Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Hello!

Nagy kijelzős BC (GSI???) javításra keresek embert ! :) A GYIK-ban található leírásnak megfelelően kötögettem a dolgokat mikor a végén valami kábelt rossz helyre kötöttem , így tönkre is vágtam :( Elöször csak villogott minden rajt ahányszor rádugtam, aztán elsötétült, de nem kizárt hogy valami csak nem érintkezik benne...... és mivel másik eladót nem találok a neten ezért keresek egy szerelőt akinek el tudom postázni, javítási költséget vállalom!!!!! :) De ha valakinek van eladó az is érdekel ... ;)

Sunci esetleg ??? :)

Köszi

Petya

Elküldve

Üdv mindenkinek!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy most cseréltettem első fékbetéteket mert a BC állandóan azt írta, hogy "Bremsbelag" és a szervíz szerint is kopott volt. A probléma az, hogy a csere után is megmaradt a hibajelzés. Elvileg gyári betéteket raktak bele. Márkaszervízben cseréltettem a "szerviz4+" akciós szervízműveletek keretében. Sajnos nem akartam tovább otthagyni az autót mert már mennem kellett és nem is helyben szervizeltettem. Szerintetek mi a gond? Nem jó fékbetéteket raktak bele vagy csak fékkopásjelzőt kellene cserélni? Egyáltalán külön van a fékbetét és a fékkopásjelző vagy egybe? Tudom ezt orvosolni magam is? Nem mintha befolyásolná az autó működését, de ha már van BC-m akkor ne mutasson hibát ha nincs. Köszönöm.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Hello!

Nagy kijelzős BC (GSI???) javításra keresek embert ! :) A GYIK-ban található leírásnak megfelelően kötögettem a dolgokat mikor a végén valami kábelt rossz helyre kötöttem , így tönkre is vágtam :( Elöször csak villogott minden rajt ahányszor rádugtam, aztán elsötétült, de nem kizárt hogy valami csak nem érintkezik benne...... és mivel másik eladót nem találok a neten ezért keresek egy szerelőt akinek el tudom postázni, javítási költséget vállalom!!!!! :) De ha valakinek van eladó az is érdekel ... ;)

Sunci esetleg ??? :)

Köszi

Petya

Akármit ki és beforrasztok a nyákon de ha elszállt a mkrovezérlő, még mikrovezérlőt lehet is szerezni, de ahhoz való programozót kell építeni, arról nem is beszélve hogy sehonnan sem lehet megszerezni a benne lévő programot. Sajnos ez halott ügy...

  • 3 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

Elkészült a fedélzeti hetedik verziója, amely már a végleges verzió.

Egyenlőre tesztüzemben van, közzéteszem a leírását amiben minden funkciója benne van.

Képek az elkészült prototípusról:

IMAG0160.jpg

IMAG0161.jpg

IMAG0162.jpg

IMAG0163.jpg

IMAG0164.jpg

Videó

Leírás

Mennyiért csinálod szereléssel? :D

  • 2 weeks later...
Elküldve

Helló Sunci érdekelne a dolog amit összehoztál.Van egy 96-os "buta" c14nz-s Opelkám.Mennyiért lehetne ezt a műszert belevarázsolni?

Elküldve

Sziasztok!

Egy kérdéssel fordulnék hozzátok. Volna egy F astra combi x16xel motorkódú 97'-es kocsi, amiben volt egy motorfelújítás és beindítás után kaptunk egy hibakódot, ami kivillogtatás után a következő "1503". Ez minek a hibáját jelenti?

Elöre is köszönöm!

Elküldve

Sziasztok!

Egy kérdéssel fordulnék hozzátok. Volna egy F astra combi x16xel motorkódú 97'-es kocsi, amiben volt egy motorfelújítás és beindítás után kaptunk egy hibakódot, ami kivillogtatás után a következő "1503". Ez minek a hibáját jelenti?

Elöre is köszönöm!

Olyat találtam hogy 1503 immobilizer control unit.

  • Like 1
Elküldve

Olyat találtam hogy 1503 immobilizer control unit.

