Krajcso Elküldve Június4, 2012 Elküldve Június4, 2012 Sziasztok! Sikerült szereznem egy gyári BC-t, amit az itteni leírás alapján be is kötöttem (bar az ECU jele nem ott volt nálam ahol a leírás mondta), de érdekes dolgokat írogat. Járó motornál előszór kiírja, hogy 0,0 liter a pillanatnyi fogyasztás, majd ír egy valótlan számot, aztán pedig kiírja az F betűt. Ha elindulok akkor az F átvált egy-két számra, majd nulla, és megint F. Valamit nem jól kötöttem be, vagy csak az átprogramozás kell neki és megjavul? c20xe motoros volt a donor nekem meg x14nz-ben van. (ezt írja ki: 008 2 GD 8850) Nagyon köszönöm a segítséget! Amíg nem programoztattad át, addig nemhogy csal, de teljesen hülyeségeket is ki tud írni, mint esetedben :) Ha át van állítva és még mindig nem stimmel valami, akkor kezdj keresgélni, hogy el van-e kötve valami!
Tarakos Elküldve Június4, 2012 Elküldve Június4, 2012 Amíg nem programoztattad át, addig nemhogy csal, de teljesen hülyeségeket is ki tud írni, mint esetedben :) Ha át van állítva és még mindig nem stimmel valami, akkor kezdj keresgélni, hogy el van-e kötve valami! Rendben, köszönöm!
Dark_Errant Elküldve Június4, 2012 Elküldve Június4, 2012 Sziasztok! Sikerült szereznem egy gyári BC-t, amit az itteni leírás alapján be is kötöttem (bar az ECU jele nem ott volt nálam ahol a leírás mondta), de érdekes dolgokat írogat. Járó motornál előszór kiírja, hogy 0,0 liter a pillanatnyi fogyasztás, majd ír egy valótlan számot, aztán pedig kiírja az F betűt. Ha elindulok akkor az F átvált egy-két számra, majd nulla, és megint F. Valamit nem jól kötöttem be, vagy csak az átprogramozás kell neki és megjavul? c20xe motoros volt a donor nekem meg x14nz-ben van. (ezt írja ki: 008 2 GD 8850) Nagyon köszönöm a segítséget! Amíg nem programoztattad át, addig nemhogy csal, de teljesen hülyeségeket is ki tud írni, mint esetedben :) Ha át van állítva és még mindig nem stimmel valami, akkor kezdj keresgélni, hogy el van-e kötve valami! Fogyasztásra nem kéne F betűt dobálnia. Ugyanúgy ki kell írnia a fogyasztást, de fals értékkel! Sztem el kötötted az ECU jelet
Tarakos Elküldve Június4, 2012 Elküldve Június4, 2012 Fogyasztásra nem kéne F betűt dobálnia. Ugyanúgy ki kell írnia a fogyasztást, de fals értékkel! Sztem el kötötted az ECU jelet Na de akkor hova kellene kötnöm? Mert nekem a fekete csatiban az 5-ös pin teljesen üres mindkét oldalon. Az ecu-nál meg a 12-es pint írta a német oldal, de ha arra kötöttem, akkor teljesen halott volt. Addig keresgéltem amíg a mostanira kötöttem, de ekkor nem ír ki folyamatosan értékeket, hanem F-et dob. Illetve a műszeregységhez csak egy vezetéket kell kötni? (Mert én azt tettem, bár láttam olyan képet ahol két vezeték is be volt kötve a csatiba)
Tiu Elküldve Június4, 2012 Elküldve Június4, 2012 ... (ezt írja ki: 008 2 GD 8850) Nagyon köszönöm a segítséget! Ha ezt írja ki az olyan mintha az R és S (gombok az ablaktörlő kapcsolón) egyszerre lenne testre kötve. Akkor írja ki, hogy milyen kódolású a BC, ha ezek egyszerre vannak benyomva. ;) Ez is érdekes, mert a 082 az jó lenne az NZ-hez és a 8850 az 8 impulzusos jeladót jelent. Valami ott nincs jól bekötve. :confused: Nézd át még 1x. :icon1: Szerk.: Bocs rosszul írtam, most 08 a kód (008) és az C20NE. :( Mondjuk ettől még nem kellene ezt az adatot mutatnia.
