Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Az impulzus-jeladó a régebbi autóknál a mechanikus spirálos-bowdenes sebességmérést (km/h óra) alakítja át digitális jellé, vagyis x impulzussá y sebességnél. Ezt felhasználja az ECU (motorvezérlő számítógép), az "okosabb" (sebességfüggő) rádió-kazetofon és a... MID.

Leegyszerűsítve: az impulzus-jeladótól "tudja" a MID a sebességet és az ECU-tól húzott szálból az elhasznált üzemanyag mennyiségét. Ezekből számítja ki a fogyasztást.

Elküldve

Az impulzus-jeladó a régebbi autóknál a mechanikus spirálos-bowdenes sebességmérést (km/h óra) alakítja át digitális jellé, vagyis x impulzussá y sebességnél. Ezt felhasználja az ECU (motorvezérlő számítógép), az "okosabb" (sebességfüggő) rádió-kazetofon és a... MID.

Leegyszerűsítve: az impulzus-jeladótól "tudja" a MID a sebességet és az ECU-tól húzott szálból az elhasznált üzemanyag mennyiségét. Ezekből számítja ki a fogyasztást.

nem tartozik szorosan a tárgyhoz, de tetem a kocsiba egy CAR400ast ami seb.érzékelős, néztem hova kéne kötni, de csak olyan kapcs.rajzot leltem, amiben van ABS és annak a jeladójára van kötve, szted rátolhatom a impulzus-jeladóra is?

Elküldve

nem tartozik szorosan a tárgyhoz, de tetem a kocsiba egy CAR400ast ami seb.érzékelős, néztem hova kéne kötni, de csak olyan kapcs.rajzot leltem, amiben van ABS és annak a jeladójára van kötve, szted rátolhatom a impulzus-jeladóra is?

Ha nem barmoltad szét a gyári csatit az Astrádban, akkor csak beteszed a gyári keretbe és ennyi. Be van húzva a vezeték, ha a TID vagy MID jelzi a sebességet. TID-nél úgy tudod kideríteni, hogy közlekedsz az autóval, majd egyszerre megnyomod a két gombot hosszasan. Ekkor kiírja a pillanatnyi sebességet, majd utána egy kijelzőtesztet is nyomat.

Az automata hangerőszabályzáshoz pedig az UML gombot kell nyomni 5 másodpercig, ekkor pittyen egyet a rádió és az oldalnyilakkal tudod -5-től +5-ig állítani a szabályzás erejét.

Elküldve

Sziasztok ! Tegnap programoztattam a márkaszervízbe 1 bc-t 1994-re 12 havi f astra c16se motorkóddal aminek a jeladó impulzusa 16665 kellene hogy legyen. A lista szerint 1994 es programkód közűl a 81-est választottam. Az ez az én astrámba lett programoztatva és az enyém 95-ös évjárat. A bc most 16530 imp. Számot ír ki. Pedíg a műszeren 94 -es évjárat lett kiválasztva. Tehát más autóba nem tudok programoztatni az én kocsimba?

Meg kell nézni a műszeregységben lévő impulzusjeladóra írt számot. Pl 15 imp. Ezt meg kell szorozni a W számmal ami legyen például 1102, így jön ki az 16530-as érték, ami a BC-nek kell.

Elküldve

sziasztok!

segitséget szeretnék kérni,c14nz opelom van

szereztem hozzá egy gsiből board computert de bekötést nem nagyon értem

megvan hozzá a 26os csatlakozó is,néztem a bekötési rajzot ami a 96utánihoz van

meg a német leirást de nem nagyon tudok elmenni rajta,

valaki tudna segiteni akinek már sikerült bekötnie ijen motorhoz?

választ előre is köszönöm!

Elküldve

sziasztok!

segitséget szeretnék kérni,c14nz opelom van

szereztem hozzá egy gsiből board computert de bekötést nem nagyon értem

megvan hozzá a 26os csatlakozó is,néztem a bekötési rajzot ami a 96utánihoz van

meg a német leirást de nem nagyon tudok elmenni rajta,

valaki tudna segiteni akinek már sikerült bekötnie ijen motorhoz?

választ előre is köszönöm!

