Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Board Computer


PetiGSI

Recommended Posts

Sziasztok!

Sikerült szereznem egy gyári BC-t, amit az itteni leírás alapján be is kötöttem (bar az ECU jele nem ott volt nálam ahol a leírás mondta), de érdekes dolgokat írogat. Járó motornál előszór kiírja, hogy 0,0 liter a pillanatnyi fogyasztás, majd ír egy valótlan számot, aztán pedig kiírja az F betűt. Ha elindulok akkor az F átvált egy-két számra, majd nulla, és megint F.

Valamit nem jól kötöttem be, vagy csak az átprogramozás kell neki és megjavul?

c20xe motoros volt a donor nekem meg x14nz-ben van.

(ezt írja ki: 008 2 GD 8850)

Nagyon köszönöm a segítséget!

Amíg nem programoztattad át, addig nemhogy csal, de teljesen hülyeségeket is ki tud írni, mint esetedben :)

Ha át van állítva és még mindig nem stimmel valami, akkor kezdj keresgélni, hogy el van-e kötve valami!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sikerült szereznem egy gyári BC-t, amit az itteni leírás alapján be is kötöttem (bar az ECU jele nem ott volt nálam ahol a leírás mondta), de érdekes dolgokat írogat. Járó motornál előszór kiírja, hogy 0,0 liter a pillanatnyi fogyasztás, majd ír egy valótlan számot, aztán pedig kiírja az F betűt. Ha elindulok akkor az F átvált egy-két számra, majd nulla, és megint F.

Valamit nem jól kötöttem be, vagy csak az átprogramozás kell neki és megjavul?

c20xe motoros volt a donor nekem meg x14nz-ben van.

(ezt írja ki: 008 2 GD 8850)

Nagyon köszönöm a segítséget!

Amíg nem programoztattad át, addig nemhogy csal, de teljesen hülyeségeket is ki tud írni, mint esetedben :)

Ha át van állítva és még mindig nem stimmel valami, akkor kezdj keresgélni, hogy el van-e kötve valami!

Fogyasztásra nem kéne F betűt dobálnia. Ugyanúgy ki kell írnia a fogyasztást, de fals értékkel!

Sztem el kötötted az ECU jelet

Link to comment
Megosztás:

Fogyasztásra nem kéne F betűt dobálnia. Ugyanúgy ki kell írnia a fogyasztást, de fals értékkel!

Sztem el kötötted az ECU jelet

Na de akkor hova kellene kötnöm?

Mert nekem a fekete csatiban az 5-ös pin teljesen üres mindkét oldalon.

Az ecu-nál meg a 12-es pint írta a német oldal, de ha arra kötöttem, akkor teljesen halott volt.

Addig keresgéltem amíg a mostanira kötöttem, de ekkor nem ír ki folyamatosan értékeket, hanem F-et dob.

Illetve a műszeregységhez csak egy vezetéket kell kötni? (Mert én azt tettem, bár láttam olyan képet ahol két vezeték is be volt kötve a csatiba)

Link to comment
Megosztás:

...

(ezt írja ki: 008 2 GD 8850)

Nagyon köszönöm a segítséget!

Ha ezt írja ki az olyan mintha az R és S (gombok az ablaktörlő kapcsolón) egyszerre lenne testre kötve. Akkor írja ki, hogy milyen kódolású a BC, ha ezek egyszerre vannak benyomva. ;)

Ez is érdekes, mert a 082 az jó lenne az NZ-hez és a 8850 az 8 impulzusos jeladót jelent.

Valami ott nincs jól bekötve. :confused: Nézd át még 1x. :icon1:

Szerk.: Bocs rosszul írtam, most 08 a kód (008) és az C20NE. :( Mondjuk ettől még nem kellene ezt az adatot mutatnia.

Link to comment
Megosztás:

Na de akkor hova kellene kötnöm?

Mert nekem a fekete csatiban az 5-ös pin teljesen üres mindkét oldalon.

Az ecu-nál meg a 12-es pint írta a német oldal, de ha arra kötöttem, akkor teljesen halott volt.

Addig keresgéltem amíg a mostanira kötöttem, de ekkor nem ír ki folyamatosan értékeket, hanem F-et dob.

