Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

  • 1 month later...
Elküldve

Kulon van a jelzi, valszeg azt nem csereltek.

Leszerelt kerekeknél nézem, hogy valószínűleg kicserélték, de a kopásjelző kábelei szakadtak mindkét keréknél sajna. Egyelőre most így marad, pillanatnyilag ez a legkisebb problémám az autóval.

  • 1 month later...
Elküldve

Sziasztok.

Az lenne a kérdésem, van egy astrám gyárilag van benne a bc és ha bekapcsolom a rádiót nem történik semmi. 3rádióval is próbáltam

2 gyárival(cs202 tudom ez nem rds-es de egy másik kocsiba legaláb valamit írt, és egy car300 úgy tudom ez rds-es) és egy másmilyennel, ( ha jól tudom) a szürke piros vezeték ami a kis 12es pinbe megy bc-n amin a jelet kapja a rádiótól?! nekem az kivolt húzva a rádiós csatiból vissza tettem semmi, bármelyik rádióval próbálom még a kijelzőtsem kapcsolja ki, próbáltam a rádión a szabadon maradt helyre átt kötni de semmi.úgy tudom legalább is TID kijelzőknél hogy ha bevan kötve a rádióra a szál és nem gyári akkor is kikapcsolta a dátumot. A BC-mel lehet a baj?! a rádiókal?! vagy valami köti gond. köszönöm a választ elörre is!

Elküldve

Sziasztok.

Az lenne a kérdésem, van egy astrám gyárilag van benne a bc és ha bekapcsolom a rádiót nem történik semmi. 3rádióval is próbáltam

2 gyárival(cs202 tudom ez nem rds-es de egy másik kocsiba legaláb valamit írt, és egy car300 úgy tudom ez rds-es) és egy másmilyennel, ( ha jól tudom) a szürke piros vezeték ami a kis 12es pinbe megy bc-n amin a jelet kapja a rádiótól?! nekem az kivolt húzva a rádiós csatiból vissza tettem semmi, bármelyik rádióval próbálom még a kijelzőtsem kapcsolja ki, próbáltam a rádión a szabadon maradt helyre átt kötni de semmi.úgy tudom legalább is TID kijelzőknél hogy ha bevan kötve a rádióra a szál és nem gyári akkor is kikapcsolta a dátumot. A BC-mel lehet a baj?! a rádiókal?! vagy valami köti gond. köszönöm a választ elörre is!

A szürke piros vezetéket a rádió kapcsolt tápjára vissza kell kötni. Erről megy az elektromos antenna is ha van és ez kapcsolja be a kijelzőt ha gyújtás ráadása nélkül bekapcsolod a gyári rádiót ill. ez váltja át a kijelzőt rádió üzemmódra is. Ezen a pin-en nálam volt még egy fekete-fehér kábel is. Aztán ezen kívül megy még a rádiótól 4 vezeték a kijelzőbe, nálam 1db barna és 3db barna-fehér. Gondolom ezeken keresztül küldi a rádió az adatokat a kijelzőnek. Az én gyári rádiócsatlakozóm teljesen szét volt barmolva a korábbi idióta tulaj által, de én vettem bontóból gyári rádiócsatlakozót és vissza alakítottam ahogy eredetileg volt. Ha később kicseréled a gyári rádiót akkor átalakító adapterrel pofon egyszerűen lehet csatlakoztatni az új nem gyári rádiókat is és bármikor vissza tudod úgy tenni a gyárit is, hogy az működjön a kijelzővel. Ezért nem értem azokat akik szétbarmolják mintha már soha nem lenne rá szükség. Ha nálad is már cserélték a rádiót korábban nem gyárira akkor nagy a valószínűsége annak, hogy a kijelző adatvezetékeit is elvagdalták és akkor nem fog mutatni semmit. Nálam is olyan rövidre levágták, hogy még véletlenül se lehessen egyszerűen vissza kötni. Szerintem egész életében senki nem szidta még annyit az előző tulajt mind én szidom.

