Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Board Computer


PetiGSI

Recommended Posts

Sziasztok!

Megérkezett a BC, kezdeném szerelgetni befelé, és egy dolgot nem tudok, mégpedig azt, hogy CC egységet hová kell felszerelni? :D

Ha nincs légzsákod az anyós oldalon, akkor annak a helyére való körülbelül. Ha van, akkor szabadon választott. :D Legalábbis nem tudom, hogy légzsákosnál hol helyezkedik el.

Link to comment
Megosztás:

Ugyanott.

Akkor ki kell vennem a kesztyűtartót, és úgy tudom felrakni? Ill, hogy az ahhoz való vezetékeket honnan kell oda húzni? A hátsó lámpák vezetékei a sofőr oldali küszöbburkolat mögött vannak a két nagy csatlakozó közül valamelyikben? Az első lámpa vezetékei honnan kell oda húzni?

Link to comment
Megosztás:

Akkor ki kell vennem a kesztyűtartót, és úgy tudom felrakni? Ill, hogy az ahhoz való vezetékeket honnan kell oda húzni? A hátsó lámpák vezetékei a sofőr oldali küszöbburkolat mögött vannak a két nagy csatlakozó közül valamelyikben? Az első lámpa vezetékei honnan kell oda húzni?

Mindegyiket abból a két nagy csatiból oda tudod varázsolni. :)

Link to comment
Megosztás:

Mindegyiket abból a két nagy csatiból oda tudod varázsolni. :)

Az jó.... Csak nekem angel eyesem van, ahol is az izzókat relék kapcsolják, így a két tompítottat előlről mindenféle képen be kell húzni, mert az izzókkal sorba kell kötni a CC-t, ha jól néztem a rajzokat.

Link to comment
Megosztás:

Az jó.... Csak nekem angel eyesem van, ahol is az izzókat relék kapcsolják, így a két tompítottat előlről mindenféle képen be kell húzni, mert az izzókkal sorba kell kötni a CC-t, ha jól néztem a rajzokat.

Na várjá. Angel eyes? De melyik? Xenonos vagy sima halogén? Mert a CC-t a gyári lámpákhoz tervezték, tehát 55/60W-os H4-es izzóhoz és 5W-os helyzetjelzőhöz. Ha a helyzetjelződ ledes, már azért anyázni fog a CC. Xenon-os a LED-es ha jól tévedek. Mondjuk nem értem, hogy minek relézni, ha mezei halogénes Angel Eyes-ed van, kivéve ha 100W-os izzókat pakoltál bele.

Igen a CC-t sorba kell kötni az izzókkal, de csak a helyzetjelzőket és a tompítottat figyeli.

Link to comment
Megosztás:

Na várjá. Angel eyes? De melyik? Xenonos vagy sima halogén? Mert a CC-t a gyári lámpákhoz tervezték, tehát 55/60W-os H4-es izzóhoz és 5W-os helyzetjelzőhöz. Ha a helyzetjelződ ledes, már azért anyázni fog a CC. Xenon-os a LED-es ha jól tévedek. Mondjuk nem értem, hogy minek relézni, ha mezei halogénes Angel Eyes-ed van, kivéve ha 100W-os izzókat pakoltál bele.

Igen a CC-t sorba kell kötni az izzókkal, de csak a helyzetjelzőket és a tompítottat figyeli.

Ha jól olvastam, akkor a CC az első két izzó tompított szálját, a két hátsó helyzetjelzőt, és a két féklámpa izzót figyeli ugye? Nekem sima halogénes az Angel Eyes, két darab 55W-os H1-es izzó a tompítottja, és két H7-es a fényszórója, szóval ezzel nincsen gond szerintem. A helyzetjelzője elől 4db karika, benne 16db rizsszem izzóval, amiket nemsokára ledekre szeretnék cserélni, de én nem láttam sehol, hogy ezeket is figyelné a CC, vagy rosszul tudom. Valaki akkor súgja már meg, hogy pontosan mely izzókat kell bekötni a CC-be. A kapcsolási rajzba az van írva, hogy a CC-be a következőket kell kötni:

tail lamp-left-right ezek a hátsó lámpák

low beam-left-right ezek a tompítottak

stop lamp-left-right féklámpák.

Ebben nincsen helyzetjelző.

A relék pedig gyárilag jártak az angel eyesekhez, így voltak a gyári kábeleivel.

Köszi a választ!