Tiu Elküldve Június4, 2012 Elküldve Június4, 2012 Na de akkor hova kellene kötnöm? Mert nekem a fekete csatiban az 5-ös pin teljesen üres mindkét oldalon. Az ecu-nál meg a 12-es pint írta a német oldal, de ha arra kötöttem, akkor teljesen halott volt. Addig keresgéltem amíg a mostanira kötöttem, de ekkor nem ír ki folyamatosan értékeket, hanem F-et dob. Illetve a műszeregységhez csak egy vezetéket kell kötni? (Mert én azt tettem, bár láttam olyan képet ahol két vezeték is be volt kötve a csatiba) A 26-os csatin a 21-es láb a fogyasztásjel. (fekete-barna) Ezt kell elhozni a jobb oldali lábtér X9-es csati 5-ös pinjéről. ;) :icon1: A GyIK-ben is jó a leírás: http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=1796
Tarakos1 Elküldve Június4, 2012 Elküldve Június4, 2012 A nyomógombok jól vannak bekötve, ha egyszerre nyomom mindkettőt, akkor írja csak ki a fenti szövegeket. (008 2 GD 8850) Sajnos az X9-es csati (ha az a kicsi fekete) 5-ös pinjén nincsen semmilyen vezeték. :-( Tehát az ECU-tól kellene valami jelet szeretnem. Erre volt egy belinkelt német PDF, de az 1,6-os kocsi volt és nekem az 1,4-es Lengyelben teljesen mások a csatlakozók, és olyan szín sincs mint amit ott írtak.
Dark_Errant Elküldve Június4, 2012 Elküldve Június4, 2012 A nyomógombok jól vannak bekötve, ha egyszerre nyomom mindkettőt, akkor írja csak ki a fenti szövegeket. (008 2 GD 8850) Sajnos az X9-es csati (ha az a kicsi fekete) 5-ös pinjén nincsen semmilyen vezeték. :-( Tehát az ECU-tól kellene valami jelet szeretnem. Erre volt egy belinkelt német PDF, de az 1,6-os kocsi volt és nekem az 1,4-es Lengyelben teljesen mások a csatlakozók, és olyan szín sincs mint amit ott írtak. Akkor egy fekete-barna vezetéket kell keresned! Az menne az ECU-tól a BC-re
Tarakos1 Elküldve Június4, 2012 Elküldve Június4, 2012 Akkor egy fekete-barna vezetéket kell keresned! Az menne az ECU-tól a BC-re Meglesem este, köszönöm!
Tarakos Elküldve Június5, 2012 Elküldve Június5, 2012 Akkor egy fekete-barna vezetéket kell keresned! Az menne az ECU-tól a BC-re Ismét sziasztok! Most este nekiestem az ECU-nak, és nálam egyetlen kósza fekete/barna vezeték sincs ott. Nagy szenvedések árán kioperáltam az ECU-t, és elkezdtem rádugdosni a bekötött és nem bekötött lábakra a vezetékemet. Végül egy sima kék lett a nyerő! (Éljenek a Lengyelek!) Most nem dob hibát, rendesen mutatja az alapjárati fogyit (bár még nem pontosan) és motorféknél átvált 0,0l/h-ra! Köszönöm a segítségeteket!
Tiu Elküldve Június5, 2012 Elküldve Június5, 2012 Ismét sziasztok! Most este nekiestem az ECU-nak, és nálam egyetlen kósza fekete/barna vezeték sincs ott. Nagy szenvedések árán kioperáltam az ECU-t, és elkezdtem rádugdosni a bekötött és nem bekötött lábakra a vezetékemet. Végül egy sima kék lett a nyerő! (Éljenek a Lengyelek!) Most nem dob hibát, rendesen mutatja az alapjárati fogyit (bár még nem pontosan) és motorféknél átvált 0,0l/h-ra! Köszönöm a segítségeteket! Akkor úgy néz ki, most már jó lesz. Grat. :icon13: Még a programozás és kész is. :icon1: Azért érdekesek a lengyelek, nekem még a kadett digithez is egyeztek a vezetékszínek, itt pedig típuson belül sem. :blink:
Tarakos1 Elküldve Június5, 2012 Elküldve Június5, 2012 Akkor úgy néz ki, most már jó lesz. Grat. :icon13: Még a programozás és kész is. :icon1: Azért érdekesek a lengyelek, nekem még a kadett digithez is egyeztek a vezetékszínek, itt pedig típuson belül sem. :blink: Sajnos nem ez az első, hogy aláfutottam a lengyel kábelköteg eltéréseinek! Először a hátsó hangszórók nem, hogy nem voltak hátra kábelezve, de még a csatlakozó is üres volt a rádiónál! (úgy kellett beoperálnom 4 vezetéket az ISO csatiba) Aztán az elektromos ablakemelőnek kellett átkábelezni a fél kocsit és mindkét ajtót, mert természetesen ott sem volt semmi meg, végül az elektromos antenna sem volt kiépítve, még a csatiban sem. Ja, és kereskedésben az első tulaj központi zárral kérte a kocsit Na itt is a kábelezés miatt egy univerzális egység került beszerelésre úgy, hogy még a csatlakozókat is átfúrták az ajtóknál. Csinálhattam meg, hogy ne legyen olyan kókány kinézete, és alkalom adtán szét is lehessen szedni a csatikat.