  • Like 1
Elküldve

A szürke piros vezetéket a rádió kapcsolt tápjára vissza kell kötni. Erről megy az elektromos antenna is ha van és ez kapcsolja be a kijelzőt ha gyújtás ráadása nélkül bekapcsolod a gyári rádiót ill. ez váltja át a kijelzőt rádió üzemmódra is. Ezen a pin-en nálam volt még egy fekete-fehér kábel is. Aztán ezen kívül megy még a rádiótól 4 vezeték a kijelzőbe, nálam 1db barna és 3db barna-fehér. Gondolom ezeken keresztül küldi a rádió az adatokat a kijelzőnek. Az én gyári rádiócsatlakozóm teljesen szét volt barmolva a korábbi idióta tulaj által, de én vettem bontóból gyári rádiócsatlakozót és vissza alakítottam ahogy eredetileg volt. Ha később kicseréled a gyári rádiót akkor átalakító adapterrel pofon egyszerűen lehet csatlakoztatni az új nem gyári rádiókat is és bármikor vissza tudod úgy tenni a gyárit is, hogy az működjön a kijelzővel. Ezért nem értem azokat akik szétbarmolják mintha már soha nem lenne rá szükség. Ha nálad is már cserélték a rádiót korábban nem gyárira akkor nagy a valószínűsége annak, hogy a kijelző adatvezetékeit is elvagdalták és akkor nem fog mutatni semmit. Nálam is olyan rövidre levágták, hogy még véletlenül se lehessen egyszerűen vissza kötni. Szerintem egész életében senki nem szidta még annyit az előző tulajt mind én szidom.

Nekem a csatik meg vannak! csak kihúzták a kis lábat belőlle, akkor úgy gondolom a jelet a 3. széles csatiról kapja?! a fekete fehér illetve piros szürke vissza van kötve, de úgysem vált rádió üzemmódra. és a pirosszürke kábel nincs elszakadva elér a bc-n a kis csatihoz.

  • Like 1
Elküldve (edited)

Sziasztok.

Az lenne a kérdésem, van egy astrám gyárilag van benne a bc és ha bekapcsolom a rádiót nem történik semmi. 3rádióval is próbáltam

2 gyárival(cs202 tudom ez nem rds-es de egy másik kocsiba legaláb valamit írt, és egy car300 úgy tudom ez rds-es) és egy másmilyennel, ( ha jól tudom) a szürke piros vezeték ami a kis 12es pinbe megy bc-n amin a jelet kapja a rádiótól?! nekem az kivolt húzva a rádiós csatiból vissza tettem semmi, bármelyik rádióval próbálom még a kijelzőtsem kapcsolja ki, próbáltam a rádión a szabadon maradt helyre átt kötni de semmi.úgy tudom legalább is TID kijelzőknél hogy ha bevan kötve a rádióra a szál és nem gyári akkor is kikapcsolta a dátumot. A BC-mel lehet a baj?! a rádiókal?! vagy valami köti gond. köszönöm a választ elörre is!

Megtörténhet, hogy a BC-d úgy van beállítva (programozva), hogy a rádiót ne jelenítse meg.

Akkor meg bogozhatod ahogy akarod... :(

Ha jól rémlik a bajuszkapcsoló két gombját hosszan nyomvatartva kiírja a programozott kódot.

Ettől függ minden beállítás (motortipus, kerék-átmérő, imp.szám, RÁDIÓJELZŐ -on/off-).

Van itt a forumon/net-en táblázat, amiből kiolvashatod, hogy a beállított MID kódod mit "tud".

Módosítva : janoo16
Elküldve

Nekem a csatik meg vannak! csak kihúzták a kis lábat belőlle, akkor úgy gondolom a jelet a 3. széles csatiról kapja?! a fekete fehér illetve piros szürke vissza van kötve, de úgysem vált rádió üzemmódra. és a pirosszürke kábel nincs elszakadva elér a bc-n a kis csatihoz.

most nem vagyok otthon, de emlékeim szerint gd 120 csak az utána lévő hosszab számsorra nem emlékszem c20xe van a kocsiban. a tetején 425re végződik a szám.(úgy tudom az tud a leg többet.) cserélve lett benne a bc az előző tulaj szerint mivel kijelző hibás volt de amúgy pontossan számól meg működik minden. haza érek megnézem pontossan ill kipróbálom egy sima kis kijelzővel mit reagál. ha úgy van programozva hogy ne írja a rádiót mit lehet tenni?!

