Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Vegyek Calibrát vagy ne ?


Zorro_16V

Recommended Posts

És honnan jött hogy 2.0 8 V vagy 2.5 V6 ? a két véglet...

egy jó 2.0 16V nem jobb kompromisszum ? Sokkal rosszabbul nem mehet mint egy 2.5...

Az az igazság hogy végletnek ugyan véglet, de nem áll ám olyan messze egymástól a két motor: a közös bennük az hogy ezeknek a legkisebb a karbantartásigénye, bár költség terén értelemszerűen vannak különbségek.

Link to comment
Megosztás:

20 éves autokrol beszélünk,persze hogy van mit csinálni rajtuk. Ez nyilt titok. A havi szerelést elkerülendö alapos állapotfelmérés és a hibák javitása. Utána kimegy a világbòl.

A tulajok nagy része átlagos fizubol gazdálkodik, ahogy én is. Igy csak toldozgatom foltozgatom, ahogy idöm és a matek engedi. Ettöl függetlenül napi használatban van.

idövel elérek a lista végére és lesz egy gyári állapotù Calibrám. Egy igazi ritkaság.

Link to comment
Megosztás:

Bízom benne , hogy sikerül normálisat találnom, egyelőre azzal bíztattak a tulajok, hogy minden hónapban szerelni kell valamit rajtuk. :D

Igyekszem nem elfogultan nyilatkozni, de sztem azért ez nem igaz. Pontosabban általánosítás, és éppen annyira vonatkozik bármilyen más autóra mint a Calibrára.

De vásárlás előtti alapos állapotfelmérés esetén nem kell tartani váratlan és költséges javításoktól. Ha teheted, a '95 utáni példányok közül válogass, azok korrózióvédelme némileg javult, kevésbé rozsdásodnak, a 4x4-et (nem csak turbóban volt!) viszont kerüld, elég drága a karbantartása.

Nehéz általános érvényű tanácsot adni, de én a jelenlegi kínálatból kerülném a 300e Ft-nál olcsóbb darabokat. Persze még így is kifoghatsz egy rosszabb példányt, de az alacsony árkategóriában eléggé megnő ennek az esélye.

Ha esetleg a környéken van konkrét kiszemelt példány, akkor szívesen elmegyek véleményt mondani róla, addig is Adrián oldalán van pár tanács leendő vásárlóknak: http://users.atw.hu/calibra/m_buyer/buyer.htm (bár némileg elavultak, például ma már festékvastagság-mérőt vinni Calibra vásárláshoz teljesen felesleges, gyakorlatilag lehetetlen olyan példányt találni ami még sosem volt törve (100-ból talán 2-3), de a kulcs itt is az hogy hogyan javították utána)

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Mától Calibrás vagyok én is. :) C20NE , grafitszürke :)

Gratulálunk hozzá! :) Én személy szerint kb 1 hónapja vagyok szintén Calibra tulaj, szintúgy C20NE.

Apropó vételtől számítva már több mint 1500 km-t raktam a drágába, de semmi olyan baja, hogy egyszer csak megállt volna. Viszont most kuplungoztatni van, mert már amúgy is csúszott és meg is adta magát a szerkezete félig meddig. Viszont el tudtam jönni hazáig, kb 4-5 km-re voltam itthonról, és még a szerelőig is feljutottam, ami úgy 1 km-re van. Nem hagyott ott a drágám. :)

Üdv McDeath

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 3 months later...

Sziasztok!

Öcsém régóta keres már magának egy igényesen tuningolt, szép állapotú C20XE Calibrát.

Végre összegyűlt a pénze, egy hírdetést is talált, ami alapján tetszik neki a járgány.

http://m.hasznaltauto.hu/auto/opel/calibra/opel_calibra_2.0_16v_akcios_arcsak_kp-7225785

Ismeritek a kocsi előéletét?

Érdemes megvenni?

Mire lehet számítani?

Budapestről még a lejutás is drága, szeretnénk biztosra menni.

Köszi előre is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Öcsém régóta keres már magának egy igényesen tuningolt, szép állapotú C20XE Calibrát.

Végre összegyűlt a pénze, egy hírdetést is talált, ami alapján tetszik neki a járgány.

http://m.hasznaltauto.hu/auto/opel/calibra/opel_calibra_2.0_16v_akcios_arcsak_kp-7225785

Ismeritek a kocsi előéletét?

