Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!

Ma megcsináltattam a BC átprogramoztatását. 3000 forint volt a programozás, és mellé nagyon korrekt, rendes volt a szerelő, ami nem mindegy. :) Beprogramoztattam a 111-es kódot, és minden jól működik. Angol, km alapú, nem hiányolja a gyári rádiót, nincs F betű, simán átvált a Trip feliratra, és jól méri az átlagfogyasztást is. Nem tudom mennyire reális, de országúti 40km haladás alatt egy X14XE motoron 6,1l-es átlagfogyasztást mért 90-es tempó mellett. Szóval nagyon jól működik, köszönöm szépen a segítséget mindenkinek, hasznos és dizájnos ketyerével lettem gazdagabb! :)

Örülök, hogy sikerült! ;)

  • 2 weeks later...
Elküldve

Kipróbáltam, letesteltem a fékkopásjelzőket, el is tűnt a figyelmeztető felirat, és a BC át is vált Check-ről Trip-re, viszont az F betű még mindig marad, ez már csak a gyári rádió hiánya lehet. Remélhetőleg jó lesz már lassan, lehet, hogy holnap át is programoztatom a BC-t. Remélem a 111-es kód beválik.

Szevasz!

Ne haragudj, hogy zavarlak, csak még most regisztráltam és kicsit új nekem ez az a fórum. :icon1: Olyan problémával fordulnék hozzád/hozzátok, hogy nemrégiben sikerült vennem egy F Astrat ( 1994, 1.6se ) amibe bele tették a BC-t. A pillanatnyi fogyasztás hát, tájolni jó, de az alapjárati 12L kicsit érdekes :D (menet közben 5-8L ami reálisnak mondható) A megtehető kilométer is naggyából ok, de a pillanatnyi fogyasztás 38L fölött van. Azt mondta az előző tulaj, hogy egy átprogramozással meglehet oldani a dolgot. Olyan kérdésem lenne, hogy hozzád és a többi fórumos taghoz, hogy hol tudják ezt nekem megcsinálni, illetve milyen kódokat kell megadni a BC-nek, hogy tudja, hogy milyen motorral van dolga? Esetleg itt BP-en meg tudná valaki csinálni nekem? C16SE-hez kéne :$

Nagyon szépen köszönöm előre is a segítségeteket :icon1:

Üdvözlettel: Tibi

Elküldve

Kicsit visszaolvasva megtaláltam a kód gyűjteményt :D Már csak 3 kérdésem lenne:

1. Honnan tudom megállapítani, hogy a BC tud-e angolul metrikus mértékegységgel (vagy inkább szokjam meg a németet) ?

2. BP-en hol tudják átprogramozni?

3. A BC. kommunikációs szálát a diagnosztikai csatlakozó melyik pontjába kell bekötni?

:icon1:

Elküldve

Kicsit visszaolvasva megtaláltam a kód gyűjteményt :D Már csak 3 kérdésem lenne:

1. Honnan tudom megállapítani, hogy a BC tud-e angolul metrikus mértékegységgel (vagy inkább szokjam meg a németet) ?

2. BP-en hol tudják átprogramozni?

3. A BC. kommunikációs szálát a diagnosztikai csatlakozó melyik pontjába kell bekötni?

:icon1:

1, Vhol itt a topicban szerepel egy kep hoza tartozo leirassal. Egy ragasztot cetlit kell keresni a BC-n.

2, Nekem a Szerencs utcaban csinaltak. M3tol, asszem 2. sarok ujpest fele.

3, ha az emlekezetem nem csal, 10pines diagnal, a G-re. 16os szerepel a GYIK-ban.

Elküldve

1, Vhol itt a topicban szerepel egy kep hoza tartozo leirassal. Egy ragasztot cetlit kell keresni a BC-n.

2, Nekem a Szerencs utcaban csinaltak. M3tol, asszem 2. sarok ujpest fele.