Link to comment
Megosztás:

Ha jól olvastam, akkor a CC az első két izzó tompított szálját, a két hátsó helyzetjelzőt, és a két féklámpa izzót figyeli ugye? Nekem sima halogénes az Angel Eyes, két darab 55W-os H1-es izzó a tompítottja, és két H7-es a fényszórója, szóval ezzel nincsen gond szerintem. A helyzetjelzője elől 4db karika, benne 16db rizsszem izzóval, amiket nemsokára ledekre szeretnék cserélni, de én nem láttam sehol, hogy ezeket is figyelné a CC, vagy rosszul tudom. Valaki akkor súgja már meg, hogy pontosan mely izzókat kell bekötni a CC-be. A kapcsolási rajzba az van írva, hogy a CC-be a következőket kell kötni:

tail lamp-left-right ezek a hátsó lámpák

low beam-left-right ezek a tompítottak

stop lamp-left-right féklámpák.

Ebben nincsen helyzetjelző.

A relék pedig gyárilag jártak az angel eyesekhez, így voltak a gyári kábeleivel.

Köszi a választ!

Jól tudod, az első helyzetjelzőket nem nézi. Ha relézted, az pech, akkor odáig el kell vinned a vezetékeit. Én úgy oldottam meg, hogy vettem mindenféle MTK kábelt (3-4-5 erest), megnyúztam őket, és a különböző színű és keresztmetszetű vezetékekből csináltam kábelkorbácsot bandázsszalaggal. Úgy néz ki, mint egy gyári kábelköteg, azzal a különbséggel, hogy a műszerfalban vittem át jobb-bal oldal között, nem a padlón. Ja, és nekem ebben futnak az elektromos ablakok és tükrök kábelei is.

Link to comment
Megosztás:

Jól tudod, az első helyzetjelzőket nem nézi. Ha relézted, az pech, akkor odáig el kell vinned a vezetékeit. Én úgy oldottam meg, hogy vettem mindenféle MTK kábelt (3-4-5 erest), megnyúztam őket, és a különböző színű és keresztmetszetű vezetékekből csináltam kábelkorbácsot bandázsszalaggal. Úgy néz ki, mint egy gyári kábelköteg, azzal a különbséggel, hogy a műszerfalban vittem át jobb-bal oldal között, nem a padlón. Ja, és nekem ebben futnak az elektromos ablakok és tükrök kábelei is.

Nah, ma meghaladtam egy kicsit a beszereléssel, holnapra már csak a két tompított izzó CC-be való bekötése maradt. A cc végül is a műszerfal bal alsó sarkában kapott helyet, mert a kesztyűtartó felett nem fért el, és így rövidebb vezetékekkel is meg lehet oldani a bekötést. Minden működik eddig szépen, ha kiveszek egy izzót, egyből durrog, hogy rücklicht bla...bla...:D Az alacsony víz és mosószintet is szépen jelzi, minden megy...Jó szöszmötölős meló így ebben a késő őszinek látszó időben, de megéri.:D

Link to comment
Megosztás:

Nah, ma meghaladtam egy kicsit a beszereléssel, holnapra már csak a két tompított izzó CC-be való bekötése maradt. A cc végül is a műszerfal bal alsó sarkában kapott helyet, mert a kesztyűtartó felett nem fért el, és így rövidebb vezetékekkel is meg lehet oldani a bekötést. Minden működik eddig szépen, ha kiveszek egy izzót, egyből durrog, hogy rücklicht bla...bla... :D Az alacsony víz és mosószintet is szépen jelzi, minden megy...Jó szöszmötölős meló így ebben a késő őszinek látszó időben, de megéri. :D

Anno reggel álltam neki és este 22-re végeztem. :D Mindenféle leírás nélkül, kapcsolási rajz alapján. :D De nekem nincs semmi szintjelző és CC. :D

Link to comment
Megosztás:

Anno reggel álltam neki és este 22-re végeztem. :D Mindenféle leírás nélkül, kapcsolási rajz alapján. :D De nekem nincs semmi szintjelző és CC. :D

A CC és a szintjelzők a sok...Mert a többinek a vezetékét a kabinban kell megkeresni, és bekötni, de ezeket meg előlről meg innen onnan összehurcolni, bekötni, sok időt elvesz. Még az lenne a kérdésem, hogy az óra mellett mi a tököm az az F betű? Olvastam itt, hogy vagy a hőfokjeladó miatt volt valakinek( de nekem mérte a hőmérsékletet a régi kijelzővel is, meg most is, amikor ráadom a gyújtást, akkor villog a hőfok érték, majd később mutatja folyamatosan, hogy mennyi, mai nap folyamán pl -3....+2 fok között változott, ami szerintem reális is), a másik emberkének meg a benzinpumpa relé volt a ludas, de nekem az a rózsaszín relé, a jobb lábtér aljánál nem is kattan, ha gyújtást adok rá, meg ha be índítom akkor sem. Viszont a motor megy, sárga lámpa nem gyullad ki, szóval nem tudom annak a relének mit is kellene csinálnia...:D A g astráknál szoktam hallani, hogy gyújtás ráadásra megy a benzinpumpa, majd leáll, de a sajátomnál nem halottam ilyet, van ezzel valami gond? Mert szeretném eltüntetni azt az F betűt valahogyan.

Jah, és a BC-ben 113-as kód van, ami C20XE-hez tartozik. Akkor ha programoztatom át, csak a kódot kell átíratnom 111-re (x14xe-hez, angol, metrikus, rádió nélkül), vagy a tankméretet is kell babrálni? Nekem sedanom van.

Köszi a választ a sok kérdésemre!:)

Link to comment
Megosztás:

A CC és a szintjelzők a sok...Mert a többinek a vezetékét a kabinban kell megkeresni, és bekötni, de ezeket meg előlről meg innen onnan összehurcolni, bekötni, sok időt elvesz. Még az lenne a kérdésem, hogy az óra mellett mi a tököm az az F betű? Olvastam itt, hogy vagy a hőfokjeladó miatt volt valakinek( de nekem mérte a hőmérsékletet a régi kijelzővel is, meg most is, amikor ráadom a gyújtást, akkor villog a hőfok érték, majd később mutatja folyamatosan, hogy mennyi, mai nap folyamán pl -3....+2 fok között változott, ami szerintem reális is), a másik emberkének meg a benzinpumpa relé volt a ludas, de nekem az a rózsaszín relé, a jobb lábtér aljánál nem is kattan, ha gyújtást adok rá, meg ha be índítom akkor sem. Viszont a motor megy, sárga lámpa nem gyullad ki, szóval nem tudom annak a relének mit is kellene csinálnia... :D A g astráknál szoktam hallani, hogy gyújtás ráadásra megy a benzinpumpa, majd leáll, de a sajátomnál nem halottam ilyet, van ezzel valami gond? Mert szeretném eltüntetni azt az F betűt valahogyan.

Jah, és a BC-ben 113-as kód van, ami C20XE-hez tartozik. Akkor ha programoztatom át, csak a kódot kell átíratnom 111-re (x14xe-hez, angol, metrikus, rádió nélkül), vagy a tankméretet is kell babrálni? Nekem sedanom van.

Köszi a választ a sok kérdésemre! :)

Az F betű azt jelzi, hogy valami hiba van. A villogás meg azért van, mert +3 celsius fok alatt jelez, hogy fagypont közeli az érték, illetve a megtehető km-nél is villogni fog 50km-nél. :) A hibát meg kell keresni, elvileg megmondja hogy mi a baja egy kóddal, mint az ECU is a sajátjait. Nekem az útjeladóval problémázott egy ideig néha-néha.

Link to comment
Megosztás:

A CC és a szintjelzők a sok...Mert a többinek a vezetékét a kabinban kell megkeresni, és bekötni, de ezeket meg előlről meg innen onnan összehurcolni, bekötni, sok időt elvesz. Még az lenne a kérdésem, hogy az óra mellett mi a tököm az az F betű? Olvastam itt, hogy vagy a hőfokjeladó miatt volt valakinek( de nekem mérte a hőmérsékletet a régi kijelzővel is, meg most is, amikor ráadom a gyújtást, akkor villog a hőfok érték, majd később mutatja folyamatosan, hogy mennyi, mai nap folyamán pl -3....+2 fok között változott, ami szerintem reális is), a másik emberkének meg a benzinpumpa relé volt a ludas, de nekem az a rózsaszín relé, a jobb lábtér aljánál nem is kattan, ha gyújtást adok rá, meg ha be índítom akkor sem. Viszont a motor megy, sárga lámpa nem gyullad ki, szóval nem tudom annak a relének mit is kellene csinálnia... :D A g astráknál szoktam hallani, hogy gyújtás ráadásra megy a benzinpumpa, majd leáll, de a sajátomnál nem halottam ilyet, van ezzel valami gond? Mert szeretném eltüntetni azt az F betűt valahogyan.

Jah, és a BC-ben 113-as kód van, ami C20XE-hez tartozik. Akkor ha programoztatom át, csak a kódot kell átíratnom 111-re (x14xe-hez, angol, metrikus, rádió nélkül), vagy a tankméretet is kell babrálni? Nekem sedanom van.

Köszi a választ a sok kérdésemre! :)

Még a benzinpumpa témához, nemrégiben lettek kipucolva az injektorok, akkor ugye ki lett engedve az üzemanyag az injektorsorból, és mikor összeraktam, akkor halottam, hogy a benzinpumpa megy, amíg el nem ért gondolom egy nyomás értéket, azóta nem halottam, a kocsi mint írtam megy, így gondolom a nyomás megmaradt, azért nem hallom a pumpát. A motor indul rendesen hidegen melegen, szóval nem hinném, hogy emiatt van az F betű.

