Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Board Computer


PetiGSI

Recommended Posts

Okés, akkor nem kell állítgatnom. Tegnap próbaút során jól üzemelt a cucc. Az átlagsebesség mérésnél resetelek, az óra 60-at mutat, a BC meg 54-et, ez sem olyan rossz. Viszont találtam egy kis ellentmondást is. Megnéztem újra, hogy milyen kódra van most állítva. A kód 113, a nagyobb szám pedig 16530. Viszont a kódtáblázatban a 113-as kódhoz 16111 tartozik. Ez hogyan lehet? Ezt is lehet külön állítani? Ami nekem kell, az a 111-es kód lesz ugye, ahhoz pedig megint egy másik, 16665-ös szám tartozik... :D

Biztos van olyan kód, aminél van 16530-as impulzus. Az órádnak mi a W száma? 1102 vagy 1111? Ha utóbbi, akkor az 16665-ös szám egyezni is fog.

Link to comment
Megosztás:

Biztos van olyan kód, aminél van 16530-as impulzus. Az órádnak mi a W száma? 1102 vagy 1111? Ha utóbbi, akkor az 16665-ös szám egyezni is fog.

Nem tudom mi a száma, hol kell azt leolvasni? A műszeregység hátulján? Vagy az van a műszeregység elején, valami W1111?

Link to comment
Megosztás:

Okés, akkor nem kell állítgatnom. Tegnap próbaút során jól üzemelt a cucc. Az átlagsebesség mérésnél resetelek, az óra 60-at mutat, a BC meg 54-et, ez sem olyan rossz. Viszont találtam egy kis ellentmondást is. Megnéztem újra, hogy milyen kódra van most állítva. A kód 113, a nagyobb szám pedig 16530. Viszont a kódtáblázatban a 113-as kódhoz 16111 tartozik. Ez hogyan lehet? Ezt is lehet külön állítani? Ami nekem kell, az a 111-es kód lesz ugye, ahhoz pedig megint egy másik, 16665-ös szám tartozik... :D

Túlbonyolítod. ;) Beállítják a 111-es kódot és örül lesz. :icon1:

Ha az átlagsebesség jó, akkor 16xxx lesz, de ez tényleg az órától (sebesség jeladó) függ, mindegy, hogy 16111 vagy 16530. ;)

Link to comment
Megosztás:

Túlbonyolítod. ;) Beállítják a 111-es kódot és örül lesz. :icon1:

Ha az átlagsebesség jó, akkor 16xxx lesz, de ez tényleg az órától (sebesség jeladó) függ, mindegy, hogy 16111 vagy 16530. ;)

Most néztem meg, a km órára az van írva, hogy W=1102, akkor ehhez melyik kód lenne a jobb?

Link to comment
Megosztás:

Amelyik 16530-as impulzusos.

De 16530 impulzusos kódból nincsen az én motoromhoz (X14XE), csak nagyobb X18XE-hez, és X20XEW-hez. Ezek is jók lehetnek nekem? Vagy jobb a 16665 impulzusos, de C14NZ/NE-hez való? Innen nézem a kódokat:

http://www.astrasite.de/mid-programmspeichercodes/

És még lenne egy olyan kérdésem, hogy a BC-n látható check, és trip felirat, mi a különbség a két üzemmód között? Mert nekem valamiért mindig a Check felirat világít, a Trip nem szokott.... Pedig mér mindent, kivéve az átlagfogyasztást, mert az mindig 39,8l/100km-on áll, akkor is, ha resetelem, ill. ha a gázról leveszem a lábam menet közben, akkor ha motorfékez a motor, a pill. fogyasztás beáll 0,0-ra, de ha csak éppen hogy gurul sebességben, akkor 39,8l/100km-re áll be a pillanatnyi fogyasztás is.