3, ha az emlekezetem nem csal, 10pines diagnal, a G-re. 16os szerepel a GYIK-ban.

3 . 16 os diag csatinál 8 as láb (bal felső)

Elküldve

1, Vhol itt a topicban szerepel egy kep hoza tartozo leirassal. Egy ragasztot cetlit kell keresni a BC-n.

2, Nekem a Szerencs utcaban csinaltak. M3tol, asszem 2. sarok ujpest fele.

3, ha az emlekezetem nem csal, 10pines diagnal, a G-re. 16os szerepel a GYIK-ban.

10 pines csati van és köszönöm a választ! Úgy látom én is, hogy a G-re kell kötni.... csak nem vagyok benne biztos :huh:

Elküldve

Köszönöm szépen a segítségetek!

Bánhegyi Gábor 5 perc alatt megcsinálta (átprogramozta) és majdnem azonnal tudott fogadni, reálisáron. Csak ajánlani tudom!

15. ker. Gábor Áron utca 30. :D

ui.: És azt a kódot használta amit én kértem :icon1:

Elküldve

Köszönöm szépen a segítségetek!

Bánhegyi Gábor 5 perc alatt megcsinálta (átprogramozta) és majdnem azonnal tudott fogadni, reálisáron. Csak ajánlani tudom!

15. ker. Gábor Áron utca 30. :D

ui.: És azt a kódot használta amit én kértem :icon1:

Lassan a gyikbe írni kellene egy listát a szerelőkről akik problémázás nélkül ,rutinosan és természetesen emberi áron megcsinálják a programozást.

Elküldve

Hello Mindenkinek!

Egy kis segítségre lenne szükségem. Bekötöttem a BC-t az autóba. Minden szép és jó, csak ugye még nincs átprogramozva. Olyan kérdésem lenne, hogy a diag. csatlakozó 8-as érintkezőjére melyik vezeték megy a BC felől? A daykiller által írt leírást használtam ( nagyon pontosan le van írva :) ) csak ennél nincs odaírva, hogy melyiket kössem oda, csak, hogy a 8-as pin. Esetleg a BC-ből a 14-es lenne az? mert azt írta, hogy azt kell még kivezetni sorkapocsra, és azt nem kötöttem még sehova. Inkább megkérdezem hozzáértőktől, minthogy tönkrevágjak valamit :) Ha van rá igény, akkor dokumentáltam a beszerelést, esetleg megírhatom a tapasztalataimat :)

Elküldve

Hello Mindenkinek!

Egy kis segítségre lenne szükségem. Bekötöttem a BC-t az autóba. Minden szép és jó, csak ugye még nincs átprogramozva. Olyan kérdésem lenne, hogy a diag. csatlakozó 8-as érintkezőjére melyik vezeték megy a BC felől? A daykiller által írt leírást használtam ( nagyon pontosan le van írva :) ) csak ennél nincs odaírva, hogy melyiket kössem oda, csak, hogy a 8-as pin. Esetleg a BC-ből a 14-es lenne az? mert azt írta, hogy azt kell még kivezetni sorkapocsra, és azt nem kötöttem még sehova. Inkább megkérdezem hozzáértőktől, minthogy tönkrevágjak valamit :) Ha van rá igény, akkor dokumentáltam a beszerelést, esetleg megírhatom a tapasztalataimat :)

Igen. ;)

Elküldve

Hello Mindenkinek!

