Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Vegyek Calibrát vagy ne ?


Zorro_16V

Recommended Posts

Ez tőled függ!

Ha bejön a formája, tetszik a Calibra-feeling és nem riaszt el a tény, hogy a Calibra (előéletétől szinte függetlenül) egy költséges fentartású autó, akkor vedd meg. Ha nem sajnálod az energiát, hogy rendbe rakt, akkor a forgalmijának nálad a helye. Általában nem kevés idő és pénz, hogy műszakilag és külsőleg remek állapotra tudd hozni, ha ezt nem vállalod be, inkább mondj le róla, mert nyár végén úgyis hírdetni fogod ... Ha megtartod, nem úszod meg, hogy foglalkozz vele, erről a Cali gondoskodni fog, időről-időre. :D Ezért csak olyan embernek ajánlom, aki fülig belezúgott, képes arra, hogy szervízelje, esetleg tuningolja, máskülönben keserű szőllő lesz, nagy csalódás. Viszont a Calibra élmény egy különleges érzés! Sportülésben, az átlag autóknál mélyebben ülve gördülni az úton egy olyan géppel, amit sok mai tervezésű tucatautónál jobban megnéznek, nem kis dolog! A formája telitalálat, szívet dobogtató, méltó utodja nem készült azóta sem. Ezt tudja adni nap mint nap, ha vállalod a szívást, a kellemetlenségeket, a magas alkatrész árakat, a rendszeres szervízelést és a rendszertelen meglepetéseket, amivel ez az sportautó jár. Nekem mindig elég volt lemosni, körbejárni, hogy elfelejtsem azt a több százezer forintot, amit eddig ráköltöttem ...


2003091618582063_4.JPG


Tehát gondoldd át és csak akkor vágj bele, ha úgy érzed, egy ilyen gép neked NAGYON kell ! :wink:

Link to comment
Megosztás:

És tegyük hozzá, hogy vannak még csodák!

Találhatsz olyan darabot is, ami szép és jó állapotú, szinte minimálisan kell rákölteni.

Az a fontos, hogy ha ilyet találsz, azt becsüld meg, tölts vele több időt, mint a számodra jelenleg legfontosabb tárggyal/személlyel!

Meg fogja hálálni, mert a Calibra nem egy autó!

A Calibra AZ AUTÓ!

Ez nem az az autó, amit nem kell lemosni/kiporszívózni két hétig, 5-6 ezerrel túl lehet csúszni az olajcserén. Ez egy olyan autó, amit hetente kétszer takarítasz, inkább korábban viszed olajcserére, ha valami hibát látsz, rögtön megnézed/megnézeted és nem mászkálsz vele hetekig pirosan világító ábrákkal.

Akkor talán jobban is fogsz örülni, mint először gondoltad volna.

Tehát most sajnos nem értek egyet Zorro cimborámmal: ez az autó nem folyamatos szívás (néha tényleg nagyon), ha rendben van, nagy meglepetéseket sem fog okozni, de ennek feltétele a teljes odaadás!

pic5352657.jpg

Ezt az autót SZERETNI KELL!

Link to comment
Megosztás:

Tudom, hogy a turbo a legkiralyabb az osszes Opel kozul, foleg ar/teljesitmeny viszonylatban. De nagyon fontos tudni, hogy a turbo fenntartasa nagyon draga. Meg akkor is, ha hibatlan kocsit fogsz ki, aminek 0.00001% eselye van, mert ezt a kocsit mindenki arra veszi, hogy agyonverjek :) A 4x4 gyakorta bedoglik, a turbo meg ugye nem tul olcso, es nagyon hamar beszippantja az olajat is.

Ezert karpotol, hogy nincs 250-nel leszabalyozas es a 4x4 nagyon hasznos joszag. Jo tudni, hogy nincs turbo 4x4 nelkul. Ha csak elsokerekkel kinalnak turbos calibrat, az szet van cseszve. Hamarosan ujra elindul a calibraclub.hu, lesz(van) egy hosszabb leiras a vasarlas elotti atnezendokrol.

