Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

És honnan jött hogy 2.0 8 V vagy 2.5 V6 ? a két véglet...

egy jó 2.0 16V nem jobb kompromisszum ? Sokkal rosszabbul nem mehet mint egy 2.5...

Az az igazság hogy végletnek ugyan véglet, de nem áll ám olyan messze egymástól a két motor: a közös bennük az hogy ezeknek a legkisebb a karbantartásigénye, bár költség terén értelemszerűen vannak különbségek.

Elküldve

Nekem c20ne van. Alul nyomatékos fent elfogy belöle a szufla. Nagyon kényelmesen autozhato, ha az ember nem versenyezni akar. Volt nem 1 300 le-s autom is , és azt mondom a c20ne tökéletesen elég normál használathoz. Sportos külsejü nagy használati értékkel, jo fogyasztással.

Elküldve

20 éves autokrol beszélünk,persze hogy van mit csinálni rajtuk. Ez nyilt titok. A havi szerelést elkerülendö alapos állapotfelmérés és a hibák javitása. Utána kimegy a világbòl.

A tulajok nagy része átlagos fizubol gazdálkodik, ahogy én is. Igy csak toldozgatom foltozgatom, ahogy idöm és a matek engedi. Ettöl függetlenül napi használatban van.

idövel elérek a lista végére és lesz egy gyári állapotù Calibrám. Egy igazi ritkaság.

Elküldve

Bízom benne , hogy sikerül normálisat találnom, egyelőre azzal bíztattak a tulajok, hogy minden hónapban szerelni kell valamit rajtuk. :D

Igyekszem nem elfogultan nyilatkozni, de sztem azért ez nem igaz. Pontosabban általánosítás, és éppen annyira vonatkozik bármilyen más autóra mint a Calibrára.

De vásárlás előtti alapos állapotfelmérés esetén nem kell tartani váratlan és költséges javításoktól. Ha teheted, a '95 utáni példányok közül válogass, azok korrózióvédelme némileg javult, kevésbé rozsdásodnak, a 4x4-et (nem csak turbóban volt!) viszont kerüld, elég drága a karbantartása.

Nehéz általános érvényű tanácsot adni, de én a jelenlegi kínálatból kerülném a 300e Ft-nál olcsóbb darabokat. Persze még így is kifoghatsz egy rosszabb példányt, de az alacsony árkategóriában eléggé megnő ennek az esélye.

Ha esetleg a környéken van konkrét kiszemelt példány, akkor szívesen elmegyek véleményt mondani róla, addig is Adrián oldalán van pár tanács leendő vásárlóknak: http://users.atw.hu/calibra/m_buyer/buyer.htm (bár némileg elavultak, például ma már festékvastagság-mérőt vinni Calibra vásárláshoz teljesen felesleges, gyakorlatilag lehetetlen olyan példányt találni ami még sosem volt törve (100-ból talán 2-3), de a kulcs itt is az hogy hogyan javították utána)

  • 2 weeks later...
Elküldve

Mától Calibrás vagyok én is. :) C20NE , grafitszürke :)

Gratulálunk hozzá! :) Én személy szerint kb 1 hónapja vagyok szintén Calibra tulaj, szintúgy C20NE.

Apropó vételtől számítva már több mint 1500 km-t raktam a drágába, de semmi olyan baja, hogy egyszer csak megállt volna. Viszont most kuplungoztatni van, mert már amúgy is csúszott és meg is adta magát a szerkezete félig meddig. Viszont el tudtam jönni hazáig, kb 4-5 km-re voltam itthonról, és még a szerelőig is feljutottam, ami úgy 1 km-re van. Nem hagyott ott a drágám. :)

Üdv McDeath

  • Like 1
Elküldve

Köszönöm. :) Hazafelé összebarátkoztunk a géppel, fura volt ma átülni az Astrába, olyan könnyen járt minden :D (kuplung, kormány stb.... ) Jövő héten átnézi egy szerelő, addig lightosan használom. :)

  • 3 months later...
Elküldve

Sziasztok!

Öcsém régóta keres már magának egy igényesen tuningolt, szép állapotú C20XE Calibrát.

Végre összegyűlt a pénze, egy hírdetést is talált, ami alapján tetszik neki a járgány.

http://m.hasznaltauto.hu/auto/opel/calibra/opel_calibra_2.0_16v_akcios_arcsak_kp-7225785

Ismeritek a kocsi előéletét?

Érdemes megvenni?

Mire lehet számítani?

Budapestről még a lejutás is drága, szeretnénk biztosra menni.

Köszi előre is!

Elküldve

@Reddish:

Láttad már élőben Isti autóját (amit linkeltél)? Hááát... én nem akarok semmi rosszat mondani róla, úgyhogy maradjunk annyiban hogy ez sztem sok érte... nem kicsit.

