Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Vegyek Calibrát vagy ne ?


Zorro_16V

Recommended Posts

ez jóóóóóóóó.

és milyen igaz...

jah milyen igaz :lol: :lol:

minden honapban előkerül a "vegyek e calit, vegyek e gsi-t, c20ne-t, vagy c20xe-t, mit kell megnézni rajta" kérdések

aztán mindig kiderül:

- mind sz@r

- ami nem sz@r azt nem adják el

- ami nem sz@r és eladó az

a., kamu

b., iszonyat ára van

- mindet sérülésmentesként árulják (.....)

- mindenki szerint mind szét van hajtva csak az övé nem

- a c20xe jobb

- a c20ne jobb

pedig tök egyszerűen le lehetne sarkitani ezt a kérdést:

- amikor tiprod és megy mint az állat, meg amikor irigykedő pillantásokkal nézik az autót akkor örül a fejed

- amikor a 4. szervizben nem tudják megmondani mi a baja akkor ideges/szomoru vagy

aki meg a költségeken agyal egy sportos ámde kissél koros autónál az meg jó gyorsan felejtse el :lol:

meg jók ezek a nyomatékgörbék, tuti kiindulási alap 10-15 éves hajtott autóknál

egyszer méretni kellene....van vagy 3-5 cali, meg vagy 6-8 gsi a klubban...szted hányféle eredményt kapnánk? ;) :D :D

Link to comment
Megosztás:

Fiúk, a calibrainfo-n lévő teljesitmény ábrák eltérő skálázású koordinátarendszerben vannak ábrázolva, nem érdemes egymásra ollózni a görbéket! :lol:

Szerintem aki vásárlás előtt áll, próbálja ki mind az 5 féle motorral, aztán döntse el.

Itt mindenkiben dühöng a szubjektiv vélemény... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szerintem aki vásárlás előtt áll, próbálja ki mind az 5 féle motorral, aztán döntse el.

Itt mindenkiben dühöng a szubjektiv vélemény... :lol:

Valamilyen szinten igazad van, de egy próbaúttal nem lehet hosszútávú következtetéseket levonni (ha mész vele 10 percet, akkor honnan tudod hogy mennyire megbízható?), valamint próbaútnál előfordulhat hogy valaki csupa gyenge C20XE-t fog ki, és akkor kialakulhat benne az a hamis vélemény, hogy a C20NE erősebb mint a C20XE. Ezért kellenek az adott típusú autót használók valamennyire szubjektív megítélései, de ha elég sok ilyet olvas valaki, akkor előbb-utóbb kialakíthat magának egy nagyjából objektív véleményt is. Tessék olvasni pölö a Totalcar népítéletet, abból is lehet tanulni.

Link to comment
Megosztás:

Fiúk, a calibrainfo-n lévő teljesitmény ábrák eltérő skálázású koordinátarendszerben vannak ábrázolva, nem érdemes egymásra ollózni a görbéket! :lol:

Zorro,

megkérlek, hogy gondolkodj, mielőtt írsz.

Én a NYOMATÉKGÖRBÉKET ollóztam egymásra, NEM A TELJESÍTMÉNYGÖRBÉKET.

A nyomatékgörbéknek pedig a skálázása 100%-ban megegyezik. A teljesítmény az, amiben különböző a skálázás.

egyutta3_www.kepfeltoltes.hu_.gif

Eredeti ábrák láthatók:

http://www.calibrainfo.hu/index_tech_c20ne.html

http://www.calibrainfo.hu/index_tech_c20xe.html

Nem a Calibra topicban vagyunk? Okos....

Összehasonlítani egy gyakorlatilag ugyanakkora lökettérfogatú turbómotort egy normállal? Okos...

Link to comment
Megosztás:

Összehasonlítani egy gyakorlatilag ugyanakkora lökettérfogatú turbómotort egy normállal? Okos...

Wazz, mire jó ez az örökös civakodás...

Calibra topikban vagyunk, és mivel a Calibrát leegyszerűsítve 4 féle motorral szerelték (8v, 16v V6, turbo), ezért kénytelenek vagyunk ezeket összehasonlítani. Ha majd általánosan bárki számára elérhető lesz a Ferrari-motoros vagy a lökhajtásos Calibra, akkor azokat is belevesszük az összehasonlításba.

Okosok... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Wazz, mire jó ez az örökös civakodás...

Calibra topikban vagyunk, és mivel a Calibrát leegyszerűsítve 4 féle motorral szerelték (8v, 16v V6, turbo), ezért kénytelenek vagyunk ezeket összehasonlítani. Ha majd általánosan bárki számára elérhető lesz a Ferrari-motoros vagy a lökhajtásos Calibra, akkor azokat is belevesszük az összehasonlításba.

Okosok... :lol:

Annyit próbáltam érzékeltetni a kollégával, hogy a MEGLEHETŐSEN egy relatív fogalom.

Még szép, hogy a turbós calibra ötször jobban megy a c20xe-nél, nem is tagadta senki.

Link to comment
Megosztás:

iqbela,

ott a pont! Farok voltam, csak írtam, most meg gondolkodom! :blink:

Igazából ott indul a vásárlás, hogy eldöntöd, cirkálni akarsz vagy ott akarod hagyni a negatívodat az ülésen. :) Aztán ennek megfelelően lehet nézelődni, érdeklődni.

Szerintem mondjuk azt, hogy mindegyik motor istenkirály és Redline-nak máris nincs igaza ! :)

Év végéig feltolok egy csomó cuccot a calibrainfóra, érdemes majd ránézni !