Elküldve

Jó estét, meg néztem 120as kodolásom van és az elvileg akkor nem írja a rádiót, hogy lehet átt álítani?! vagyis tech1-2 vel menyi idő áttprogramozni?! meg elolvastam GY.I.K-ban a bc-s rovatot, és érdekelne ez az impulzus jeladós dolog, pontossan mérte a fogyasztást kb decire pontossan, sajnos most nem üzemel a kocsi így nem tudom megnézni az átlag sebesség stimel-e vagy sem de ha ez az impulzus szám rosszúl lenne beálítva akkor össze vissza fogyasztási értéket mutatna?!

Jó éjszakát.

Elküldve

Nekem olyan kérdésem lenne hogy nálam be lett programozva a BC az adott kódra, asszem 95, de a megtehető kilómétert érdekesen számolja, általában többet mutat mint amennyit mehetek vele. De ha az egy plusz szálat letestelem és a diag menübe lépek, és ott "leresetelem" akkor jól mutat, de kb egy napig. Minden kapcsolási rajz szerint van bekötve, szal valami más lehet a probléma. Valakinek van valami ötlete ezzel kapcsolatban?

Minden mást jól mutat, csak a megtehető kilóméter változik. Programozás baj lehet? Vagy sz@ar a BC?

Vagy miből számolja a megtehető kilómétert?

Előre is köszi!

Elküldve

Nekem olyan kérdésem lenne hogy nálam be lett programozva a BC az adott kódra, asszem 95, de a megtehető kilómétert érdekesen számolja, általában többet mutat mint amennyit mehetek vele. De ha az egy plusz szálat letestelem és a diag menübe lépek, és ott "leresetelem" akkor jól mutat, de kb egy napig. Minden kapcsolási rajz szerint van bekötve, szal valami más lehet a probléma. Valakinek van valami ötlete ezzel kapcsolatban?

Minden mást jól mutat, csak a megtehető kilóméter változik. Programozás baj lehet? Vagy sz@ar a BC?

Vagy miből számolja a megtehető kilómétert?

Előre is köszi!

A kódoláshoz nem értek, de ha minden értéket jól mutat akkor elvileg a megtehető útnak is jónak kell lennie. Egy tipp: Esetleg a tank űrtartalmát nem lehet beállítani? Talán ez az ami nem egyezhet még meg a valósággal ha létezik ilyen beállítás.

Azért azt vedd figyelembe, hogy tökéletes pontosságú soha nem lesz hiszen nem létezik olyan BC amelyik a jövőbe lát és előre tudni fogja, hogy te holnap, holnapután és a jövő héten hogyan fogsz közlekedni milyen fogyasztással mert ugye ezeknek a tudatában lehetne csak pontos km értéket megadni. Ez csak egy érdekes tájékoztató műszer és nem több. Ha van kezelési útmutatód az Astrádhoz akkor abban benne van: "A megtehető út hosszát az üzemanyagtartályban pillanatnyilag benne lévő üzemanyag-mennyiség és az utolsó 20-30 km átlagfogyasztásából számítja ki a fedélzeti számítógép." Tehát ebből kiderül, hogy az utolsó 20-30 km számít!

Ahogy az átlagfogyasztás a vezetési körülményektől függően változik, ezzel együtt a megtehető út is. Ha az átlagfogyasztásod csökken akkor a megtehető út értelemszerűen növekszik ha az átlagfogyasztásod nő akkor a megtehető út értelemszerűen csökken.

  • 3 months later...
Elküldve

helló

olvasgattam a fórumot eddig, de sajna a problémámra nem találtam megoldást , mégpedig egy X14nz motorkódos astrába szeretnék fedélzetit beépíteni, az oldalon található leírás alapján, neki is vágtam, DE az ECU mellett lévő X9 es csatlakozóban nekem nincs benne az 5 ös számú vezeték , a fogyasztásjel , ilyenkor mit lehet tenni, esetleg az ECU-ról vagy valahonnan máshonnan meg tudom e csapolni ?