Ja, es ezeket a szomoru dolgokat ugy irom, hogy turbo-m van.

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Bazs,

kinek milyen szerencsével/odafigyeléssel vesz autót, olyan szintű meglepik fogják érni. Vagy nem. Gyönyörű állapotú gépek is okoztak csalódást és fordítva. Én szakszervíz felmérésére tudtam 2 és fél éve támaszkodni, ami nem bizonyult elégnek. Utána jöttek elő komolyabb és komolytalanabb hibák, de csak akkor állt le alattam, amikor az AC bedöglött és nem pumpálta a benyát.

Most télen is hű jószághoz híven teszi a dolgát, ha csúszkálva is de elvisz mindehová. Pöccre indul, működik a gépezet és ez az, ami sokat számít. Amíg el nem felejtem, kiveszem a zár jégoldót a kesztyűtartóból, mert ott nem sok hasznát veszem ... :)

Opel rulezzzz, Calibra rulezzzzzz !!!

Link to comment
Megosztás:

Most télen is hű jószághoz híven teszi a dolgát, ha csúszkálva is de elvisz mindehová.

és olyan sötét, hogy nem látsz ki belőle és lelkiismeretfurdalás nélkül hagyod hogy szegény faastrás klubbtárs meg 35 percet fagyoskodjon a villamosmegálloban a Hungárián mert a villamos baszik jönni :)

(igaz én is későn vettelek észre, és csak az oldalsó matrinyárol ismertelek fel :wink: )

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Hi!!!

C20Let ------GAME OVER. 2. komplett motorfelújítás után kb 5000.km megtétele után, az első után is kb ennyit ment sajna.Mindig ráizgulok a turbóra , de szegény barátom autója elriaszt állandóan.

pic4325846.jpg

http://kep.tar.hu/gsi16v/images/pic4325848.jpg

http://kep.tar.hu/gsi16v/images/pic4325849.jpg

http://kep.tar.hu/gsi16v/images/pic4325850.jpg

http://kep.tar.hu/gsi16v/images/pic4325851.jpg

http://kep.tar.hu/gsi16v/images/pic4325852.jpg

http://kep.tar.hu/gsi16v/images/pic4325858.jpg

bocs ha sok a kép!

--------------------------

Semmi baj , legözelebb nem kell mindent berakni ide:)) Lehet linket is. Kijavítotam, by Moderátor

Link to comment
Megosztás:

Segítségeteket kérném abban, hogy jobbá és

tartalmassssabbá tegyük a MOTE Opel Magazin oldalát.

1. Ha klubtag vagy akkor kérlek írj egy rövid

beszámolót az autódról és csatolj hozzá 5db max

300x300-as felbontású képet.

2. Bárki akinek van szerelési tapasztalata , írja

le is mi publikáljuk!

3. Linkgyűjteményünket te is gyarapithatod.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Tanácsot kérnék tőletek, hogy melyik motorral érdemeseb megveni a 2.0i v. 2.0i 16v-sel? :?: Melyik a tartósabb, megbizhatóbb? És lényeges külömbség van-e a két motor között teljesitményben.

Segitsetek, irjátok le a véleményeteket.

:idea:

egy leendő calibra tulajdonos :)

Link to comment
Megosztás:

Igen, lényeges különbségek vannak a két motor között :

2.0i (motorkód C20NE) :

szelepek száma : 8

teljesítmény : 115 LE

nyomaték : 170 Nm

vezérműtengely : 1 db

motor_c20ne.jpg

2.0i 16v (motorkód C20XE) :

szelepek száma : 16

teljesítmény : 150 LE

nyomaték : 196 Nm

vezérműtengely : 2 db

motor_c20xe.jpg

( bővebben : http://www.calibrainfo.hu )