Egy kis segítségre lenne szükségem. Bekötöttem a BC-t az autóba. Minden szép és jó, csak ugye még nincs átprogramozva. Olyan kérdésem lenne, hogy a diag. csatlakozó 8-as érintkezőjére melyik vezeték megy a BC felől? A daykiller által írt leírást használtam ( nagyon pontosan le van írva :) ) csak ennél nincs odaírva, hogy melyiket kössem oda, csak, hogy a 8-as pin. Esetleg a BC-ből a 14-es lenne az? mert azt írta, hogy azt kell még kivezetni sorkapocsra, és azt nem kötöttem még sehova. Inkább megkérdezem hozzáértőktől, minthogy tönkrevágjak valamit :) Ha van rá igény, akkor dokumentáltam a beszerelést, esetleg megírhatom a tapasztalataimat :)

Konkrétan nem írtam oda, valószínűleg elfelejtettem, de kizárásos alapon az lesz ugye, mert a többinél odaírtam, hogy melyik hova. :)

Elküldve

Lassan a gyikbeembe írni kellene egy listát a szerelőkről akik problémázás nélkül ,rutinosan és természetesen emberi áron megcsinálják a programozást.

Egyetértek, bár nekem már nem aktuális a programozás.

Annak idején amikor a kocsit vettem (2005-ben) én is megpróbáltam a német nyelvű BC-met angolra programoztatni a Kövesdán márkaszervizben. Vártam rá vagy egy hetet a jelentkezésem után, mire közölték, hogy nem tudták beszerezni a gyári programot ehhez a régi géphez, ezért nem vállalják.

Tök mindegy, hogy hazudtak vagy nem, de a végén örültem is neki, mert sokaktól hallottam itt a fórumon, hogy egy ilyen átprogramozás után annyi baja lett a BC-nek, hogy verték a fejüket a falba a tulajok, hogy miért vágtak bele! Gyakorlatilag haza vágták a BC-t.

Ennyit a magyar márkaszervizekről...

Azóta megszoktam a németet és jól működik így. Azért nyelvvizsga nem kell hozzá! :D

Elküldve

Egyetértek, bár nekem már nem aktuális a programozás.

Annak idején amikor a kocsit vettem (2005-ben) én is megpróbáltam a német nyelvű BC-met angolra programoztatni a Kövesdán márkaszervizben. Vártam rá vagy egy hetet a jelentkezésem után, mire közölték, hogy nem tudták beszerezni a gyári programot ehhez a régi géphez, ezért nem vállalják.

Tök mindegy, hogy hazudtak vagy nem, de a végén örültem is neki, mert sokaktól hallottam itt a fórumon, hogy egy ilyen átprogramozás után annyi baja lett a BC-nek, hogy verték a fejüket a falba a tulajok, hogy miért vágtak bele! Gyakorlatilag haza vágták a BC-t.

Ennyit a magyar márkaszervizekről...

Azóta megszoktam a németet és jól működik így. Azért nyelvvizsga nem kell hozzá! :D

Ez roppant érdekes, mert nem kell hozzá szoftvert cserélni. A szoftvercsere amúgy sem egy egyszerű mutatvány az EEPROM miatt. A BC alkatrésszámából tudni lehet, hogy tudja-e az angolt vagy nem és csak egy kódot írnak át benne és az alapján fogja a szoftver azt a nyelvet és beállításokat használni, mint például motortípust is ebből tudja, a műszeregység impulzusjeladásának értékét, kerékméretet, van-e gyári rádió vagy nincs és persze a nyelv.

Tehát ez kicsit baromság, amit mondtak a "sokak". :) Persze, simán haza lehet vágni egy BC-t amit melléprogramoztak, de ekkor sem fog tönkre menni, csak hülyeségeket fog írkálni. Mint pl nekem is baromságokat írkált, mivel ugye C20NE motorhoz volt kódolva és 8192-es impulzushoz, miközben X16SZR-em van és 16530 az impulzus, amit a műszeregység ad. :D

Elküldve

Ok. Köszönöm az infót :) Már csak egy csatlakozót kell szereznem és felprogramozatni. Teljesen fordítva működik, alapjáraton 30l/100km, ha nyomom a gázt lemegy 8-6-4-2-1 literre :) A CHECK felirat alatt a TRIP felirat mi lenne? át lehet oda is ugrani, vagy az megint valami nem használt funkciója?