Köszönöm a gyors választ, lehet benne valami, mert menet közben néha néha leáll. Pöc röff beindul utána ,de elötte ilyen nem volt.

Hol és mit nézzek meg amiért ezt csinálhatja?

Elküldve

Köszönöm a gyors választ, lehet benne valami, mert menet közben néha néha leáll. Pöc röff beindul utána ,de elötte ilyen nem volt.

Hol és mit nézzek meg amiért ezt csinálhatja?

Hát ugye immos kocsinál, alapból a kulcsban vagy a csip a gyujtáskapcsolónál meg az immo karika. Az immo általában az üzemanyag ellátást szakítja meg, ezt átt lehet hidalni, az autó menni fog, de attól még dob hibalámpát.

  • Like 1
Elküldve

Hát ugye immos kocsinál, alapból a kulcsban vagy a csip a gyujtáskapcsolónál meg az immo karika. Az immo általában az üzemanyag ellátást szakítja meg, ezt átt lehet hidalni, az autó menni fog, de attól még dob hibalámpát.

Mert érdekes beindul, megy csak van amikor gondol egyett és leáll. Legtöbbször motorfék után.

Elküldve

Mert érdekes beindul, megy csak van amikor gondol egyett és leáll. Legtöbbször motorfék után.

Motorfék üzemben leállás szokott még a sebesség jeladó is produkálni az óraegység hátuljában.

Elküldve

Motorfék üzemben leállás szokott még a sebesség jeladó is produkálni az óraegység hátuljában.

Értem, arra mi is tippeltünk... Annak valami kiszűrése vagy látszatának mi kéne lennie ha nem jó? Vahy esetleg valami tipp.

Elküldve

Értem, arra mi is tippeltünk... Annak valami kiszűrése vagy látszatának mi kéne lennie ha nem jó? Vahy esetleg valami tipp.

A középkijelző két gombjának egyszerre történő lenyomására (kb 5 másodpercre) kíírja a pillanatnyi sebességet 53Km/h-ig. Majd hibakódok jönnek (ha vannak) és kijelzőteszt....ha két vízszintes vonal jön be akkor rossz a jeladó.

1338560-20140201-mDFXQK.jpg

  • Like 1
Elküldve

Nagyon köszönöm a választ, hétfőn tudom megnézne amit írtál, de sokat segít már így is.

Írom majd a fejleményeket

Üdv

A középkijelző két gombjának egyszerre történő lenyomására (kb 5 másodpercre) kíírja a pillanatnyi sebességet 53Km/h-ig. Majd hibakódok jönnek (ha vannak) és kijelzőteszt....ha két vízszintes vonal jön be akkor rossz a jeladó.

1338560-20140201-mDFXQK.jpg

Elküldve

Helló!

Nos a még javítjuk az opelt, mert közben a hűtő megadta magát és vennünk kellett egy újat.
Viszont lenne egy kérdésem, leírok mindent és a végén a kérdés.

Volt egy motorgenerál x16xel ecotech motor, első túlméretes dugó garni. csere / hengerfúrás, tömítések, szimeringek, csapágyak cserélve, gm olaj van benne. Összeépítettük, beindítottuk indul szépen 14bar-os kompresszió egyenletesen. Viszont kidobott egy pár hibakódot, amit nem értjük hogy miért, a kocsi megy, jár stb... A hibakódok az alábbiak.:

1503 (már írtam), 0412, 1530, 1410, 0200, 0335, 0500, 0130 ,ezekből csak egyett nemtudtunk értelmezni a 1410-et, mert azt nem találtuk meg leírásban. A többiről tudjuk mit akar jelenteni, de tényleges hibát nem találtunk sehol. Ilyenkor mi a teendő, esetleg van-e mód, hogy valahogy kitöröljük a hibakódókat?