Ha pontos kérdéssel tudsz előállni...

Elküldve

kérdésem az volna hogy ennél a motor tipusnál is kell e a computeren belül hidalgatni?

addig eljutottam hogy az üzemanyag szintjeladóhoz hozzá kötöttem iletve egyberaktam azokat a szálakat amiket a testre kell majd kötnöm,aztnemtudom hogy még mijen szálakat kellene kötnöm és hová.

Elküldve

kérdésem az volna hogy ennél a motor tipusnál is kell e a computeren belül hidalgatni?

addig eljutottam hogy az üzemanyag szintjeladóhoz hozzá kötöttem iletve egyberaktam azokat a szálakat amiket a testre kell majd kötnöm,aztnemtudom hogy még mijen szálakat kellene kötnöm és hová.

Igen meg kell csinálni az átkötéseket!

Illetve plusz egy vezetéket kell behízni a DIAG csati asszem G vezetékére, vagy a D re most nem tudom pontosan :)

Elküldve

kérdésem az volna hogy ennél a motor tipusnál is kell e a computeren belül hidalgatni?

addig eljutottam hogy az üzemanyag szintjeladóhoz hozzá kötöttem iletve egyberaktam azokat a szálakat amiket a testre kell majd kötnöm,aztnemtudom hogy még mijen szálakat kellene kötnöm és hová.

:omg:GYIK :omg:

Elküldve

köszönöm a gyors választ!

akkor az a lényeg hogy áthidalásokat leirtak szerint megcsinálom,üzemanyag jeladóhoz egyszál és a diagcsatihoz megkeresm hova kell kötni és kész is,csak erre voltam kiváncsi :icon1:

Elküldve

hali!

megcsináltam az áthidalásokat,tankra rákötve, a 26-os csatin pin 21 próbáltam diagcsatinál mindenhova kötni de sehol se mér,

mindenre 0át ir kivéve a megtehető kilométerre azt jelzi,nemtudom hogy nem e a sebeség jelell van e gond mert nekem ojan nem megy be az 12escsati 5ös pinjére,iletve még van egy szabad szálam a 26os csatlakozónál a 14-esbarna fehér azt hova kell kötni? :omg:

Elküldve

hali!

megcsináltam az áthidalásokat,tankra rákötve, a 26-os csatin pin 21 próbáltam diagcsatinál mindenhova kötni de sehol se mér,

mindenre 0át ir kivéve a megtehető kilométerre azt jelzi,nemtudom hogy nem e a sebeség jelell van e gond mert nekem ojan nem megy be az 12escsati 5ös pinjére,iletve még van egy szabad szálam a 26os csatlakozónál a 14-esbarna fehér azt hova kell kötni? :omg:

Az ECUra! Anyós lábtér!

Idézet GYIK-ból!

"Kezdjük az ECU fogyasztásjellel:

Az X9-es sorkapocs 5-ös pinjéről kell "megcsapolni" ezt a szálat, elvileg nincs tovább vezetve azokban az Astrákban, amelyikben nem volt gyárilag BC. Ezt a sorkapocsból tudni fogjuk. A sorkapocs az ECU alatt található egy kis műanyag fekete tartókonzolon, felfele húzva kivehető, de ki is pattintható, visszarakni csúsztatva kell.

Elvágjuk a vezetéket, de ne tőben hátha kell még később. Sorkapcsot teszünk a végére, majd egy 0,5-ös vagy 0,75-ös vezetékkel összekötjük a kijelző vezetékein elhelyezett sorkapocs megfelelő pontjára, ahova a 21-es (fekete-barna) pin-t kötöttük."

