daykiller Elküldve December28, 2012 Megoszt Elküldve December28, 2012 Sziasztok! Ma megcsináltattam a BC átprogramoztatását. 3000 forint volt a programozás, és mellé nagyon korrekt, rendes volt a szerelő, ami nem mindegy. :) Beprogramoztattam a 111-es kódot, és minden jól működik. Angol, km alapú, nem hiányolja a gyári rádiót, nincs F betű, simán átvált a Trip feliratra, és jól méri az átlagfogyasztást is. Nem tudom mennyire reális, de országúti 40km haladás alatt egy X14XE motoron 6,1l-es átlagfogyasztást mért 90-es tempó mellett. Szóval nagyon jól működik, köszönöm szépen a segítséget mindenkinek, hasznos és dizájnos ketyerével lettem gazdagabb! :) Örülök, hogy sikerült! ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
riki Elküldve December28, 2012 Megoszt Elküldve December28, 2012 daykiller: Énis...:D:D dirty: Miskolc- Topel Trade kft. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve December29, 2012 Megoszt Elküldve December29, 2012 dirty: Miskolc- Topel Trade kft. Ne buktasd le, az IPcím nem volt elég? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelowner Elküldve December29, 2012 Megoszt Elküldve December29, 2012 daykiller: Énis... :D :D dirty: Miskolc- Topel Trade kft. Reménykedtem, hogy közelebb lesz :D De azért köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
DTJE Elküldve Január6, 2013 Megoszt Elküldve Január6, 2013 Kipróbáltam, letesteltem a fékkopásjelzőket, el is tűnt a figyelmeztető felirat, és a BC át is vált Check-ről Trip-re, viszont az F betű még mindig marad, ez már csak a gyári rádió hiánya lehet. Remélhetőleg jó lesz már lassan, lehet, hogy holnap át is programoztatom a BC-t. Remélem a 111-es kód beválik. Szevasz! Ne haragudj, hogy zavarlak, csak még most regisztráltam és kicsit új nekem ez az a fórum. :icon1: Olyan problémával fordulnék hozzád/hozzátok, hogy nemrégiben sikerült vennem egy F Astrat ( 1994, 1.6se ) amibe bele tették a BC-t. A pillanatnyi fogyasztás hát, tájolni jó, de az alapjárati 12L kicsit érdekes :D (menet közben 5-8L ami reálisnak mondható) A megtehető kilométer is naggyából ok, de a pillanatnyi fogyasztás 38L fölött van. Azt mondta az előző tulaj, hogy egy átprogramozással meglehet oldani a dolgot. Olyan kérdésem lenne, hogy hozzád és a többi fórumos taghoz, hogy hol tudják ezt nekem megcsinálni, illetve milyen kódokat kell megadni a BC-nek, hogy tudja, hogy milyen motorral van dolga? Esetleg itt BP-en meg tudná valaki csinálni nekem? C16SE-hez kéne :$ Nagyon szépen köszönöm előre is a segítségeteket :icon1: Üdvözlettel: Tibi Link to comment Megosztás: More sharing options...
DTJE Elküldve Január6, 2013 Megoszt Elküldve Január6, 2013 Kicsit visszaolvasva megtaláltam a kód gyűjteményt :D Már csak 3 kérdésem lenne: 1. Honnan tudom megállapítani, hogy a BC tud-e angolul metrikus mértékegységgel (vagy inkább szokjam meg a németet) ? 2. BP-en hol tudják átprogramozni? 3. A BC. kommunikációs szálát a diagnosztikai csatlakozó melyik pontjába kell bekötni? :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dark_Errant Elküldve Január7, 2013 Megoszt Elküldve Január7, 2013 Kicsit visszaolvasva megtaláltam a kód gyűjteményt :D Már csak 3 kérdésem lenne: 1. Honnan tudom megállapítani, hogy a BC tud-e angolul metrikus mértékegységgel (vagy inkább szokjam meg a németet) ? 2. BP-en hol tudják átprogramozni? 3. A BC. kommunikációs szálát a diagnosztikai csatlakozó melyik pontjába kell bekötni? :icon1: 1, Vhol itt a topicban szerepel egy kep hoza tartozo leirassal. Egy ragasztot cetlit kell keresni a BC-n. 2, Nekem a Szerencs utcaban csinaltak. M3tol, asszem 2. sarok ujpest fele. 3, ha az emlekezetem nem csal, 10pines diagnal, a G-re. 16os szerepel a GYIK-ban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wegapower Elküldve Január7, 2013 Megoszt Elküldve Január7, 2013 1, Vhol itt a topicban szerepel egy kep hoza tartozo leirassal. Egy ragasztot cetlit kell keresni a BC-n. 2, Nekem a Szerencs utcaban csinaltak. M3tol, asszem 2. sarok ujpest fele. 3, ha az emlekezetem nem csal, 10pines diagnal, a G-re. 16os szerepel a GYIK-ban. 3 . 16 os diag csatinál 8 as láb (bal felső) Link to comment Megosztás: More sharing options...