spzoli Elküldve Június5, 2012 Elküldve Június5, 2012 Sajnos nem ez az első, hogy aláfutottam a lengyel kábelköteg eltéréseinek! Először a hátsó hangszórók nem, hogy nem voltak hátra kábelezve, de még a csatlakozó is üres volt a rádiónál! (úgy kellett beoperálnom 4 vezetéket az ISO csatiba) Aztán az elektromos ablakemelőnek kellett átkábelezni a fél kocsit és mindkét ajtót, mert természetesen ott sem volt semmi meg, végül az elektromos antenna sem volt kiépítve, még a csatiban sem. Ja, és kereskedésben az első tulaj központi zárral kérte a kocsit Na itt is a kábelezés miatt egy univerzális egység került beszerelésre úgy, hogy még a csatlakozókat is átfúrták az ajtóknál. Csinálhattam meg, hogy ne legyen olyan kókány kinézete, és alkalom adtán szét is lehessen szedni a csatikat. Ne parázz. Ami hozzám került classic, az is ilyen kókány. Kpzáras történet stimmel. A hangszórókat behúzták hátra is. Caravanról van szó, gyárilag a vezetőoldali átvezetőben megy át. Na nekik sikerült az ablakmosó mellett áthúzni az ajtóba a jobb oldalt.... :D
Tarakos1 Elküldve Június6, 2012 Elküldve Június6, 2012 Sziasztok! Már csak az az egy kérdésem van, hogy a diag csatihoz csak egyetlen egy vezetéket kell kötni? (Az új csatim van amit hátrafelé ki lehet tolni a biztosíték táblából) Nos oda bekötöttem egy diag vezetéket (bal felső pinre) a MID-ből, de elvileg két diag vezeték is van. Holnap megyek programoztatni a BC-t, és jó lenne, ha nem futnék lyukra ezzel is.
daykiller Elküldve Június6, 2012 Elküldve Június6, 2012 Sziasztok! Már csak az az egy kérdésem van, hogy a diag csatihoz csak egyetlen egy vezetéket kell kötni? (Az új csatim van amit hátrafelé ki lehet tolni a biztosíték táblából) Nos oda bekötöttem egy diag vezetéket (bal felső pinre) a MID-ből, de elvileg két diag vezeték is van. Holnap megyek programoztatni a BC-t, és jó lenne, ha nem futnék lyukra ezzel is. Csak az egyik kell. Ami a G elnevezésű egy opel kapcsolási rajzon. A másikat nem kell kötni sehova, ha 16pin-es a diagod.
Tarakos1 Elküldve Június7, 2012 Elküldve Június7, 2012 Ma este sikeresen beállítottak a BC-t. Először angol nyelvet kapott, de egyrészt gallonban mutatott, másrészt németül már megszoktam a kiírásait, ezért németre vissza lett állítva. A művelet 3000Ft volt amiből még tutira lehetett volna alkudni, de rendes volt és este is fogadott, így nem került szabadságomba, tehát megérte nekem. Csömörön van, ha valakit érdekel, akkor a számát meg tudom adni. (még a megtehető útnál 999km szerepel, de gondolom az majd változik az átlagfogyi adatainak sokasodása után)
FPepe Elküldve Június7, 2012 Elküldve Június7, 2012 Ma este sikeresen beállítottak a BC-t. Először angol nyelvet kapott, de egyrészt gallonban mutatott, másrészt németül már megszoktam a kiírásait, ezért németre vissza lett állítva. A művelet 3000Ft volt amiből még tutira lehetett volna alkudni, de rendes volt és este is fogadott, így nem került szabadságomba, tehát megérte nekem. Csömörön van, ha valakit érdekel, akkor a számát meg tudom adni. (még a megtehető útnál 999km szerepel, de gondolom az majd változik az átlagfogyi adatainak sokasodása után) Létezik angol nyelvű beállítás metrikus rendszerrel is, nekem is úgy van beállítva.