Az 1.4-es hengerenkénti injektorosnak mi a motorkódja? Nem vagyok ilyenekben jártas :)

Ha a 2 gombot egyszerre nyomom a karon, akkor először kiírja hogy: 10___15 ,utána átvált erre: 8982( gondolom jeladó tipusa).

Akit fentebb írtak Bánhegyi Gábor aki programoz BC-t. Őt itt el lehet érni fórumon, vagy valaki tud esetleg elérhetőséget? :)

Köszönöm az eddigi segítséget! :)

Elküldve

Ok. Köszönöm az infót :) Már csak egy csatlakozót kell szereznem és felprogramozatni. Teljesen fordítva működik, alapjáraton 30l/100km, ha nyomom a gázt lemegy 8-6-4-2-1 literre :) A CHECK felirat alatt a TRIP felirat mi lenne? át lehet oda is ugrani, vagy az megint valami nem használt funkciója?

Az 1.4-es hengerenkénti injektorosnak mi a motorkódja? Nem vagyok ilyenekben jártas :)

Ha a 2 gombot egyszerre nyomom a karon, akkor először kiírja hogy: 10___15 ,utána átvált erre: 8982( gondolom jeladó tipusa).

Akit fentebb írtak Bánhegyi Gábor aki programoz BC-t. Őt itt el lehet érni fórumon, vagy valaki tud esetleg elérhetőséget? :)

Köszönöm az eddigi segítséget! :)

"Az 1.4-es hengerenkénti injektorosnak mi a motorkódja?" C14SE lesz. De a forgalmidban a motorszam elso 5 karaktere...

igen az a jelado.

Banheyui urat meg nem fogod itt elerni...

Elküldve

Ok. Köszönöm az infót :) Már csak egy csatlakozót kell szereznem és felprogramozatni. Teljesen fordítva működik, alapjáraton 30l/100km, ha nyomom a gázt lemegy 8-6-4-2-1 literre :) A CHECK felirat alatt a TRIP felirat mi lenne? át lehet oda is ugrani, vagy az megint valami nem használt funkciója?

Az 1.4-es hengerenkénti injektorosnak mi a motorkódja? Nem vagyok ilyenekben jártas :)

Ha a 2 gombot egyszerre nyomom a karon, akkor először kiírja hogy: 10___15 ,utána átvált erre: 8982( gondolom jeladó tipusa).

Akit fentebb írtak Bánhegyi Gábor aki programoz BC-t. Őt itt el lehet érni fórumon, vagy valaki tud esetleg elérhetőséget? :)

Köszönöm az eddigi segítséget! :)

Szevasz!

-A 5 számjegyes kódot át kell írni "16530"ra ( wegimpulse )

-A 3 számjegyes kódot:

-"081" (Gyári rádiód van, ami a BC kijelzőjét használja, Német nyelv, metrikus)

-"095" (Utólagos rádió, saját kijelzővel, Német nyelv, Metrikus)

-"109" (Gyári rádiód van, ami a BC kijelzőjét használja, Angol nyelv, metrikus, csak Japán kivitelnél működik)

-"111' (Utólagos rádió, saját kijelzővel, Német nyelv, Metrikus, csak Japán kivitelnél működik)

Keresd Bánhegyi Gábort.

30 944 8769 (légy udvarias ;) )

Bp. 15k Gábor Á. 30 (M3 bevezető)

A csatlakozóba úgy fűzöd be a BC kommunikációs szálát, hogy

-10 pines csatlakozó bal oldalán, lentről fölfele számolva a 2. pin ( G-pont )

- 16 pines csati esetén a bal oldali oszlop legfelső pontjára.

Javaslom, hogy maradj a németnél, ha nem vagy biztos abban, hogy tudja a BC az angol nyelvet metrikus mértékegységekkel. :icon1:

Elküldve

Ez roppant érdekes, mert nem kell hozzá szoftvert cserélni. A szoftvercsere amúgy sem egy egyszerű mutatvány az EEPROM miatt. A BC alkatrésszámából tudni lehet, hogy tudja-e az angolt vagy nem és csak egy kódot írnak át benne és az alapján fogja a szoftver azt a nyelvet és beállításokat használni, mint például motortípust is ebből tudja, a műszeregység impulzusjeladásának értékét, kerékméretet, van-e gyári rádió vagy nincs és persze a nyelv.