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...

Üdv.

Lenne egy két kérdésem, sok ember mondja hogy Calibrát ne vegyél mert nem fogsz jól járni vele

csak az a bökkenö hogy még egyik sem mondta meg a frankot hogy miért ne vegyek

Mi a baj velük.

csak azt modogatják hogy szét vannak hajtva. (bár ez a hozzánemértök jelmondata is lehetne)

Ennyi erövel nem is lenne szabad használtautot venni (10 éves kor után) mert mind szét van hajtva.

Pedig nekem annyira tetszenek formára és már annyira nem is drága 600 000 környékén lehet kapni.

Bár biztos zavarna hogy a hátraülöknek hajtogatni kell az ülést meg kicsi a hely. de gondolkodoba ejt a dolog.

Válaszaitokat elöre is köszönöm

Üdv Pepe

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Lenne egy két kérdésem, sok ember mondja hogy Calibrát ne vegyél mert nem fogsz jól járni vele

csak az a bökkenö hogy még egyik sem mondta meg a frankot hogy miért ne vegyek

Mi a baj velük.

csak azt modogatják hogy szét vannak hajtva. (bár ez a hozzánemértök jelmondata is lehetne)

Ennyi erövel nem is lenne szabad használtautot venni (10 éves kor után) mert mind szét van hajtva.

Pedig nekem annyira tetszenek formára és már annyira nem is drága 600 000 környékén lehet kapni.

Bár biztos zavarna hogy a hátraülöknek hajtogatni kell az ülést meg kicsi a hely. de gondolkodoba ejt a dolog.

Válaszaitokat elöre is köszönöm

Üdv Pepe

Nekem volt Calibrám, nem is egy. 1 16V és 2 nyócszelep, valamint bontottam egy 8 szelepet atomjaira.

Calibrát csak akkor vegyél ha szerelmes vagy. Nem vicc. Egyébként utálni fogod. 600 környékén csak leharcolt darabokat fogsz találni. Nem az autó a rossz, hanem 90%-ban rossz kezekbe került.

Kinyomják a belét de amikor szervizelni kéne akkor azt már nem. Sok Calibrát láttam amibe eleve nem is odavaló alaktrész volt.

Ha 600 körül gondolkozol Calibrában akkor mindenképp 2.0 8V-t (C20NE) vegyél. A 16V-nél húzósabbak az alkatrész árak és szervízigényesebb is. A turbóról és V6-ról ne is beszéljünk.

Este xenon nélkül készülj fel h semmit nem lehet látni a tompítottjával. De tényleg semmit. Olyan mint anyám új puntojának a helyzetjelzője.

Rohadnak mint a korabeli opelek általában. Ha el kezdi enni a rozsda akkor nincs megállás. Főleg itthon a jó kis téli sózás miatt. Megcsináltatod a sárvédőívet és ha szerencséd van akkor 1 telet kibír.

Nagyon át kell nézni mert nagy részük min. 2 autóból van összerakva. Nem bíznám rá magam egy össze-vissza heggesztett karosszériára egy komolyan ütközés során.

Szép autó, nagyon szép, de ha nem szerelemből ülsz bele és nem szívesen foglalkozol vele rendszeresen akkor pár hónap múlva úgyis meghirdeted. Tudni kell viszont h a Calibra meghálája a törődést és nagyon feelinges autó amit imádni lehet.

Link to comment
Megosztás:

Csak egyetérteni tudok DragonK kartársammal: a jó állapotú és viszonylag kevés gondot okozó Calibrák (még mindig 8 szelepesre gondolok - hazabeszélek mert nekem is az van) ma is nagyjából 1.000.000Ft-ba kerülnek. Persze he elég elszánt vagy, meg lehet venni a hatszázezrest is, de az is kábé ennyibe fog kerülni mire felhozod jó állapotra. Tehát télleg szív kell hozzá, valamilyen szinten megszállottság és elkötelezettség, viszont ha ez megvan benned és hajlandó vagy költeni rá hogy elérd ezt az állapotot, akkor nagyon fogod szeretni és sosem hagy majd cserben, így van ez az enyémmel is. Mérlegelni kell, hogy megéri-e ez neked.

Annyit még, hogy ha picit több pénzed van Calibrára, akkor a 8 szelepes után/mellett még a V6-ot tartják a legmegbízhatóbbnak, de problémamentes állapotú abból még mindig olyan 1,5M-ba kerül (és a 8v-hez mérten drágább a javítása ha valami elromlik rajta).

Ja és a 4x4-től óvakodj, gyárilag alulméretezték, emiatt hamar tönkremegy (a piacon fellelhető példányok 90%-ában nem is működik), és a teljes javítása közel 400.000Ft-ot emészt fel.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Köszönöm a válaszaitokat.

Ezt viszont tegnap elfelejtettem, hogy mi a helyzet a korrozioval, de megválaszoltátok a dolgot.

Én ehhez csak annyit tennék hozzá hogy egy két Calit amit csak futolag megnéztem, nem volt egyiken sem egy rozsda folt sem, és ezzel kapcsolatban lett volna kérdésem.

Azért köszi a tanácsokat, hát akkor mégse lesz Calim 600 000-ért mert volt egy két roncsom (nem Opel)

és most már inkább olyat vennék amit nem kell szerelgetni annyit meg fetrengeni alatta.

Akkor még kell jocskán sporolgatni.

Üdv Pepe

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.