Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Nem jobb, más.

Amúgy ha tehetném, újra vennék Calibrát csak kicsit fiatalabbat és V6-ost.

Én is gondolkodtam a V6-on, csak arról meg azt mondják hogyha szerelni kell akkor az nagyon macera

Elküldve
Én is gondolkodtam a V6-on, csak arról meg azt mondják hogyha szerelni kell akkor az nagyon macera

Így igaz, és nem is olcsó a karbantartása. Első Calibrának nem ajánlanám, de én már így több mint 3 év Calibrázás után be merném vállalni.

Elküldve
Így igaz, és nem is olcsó a karbantartása. Első Calibrának nem ajánlanám, de én már így több mint 3 év Calibrázás után be merném vállalni.

Igazság szerint a nyóccelepes lenne az ésszerű választás, csak félek hogy gyengusz lesz, az 16V meg nem tudom mennyire bírná kiképzést. Végülis nem vagyok egy autógyilkos csak néha szeretem kicsit megtaposni a vasat.

Elküldve

Akkor bőven elég a 8V. Nekem is hasonló aggályaim voltak az elején, de aztán a több mint 3 év alatt egyszer sem jutott eszembe hogy gyenge lenne a Calibra (vagy csak nem vágytam erősebbre).

Elküldve

A "néha megtaposni a vasat" azalatt azt értettem hogy ha vki mellémáll nagypofával tegyek róla hogy ne legyen nagy pofája, ehhez viszont lehet kevés a 8v. Bár van ahova a turbó is :lol:

Elküldve
Akkor bőven elég a 8V. Nekem is hasonló aggályaim voltak az elején, de aztán a több mint 3 év alatt egyszer sem jutott eszembe hogy gyenge lenne a Calibra (vagy csak nem vágytam erősebbre).

ilyet hogy irhatsz? :lol:

Elküldve

sztem ha van rá keret akkor az a 2 turbo amit kinéztél jó választás lenne, ha már mindenképp turbó. Ha nem akkor most van egy pár elég korrekt v6 eladó. Ha meg a v6 túl sok akkor 1-2 c20xe is fellelhető ami megint csak jó választás lenne.

Elküldve
sztem ha van rá keret akkor az a 2 turbo amit kinéztél jó választás lenne, ha már mindenképp turbó. Ha nem akkor most van egy pár elég korrekt v6 eladó. Ha meg a v6 túl sok akkor 1-2 c20xe is fellelhető ami megint csak jó választás lenne.

Lássuk mit ajánlasz :lol:

Elküldve
Már hogyne írnék?

Most asszed hogy mer' neked C20XE-d van, akkor már mindenki irigyli tőled? :lol:

Kibékültem a sorsommal, na.

kevés az XE néha :lol:

Elküldve
http://www.hasznaltauto.hu/2499347_opel_calibra_1992

http://www.hasznaltauto.hu/1853687_opel_calibra_1994

http://www.hasznaltauto.hu/2390238_opel_calibra_1994

kb ezek amikről tudok is vmit, meg biztosan van még pár, de most nincs kedvem átnézni az egész kínálatot :lol:

én v6-ot vennék....márcsak a futómű, fékek miatt.... viszont drágább rá a biztosítás...meg a lóerőadó.. bár nem automata váltósat..

Elküldve
én v6-ot vennék....márcsak a futómű, fékek miatt.... viszont drágább rá a biztosítás...meg a lóerőadó.. bár nem automata váltósat..

sajnos a fékek azon sem tudnak sokkal többet, futóműben jelentős különbség nincs, és igen az autómata kicsit olyan hm... :lol:

Viszont tény hogy pl nem mindennapi pesti autó, de lehet hogy 13 literben kilehet bekülni vele pesten is :lol:

Elküldve
sajnos a fékek azon sem tudnak sokkal többet, futóműben jelentős különbség nincs, és igen az autómata kicsit olyan hm... :lol:

Viszont tény hogy pl nem mindennapi pesti autó, de lehet hogy 13 literben kilehet bekülni vele pesten is :)

Ótómata olyan hmmmm.... túl kényelmes :lol:

De a második az kéziváltós.

Mintha korábban már láttam volna képeket erről a kocsiról, felni nagyon ismerős.

Elküldve

kényelmesnek lehet hogy kényelmes pl pesten dugóban nem kell 1 kuplung állandóan, de akkor vált amikor akar meg nincs motorfék stb.

Elküldve
én v6-ot vennék....márcsak a futómű, fékek miatt.... viszont drágább rá a biztosítás...meg a lóerőadó.. bár nem automata váltósat..

A V6 nem merevhidas hátul? :lol:

  • 2 months later...
Elküldve

Üdv!

Új ,,tag,, vagyok.

Erős elhatározás van bennem, hogy régi álmomat megvalósítván vegyek egy Calibrát.

Hobbi autónak venném, de szükségem lenne pár jótanácsra, segítségre.

Az anyagiak eléggé meghatározóak, tehát leginkább az olcsóbb darabok érdeklnek, 8szelepes motorral az olcsóbb fenntartás miatt.

http://www.hasznaltauto.hu/2694523_opel_calibra_1991

http://www.hasznaltauto.hu/2612038_opel_calibra_1992

http://www.hasznaltauto.hu/2746716_opel_calibra_1991

http://www.hasznaltauto.hu/2734912_opel_calibra_1990

Első körben ezek tetszetek meg. Esetleg ismeri valaki valamelyiket? Nem várok csodákat, egyértelmű, hogy mind volt már tk-s a km-meg röhej, de ettől függetlenül....? Melyiket érdemes 1általán megnézni?

Segítségeteket előre is köszi.

üdv,

Tibi

Elküldve
Üdv!

Új ,,tag,, vagyok.