DTJE Elküldve Január7, 2013 Megoszt Elküldve Január7, 2013 1, Vhol itt a topicban szerepel egy kep hoza tartozo leirassal. Egy ragasztot cetlit kell keresni a BC-n. 2, Nekem a Szerencs utcaban csinaltak. M3tol, asszem 2. sarok ujpest fele. 3, ha az emlekezetem nem csal, 10pines diagnal, a G-re. 16os szerepel a GYIK-ban. 10 pines csati van és köszönöm a választ! Úgy látom én is, hogy a G-re kell kötni.... csak nem vagyok benne biztos :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
DTJE Elküldve Január8, 2013 Megoszt Elküldve Január8, 2013 Köszönöm szépen a segítségetek! Bánhegyi Gábor 5 perc alatt megcsinálta (átprogramozta) és majdnem azonnal tudott fogadni, reálisáron. Csak ajánlani tudom! 15. ker. Gábor Áron utca 30. :D ui.: És azt a kódot használta amit én kértem :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
wegapower Elküldve Január9, 2013 Megoszt Elküldve Január9, 2013 Köszönöm szépen a segítségetek! Bánhegyi Gábor 5 perc alatt megcsinálta (átprogramozta) és majdnem azonnal tudott fogadni, reálisáron. Csak ajánlani tudom! 15. ker. Gábor Áron utca 30. :D ui.: És azt a kódot használta amit én kértem :icon1: Lassan a gyikbe írni kellene egy listát a szerelőkről akik problémázás nélkül ,rutinosan és természetesen emberi áron megcsinálják a programozást. Link to comment Megosztás: More sharing options...
bandi111 Elküldve Január9, 2013 Megoszt Elküldve Január9, 2013 Jegyzem is, épp most akartam kérdezni, hogy ki tud olcsó jó szerelőt a témához :) Hamarosan szükségem lesz rá :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
bandi111 Elküldve Január13, 2013 Megoszt Elküldve Január13, 2013 Hello Mindenkinek! Egy kis segítségre lenne szükségem. Bekötöttem a BC-t az autóba. Minden szép és jó, csak ugye még nincs átprogramozva. Olyan kérdésem lenne, hogy a diag. csatlakozó 8-as érintkezőjére melyik vezeték megy a BC felől? A daykiller által írt leírást használtam ( nagyon pontosan le van írva :) ) csak ennél nincs odaírva, hogy melyiket kössem oda, csak, hogy a 8-as pin. Esetleg a BC-ből a 14-es lenne az? mert azt írta, hogy azt kell még kivezetni sorkapocsra, és azt nem kötöttem még sehova. Inkább megkérdezem hozzáértőktől, minthogy tönkrevágjak valamit :) Ha van rá igény, akkor dokumentáltam a beszerelést, esetleg megírhatom a tapasztalataimat :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Január13, 2013 Megoszt Elküldve Január13, 2013 Hello Mindenkinek! Egy kis segítségre lenne szükségem. Bekötöttem a BC-t az autóba. Minden szép és jó, csak ugye még nincs átprogramozva. Olyan kérdésem lenne, hogy a diag. csatlakozó 8-as érintkezőjére melyik vezeték megy a BC felől? A daykiller által írt leírást használtam ( nagyon pontosan le van írva :) ) csak ennél nincs odaírva, hogy melyiket kössem oda, csak, hogy a 8-as pin. Esetleg a BC-ből a 14-es lenne az? mert azt írta, hogy azt kell még kivezetni sorkapocsra, és azt nem kötöttem még sehova. Inkább megkérdezem hozzáértőktől, minthogy tönkrevágjak valamit :) Ha van rá igény, akkor dokumentáltam a beszerelést, esetleg megírhatom a tapasztalataimat :) Igen. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Január14, 2013 Megoszt Elküldve Január14, 2013 Hello Mindenkinek! Egy kis segítségre lenne szükségem. Bekötöttem a BC-t az autóba. Minden szép és jó, csak ugye még nincs átprogramozva. Olyan kérdésem lenne, hogy a diag. csatlakozó 8-as érintkezőjére melyik vezeték megy a BC felől? A daykiller által írt leírást használtam ( nagyon pontosan le van írva :) ) csak ennél nincs odaírva, hogy melyiket kössem oda, csak, hogy a 8-as pin. Esetleg a BC-ből a 14-es lenne az? mert azt írta, hogy azt kell még kivezetni sorkapocsra, és azt nem kötöttem még sehova. Inkább megkérdezem hozzáértőktől, minthogy tönkrevágjak valamit :) Ha van rá igény, akkor dokumentáltam a beszerelést, esetleg megírhatom a tapasztalataimat :) Konkrétan nem írtam oda, valószínűleg elfelejtettem, de kizárásos alapon az lesz ugye, mert a többinél odaírtam, hogy melyik hova. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Január14, 2013 Megoszt Elküldve Január14, 2013 Lassan a gyikbeembe írni kellene egy listát a szerelőkről akik problémázás nélkül ,rutinosan és természetesen emberi áron megcsinálják a programozást. Egyetértek, bár nekem már nem aktuális a programozás. Annak idején amikor a kocsit vettem (2005-ben) én is megpróbáltam a német nyelvű BC-met angolra programoztatni a Kövesdán márkaszervizben. Vártam rá vagy egy hetet a jelentkezésem után, mire közölték, hogy nem tudták beszerezni a gyári programot ehhez a régi géphez, ezért nem vállalják. Tök mindegy, hogy hazudtak vagy nem, de a végén örültem is neki, mert sokaktól hallottam itt a fórumon, hogy egy ilyen átprogramozás után annyi baja lett a BC-nek, hogy verték a fejüket a falba a tulajok, hogy miért vágtak bele! Gyakorlatilag haza vágták a BC-t. Ennyit a magyar márkaszervizekről... Azóta megszoktam a németet és jól működik így. Azért nyelvvizsga nem kell hozzá! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Január14, 2013 Megoszt Elküldve Január14, 2013 Egyetértek, bár nekem már nem aktuális a programozás. Annak idején amikor a kocsit vettem (2005-ben) én is megpróbáltam a német nyelvű BC-met angolra programoztatni a Kövesdán márkaszervizben. Vártam rá vagy egy hetet a jelentkezésem után, mire közölték, hogy nem tudták beszerezni a gyári programot ehhez a régi géphez, ezért nem vállalják. Tök mindegy, hogy hazudtak vagy nem, de a végén örültem is neki, mert sokaktól hallottam itt a fórumon, hogy egy ilyen átprogramozás után annyi baja lett a BC-nek, hogy verték a fejüket a falba a tulajok, hogy miért vágtak bele! Gyakorlatilag haza vágták a BC-t. Ennyit a magyar márkaszervizekről... Azóta megszoktam a németet és jól működik így. Azért nyelvvizsga nem kell hozzá! :D Ez roppant érdekes, mert nem kell hozzá szoftvert cserélni. A szoftvercsere amúgy sem egy egyszerű mutatvány az EEPROM miatt. A BC alkatrésszámából tudni lehet, hogy tudja-e az angolt vagy nem és csak egy kódot írnak át benne és az alapján fogja a szoftver azt a nyelvet és beállításokat használni, mint például motortípust is ebből tudja, a műszeregység impulzusjeladásának értékét, kerékméretet, van-e gyári rádió vagy nincs és persze a nyelv. Tehát ez kicsit baromság, amit mondtak a "sokak". :) Persze, simán haza lehet vágni egy BC-t amit melléprogramoztak, de ekkor sem fog tönkre menni, csak hülyeségeket fog írkálni. Mint pl nekem is baromságokat írkált, mivel ugye C20NE motorhoz volt kódolva és 8192-es impulzushoz, miközben X16SZR-em van és 16530 az impulzus, amit a műszeregység ad. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
bandi111 Elküldve Január14, 2013 Megoszt Elküldve Január14, 2013 Ok. Köszönöm az infót :) Már csak egy csatlakozót kell szereznem és felprogramozatni. Teljesen fordítva működik, alapjáraton 30l/100km, ha nyomom a gázt lemegy 8-6-4-2-1 literre :) A CHECK felirat alatt a TRIP felirat mi lenne? át lehet oda is ugrani, vagy az megint valami nem használt funkciója? Az 1.4-es hengerenkénti injektorosnak mi a motorkódja? Nem vagyok ilyenekben jártas :) Ha a 2 gombot egyszerre nyomom a karon, akkor először kiírja hogy: 10___15 ,utána átvált erre: 8982( gondolom jeladó tipusa). Akit fentebb írtak Bánhegyi Gábor aki programoz BC-t. Őt itt el lehet érni fórumon, vagy valaki tud esetleg elérhetőséget? :) Köszönöm az eddigi segítséget! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dark_Errant Elküldve Január14, 2013 Megoszt Elküldve Január14, 2013 Ok. Köszönöm az infót :) Már csak egy csatlakozót kell szereznem és felprogramozatni. Teljesen fordítva működik, alapjáraton 30l/100km, ha nyomom a gázt lemegy 8-6-4-2-1 literre :) A CHECK felirat alatt a TRIP felirat mi lenne? át lehet oda is ugrani, vagy az megint valami nem használt funkciója? Az 1.4-es hengerenkénti injektorosnak mi a motorkódja? Nem vagyok ilyenekben jártas :) Ha a 2 gombot egyszerre nyomom a karon, akkor először kiírja hogy: 10___15 ,utána átvált erre: 8982( gondolom jeladó tipusa). Akit fentebb írtak Bánhegyi Gábor aki programoz BC-t. Őt itt el lehet érni fórumon, vagy valaki tud esetleg elérhetőséget? :) Köszönöm az eddigi segítséget! :) "Az 1.4-es hengerenkénti injektorosnak mi a motorkódja?" C14SE lesz. De a forgalmidban a motorszam elso 5 karaktere... igen az a jelado. Banheyui urat meg nem fogod itt elerni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
DTJE Elküldve Január15, 2013 Megoszt Elküldve Január15, 2013 Ok. Köszönöm az infót :) Már csak egy csatlakozót kell szereznem és felprogramozatni. Teljesen fordítva működik, alapjáraton 30l/100km, ha nyomom a gázt lemegy 8-6-4-2-1 literre :) A CHECK felirat alatt a TRIP felirat mi lenne? át lehet oda is ugrani, vagy az megint valami nem használt funkciója? Az 1.4-es hengerenkénti injektorosnak mi a motorkódja? Nem vagyok ilyenekben jártas :) Ha a 2 gombot egyszerre nyomom a karon, akkor először kiírja hogy: 10___15 ,utána átvált erre: 8982( gondolom jeladó tipusa). Akit fentebb írtak Bánhegyi Gábor aki programoz BC-t. Őt itt el lehet érni fórumon, vagy valaki tud esetleg elérhetőséget? :) Köszönöm az eddigi segítséget! :) Szevasz! -A 5 számjegyes kódot át kell írni "16530"ra ( wegimpulse ) -A 3 számjegyes kódot: -"081" (Gyári rádiód van, ami a BC kijelzőjét használja, Német nyelv, metrikus) -"095" (Utólagos rádió, saját kijelzővel, Német nyelv, Metrikus) -"109" (Gyári rádiód van, ami a BC kijelzőjét használja, Angol nyelv, metrikus, csak Japán kivitelnél működik) -"111' (Utólagos rádió, saját kijelzővel, Német nyelv, Metrikus, csak Japán kivitelnél működik) Keresd Bánhegyi Gábort. 30 944 8769 (légy udvarias ;) ) Bp. 15k Gábor Á. 30 (M3 bevezető) A csatlakozóba úgy fűzöd be a BC kommunikációs szálát, hogy -10 pines csatlakozó bal oldalán, lentről fölfele számolva a 2. pin ( G-pont ) - 16 pines csati esetén a bal oldali oszlop legfelső pontjára. Javaslom, hogy maradj a németnél, ha nem vagy biztos abban, hogy tudja a BC az angol nyelvet metrikus mértékegységekkel. :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Január15, 2013 Megoszt Elküldve Január15, 2013 Ez roppant érdekes, mert nem kell hozzá szoftvert cserélni. A szoftvercsere amúgy sem egy egyszerű mutatvány az EEPROM miatt. A BC alkatrésszámából tudni lehet, hogy tudja-e az angolt vagy nem és csak egy kódot írnak át benne és az alapján fogja a szoftver azt a nyelvet és beállításokat használni, mint például motortípust is ebből tudja, a műszeregység impulzusjeladásának értékét, kerékméretet, van-e gyári rádió vagy nincs és persze a nyelv. Tehát ez kicsit baromság, amit mondtak a "sokak". :) Persze, simán haza lehet vágni egy BC-t amit melléprogramoztak, de ekkor sem fog tönkre menni, csak hülyeségeket fog írkálni. Mint pl nekem is baromságokat írkált, mivel ugye C20NE motorhoz volt kódolva és 8192-es impulzushoz, miközben X16SZR-em van és 16530 az impulzus, amit a műszeregység ad. :D Pont erre értettem azt, hogy "Gyakorlatilag haza vágták a BC-t" Link to comment Megosztás: More sharing options...