Link to comment
Megosztás:

De 16530 impulzusos kódból nincsen az én motoromhoz (X14XE), csak nagyobb X18XE-hez, és X20XEW-hez. Ezek is jók lehetnek nekem? Vagy jobb a 16665 impulzusos, de C14NZ/NE-hez való? Innen nézem a kódokat:

http://www.astrasite...mspeichercodes/

És még lenne egy olyan kérdésem, hogy a BC-n látható check, és trip felirat, mi a különbség a két üzemmód között? Mert nekem valamiért mindig a Check felirat világít, a Trip nem szokott.... Pedig mér mindent, kivéve az átlagfogyasztást, mert az mindig 39,8l/100km-on áll, akkor is, ha resetelem, ill. ha a gázról leveszem a lábam menet közben, akkor ha motorfékez a motor, a pill. fogyasztás beáll 0,0-ra, de ha csak éppen hogy gurul sebességben, akkor 39,8l/100km-re áll be a pillanatnyi fogyasztás is.

A trip, tippre tempomat.

De ha az atlag fogyasztasod nem megy lejjebb, akkor vmi meg nincs bekotve. Sztem nem szamolja a tavolsagot, amivel kiadna a jo erteket.

Link to comment
Megosztás:

De 16530 impulzusos kódból nincsen az én motoromhoz (X14XE), csak nagyobb X18XE-hez, és X20XEW-hez. Ezek is jók lehetnek nekem? Vagy jobb a 16665 impulzusos, de C14NZ/NE-hez való? Innen nézem a kódokat:

http://www.astrasite...mspeichercodes/

És még lenne egy olyan kérdésem, hogy a BC-n látható check, és trip felirat, mi a különbség a két üzemmód között? Mert nekem valamiért mindig a Check felirat világít, a Trip nem szokott.... Pedig mér mindent, kivéve az átlagfogyasztást, mert az mindig 39,8l/100km-on áll, akkor is, ha resetelem, ill. ha a gázról leveszem a lábam menet közben, akkor ha motorfékez a motor, a pill. fogyasztás beáll 0,0-ra, de ha csak éppen hogy gurul sebességben, akkor 39,8l/100km-re áll be a pillanatnyi fogyasztás is.

A Check feliratra az én értelmezésem: :)

Nekem mindaddig világított amíg nem volt minden érzékelő bekötve, vagy testelve, illetve valamilyen hibát jelzett a BC, CC (folyadékszint, izzó...).

Tehát a hibát indításkor kiírta szövegesen, majd azt nyugtázva a Check felirat a kijelzőn marad figyelmeztetésként. Írtad hogy a kopásjelzőid még függőben vannak, addig szerintem világítani fog.

Mikor nálam minden bekötésre került, a gyújtás ráadásakor a Check minden hiba nélkül világít, a féklámpa felvillantása (ellenőrzése) után elalszik.

A TRIP jelzés folyamatos.

Az átlag fogyasztás kijelzésében szerintem a 39,8l/100km lehet a max. ezt sokszor látom én is a 2734 -es hozzászólásomban részletezettek miatt. Nálad normál körülmények között milyen pillanatnyi fogyasztásokat mutat?

Nálam csak a nagyon óvatos gázadások bolondítják meg, de azok tönkrevágják az egész mérést.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Attila vagyok van egy Caravan 1.4 8V GL Clubom, szeretném megtudni, hogy mivel nincs comp. a kocsiban tudok-e szerezni kompletten, van egy dátumozott LCD sáv hőmérővel rádió állomás kijelzéssel, de gondoltam, hogy kis gyári extra belefér, ha van ötlet, vagy tanács szívesen veszem, szóval komplett computer és a hozzá való kormány kapcsoló stb, amiket belehet hozzá szerezni, új, de használt is jó. :)

(Original Caraván, és nem tuningolni akarom, csak az extrákat belevenni.)

Link to comment
Megosztás:

A Check feliratra az én értelmezésem: :)

Nekem mindaddig világított amíg nem volt minden érzékelő bekötve, vagy testelve, illetve valamilyen hibát jelzett a BC, CC (folyadékszint, izzó...).