Erős elhatározás van bennem, hogy régi álmomat megvalósítván vegyek egy Calibrát.

Hobbi autónak venném, de szükségem lenne pár jótanácsra, segítségre.

Az anyagiak eléggé meghatározóak, tehát leginkább az olcsóbb darabok érdeklnek, 8szelepes motorral az olcsóbb fenntartás miatt.

http://www.hasznaltauto.hu/2694523_opel_calibra_1991

http://www.hasznaltauto.hu/2612038_opel_calibra_1992

http://www.hasznaltauto.hu/2746716_opel_calibra_1991

http://www.hasznaltauto.hu/2734912_opel_calibra_1990

Első körben ezek tetszetek meg. Esetleg ismeri valaki valamelyiket? Nem várok csodákat, egyértelmű, hogy mind volt már tk-s a km-meg röhej, de ettől függetlenül....? Melyiket érdemes 1általán megnézni?

Segítségeteket előre is köszi.

üdv,

Tibi

Hali.

Én ezt nézném meg elöször.

http://www.hasznaltauto.hu/2746716_opel_calibra_1991

Lehet hogy gondos gazdija volt ha 5 évig nála volt.

Elküldve

Egyetértek az előttem szólóval, a fentiek közül az általa is ajánlott tűnik a legjobb választásnak (a kék meg a fekete röhej), de azt tudnod kell hogy ennyiért nem nagyon fogsz megbízható autót kapni. Calibrás körökben nagyjából általános vélekedés hogy egy megbízható autó C20NE motorral olyan 7-800e Ft környékén van, ha 400e-ért veszel egyet, akkor készülj fel rá hogy a hiányzó 300e Ft-ot előbb-utóbb bele fogod locsolni, de nem kell elkeseredni, nem egyszerre, hanem állapottól függően hosszabb-rövidebb idő alatt. A Calibra az már csak ilyen, kevés megkímélt példány van belőle. Illetve idehaza nagyjából egy sem, külföldön igen, de az meg elérhetetlenül drága. Amúgy a motorválasztásoddal abszolút egyetértek, a C20NE a legmegbízhatóbb motor a Calibrából, még talán a V6 veszi fel vele a versenyt megbízhatóságban, de az meg drágán fenntartható.

Elküldve
Egyetértek az előttem szólóval, a fentiek közül az általa is ajánlott tűnik a legjobb választásnak (a kék meg a fekete röhej), de azt tudnod kell hogy ennyiért nem nagyon fogsz megbízható autót kapni. Calibrás körökben nagyjából általános vélekedés hogy egy megbízható autó C20NE motorral olyan 7-800e Ft környékén van, ha 400e-ért veszel egyet, akkor készülj fel rá hogy a hiányzó 300e Ft-ot előbb-utóbb bele fogod locsolni, de nem kell elkeseredni, nem egyszerre, hanem állapottól függően hosszabb-rövidebb idő alatt. A Calibra az már csak ilyen, kevés megkímélt példány van belőle. Illetve idehaza nagyjából egy sem, külföldön igen, de az meg elérhetetlenül drága. Amúgy a motorválasztásoddal abszolút egyetértek, a C20NE a legmegbízhatóbb motor a Calibrából, még talán a V6 veszi fel vele a versenyt megbízhatóságban, de az meg drágán fenntartható.

Szia!

Érdekes a dolog. Ahogy a hasznaltautot nézegetem, a 7-800-as kategória az már 16v szintje inkább. Mi az, amire ,,ennyit,, kell beleölni egy 8v-be pluszba, h jó legyen? Az a Vecrák is javarészt ezzel a motorral vannak szerelve. azokra is enniyt kéne rákölteni? Igazából hobbi autónak(3. auto) venném, minimális használattal, hétvégére, nem baj, ha foglalkozni kell vele(amíg nem motorhoz kell nyulni)..

Mi romlik el ebben a mociban?

Elküldve

A mociban semmi (nem véletlenül volt az év motorja '88-ban és nem véletlenül másolta le szinte egy-az-egyben a Mazda), mondtam hogy az egyik legmegbízhatóbb. Ha megfelelő oljat töltesz bele és nem hajtod hidegen, akkor simán elmennek többszázezer kilómétert is (a neten kering egy C20NE 900ezer kilóméterrel) Ettől még az autó simán használható, amikre apránként elköltöd a pénzt azok inkább ilyen apróságok lesznek mint szilentek a futóműben, rozsda a kerékjárati ívnél, meg ilyesmi. De aki szereti a Calibrát, annak ez nem bosszúság, mert az világosan látja benne minden egyes forint helyét. :blush:

Elküldve
A mociban semmi (nem véletlenül volt az év motorja '88-ban és nem véletlenül másolta le szinte egy-az-egyben a Mazda), mondtam hogy az egyik legmegbízhatóbb. Ha megfelelő oljat töltesz bele és nem hajtod hidegen, akkor simán elmennek többszázezer kilómétert is (a neten kering egy C20NE 900ezer kilóméterrel) Ettől még az autó simán használható, amikre apránként elköltöd a pénzt azok inkább ilyen apróságok lesznek mint szilentek a futóműben, rozsda a kerékjárati ívnél, meg ilyesmi. De aki szereti a Calibrát, annak ez nem bosszúság, mert az világosan látja benne minden egyes forint helyét. :blush:

Nekem az a fő szempont, hogy ne rohadjon le az ut szélén, menjen, amikor menni akarok. Nem igazán bízok másokban, szoval megvétel után ugyis mindent kicseréltetnék, amit ki kell. Mik azok a tipikus hibák, amik nagyobb összegbe kerülnek? Mire figyeljek amikor megnézek 1et?

Az összes használatautora igaz, hogy rá kell költeni utána, ez benne van a pakliban.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.