Elküldve

helló

olvasgattam a fórumot eddig, de sajna a problémámra nem találtam megoldást , mégpedig egy X14nz motorkódos astrába szeretnék fedélzetit beépíteni, az oldalon található leírás alapján, neki is vágtam, DE az ECU mellett lévő X9 es csatlakozóban nekem nincs benne az 5 ös számú vezeték , a fogyasztásjel , ilyenkor mit lehet tenni, esetleg az ECU-ról vagy valahonnan máshonnan meg tudom e csapolni ?

Ha jól rémlik onnan, de valaki előkerül és megmondja pontosan melyik lábról.

Elküldve

helló

olvasgattam a fórumot eddig, de sajna a problémámra nem találtam megoldást , mégpedig egy X14nz motorkódos astrába szeretnék fedélzetit beépíteni, az oldalon található leírás alapján, neki is vágtam, DE az ECU mellett lévő X9 es csatlakozóban nekem nincs benne az 5 ös számú vezeték , a fogyasztásjel , ilyenkor mit lehet tenni, esetleg az ECU-ról vagy valahonnan máshonnan meg tudom e csapolni ?

Az A2 jelű lábra kéne mennie, elvileg egy fekete-barna vezetéknek kéne ott lennie, de el tudom képzelni, hogy a vége felé már kispórolták.

  • Like 1
Elküldve

Az A2 jelű lábra kéne mennie, elvileg egy fekete-barna vezetéknek kéne ott lennie, de el tudom képzelni, hogy a vége felé már kispórolták.

Köszi, ma megnézem mit találok ott.

  • 1 month later...
Elküldve

Helló !

BC beszerelve, bekötve leírás alapján, OP-com mal szeretnék vele kommunikálni , mert elvileg lehetséges , de "Unhandled KW82 CRC Error Detected!" hibát ír folyton , valakinek valami ötlet ?

Elküldve

Helló !

BC beszerelve, bekötve leírás alapján, OP-com mal szeretnék vele kommunikálni , mert elvileg lehetséges , de "Unhandled KW82 CRC Error Detected!" hibát ír folyton , valakinek valami ötlet ?

99%, hogy csak ELVILEG lehetséges :-(

Programozni/állitani csak a "gyári" Opel TECH1 v2-essel lehet.

Ha jól rémlik, a TECH1 újraprogramozza (átküldi) az általad kiválasztott kódnak megfelelő firmware-t a BC-nek.

Elküldve

99%, hogy csak ELVILEG lehetséges :-(

Programozni/állitani csak a "gyári" Opel TECH1 v2-essel lehet.

Ha jól rémlik, a TECH1 újraprogramozza (átküldi) az általad kiválasztott kódnak megfelelő firmware-t a BC-nek.

Sztem , minimum olvasni tudni kéne , mint pl légzsák és egyéb tartozékok, még ha programozni nem is , CRC hiba sztem valami kommunikáció hiba lehet, de nem vagyok benne biztos

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

Gondolkodom, hogy beköttetek egy BC.-t. Most sima kijelző van: óra, dátum, hőm.

Ezt találtam:

http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/autovillamossagi_alkatresz/muszerfal/opel_astra_f_1991_09_01_1997_08_31_kijelzoegyseg_1994297369.html

ill. ezt:

http://olx.hu/hirdetes/opel-astra-f-board-computer-csak-kijelzo-es-a-kapcsoloja-ID1gYeH.html#53583762ea

Kérdés:

1. berakom és kész vagy át kell programozni mindenképpen?

2. kell e hozzá venni valami egyebet, hogy kijelezzen mindent?

3. mondanátok valakit, aki olcsón megcsinálja BP-en. 10.,14.,17 ker.?

4. ha nem angol, akkor nyelvet lehet váltani?

Bocsánat, hogy megkérdezem, csak 150 oldalnyi hsz-t nem könnyű átrágni és sok link már nem működik.

Elküldve

Köszi, de én hiába olvasom el, nem értek hozzá.

Ezért kérdeztem, hogy van e valaki, aki meg tudja csinálni olcsón.

Ugye azért kell a sok átkötés, mert ha nem akarsz mondjuk az izzó visszajelzésekkel foglalkozni, akkor átkötés nélkül jelezné hogy kiégett például. Sokan csak a pill fogyaztás, megtehető kilométer, ..stb visszajelzéseket használják.

  • Like 1
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.