Elküldve

Sziasztok!

Öcsém régóta keres már magának egy igényesen tuningolt, szép állapotú C20XE Calibrát.

Végre összegyűlt a pénze, egy hírdetést is talált, ami alapján tetszik neki a járgány.

http://m.hasznaltauto.hu/auto/opel/calibra/opel_calibra_2.0_16v_akcios_arcsak_kp-7225785

Ismeritek a kocsi előéletét?

Érdemes megvenni?

Mire lehet számítani?

Budapestről még a lejutás is drága, szeretnénk biztosra menni.

Köszi előre is!

Ezt az autót ugyan nem ismerem, de egy hátsó lámpa cserére már biztos hogy számíthatsz, a jobb oldali ugyanis valószínűleg beázik, ettől párásodik. Amúgy ránézésre jó sok pénz rá lett költve az optikára, ha a motort/fékeket/kasztnit is ilyen gondossággal ápolták akkor nagy baj nem lehet, bár nem ez az általános sajna.

Elküldve

@Reddish:

Láttad már élőben Isti autóját (amit linkeltél)? Hááát... én nem akarok semmi rosszat mondani róla, úgyhogy maradjunk annyiban hogy ez sztem sok érte... nem kicsit.

Nem, de amit a srác linkelt be, arról is csak fénykép alapján tudsz véleményt mondani. A fényezés jónak tűnik képről, élőben meg lehet jön a csalódás, és akkor még működnek-e az elektromos dolgok, milyen a motor stb., amit képről meg se lehet állapítani.

Lehet rá kellene szánni üzemanyagra is pénzt, és többet is megnézni, köztük Istiét is, majd a végén lemenni a Kisvárdai géphez, és akkor lesz viszonyítási aránya (motorikusan is) megéri-e.

Elküldve

Köszi az infókat és tanácsokat, srácok!

Igen, a párás jobb hátsó lámpa nekem is feltünt.

Öcsémnek sajna nem tetszik ez a másik, teljesen beleesett a kisvárdaiba. Én is azt mondtam neki, h legalább menjen el megnézni néhányat, h tanuljon, s legyen viszonyítási alapja.

Reméljük, nem lesz csalódás, ha személyesen megnézi!

Calibra találkozó várható mostanában?

Budapesten vannak, akik összejárnak?

Elküldve

Megtudtuk a kisvárdai eladótól, hogy az autón lejárt a forgalmi és nincs a külső tuning elemekről (ajtók) spoilerek, szárny, semmiféle műbizonylat, így megbűntethet a rendőr.

Szerintetek ezeket a bizonylatokat hogyan, s mennyiért lehet utólag beszerezni?

Le tud-e vizsgázni így az autó?

Szereznénk ugyanis legalább a vizsgát belealkudni az árba.

Elküldve

A műbizonylatnál érdemes lenne megkérdezni egy olyan embert, akinek hasonlóan (pl. lambo ajtók) lett átépítve az autója, mit , merre, hogyan.

Azért bátor dolog a műszaki vizsga áráról alkudni, amikor még nem is láttátok élőben az autót, nem tudni műszakilag milyen állapotban van. Ha az öcséd nem hajlandó kiadni kb. 16.000ft-ot (egy kis fogyasztású dízellel a haveri körből esetleg), hogy lemenjen megnézni, akkor vegye meg látatlanban, és ha mellé nyúl majd kifizet pár százezret, hogy megfelelő állapotba hozza.

Csak ne köpdösse utána a Calibrát, ha jönnek elő a gondok.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Megtudtuk a kisvárdai eladótól, hogy az autón lejárt a forgalmi és nincs a külső tuning elemekről (ajtók) spoilerek, szárny, semmiféle műbizonylat, így megbűntethet a rendőr.

Szerintetek ezeket a bizonylatokat hogyan, s mennyiért lehet utólag beszerezni?

Le tud-e vizsgázni így az autó?

Szereznénk ugyanis legalább a vizsgát belealkudni az árba.

Én inkább egy gyári állapotút néznék, aztán azt tuningolhatná a saját ízlése szerint. Bár szerintem a Calibra gyáriban a legszebb, de lehet hogy a fiatalabbak más szemmel nézik. A Lambóajtó meg eleve baromság, a garázsomban simán leverném a lámpát vele.

Hat kilóért már lehet válogatni, még V6 is akad. Ezzel még én is szemezek: http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/calibra/opel_calibra_2.5_v6-7304650

Nem akarok mindenképp autót cserélni, de gyakran álmodom az ex Calibrámról, valahogy hiányzik. Hülyén hangzik, de valamit elveszítettem vele, ami a részem volt. :blush:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.