Tarakos1 Elküldve Június8, 2012 Elküldve Június8, 2012 Mondta a srác, hogy tutira van, és a Tech 2-ből is ki lehet keresni, de a német valahogy jobban érthető nekem. Furcsa is, mert a német tudásom enyhén szólva is szerény. :-) Meg aztán a Német autó németül beszéljen.
stirlitz Elküldve Június8, 2012 Elküldve Június8, 2012 Mondta a srác, hogy tutira van, és a Tech 2-ből is ki lehet keresni, de a német valahogy jobban érthető nekem. Furcsa is, mert a német tudásom enyhén szólva is szerény. :-) Meg aztán a Német autó németül beszéljen. tiszta KITT(Knight Rider) nekem is neki kéne esni, mert lassan szétrohad, mire belerakom....
Tarakos1 Elküldve Június11, 2012 Elküldve Június11, 2012 Ismét sziasztok! Nézegettem a pillanatnyi fogyasztást, és nagyon úgy néz ki, hogy nem túlságosan hiteles a mérési módja. Ha ebből számol, akkor nem tudom, hogy miként lehetne pontos. 3000-es fordulatot néztem, és kiderült, hogy nem a fordulatszám függvényében írogatja ki a pillanatnyi fogyasztást, hanem a sebesség fokozat függvényében. Tehát, ha 1-ben megyek 3000-es fordulaton, akkor 13-17liter-es fogyit ír ki, 2-ben akkor 8 környékén, 3-ban 6,5-7 liter, 4-ben 5,5, 5-ben 4,3-4,4. Ha 5.-ben gyorsítok, vagy lepadlózom, akkor is stabilan 4,4-et mutat. Nálatok is így van?
Dark_Errant Elküldve Június11, 2012 Elküldve Június11, 2012 Ismét sziasztok! Nézegettem a pillanatnyi fogyasztást, és nagyon úgy néz ki, hogy nem túlságosan hiteles a mérési módja. Ha ebből számol, akkor nem tudom, hogy miként lehetne pontos. 3000-es fordulatot néztem, és kiderült, hogy nem a fordulatszám függvényében írogatja ki a pillanatnyi fogyasztást, hanem a sebesség fokozat függvényében. Tehát, ha 1-ben megyek 3000-es fordulaton, akkor 13-17liter-es fogyit ír ki, 2-ben akkor 8 környékén, 3-ban 6,5-7 liter, 4-ben 5,5, 5-ben 4,3-4,4. Ha 5.-ben gyorsítok, vagy lepadlózom, akkor is stabilan 4,4-et mutat. Nálatok is így van? Nem, nem így van. Én bárhol padlógázt nyomok, minimum 15l/100km re felugrik. kisebb fokozatban meg följebb...
Tarakos Elküldve Június11, 2012 Elküldve Június11, 2012 Nem, nem így van. Én bárhol padlógázt nyomok, minimum 15l/100km re felugrik. kisebb fokozatban meg följebb... Most akkor már semmit sem értek.... :-(
Tiu Elküldve Június11, 2012 Elküldve Június11, 2012 Most akkor már semmit sem értek.... :-( A rajz szerint az ECU A2-es lába a fogyasztás jel. (színt már nem írok úgysem egyezik) Ez talán segít az A2-es lábat megtalálni, a lap alján: http://docs8.chomiku...auxhallmenu.pdf
Tarakos1 Elküldve Június12, 2012 Elküldve Június12, 2012 A rajz szerint az ECU A2-es lába a fogyasztás jel. (színt már nem írok úgysem egyezik) Ez talán segít az A2-es lábat megtalálni, a lap alján: http://docs8.chomiku...auxhallmenu.pdf Na ott nekem egy kék vezeték volt, és arra is kötöttem. Csak ennél az egy vezetéknél írt ki értéket a fogyasztásra.
petiii Elküldve Június12, 2012 Elküldve Június12, 2012 Hello! C14NZ tipusú motorom van és az érdekelne hogy be lehet e állítani nekem is h mutassa az átlagfogyasztást és még mást is.?? köszi
Recommended Posts