DTJE Elküldve Január15, 2013 Megoszt Elküldve Január15, 2013 Ok. Köszönöm az infót :) Már csak egy csatlakozót kell szereznem és felprogramozatni. Teljesen fordítva működik, alapjáraton 30l/100km, ha nyomom a gázt lemegy 8-6-4-2-1 literre :) A CHECK felirat alatt a TRIP felirat mi lenne? át lehet oda is ugrani, vagy az megint valami nem használt funkciója? Az 1.4-es hengerenkénti injektorosnak mi a motorkódja? Nem vagyok ilyenekben jártas :) Ha a 2 gombot egyszerre nyomom a karon, akkor először kiírja hogy: 10___15 ,utána átvált erre: 8982( gondolom jeladó tipusa). Akit fentebb írtak Bánhegyi Gábor aki programoz BC-t. Őt itt el lehet érni fórumon, vagy valaki tud esetleg elérhetőséget? :) Köszönöm az eddigi segítséget! :) HA a "Wegimpluse" kódot nem tudjátok átírni "8982"ről "16530"-ra, akkor a következő kódok valamelyikére lesz szükséged: 001 Német, metrikus, gyári rádió 022 Német, metrikus, utólagos rádió 043 Angol, metrikus, gyári rádió, JAPÁN kivitelnél működik csak 046 Angol, metrikus, utólagos rádió, JAPÁN kivitelnél működik csak Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Január15, 2013 Megoszt Elküldve Január15, 2013 HA a "Wegimpluse" kódot nem tudjátok átírni "8982"ről "16530"-ra, akkor a következő kódok valamelyikére lesz szükséged: 001 Német, metrikus, gyári rádió 022 Német, metrikus, utólagos rádió 043 Angol, metrikus, gyári rádió, JAPÁN kivitelnél működik csak 046 Angol, metrikus, utólagos rádió, JAPÁN kivitelnél működik csak A Wegimpulse kódot nem tudod külön átírni, azt maga a kód állítja át. Ebben a topicban korábban le volt írva egy lista, hogy melyik számú BC milyen nyelveken tud, ha azt megkeresitek, kiderül, hogy éremes-e megpróbálni az angol nyelvet beállítani, vagy nem tudja. A 43 és 46 kód nem csak Japán kivitelnél működik, csupán oda szánták eredetileg, de ha a BC tudja az angol nyelvet, akkor működni fog (pl. nekem is 46-os kód van benne). Link to comment Megosztás: More sharing options...
wegapower Elküldve Január15, 2013 Megoszt Elküldve Január15, 2013 A Wegimpulse kódot nem tudod külön átírni, azt maga a kód állítja át. Ebben a topicban korábban le volt írva egy lista, hogy melyik számú BC milyen nyelveken tud, ha azt megkeresitek, kiderül, hogy éremes-e megpróbálni az angol nyelvet beállítani, vagy nem tudja. A 43 és 46 kód nem csak Japán kivitelnél működik, csupán oda szánták eredetileg, de ha a BC tudja az angol nyelvet, akkor működni fog (pl. nekem is 46-os kód van benne). 434 120 D, NL I, F, 434 121 GB, E, S, 434 474 ALL 434 425 ALL a bc tetején a papíron van a számsor ezek a nyelvkódok Link to comment Megosztás: More sharing options...
bandi111 Elküldve Január15, 2013 Megoszt Elküldve Január15, 2013 Köszönöm az infókat, jegyzem mindet :) Honap meg is nézem ilyen nyelvet tud az enyém. remélem jól fog működni a ketyere :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts