janoo16 Elküldve Június22, 2012 Elküldve Június22, 2012 Az impulzus-jeladó a régebbi autóknál a mechanikus spirálos-bowdenes sebességmérést (km/h óra) alakítja át digitális jellé, vagyis x impulzussá y sebességnél. Ezt felhasználja az ECU (motorvezérlő számítógép), az "okosabb" (sebességfüggő) rádió-kazetofon és a... MID. Leegyszerűsítve: az impulzus-jeladótól "tudja" a MID a sebességet és az ECU-tól húzott szálból az elhasznált üzemanyag mennyiségét. Ezekből számítja ki a fogyasztást.
stirlitz Elküldve Június22, 2012 Elküldve Június22, 2012 Az impulzus-jeladó a régebbi autóknál a mechanikus spirálos-bowdenes sebességmérést (km/h óra) alakítja át digitális jellé, vagyis x impulzussá y sebességnél. Ezt felhasználja az ECU (motorvezérlő számítógép), az "okosabb" (sebességfüggő) rádió-kazetofon és a... MID. Leegyszerűsítve: az impulzus-jeladótól "tudja" a MID a sebességet és az ECU-tól húzott szálból az elhasznált üzemanyag mennyiségét. Ezekből számítja ki a fogyasztást. nem tartozik szorosan a tárgyhoz, de tetem a kocsiba egy CAR400ast ami seb.érzékelős, néztem hova kéne kötni, de csak olyan kapcs.rajzot leltem, amiben van ABS és annak a jeladójára van kötve, szted rátolhatom a impulzus-jeladóra is?
daykiller Elküldve Június22, 2012 Elküldve Június22, 2012 nem tartozik szorosan a tárgyhoz, de tetem a kocsiba egy CAR400ast ami seb.érzékelős, néztem hova kéne kötni, de csak olyan kapcs.rajzot leltem, amiben van ABS és annak a jeladójára van kötve, szted rátolhatom a impulzus-jeladóra is? Ha nem barmoltad szét a gyári csatit az Astrádban, akkor csak beteszed a gyári keretbe és ennyi. Be van húzva a vezeték, ha a TID vagy MID jelzi a sebességet. TID-nél úgy tudod kideríteni, hogy közlekedsz az autóval, majd egyszerre megnyomod a két gombot hosszasan. Ekkor kiírja a pillanatnyi sebességet, majd utána egy kijelzőtesztet is nyomat. Az automata hangerőszabályzáshoz pedig az UML gombot kell nyomni 5 másodpercig, ekkor pittyen egyet a rádió és az oldalnyilakkal tudod -5-től +5-ig állítani a szabályzás erejét.
daykiller Elküldve Június22, 2012 Elküldve Június22, 2012 Sziasztok ! Tegnap programoztattam a márkaszervízbe 1 bc-t 1994-re 12 havi f astra c16se motorkóddal aminek a jeladó impulzusa 16665 kellene hogy legyen. A lista szerint 1994 es programkód közűl a 81-est választottam. Az ez az én astrámba lett programoztatva és az enyém 95-ös évjárat. A bc most 16530 imp. Számot ír ki. Pedíg a műszeren 94 -es évjárat lett kiválasztva. Tehát más autóba nem tudok programoztatni az én kocsimba? Meg kell nézni a műszeregységben lévő impulzusjeladóra írt számot. Pl 15 imp. Ezt meg kell szorozni a W számmal ami legyen például 1102, így jön ki az 16530-as érték, ami a BC-nek kell.
astraC14nz Elküldve Június26, 2012 Elküldve Június26, 2012 sziasztok! segitséget szeretnék kérni,c14nz opelom van szereztem hozzá egy gsiből board computert de bekötést nem nagyon értem megvan hozzá a 26os csatlakozó is,néztem a bekötési rajzot ami a 96utánihoz van meg a német leirást de nem nagyon tudok elmenni rajta, valaki tudna segiteni akinek már sikerült bekötnie ijen motorhoz? választ előre is köszönöm!
Dark_Errant Elküldve Június26, 2012 Elküldve Június26, 2012 sziasztok! segitséget szeretnék kérni,c14nz opelom van szereztem hozzá egy gsiből board computert de bekötést nem nagyon értem megvan hozzá a 26os csatlakozó is,néztem a bekötési rajzot ami a 96utánihoz van meg a német leirást de nem nagyon tudok elmenni rajta, valaki tudna segiteni akinek már sikerült bekötnie ijen motorhoz? választ előre is köszönöm! Ha pontos kérdéssel tudsz előállni...
astraC14nz Elküldve Június26, 2012 Elküldve Június26, 2012 kérdésem az volna hogy ennél a motor tipusnál is kell e a computeren belül hidalgatni? addig eljutottam hogy az üzemanyag szintjeladóhoz hozzá kötöttem iletve egyberaktam azokat a szálakat amiket a testre kell majd kötnöm,aztnemtudom hogy még mijen szálakat kellene kötnöm és hová.
Dark_Errant Elküldve Június26, 2012 Elküldve Június26, 2012 kérdésem az volna hogy ennél a motor tipusnál is kell e a computeren belül hidalgatni? addig eljutottam hogy az üzemanyag szintjeladóhoz hozzá kötöttem iletve egyberaktam azokat a szálakat amiket a testre kell majd kötnöm,aztnemtudom hogy még mijen szálakat kellene kötnöm és hová. Igen meg kell csinálni az átkötéseket! Illetve plusz egy vezetéket kell behízni a DIAG csati asszem G vezetékére, vagy a D re most nem tudom pontosan :)
stirlitz Elküldve Június26, 2012 Elküldve Június26, 2012 kérdésem az volna hogy ennél a motor tipusnál is kell e a computeren belül hidalgatni? addig eljutottam hogy az üzemanyag szintjeladóhoz hozzá kötöttem iletve egyberaktam azokat a szálakat amiket a testre kell majd kötnöm,aztnemtudom hogy még mijen szálakat kellene kötnöm és hová. :omg:GYIK :omg:
astraC14nz Elküldve Június26, 2012 Elküldve Június26, 2012 köszönöm a gyors választ! akkor az a lényeg hogy áthidalásokat leirtak szerint megcsinálom,üzemanyag jeladóhoz egyszál és a diagcsatihoz megkeresm hova kell kötni és kész is,csak erre voltam kiváncsi :icon1:
norm Elküldve Június27, 2012 Elküldve Június27, 2012 Esetleg ha valakit érdekel tudok segíteni a bekötésben csináltam már egy párat! :icon1:
astraC14nz Elküldve Június27, 2012 Elküldve Június27, 2012 hali! megcsináltam az áthidalásokat,tankra rákötve, a 26-os csatin pin 21 próbáltam diagcsatinál mindenhova kötni de sehol se mér, mindenre 0át ir kivéve a megtehető kilométerre azt jelzi,nemtudom hogy nem e a sebeség jelell van e gond mert nekem ojan nem megy be az 12escsati 5ös pinjére,iletve még van egy szabad szálam a 26os csatlakozónál a 14-esbarna fehér azt hova kell kötni? :omg:
Dark_Errant Elküldve Június27, 2012 Elküldve Június27, 2012 hali! megcsináltam az áthidalásokat,tankra rákötve, a 26-os csatin pin 21 próbáltam diagcsatinál mindenhova kötni de sehol se mér, mindenre 0át ir kivéve a megtehető kilométerre azt jelzi,nemtudom hogy nem e a sebeség jelell van e gond mert nekem ojan nem megy be az 12escsati 5ös pinjére,iletve még van egy szabad szálam a 26os csatlakozónál a 14-esbarna fehér azt hova kell kötni? :omg: Az ECUra! Anyós lábtér! Idézet GYIK-ból! "Kezdjük az ECU fogyasztásjellel: Az X9-es sorkapocs 5-ös pinjéről kell "megcsapolni" ezt a szálat, elvileg nincs tovább vezetve azokban az Astrákban, amelyikben nem volt gyárilag BC. Ezt a sorkapocsból tudni fogjuk. A sorkapocs az ECU alatt található egy kis műanyag fekete tartókonzolon, felfele húzva kivehető, de ki is pattintható, visszarakni csúsztatva kell. Elvágjuk a vezetéket, de ne tőben hátha kell még később. Sorkapcsot teszünk a végére, majd egy 0,5-ös vagy 0,75-ös vezetékkel összekötjük a kijelző vezetékein elhelyezett sorkapocs megfelelő pontjára, ahova a 21-es (fekete-barna) pin-t kötöttük."
astraC14nz Elküldve Június27, 2012 Elküldve Június27, 2012 bekötöttem az ecura a barna fekete szálat a leirtak szerint de a probléma ugyan az nem méri a fogyasztást átelenőriztem mindent,diagcsatihoz bekötve,üzemanyaghoz is,ecu-hoz is,hidalások is jók mit nézhettem el? :icon11:
daykiller Elküldve Június27, 2012 Elküldve Június27, 2012 bekötöttem az ecura a barna fekete szálat a leirtak szerint de a probléma ugyan az nem méri a fogyasztást átelenőriztem mindent,diagcsatihoz bekötve,üzemanyaghoz is,ecu-hoz is,hidalások is jók mit nézhettem el? :icon11: Álljunk meg egy szóra. Nem méri, tehát 0,0l/100km-t vagy 0.0l/h-t ír? Álló helyzetben 0.0l/h, azaz liter per órát kell írnia. Mozgás közben átvált l/100km-re. Ha járó motornál is 0-t ír, akkor valami nem passzol, lehetséges a rossz vezeték választás. A csatit könnyű felismerni: 9 pinből áll, innen az X9-es elnevezés és a kellős közepén van eredetileg a fogyasztásjel az ECU-tól. De, ha járó motornál írja a liter per órát, de nem vált át l/100km-re, akkor viszont az útjeladó hiányzik neki.
daykiller Elküldve Június27, 2012 Elküldve Június27, 2012 hali! megcsináltam az áthidalásokat,tankra rákötve, a 26-os csatin pin 21 próbáltam diagcsatinál mindenhova kötni de sehol se mér, mindenre 0át ir kivéve a megtehető kilométerre azt jelzi,nemtudom hogy nem e a sebeség jelell van e gond mert nekem ojan nem megy be az 12escsati 5ös pinjére,iletve még van egy szabad szálam a 26os csatlakozónál a 14-esbarna fehér azt hova kell kötni? :omg: A 12-es csati 5-ös pinje az táp, villany, póver, áram, etc. A 12-es csati tizenkettedik pinje a sebeségjel, azt kell áthidalni a 26-os csati huszadik pinjére belül. A 26-os csati 14. pinje pedig ami kell a diag csatlakozóba. 16-pines diag csati esetén a 8.ba (bal oszlop legfelső) kell bedugni és oda érintkezőt is kell szerezni, ha pedig még a régi 10-pines csatid van, akkor a "G" jelűre kell rákötni. Oda elvileg már van kötve drót.
astraC14nz Elküldve Június28, 2012 Elküldve Június28, 2012 a megtehető kilomért érdekes jól irja csak a többire nem ir semmit,km-ir sztem akkor a sebeségjelel lessz probléma délután leelenörzöm ;)
astraC14nz Elküldve Június28, 2012 Elküldve Június28, 2012 megtaláltam a problémát nekem a 12es csati 12ik pinjére nemjön be semmi ürres kivan hagyva gyárilag tehát ezt kéne áthidalni de ugye nincs mit :o
FPepe Elküldve Június28, 2012 Elküldve Június28, 2012 megtaláltam a problémát nekem a 12es csati 12ik pinjére nemjön be semmi ürres kivan hagyva gyárilag tehát ezt kéne áthidalni de ugye nincs mit :o Hiányzik a sebességjel, gondolom előtte sima DID kijelződ volt csak. A műszeregység vezetékkötegéről kell egy jelet adni oda, keress egy kék-piros vezetéket, az a sebességjel vezetéke.
astraC14nz Elküldve Június28, 2012 Elküldve Június28, 2012 bekötöttem a sebeségjelet kipróbáltam és amogy megyek GESCHW-nál számolja a kilométereket ha megálok akkor meg csökken de azt még mindig nem irja mennyi a fogyasztás.
FPepe Elküldve Június28, 2012 Elküldve Június28, 2012 bekötöttem a sebeségjelet kipróbáltam és amogy megyek GESCHW-nál számolja a kilométereket ha megálok akkor meg csökken de azt még mindig nem irja mennyi a fogyasztás. A fogyasztásjelet bekötötted az ECU-tól? Az alatta levő 9 pólusú csatiban elvileg ott van a vezetéke, fekete-barna asszem, a BC-n a nagyobbik csati 21-es lábára megy.
astraC14nz Elküldve Június29, 2012 Elküldve Június29, 2012 persze azt bekötöttem még szinbe is egyezik,nemtudom hogy az lehet-e hiba hogy a hőmérséklet jelónak kábelt nem hidaltam át mert nekem nincs gomba a kocsiba ezért azt nem használnám.
daykiller Elküldve Június29, 2012 Elküldve Június29, 2012 persze azt bekötöttem még szinbe is egyezik,nemtudom hogy az lehet-e hiba hogy a hőmérséklet jelónak kábelt nem hidaltam át mert nekem nincs gomba a kocsiba ezért azt nem használnám. A külső hőmérő semmiképp nem okozna ilyen problémát. Ott valami elkötés van.
astraC14nz Elküldve Július1, 2012 Elküldve Július1, 2012 rámértem a ecunál található fekete barna szálra multiméterrel és nem mutat semmit,próbáltam gyujtással,menet közbe is azért lett gyanus hogy ott lehet a baj mert a bc semmit se csinál ha rákötöm,a többi szálnál meg igen tehát létezik ojan hogy az ecutól nemjönne jel? :sowwy:
Recommended Posts