Tehát ez kicsit baromság, amit mondtak a "sokak". :) Persze, simán haza lehet vágni egy BC-t amit melléprogramoztak, de ekkor sem fog tönkre menni, csak hülyeségeket fog írkálni. Mint pl nekem is baromságokat írkált, mivel ugye C20NE motorhoz volt kódolva és 8192-es impulzushoz, miközben X16SZR-em van és 16530 az impulzus, amit a műszeregység ad. :D

Pont erre értettem azt, hogy "Gyakorlatilag haza vágták a BC-t"

Elküldve

Ok. Köszönöm az infót :) Már csak egy csatlakozót kell szereznem és felprogramozatni. Teljesen fordítva működik, alapjáraton 30l/100km, ha nyomom a gázt lemegy 8-6-4-2-1 literre :) A CHECK felirat alatt a TRIP felirat mi lenne? át lehet oda is ugrani, vagy az megint valami nem használt funkciója?

Az 1.4-es hengerenkénti injektorosnak mi a motorkódja? Nem vagyok ilyenekben jártas :)

Ha a 2 gombot egyszerre nyomom a karon, akkor először kiírja hogy: 10___15 ,utána átvált erre: 8982( gondolom jeladó tipusa).

Akit fentebb írtak Bánhegyi Gábor aki programoz BC-t. Őt itt el lehet érni fórumon, vagy valaki tud esetleg elérhetőséget? :)

Köszönöm az eddigi segítséget! :)

HA a "Wegimpluse" kódot nem tudjátok átírni "8982"ről "16530"-ra, akkor a következő kódok valamelyikére lesz szükséged:

001 Német, metrikus, gyári rádió

022 Német, metrikus, utólagos rádió

043 Angol, metrikus, gyári rádió, JAPÁN kivitelnél működik csak

046 Angol, metrikus, utólagos rádió, JAPÁN kivitelnél működik csak

Elküldve

HA a "Wegimpluse" kódot nem tudjátok átírni "8982"ről "16530"-ra, akkor a következő kódok valamelyikére lesz szükséged:

001 Német, metrikus, gyári rádió

022 Német, metrikus, utólagos rádió

043 Angol, metrikus, gyári rádió, JAPÁN kivitelnél működik csak

046 Angol, metrikus, utólagos rádió, JAPÁN kivitelnél működik csak

A Wegimpulse kódot nem tudod külön átírni, azt maga a kód állítja át. Ebben a topicban korábban le volt írva egy lista, hogy melyik számú BC milyen nyelveken tud, ha azt megkeresitek, kiderül, hogy éremes-e megpróbálni az angol nyelvet beállítani, vagy nem tudja. A 43 és 46 kód nem csak Japán kivitelnél működik, csupán oda szánták eredetileg, de ha a BC tudja az angol nyelvet, akkor működni fog (pl. nekem is 46-os kód van benne).

Elküldve

A Wegimpulse kódot nem tudod külön átírni, azt maga a kód állítja át. Ebben a topicban korábban le volt írva egy lista, hogy melyik számú BC milyen nyelveken tud, ha azt megkeresitek, kiderül, hogy éremes-e megpróbálni az angol nyelvet beállítani, vagy nem tudja. A 43 és 46 kód nem csak Japán kivitelnél működik, csupán oda szánták eredetileg, de ha a BC tudja az angol nyelvet, akkor működni fog (pl. nekem is 46-os kód van benne).

434 120 D, NL I, F,

434 121 GB, E, S,

434 474 ALL

434 425 ALL

a bc tetején a papíron van a számsor ezek a nyelvkódok

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.