 8)

Elvileg.

Néha azért van rá szükség, de nagyon nagyon ritkán.

Egyébként én talán 3-szor raktam egyesbe a két év alatt guruláskor, de akkor gond nélkül vette.

Elküldve

Szerintem sem kell egyesbe rakni gurulás közben, de azért az se jó, ha teljesen lehetetlen. Nekem is volt ilyen gondom, én akkor a kuplungállítással orvosoltam.

Elküldve

Opel váltók sajna ilyenek. 1-esbe nehéz rakni mozgó állapotban.

Ha nagyon zavar a jelenség, akkor vegyél Hondát, abban kellemesen

megoldották ezt a problémát, igaz 80e km-ként cserélni kell benne az

olajat. :lol:

Elküldve
Szerintem sem kell egyesbe rakni gurulás közben, de azért az se jó, ha teljesen lehetetlen. Nekem is volt ilyen gondom, én akkor a kuplungállítással orvosoltam.

Akkor ti mind 2-esben csusztatott kuplunggal haladtok az araszolo pesti dugoban? En azt csinalom, csak ugye a 16V motort porgetni kell, a kuplungot is sajnalom, a valtot is sajnalom :roll:

Hondat vennek, de nem talaltam kombit :shock:

Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.