A szelepek számán és a motor teljesítményén kívül a 8 szelepes megbízhatóbbnak, a 16 szelepes pörgősebbnek számít. A 16v-nek van pár érzékeny pontja, ami a 8v-nél nincs. A 8v "jó öszvér" módjára elvisz a világ végére is, strapabíró moci, alacsony fordulaton adja le a nyomatékát, tehát jól autózható, de nincs olyan dinamikája, mint a 16 szelepesnek. Egy jól karbantartott 16v viszont jobban felpörög, nagyot húz, bár 3000 ford/perctől jön meg igazán az ereje. Mondjuk addig sem lomha ... :lol:

Mindkét fajtából találsz halálán lévő és megkímélt állapotút, ez utóbbiak száma elég alacsony. :) Jól nézd át, akármelyik fajtát is választod!

Tartósság szempontjából általában a 8 szelepest szokták ajánlani. Mindkettőnek ugyanaz a blokkja, de más konstrukciójú hengerfej dolgozik rajta (leegyszerűsítve). Szerintem minden a használat módján és a karbantartáson múlik, ezért inkább tőled függ, hogy milyet akarsz (teljesítményben) és milyet találsz (állapotra).

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...

köszönöm nektek,sokat segitettetek!

jelenleg astra tulaj vagyok,viszont vaciláltam hogy le e cseréljem a vasat a Ti tipusotokra....de azt hiszem maradok az astramba!nem akarok megbántani senkit,nem is vagyok igénytelen,költök is rá.Viszont!az elég kár hogy Ti is megirtátok hogy nagyon ki kell fogni!másoktol is halottam hogy ne tegyem!elég drága fentartani,és mindig van vele valami....

viszont azt nem vitatom el hogy ritka szép joszág! :wink:

Link to comment
Megosztás:

  • 1 year later...

Én ezen a háten kapom meg a calibrám!!!!!!! imádom öket!! én is sokat gondolkodtam mert elég sok rosszat hallani rola de szerencsésen kifogtam egy nem gyilkolt családi autót... egyenlőre sztem még nem gyártotak iylen szép és tekintet mélto sport autót... de lehet elfogult vagyok :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Én ezen a háten kapom meg a calibrám!!!!!!! imádom öket!! én is sokat gondolkodtam mert elég sok rosszat hallani rola de szerencsésen kifogtam egy nem gyilkolt családi autót... egyenlőre sztem még nem gyártotak iylen szép és tekintet mélto sport autót... de lehet elfogult vagyok :lol: :lol:

Képek? Milyen motor lesz benne?

Link to comment
Megosztás:

egyenlőre sztem még nem gyártotak iylen szép és tekintet mélto sport autót... de lehet elfogult vagyok :lol: :lol:

de

pug 406 coupé :wink:

de lehet, hogy elfogult vagyok :-D :-D

gratula a géphez, képeket majd toljál a cali szekcióba! ;-)

Link to comment
Megosztás:

köszönöm nektek,sokat segitettetek!

jelenleg astra tulaj vagyok,viszont vaciláltam hogy le e cseréljem a vasat a Ti tipusotokra....de azt hiszem maradok az astramba!nem akarok megbántani senkit,nem is vagyok igénytelen,költök is rá.Viszont!az elég kár hogy Ti is megirtátok hogy nagyon ki kell fogni!másoktol is halottam hogy ne tegyem!elég drága fentartani,és mindig van vele valami....

viszont azt nem vitatom el hogy ritka szép joszág! :wink:

Nem bántasz meg senkit, ez nem a Calibra hibája, hanem azoké a tulajoké, akik nem foglalkoznak vele. Sztem akkor vesz valaki Calibrát, ha a rajongás legyőzi az észérveket.

Link to comment
Megosztás:

te! állj már egy 406 coupé mellé a tragacsoddal, oszt hasonlítsd össze! :lol: :lol: :lol: :lol:

(nem megsértődni, vicc vót!)

na de ne offoljunk itten tovább, mer kimoderálom magunkat ;-)

A pug kupénak nemteccik az eleje. Arról nem is beszélve, hogy ahhoz nincsen Rieger-toldat. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.