Tehát a hibát indításkor kiírta szövegesen, majd azt nyugtázva a Check felirat a kijelzőn marad figyelmeztetésként. Írtad hogy a kopásjelzőid még függőben vannak, addig szerintem világítani fog.

Mikor nálam minden bekötésre került, a gyújtás ráadásakor a Check minden hiba nélkül világít, a féklámpa felvillantása (ellenőrzése) után elalszik.

A TRIP jelzés folyamatos.

Az átlag fogyasztás kijelzésében szerintem a 39,8l/100km lehet a max. ezt sokszor látom én is a 2734 -es hozzászólásomban részletezettek miatt. Nálad normál körülmények között milyen pillanatnyi fogyasztásokat mutat?

Nálam csak a nagyon óvatos gázadások bolondítják meg, de azok tönkrevágják az egész mérést.

Nekem a pillanatnyi fogyasztás mérő ha csak lassan gurulok, mondjuk 5ikben 1500-as fordulaton, akkor 2,5-3l/100km ír, ha odanyomom neki 5ikben, akkor ahogy megy fel a fordulat, szépen megy fel a pill. fogyasztás is 29-30l-re, de ha elengedem, és motorfékez, akkor lemegy 0,0-ra, sztem ez stimmelne, de nem tudom, hogy az átlagfogyasztást mért nem számolja, pedig méri a sebességet is....Lehet nem tesz jót neki, hogy a fékkopásjelzők még nincsenek bekötve, ill a benne lévő kód sem teljesen jó...

Link to comment
Megosztás:

Nekem a pillanatnyi fogyasztás mérő ha csak lassan gurulok, mondjuk 5ikben 1500-as fordulaton, akkor 2,5-3l/100km ír, ha odanyomom neki 5ikben, akkor ahogy megy fel a fordulat, szépen megy fel a pill. fogyasztás is 29-30l-re, de ha elengedem, és motorfékez, akkor lemegy 0,0-ra, sztem ez stimmelne, de nem tudom, hogy az átlagfogyasztást mért nem számolja, pedig méri a sebességet is....Lehet nem tesz jót neki, hogy a fékkopásjelzők még nincsenek bekötve, ill a benne lévő kód sem teljesen jó...

Akkor úgy gondolnám nem olyan nagy a gond, a fékkopásjelzőket le is testelhetnéd, mintha nem is lennének, szóval a fogyasztásmérésbe nem szólnak bele. A kódot állíttasd át 1,4-es motorhoz való kódra (nyelvnek, mértékegységnek, gyári rádiónak megfelelően...), aztán számolj be róla mit mérsz! (a 16xxx-es nagyságrend a lényeg, tapasztalatom szerint lehet olyan útjeladó és W szám szorzat ami csak közelíti a táblázatban megadottakat.)

Mondjuk, ha ~40l feletti pillanatnyit nem produkál, akkor azért nem kellene neki olyan átlagot mérni...

Link to comment
Megosztás:

Akkor úgy gondolnám nem olyan nagy a gond, a fékkopásjelzőket le is testelhetnéd, mintha nem is lennének, szóval a fogyasztásmérésbe nem szólnak bele. A kódot állíttasd át 1,4-es motorhoz való kódra (nyelvnek, mértékegységnek, gyári rádiónak megfelelően...), aztán számolj be róla mit mérsz! (a 16xxx-es nagyságrend a lényeg, tapasztalatom szerint lehet olyan útjeladó és W szám szorzat ami csak közelíti a táblázatban megadottakat.)

Mondjuk, ha ~40l feletti pillanatnyit nem produkál, akkor azért nem kellene neki olyan átlagot mérni...