Érdemes megvenni?

Mire lehet számítani?

Budapestről még a lejutás is drága, szeretnénk biztosra menni.

Köszi előre is!

Ezt az autót ugyan nem ismerem, de egy hátsó lámpa cserére már biztos hogy számíthatsz, a jobb oldali ugyanis valószínűleg beázik, ettől párásodik. Amúgy ránézésre jó sok pénz rá lett költve az optikára, ha a motort/fékeket/kasztnit is ilyen gondossággal ápolták akkor nagy baj nem lehet, bár nem ez az általános sajna.

Link to comment
Megosztás:

@Reddish:

Láttad már élőben Isti autóját (amit linkeltél)? Hááát... én nem akarok semmi rosszat mondani róla, úgyhogy maradjunk annyiban hogy ez sztem sok érte... nem kicsit.

Nem, de amit a srác linkelt be, arról is csak fénykép alapján tudsz véleményt mondani. A fényezés jónak tűnik képről, élőben meg lehet jön a csalódás, és akkor még működnek-e az elektromos dolgok, milyen a motor stb., amit képről meg se lehet állapítani.

Lehet rá kellene szánni üzemanyagra is pénzt, és többet is megnézni, köztük Istiét is, majd a végén lemenni a Kisvárdai géphez, és akkor lesz viszonyítási aránya (motorikusan is) megéri-e.

Link to comment
Megosztás:

Köszi az infókat és tanácsokat, srácok!

Igen, a párás jobb hátsó lámpa nekem is feltünt.

Öcsémnek sajna nem tetszik ez a másik, teljesen beleesett a kisvárdaiba. Én is azt mondtam neki, h legalább menjen el megnézni néhányat, h tanuljon, s legyen viszonyítási alapja.

Reméljük, nem lesz csalódás, ha személyesen megnézi!

Calibra találkozó várható mostanában?

Budapesten vannak, akik összejárnak?

Link to comment
Megosztás:

Megtudtuk a kisvárdai eladótól, hogy az autón lejárt a forgalmi és nincs a külső tuning elemekről (ajtók) spoilerek, szárny, semmiféle műbizonylat, így megbűntethet a rendőr.

Szerintetek ezeket a bizonylatokat hogyan, s mennyiért lehet utólag beszerezni?

Le tud-e vizsgázni így az autó?

Szereznénk ugyanis legalább a vizsgát belealkudni az árba.

Link to comment
Megosztás:

A műbizonylatnál érdemes lenne megkérdezni egy olyan embert, akinek hasonlóan (pl. lambo ajtók) lett átépítve az autója, mit , merre, hogyan.

Azért bátor dolog a műszaki vizsga áráról alkudni, amikor még nem is láttátok élőben az autót, nem tudni műszakilag milyen állapotban van. Ha az öcséd nem hajlandó kiadni kb. 16.000ft-ot (egy kis fogyasztású dízellel a haveri körből esetleg), hogy lemenjen megnézni, akkor vegye meg látatlanban, és ha mellé nyúl majd kifizet pár százezret, hogy megfelelő állapotba hozza.

Csak ne köpdösse utána a Calibrát, ha jönnek elő a gondok.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Megtudtuk a kisvárdai eladótól, hogy az autón lejárt a forgalmi és nincs a külső tuning elemekről (ajtók) spoilerek, szárny, semmiféle műbizonylat, így megbűntethet a rendőr.

Szerintetek ezeket a bizonylatokat hogyan, s mennyiért lehet utólag beszerezni?

Le tud-e vizsgázni így az autó?

Szereznénk ugyanis legalább a vizsgát belealkudni az árba.

Én inkább egy gyári állapotút néznék, aztán azt tuningolhatná a saját ízlése szerint. Bár szerintem a Calibra gyáriban a legszebb, de lehet hogy a fiatalabbak más szemmel nézik. A Lambóajtó meg eleve baromság, a garázsomban simán leverném a lámpát vele.

Hat kilóért már lehet válogatni, még V6 is akad. Ezzel még én is szemezek: http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/calibra/opel_calibra_2.5_v6-7304650

Nem akarok mindenképp autót cserélni, de gyakran álmodom az ex Calibrámról, valahogy hiányzik. Hülyén hangzik, de valamit elveszítettem vele, ami a részem volt. :blush:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.