A másik kérdés pedig, hogy mielött nekiálltunk a teljes revízíónak, borzalmsan ette az olajat és szépen füstölt is a kipuf. viszonylagosan éget olajszagúan. Most hogy kész vagyunk a motorral már jóval csekélyebben füstöl, de még füstöl hasonló éget olajszaggal. A kipuf. kb 2 helyen lyukas, egyik a hátsó dob palást lemez másik a középdob illesztés, lehet hogy a katalizátort eltömte az olaj és amiatt füstöl még? (persze értelem szerűen a lyukas rendes is ok, de azért olajszagúnak nem kénne lennie) amugy az olajat most nem eszi!

Előre is köszönöm a válaszokat és az eszmecserét!

.......

Elküldve

Amikor ilyen sok hiba jön egyszerre, akkor csak egy valami szokott hibás lenni. jellemzően főtengely vagy vez.tengely jeladó.

Nem is mindig rossz, hanem meglazul a csavarja (valahol kontaktos) és most lassan távolodik. Először hibát jelez, később le is áll. :angry: :icon1:

Ha az olajos kipufogó maradt rajta, az fog is még füstölni, amíg ki nem ég. ;)

  • Like 2
Elküldve

Átszaglásszuk a csatikat akkor újra, amugy tárolt hibakódókat hogy tudom törölni? A checkengine csak akkor világít járó motornál amikor aktív hiba van? vagy tárolt hibát is elhozza?

Katalizátor levétel most lesz a napokban és egy hátsó dob csere, a középdob meg csak illesztésnél varva, most enyire futja a büdzse :) remélem utána azért baráti lesz a füstölés :)

Amikor ilyen sok hiba jön egyszerre, akkor csak egy valami szokott hibás lenni. jellemzően főtengely vagy vez.tengely jeladó.

Nem is mindig rossz, hanem meglazul a csavarja (valahol kontaktos) és most lassan távolodik. Először hibát jelez, később le is áll. :angry: :icon1:

Ha az olajos kipufogó maradt rajta, az fog is még füstölni, amíg ki nem ég. ;)

Elküldve

Azt mondják az álmos könyvek, hogy 20 hibátlan indítás után törlődik a hibakód. (vagyis addig még kiolvasható)

Viszont a pechengine az nem világít csak akkor, ha hiba van. ;)

  • Like 1
Elküldve

Kíváncsi leszek holnap lesz-e kontakt hiba, mert eddig nem volt enyire vészes a helyzet :D

Azt mondják az álmos könyvek, hogy 20 hibátlan indítás után törlődik a hibakód. (vagyis addig még kiolvasható)

Viszont a pechengine az nem világít csak akkor, ha hiba van. ;)

Elküldve

Na kipróbáltuk és a gomb megnyomása után elsőnek azt írja ki hogy F12 majd F95 és az aktuális sebességet mellé.

Gondolom ezek hibakódók akarnak lenni, de nem találtunk rá leírást.

A középkijelző két gombjának egyszerre történő lenyomására (kb 5 másodpercre) kíírja a pillanatnyi sebességet 53Km/h-ig. Majd hibakódok jönnek (ha vannak) és kijelzőteszt....ha két vízszintes vonal jön be akkor rossz a jeladó.

1338560-20140201-mDFXQK.jpg

Elküldve

Közben ,megtaláltam a listát :)

TID ERROR CODES:
F12 – Autodiagnostic start
F81 – Low SDA signal
F82 - Low SCL signal
F83 - Low MRQ signal
F84 - High SDA signal
F85 - High SCL signal
F86 - High MRQ signal
F87 – Shortcircuit, signals SDA y SCL
F88 – Shortcircuit, signals SDA y MRQ
F89 – Shortcircuit, signals SCL y MRQ
F91 - Signals SDA and SCL exchanged
F92 - Signals MRQ and SCL exchanged
F93 – Radio headunit internal error
F94 – Uncapable to detect radio headunit
F95 – Communication failure: TID-Radio headunit
F96 - Signals MRQ and SDA exchanged
F169 – Outside temp sensor error: low signal
F171 – Outside temp sensor failure: high signal

Na kipróbáltuk és a gomb megnyomása után elsőnek azt írja ki hogy F12 majd F95 és az aktuális sebességet mellé.

Gondolom ezek hibakódók akarnak lenni, de nem találtunk rá leírást.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.