Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Board Computer


PetiGSI

Recommended Posts

Kiszerelted az órából? Ha nem, akkor szereld ki. Valószínűleg a belső felére lesz ráírva.

Kiszereltem a jeladót, a belső felén semmi sincsen :(

Az imp. és a W-szám szorzatának pontosan kell kiadnia az impulzusszámot, vagy csak valamelyik közelébe esik? (8982, 8850, 16665, 16111, 16530)

Mert, ha pontosan, akkor a W1102-es órához csak a 15 impulzusos jeladó tartozhat.

Vagy nem? :)

Link to comment
Megosztás:

Kiszereltem a jeladót, a belső felén semmi sincsen :(

Az imp. és a W-szám szorzatának pontosan kell kiadnia az impulzusszámot, vagy csak valamelyik közelébe esik? (8982, 8850, 16665, 16111, 16530)

Mert, ha pontosan, akkor a W1102-es órához csak a 15 impulzusos jeladó tartozhat.

Vagy nem? :)

Mivel ezek a gyári számok sorban, nyilván egyeznie kell. De 16530 és 16665 között meg mondjuk a két 8-as között nyilván nincs nagy eltérés

Link to comment
Megosztás:

Kiszereltem a jeladót, a belső felén semmi sincsen :(

Az imp. és a W-szám szorzatának pontosan kell kiadnia az impulzusszámot, vagy csak valamelyik közelébe esik? (8982, 8850, 16665, 16111, 16530)

Mert, ha pontosan, akkor a W1102-es órához csak a 15 impulzusos jeladó tartozhat.

Vagy nem? :)

Igen, pontosan kéne adnia. W1102-es órához van 8 impulzusos is. Pl C20NE-s régebbi Astrákban olyan van gyárilag amelyik kapott BC-t és régebbi GSi Astrákban. A 15 impulzusos jeladó később jött be a köztudatba.

Link to comment
Megosztás:

Szép estét!

Hu én már ebbe belekavarodtam!

Az én autómba c16se motor van viszont raktam bele egy vectra a Bc!

Na most astrát szereltek c16se és c16nz motoral is és ott a Midnél a kódtáblázatnál egy kalappalá veszi a c16se c14se c16n és c18nz motorokat!

Na ugye vectránál nincs c16se de c16nz volt tehát mivel vectra a Bc van nekem milyen útjel adó kell hogy jól mérjen a Bc a kód az én estemben 40 !

Nem tudom mond az valamit hogy tartotam fix 60km ó a gépet és akkor lenulláztam a Bc átlagsebsebégét és az is 60 km ó mutatott !

Link to comment
Megosztás:

Igen, pontosan kéne adnia. W1102-es órához van 8 impulzusos is. Pl C20NE-s régebbi Astrákban olyan van gyárilag amelyik kapott BC-t és régebbi GSi Astrákban. A 15 impulzusos jeladó később jött be a köztudatba.

Talán közeledek a megoldás felé...

A BC a táblázat 117-es sorára hivatkozik, tehát C20XE-ben volt, és 16530-at ír ki.

Így az átlagsebességet kb a valós 50-60%-ának méri.

Az én autómba (X14NZ) később került egy fordulatszámmérős W1102 egység, aminek lehet /bár nem látszik rajt :) / hogy mégiscsak 8 impulzusos jeladója van. A szorzat így 8816 lenne, ami megmagyarázná az átlagsebesség eltérést, mivel kb fele annyi jelet kap csak a BC ??

Ezek alapján amire felprogramoztatnám: 01, 22, 43, 46

Jó a gondolatmenet :icon14:

Link to comment
Megosztás:

Talán közeledek a megoldás felé...

A BC a táblázat 117-es sorára hivatkozik, tehát C20XE-ben volt, és 16530-at ír ki.

Így az átlagsebességet kb a valós 50-60%-ának méri.

Az én autómba (X14NZ) később került egy fordulatszámmérős W1102 egység, aminek lehet /bár nem látszik rajt :) / hogy mégiscsak 8 impulzusos jeladója van. A szorzat így 8816 lenne, ami megmagyarázná az átlagsebesség eltérést, mivel kb fele annyi jelet kap csak a BC ??

Ezek alapján amire felprogramoztatnám: 01, 22, 43, 46

Jó a gondolatmenet :icon14:

Ha 8 impulzusos a műszeregységed, akkor mindenképp olyan kódindexet nézz ki hozzá. ;)

Link to comment
Megosztás:

Szép estét!

Hu én már ebbe belekavarodtam!

Az én autómba c16se motor van viszont raktam bele egy vectra a Bc!

Na most astrát szereltek c16se és c16nz motoral is és ott a Midnél a kódtáblázatnál egy kalappalá veszi a c16se c14se c16n és c18nz motorokat!

Na ugye vectránál nincs c16se de c16nz volt tehát mivel vectra a Bc van nekem milyen útjel adó kell hogy jól mérjen a Bc a kód az én estemben 40 !