Link to comment
Megosztás:

Még a benzinpumpa témához, nemrégiben lettek kipucolva az injektorok, akkor ugye ki lett engedve az üzemanyag az injektorsorból, és mikor összeraktam, akkor halottam, hogy a benzinpumpa megy, amíg el nem ért gondolom egy nyomás értéket, azóta nem halottam, a kocsi mint írtam megy, így gondolom a nyomás megmaradt, azért nem hallom a pumpát. A motor indul rendesen hidegen melegen, szóval nem hinném, hogy emiatt van az F betű.

Amiatt biztos nem. Egyébként régen nekem is csinálta ezt, hogy feltöltötte benzinnel a rendszert, aztán abbahagyta, de most kapott új benzin pumpát és most megint hallom, hogy feltölti benzinnel, majd kattan a relé és kikapcsol az AC. Érdekes dolog.

Link to comment
Megosztás:

Az F betű azt jelzi, hogy valami hiba van. A villogás meg azért van, mert +3 celsius fok alatt jelez, hogy fagypont közeli az érték, illetve a megtehető km-nél is villogni fog 50km-nél. :) A hibát meg kell keresni, elvileg megmondja hogy mi a baja egy kóddal, mint az ECU is a sajátjait. Nekem az útjeladóval problémázott egy ideig néha-néha.

A műszerfalam még nincsen visszarakva rendesen, a spirál sincsen visszadugva, így lehet még e-körül van a baja. Hogyan lehet kideríteni, hogy milyen kóddal van baja?:D

Link to comment
Megosztás:

Azért van F mert hiányolja a gyári rádiót (a 113-as kódhoz hozzátartozik a gyári rádió és mivel nincs, most nem kap onnan jelet), ha 111 lesz benne, akkor nem fogja hiányolni. ;)

Amikor a kódot átírják, akkor a BC memóriában módosítanak, ugyanúgy látszik a Tech kijelzőn az új program feltöltésének állapota, mint számítógépen.

Link to comment
Megosztás:

A műszerfalam még nincsen visszarakva rendesen, a spirál sincsen visszadugva, így lehet még e-körül van a baja. Hogyan lehet kideríteni, hogy milyen kóddal van baja? :D

A két gombot kell nyomni a BC-n egyszerre, akkor kiírja a hibáját is, meg egyéb adatait is. Lehet, hogy a rádiót hiányolja.

Link to comment
Megosztás:

én a cc-t a bal A oszlop takaró alá raktam mert ott vannak a vezetékek a fényszóró,féklámpa,helyzetjelző a cc-t szinte annyi idő volt bekötni mint a burkolat leszed felrak :goofy: 1 óra alatt nagyon kényelmesen megvan.

Nekem nem volt ilyen egyszerű... Fentebb írtam, hogy mivel az angel eyesek alapból relézve vannak, így egészen előlről kellett behúzni 4 vezetéket. A fék és hátsó helyzetjelzőkkel nem volt gond, könnyen bekötöttem a nagy csatlakozóba a bal lábtérnél, csak a két tompított volt bajosabb, de már végeztem vele ma. Az F betűs téma pedig lehet azért van, mert a fékkopásjelzőim még nincsenek meg, de vezetéket kihúztam előre, és nem testeltem... Addig így marad, még meg nem csinálom a fékeket...Nemsokára megyek vele egy próbakört, hogy méri-e rendesen a többi dolgot.

A tankméret állítással kapcsolatban pedig, próbáltam kisilabizálni, amit ez a német pdf ír, de sehogy sem sikerült. Próbáltam a webfordítást is, de az sem ment, így ha valaki tudna németül, vagy tudja hogyan kell a méretet állítani, akkor leírhatná... De egyébként nekem kellhet korrigálni ezt? A gsi és az én sedan tankom nem ugyanolyan nagy?

Link to comment
Megosztás:

Okés, akkor nem kell állítgatnom. Tegnap próbaút során jól üzemelt a cucc. Az átlagsebesség mérésnél resetelek, az óra 60-at mutat, a BC meg 54-et, ez sem olyan rossz. Viszont találtam egy kis ellentmondást is. Megnéztem újra, hogy milyen kódra van most állítva. A kód 113, a nagyobb szám pedig 16530. Viszont a kódtáblázatban a 113-as kódhoz 16111 tartozik. Ez hogyan lehet? Ezt is lehet külön állítani? Ami nekem kell, az a 111-es kód lesz ugye, ahhoz pedig megint egy másik, 16665-ös szám tartozik...:D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.