Nem, sosem mutat 40L feletti pill. fogyasztást..... Még a 30 is nagyon max...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, nincs valakinek egy Astra GSI midje? C20NE lenne a legjobb... csatikkal kellene.. kapcsoló megvan hozzá

Nincs gyári rádió nem tudom ez fontos e

W1134 gondolom ezt szorozni kell 15el 17010

Angol lenne a jó

Ehhez miket is kellene beállítani techkel? Csak, hogy majd tudjam : )

Ja és a tankot láttam valahol, hogy be lehet állítani tech nélkül az létezik? Ha igen súgjátok már meg :)

A számokat már tudom a nyelvekhez mit kell néznem a BC-ken a nyelv miatt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, nincs valakinek egy Astra GSI midje? C20NE lenne a legjobb... csatikkal kellene.. kapcsoló megvan hozzá

Nincs gyári rádió nem tudom ez fontos e

W1134 gondolom ezt szorozni kell 15el 17010

Angol lenne a jó

Ehhez miket is kellene beállítani techkel? Csak, hogy majd tudjam : )

Ja és a tankot láttam valahol, hogy be lehet állítani tech nélkül az létezik? Ha igen súgjátok már meg :)

A számokat már tudom a nyelvekhez mit kell néznem a BC-ken a nyelv miatt.

Szia Dirty! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, nincs valakinek egy Astra GSI midje? C20NE lenne a legjobb... csatikkal kellene.. kapcsoló megvan hozzá

Nincs gyári rádió nem tudom ez fontos e

W1134 gondolom ezt szorozni kell 15el 17010

Angol lenne a jó

Ehhez miket is kellene beállítani techkel? Csak, hogy majd tudjam : )

Ja és a tankot láttam valahol, hogy be lehet állítani tech nélkül az létezik? Ha igen súgjátok már meg :)

A számokat már tudom a nyelvekhez mit kell néznem a BC-ken a nyelv miatt.

Nincs! :D Illetve van, a kocsimban.

Szia Dirty! :)

:lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, nincs valakinek egy Astra GSI midje? C20NE lenne a legjobb... csatikkal kellene.. kapcsoló megvan hozzá

Nincs gyári rádió nem tudom ez fontos e

W1134 gondolom ezt szorozni kell 15el 17010

Angol lenne a jó

Ehhez miket is kellene beállítani techkel? Csak, hogy majd tudjam : )

Ja és a tankot láttam valahol, hogy be lehet állítani tech nélkül az létezik? Ha igen súgjátok már meg :)

A számokat már tudom a nyelvekhez mit kell néznem a BC-ken a nyelv miatt.

Ilyen W-számú órát honnan vettél bele? Netán angol mérföldes osztású?

Egyébként 112-es kóddal próbáld ki. Ha így sebességre fele annyit mutatna, mint az órád, akkor 047 lesz jó.

Link to comment
Megosztás:

Akkor úgy gondolnám nem olyan nagy a gond, a fékkopásjelzőket le is testelhetnéd, mintha nem is lennének, szóval a fogyasztásmérésbe nem szólnak bele. A kódot állíttasd át 1,4-es motorhoz való kódra (nyelvnek, mértékegységnek, gyári rádiónak megfelelően...), aztán számolj be róla mit mérsz! (a 16xxx-es nagyságrend a lényeg, tapasztalatom szerint lehet olyan útjeladó és W szám szorzat ami csak közelíti a táblázatban megadottakat.)

Mondjuk, ha ~40l feletti pillanatnyit nem produkál, akkor azért nem kellene neki olyan átlagot mérni...

Kipróbáltam, letesteltem a fékkopásjelzőket, el is tűnt a figyelmeztető felirat, és a BC át is vált Check-ről Trip-re, viszont az F betű még mindig marad, ez már csak a gyári rádió hiánya lehet. Remélhetőleg jó lesz már lassan, lehet, hogy holnap át is programoztatom a BC-t. Remélem a 111-es kód beválik.