Nem tudom mond az valamit hogy tartotam fix 60km ó a gépet és akkor lenulláztam a Bc átlagsebsebégét és az is 60 km ó mutatott !

De Astrából és Vekiből volt C18NZ

Link to comment
Megosztás:

Szép estét!

Hu én már ebbe belekavarodtam!

Az én autómba c16se motor van viszont raktam bele egy vectra a Bc!

Na most astrát szereltek c16se és c16nz motoral is és ott a Midnél a kódtáblázatnál egy kalappalá veszi a c16se c14se c16n és c18nz motorokat!

Na ugye vectránál nincs c16se de c16nz volt tehát mivel vectra a Bc van nekem milyen útjel adó kell hogy jól mérjen a Bc a kód az én estemben 40 !

Nem tudom mond az valamit hogy tartotam fix 60km ó a gépet és akkor lenulláztam a Bc átlagsebsebégét és az is 60 km ó mutatott !

Ez azt jelenti, hogy jó program az út jeladóhoz. Ez az egyik lehetőség leellenőrizni a kódot. A Vectra A BC-t nem ismerem, de gondolom ott sem mindegy milyen a motor, mert változik a fogyasztás jel. Viszont amelyik motorok ugyanott szerepelnek a táblában, azokhoz ugyanaz a kód jó.

Talán közeledek a megoldás felé...

A BC a táblázat 117-es sorára hivatkozik, tehát C20XE-ben volt, és 16530-at ír ki.

Így az átlagsebességet kb a valós 50-60%-ának méri.

Az én autómba (X14NZ) később került egy fordulatszámmérős W1102 egység, aminek lehet /bár nem látszik rajt :) / hogy mégiscsak 8 impulzusos jeladója van. A szorzat így 8816 lenne, ami megmagyarázná az átlagsebesség eltérést, mivel kb fele annyi jelet kap csak a BC ??

Ezek alapján amire felprogramoztatnám: 01, 22, 43, 46

Jó a gondolatmenet :icon14:

Jó. ;) Akkor lenne 15 impulzusos a jeladó, ha most a 16530-cal jó átlagsebességet mutatna a nullázás utáni pillanatban.

A kóddal még nyelvet lehet állítani és azt, hogy van-e gyári rádió.

001 -> német, gyári rádió nélkül

022 -> német, gyári rádióval

043 -> angol, gyári rádió nélkül

046 -> angol, gyári rádióval

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm mindenkinek, aki hozzászólásával segítséget nyújtott a beszereléshez. A BC üzemel, az átprogramozása Tech2-vel sikerült, így reális értékeket mutat általában.

Van viszont egy olyan jelenség, hogy menet közben kis fordulatról nagyon óvatos gázadásra 30-60 l-es pillanatnyit produkál, viszont határozottabban gyorsítva a normál 10-20 l-t mutatja.

Állóhelyzetben alapjáratnál ugyanezt csinálja: mikor bekapcsol a hűtőventilátor, vagy bekapcsolom fullra a belső ventilátort a 0,5l-ről felugrik 30 vagy akár 90 l-re, aztán egy gázadás után visszaáll 1l alá.

Ha tapasztaltatok hasonlót, vagy van ötletetek osszátok meg légyszíves!

Link to comment
Megosztás:

Szép napot!

Kaptam végre egy tech1 még sosem volt a kezembe de sikerült felprogramozni kb 3 perc alatt c16se .vs. vectra a BC .

40 kódot kapta meg minden reális érték szerintem egyet kivéve hidegen a fogyasztásom 0.7 aztán melegen lemegy 0.1 menet közben szerintem jó olyan 5 től 10 ig ingadozik ! de idegesít ez az alapjárati fogyi ?!

extais!

Szerintem valami testezési vagy kontakt hiba lesz valahol!!!

Link to comment
Megosztás:

Szép napot!

Kaptam végre egy tech1 még sosem volt a kezembe de sikerült felprogramozni kb 3 perc alatt c16se .vs. vectra a BC .

40 kódot kapta meg minden reális érték szerintem egyet kivéve hidegen a fogyasztásom 0.7 aztán melegen lemegy 0.1 menet közben szerintem jó olyan 5 től 10 ig ingadozik ! de idegesít ez az alapjárati fogyi ?!

extais!

Szerintem valami testezési vagy kontakt hiba lesz valahol!!!

Azt a kódot honnan vetted? 43 vagy 46 kellene, attól függően, hogy gyári rádiód van-e, vagy nincs.

Egyébként mi a száma a BC-dnek? A tetején van egy matrica, azon van.

Link to comment
Megosztás:

Azt a kódot honnan vetted? 43 vagy 46 kellene, attól függően, hogy gyári rádiód van-e, vagy nincs.

Egyébként mi a száma a BC-dnek? A tetején van egy matrica, azon van.