Elküldve

bekötöttem az ecura a barna fekete szálat a leirtak szerint de a probléma ugyan az nem méri a fogyasztást

átelenőriztem mindent,diagcsatihoz bekötve,üzemanyaghoz is,ecu-hoz is,hidalások is jók

mit nézhettem el? :icon11:

Elküldve

bekötöttem az ecura a barna fekete szálat a leirtak szerint de a probléma ugyan az nem méri a fogyasztást

átelenőriztem mindent,diagcsatihoz bekötve,üzemanyaghoz is,ecu-hoz is,hidalások is jók

mit nézhettem el? :icon11:

Álljunk meg egy szóra. Nem méri, tehát 0,0l/100km-t vagy 0.0l/h-t ír?

Álló helyzetben 0.0l/h, azaz liter per órát kell írnia. Mozgás közben átvált l/100km-re. Ha járó motornál is 0-t ír, akkor valami nem passzol, lehetséges a rossz vezeték választás. A csatit könnyű felismerni: 9 pinből áll, innen az X9-es elnevezés és a kellős közepén van eredetileg a fogyasztásjel az ECU-tól.

De, ha járó motornál írja a liter per órát, de nem vált át l/100km-re, akkor viszont az útjeladó hiányzik neki.

Elküldve

hali!

megcsináltam az áthidalásokat,tankra rákötve, a 26-os csatin pin 21 próbáltam diagcsatinál mindenhova kötni de sehol se mér,

mindenre 0át ir kivéve a megtehető kilométerre azt jelzi,nemtudom hogy nem e a sebeség jelell van e gond mert nekem ojan nem megy be az 12escsati 5ös pinjére,iletve még van egy szabad szálam a 26os csatlakozónál a 14-esbarna fehér azt hova kell kötni? :omg:

A 12-es csati 5-ös pinje az táp, villany, póver, áram, etc. A 12-es csati tizenkettedik pinje a sebeségjel, azt kell áthidalni a 26-os csati huszadik pinjére belül.

A 26-os csati 14. pinje pedig ami kell a diag csatlakozóba. 16-pines diag csati esetén a 8.ba (bal oszlop legfelső) kell bedugni és oda érintkezőt is kell szerezni, ha pedig még a régi 10-pines csatid van, akkor a "G" jelűre kell rákötni. Oda elvileg már van kötve drót.

Elküldve

megtaláltam a problémát nekem a 12es csati 12ik pinjére nemjön be semmi ürres kivan hagyva gyárilag tehát ezt kéne áthidalni de

ugye nincs mit :o

Hiányzik a sebességjel, gondolom előtte sima DID kijelződ volt csak. A műszeregység vezetékkötegéről kell egy jelet adni oda, keress egy kék-piros vezetéket, az a sebességjel vezetéke.

Elküldve

bekötöttem a sebeségjelet kipróbáltam és amogy megyek GESCHW-nál számolja a kilométereket ha megálok akkor meg csökken

de azt még mindig nem irja mennyi a fogyasztás.

Elküldve

bekötöttem a sebeségjelet kipróbáltam és amogy megyek GESCHW-nál számolja a kilométereket ha megálok akkor meg csökken

de azt még mindig nem irja mennyi a fogyasztás.

A fogyasztásjelet bekötötted az ECU-tól? Az alatta levő 9 pólusú csatiban elvileg ott van a vezetéke, fekete-barna asszem, a BC-n a nagyobbik csati 21-es lábára megy.

Elküldve

persze azt bekötöttem még szinbe is egyezik,nemtudom hogy az lehet-e hiba hogy a hőmérséklet jelónak kábelt nem hidaltam át

mert nekem nincs gomba a kocsiba ezért azt nem használnám.

Elküldve

persze azt bekötöttem még szinbe is egyezik,nemtudom hogy az lehet-e hiba hogy a hőmérséklet jelónak kábelt nem hidaltam át

mert nekem nincs gomba a kocsiba ezért azt nem használnám.

A külső hőmérő semmiképp nem okozna ilyen problémát. Ott valami elkötés van.

Elküldve

rámértem a ecunál található fekete barna szálra multiméterrel és nem mutat semmit,próbáltam gyujtással,menet közbe is

azért lett gyanus hogy ott lehet a baj mert a bc semmit se csinál ha rákötöm,a többi szálnál meg igen

tehát létezik ojan hogy az ecutól nemjönne jel? :sowwy:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.