Link to comment
Megosztás:

Kipróbáltam, letesteltem a fékkopásjelzőket, el is tűnt a figyelmeztető felirat, és a BC át is vált Check-ről Trip-re, viszont az F betű még mindig marad, ez már csak a gyári rádió hiánya lehet. Remélhetőleg jó lesz már lassan, lehet, hogy holnap át is programoztatom a BC-t. Remélem a 111-es kód beválik.

Akkor alakul :) A kód jó kell hogy legyen hozzá...

A fogyasztásodra leszek kíváncsi, hogy rendeződik-e, mert amit írtál nagyon hasonlít az enyémhez:

"
ha a gázról leveszem a lábam menet közben, akkor ha motorfékez a motor, a pill. fogyasztás beáll 0,0-ra, de ha csak éppen hogy gurul sebességben, akkor 39,8l/100km-re áll be a pillanatnyi fogyasztás is."
Link to comment
Megosztás:

ma bogarásztam a kocsiban és azt gondoltam, ha má van BCm a szekrényben megnézem, hogy mit szól, ha az eredi DID helyére beteszem, szóval nem dugtam rá a kék csatit, mert az nincs benne (még), csak a kicsi feketét

nem kéne ennek így valami(akármi) értelmes dolgot mutatnia? (rádió RDS pl)

jó az idő az rajta van, de a többi pötty csak "szalad" rajta...

me ha szar a BCm, akkor neki se állok kábelezni....

kipróbálta valaki csak így?

köszi

Link to comment
Megosztás:

ma bogarásztam a kocsiban és azt gondoltam, ha má van BCm a szekrényben megnézem, hogy mit szól, ha az eredi DID helyére beteszem, szóval nem dugtam rá a kék csatit, mert az nincs benne (még), csak a kicsi feketét

nem kéne ennek így valami(akármi) értelmes dolgot mutatnia? (rádió RDS pl)

jó az idő az rajta van, de a többi pötty csak "szalad" rajta...

me ha szar a BCm, akkor neki se állok kábelezni....

kipróbálta valaki csak így?

köszi

Nem fog semmit sem csinálni, mert a 12pin-es csati tápja csak a háttérvilágítást szolgálja ki egy BC-n. A kék csatiról is kell kapnia tápot és gyakorlatilag onnan él a BC.

Anno mikor rájöttem, hogy be lehet kötni utólagosan és megjött a használd MID itthon a földön összedrótoztam megfelelően a MID két csatiját, aztán egy PC-s tápegységről adtam villanyt és voálá, írta, hogy kevés az üzemanyag. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma megcsináltattam a BC átprogramoztatását. 3000 forint volt a programozás, és mellé nagyon korrekt, rendes volt a szerelő, ami nem mindegy. :) Beprogramoztattam a 111-es kódot, és minden jól működik. Angol, km alapú, nem hiányolja a gyári rádiót, nincs F betű, simán átvált a Trip feliratra, és jól méri az átlagfogyasztást is. Nem tudom mennyire reális, de országúti 40km haladás alatt egy X14XE motoron 6,1l-es átlagfogyasztást mért 90-es tempó mellett. Szóval nagyon jól működik, köszönöm szépen a segítséget mindenkinek, hasznos és dizájnos ketyerével lettem gazdagabb!:)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma megcsináltattam a BC átprogramoztatását. 3000 forint volt a programozás, és mellé nagyon korrekt, rendes volt a szerelő, ami nem mindegy. :) Beprogramoztattam a 111-es kódot, és minden jól működik. Angol, km alapú, nem hiányolja a gyári rádiót, nincs F betű, simán átvált a Trip feliratra, és jól méri az átlagfogyasztást is. Nem tudom mennyire reális, de országúti 40km haladás alatt egy X14XE motoron 6,1l-es átlagfogyasztást mért 90-es tempó mellett. Szóval nagyon jól működik, köszönöm szépen a segítséget mindenkinek, hasznos és dizájnos ketyerével lettem gazdagabb! :)

Merre csinálták ennyi pénzért?:)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.