Nekem nem astra f mid van benne hanem vectra a Bc van benne mivel az én autóm az egy öszvér!

Vectra a gépem van c16se f astra motorral !

Link to comment
Megosztás:

Nekem nem astra f mid van benne hanem vectra a Bc van benne mivel az én autóm az egy öszvér!

Vectra a gépem van c16se f astra motorral !

Jaa, azt hittem, Astráét tetted bele. Olyan motorkódot kéne keresni, ami nem központi injektoros volt (és nem karbis), de csak pár ilyen jut eszembe Vekinél, a 20NE, 20SEH, C20XE, X20XEV. Te milyen motornak a kódját próbáltad bele?

Link to comment
Megosztás:

De astra f nél midnél a c16se és c16nz egy kalap alá veszi tehát egy a kód !

Azért gondoltam a 40 kódot mert astránál és vekinél is volt c16nz motor !

De akkor nem értem ha c16nz központis az se meg hengerenkénti akkor astráéknál miért ugyan az a kód midnél ?!

Link to comment
Megosztás:

De astra f nél midnél a c16se és c16nz egy kalap alá veszi tehát egy a kód !

Azért gondoltam a 40 kódot mert astránál és vekinél is volt c16nz motor !

De akkor nem értem ha c16nz központis az se meg hengerenkénti akkor astráéknál miért ugyan az a kód midnél ?!

a c16 se paralel befecskendezéses teljesen más jel jön ki fogyasztásjelnek mint a többi vezérlőnél a c20ne 0,8-0,9 l/h alapjáraton nekem 1,7 l/h de az átlag meg a pill. is számolásra szinte hibátlan 8,3-8,6L/100km és már nem 1 tankolásnál ellenőríztem . Próbálj más számot nézni ha 100km. levetítve rosszul mér. sztem 74v42 ami neked kell

Link to comment
Megosztás:

De astra f nél midnél a c16se és c16nz egy kalap alá veszi tehát egy a kód !

Azért gondoltam a 40 kódot mert astránál és vekinél is volt c16nz motor !

De akkor nem értem ha c16nz központis az se meg hengerenkénti akkor astráéknál miért ugyan az a kód midnél ?!

Érdekes dolog.

Egy kérdés: megkapja nálad a fordulatszámjelet és a sebességjelet is korrektül a BC?

Link to comment
Megosztás:

Na hátha nátha végül is tech1 adott pár kódot kipróbálok!

Csak ezt fogyasztás jel logikáját érteném hogy mi különbségek vannak ecu meg ecu közt meg egyáltalán értem én hogy benzin meg diesel csak mi hajtja ?! :)

Ecu meg Ecu között olyan különbségek vannak, hogy a BC az injektorok nyitási idejéből számolja a fogyasztást. Ugye ami kdot megadsz neki, abból fogja tudni hogy hány injektor van, mennyit eresztenek át, stb...

Link to comment
Megosztás:

Ecu meg Ecu között olyan különbségek vannak, hogy a BC az injektorok nyitási idejéből számolja a fogyasztást. Ugye ami kdot megadsz neki, abból fogja tudni hogy hány injektor van, mennyit eresztenek át, stb...

Aha értem!

Na most a pill fogyasztásom 90km ó volt 3liter 130km ó volt 5-6 liter tehát ez szerintem nem egészen jó !

Na akkor melyik kódókat probáljam meg ?!

Link to comment
Megosztás:

Aha értem!

Na most a pill fogyasztásom 90km ó volt 3liter 130km ó volt 5-6 liter tehát ez szerintem nem egészen jó !

Na akkor melyik kódókat probáljam meg ?!

Na...nem olvastam vissza mindent, de szerintem rossz utat erőltetett itt mindenki eddig.

Fogtam magam, megnéztem, hogy az Astra F BC-nél melyik motorokhoz tartozó kódok közt van a C16SE kódja.

Namost.... C14NZ, C14SE, C16NZ, C16SE, C18NZ, X16SZ, X16SZR, X16XEL-hez ugyanazt a kódot kell Astra F-nél beírni, ezek a motorok tartoznak egy csoportba, így gyanítom, hogy a Vectránál is érdemes ugyanezt az analógiát követni. Tehát ne hengerenkénti injektoros kódokkal próbálkozz, hanem C16NZ, C18NZ kóddal inkább...hátha bejön ez a tipp. Vagy szerintetek ez az elképzelés nem jó?

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm mindenkinek a segítséget!

Most már kezdek belezavarodni na most akkor központis kódot nézek vagy hengerenkéntit???

Szerintem ne azt nézd, hogy központis vagy hengerenkéntis....hanem azt, hogy az Astra F BC-nél melyik motorok kapják ugyanazt a BC kódot mint a C16SE. Mivel az Astránál ugyanaz a kód tartozik az összes 1,6-oshoz, ezért szerintem a Vectránál is kipróbálhatnád a C16NZ kódot.

Így okés amit mondtam az előbb? :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.