Illetve a műszeregységhez csak egy vezetéket kell kötni? (Mert én azt tettem, bár láttam olyan képet ahol két vezeték is be volt kötve a csatiba)

A 26-os csatin a 21-es láb a fogyasztásjel. (fekete-barna) Ezt kell elhozni a jobb oldali lábtér X9-es csati 5-ös pinjéről. ;) :icon1:

A GyIK-ben is jó a leírás: http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=1796

Link to comment
Megosztás:

A nyomógombok jól vannak bekötve, ha egyszerre nyomom mindkettőt, akkor írja csak ki a fenti szövegeket. (008 2 GD 8850)

Sajnos az X9-es csati (ha az a kicsi fekete) 5-ös pinjén nincsen semmilyen vezeték. :-(

Tehát az ECU-tól kellene valami jelet szeretnem. Erre volt egy belinkelt német PDF, de az 1,6-os kocsi volt és nekem az 1,4-es Lengyelben teljesen mások a csatlakozók, és olyan szín sincs mint amit ott írtak.

Link to comment
Megosztás:

A nyomógombok jól vannak bekötve, ha egyszerre nyomom mindkettőt, akkor írja csak ki a fenti szövegeket. (008 2 GD 8850)

Sajnos az X9-es csati (ha az a kicsi fekete) 5-ös pinjén nincsen semmilyen vezeték. :-(

Tehát az ECU-tól kellene valami jelet szeretnem. Erre volt egy belinkelt német PDF, de az 1,6-os kocsi volt és nekem az 1,4-es Lengyelben teljesen mások a csatlakozók, és olyan szín sincs mint amit ott írtak.

Akkor egy fekete-barna vezetéket kell keresned!

Az menne az ECU-tól a BC-re

Link to comment
Megosztás:

Akkor egy fekete-barna vezetéket kell keresned! Az menne az ECU-tól a BC-re

Ismét sziasztok!

Most este nekiestem az ECU-nak, és nálam egyetlen kósza fekete/barna vezeték sincs ott. Nagy szenvedések árán kioperáltam az ECU-t, és elkezdtem rádugdosni a bekötött és nem bekötött lábakra a vezetékemet.

Végül egy sima kék lett a nyerő! (Éljenek a Lengyelek!)

Most nem dob hibát, rendesen mutatja az alapjárati fogyit (bár még nem pontosan) és motorféknél átvált 0,0l/h-ra!

Köszönöm a segítségeteket!

Link to comment
Megosztás:

Ismét sziasztok!

Most este nekiestem az ECU-nak, és nálam egyetlen kósza fekete/barna vezeték sincs ott. Nagy szenvedések árán kioperáltam az ECU-t, és elkezdtem rádugdosni a bekötött és nem bekötött lábakra a vezetékemet.

Végül egy sima kék lett a nyerő! (Éljenek a Lengyelek!)

Most nem dob hibát, rendesen mutatja az alapjárati fogyit (bár még nem pontosan) és motorféknél átvált 0,0l/h-ra!

Köszönöm a segítségeteket!

Akkor úgy néz ki, most már jó lesz. Grat. :icon13: Még a programozás és kész is. :icon1:

Azért érdekesek a lengyelek, nekem még a kadett digithez is egyeztek a vezetékszínek, itt pedig típuson belül sem. :blink:

Link to comment
Megosztás:

Akkor úgy néz ki, most már jó lesz. Grat. :icon13: Még a programozás és kész is. :icon1:

Azért érdekesek a lengyelek, nekem még a kadett digithez is egyeztek a vezetékszínek, itt pedig típuson belül sem. :blink:

Sajnos nem ez az első, hogy aláfutottam a lengyel kábelköteg eltéréseinek!

Először a hátsó hangszórók nem, hogy nem voltak hátra kábelezve, de még a csatlakozó is üres volt a rádiónál! (úgy kellett beoperálnom 4 vezetéket az ISO csatiba)

Aztán az elektromos ablakemelőnek kellett átkábelezni a fél kocsit és mindkét ajtót, mert természetesen ott sem volt semmi meg, végül az elektromos antenna sem volt kiépítve, még a csatiban sem.

Ja, és kereskedésben az első tulaj központi zárral kérte a kocsit Na itt is a kábelezés miatt egy univerzális egység került beszerelésre úgy, hogy még a csatlakozókat is átfúrták az ajtóknál. Csinálhattam meg, hogy ne legyen olyan kókány kinézete, és alkalom adtán szét is lehessen szedni a csatikat.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos nem ez az első, hogy aláfutottam a lengyel kábelköteg eltéréseinek!

Először a hátsó hangszórók nem, hogy nem voltak hátra kábelezve, de még a csatlakozó is üres volt a rádiónál! (úgy kellett beoperálnom 4 vezetéket az ISO csatiba)

Aztán az elektromos ablakemelőnek kellett átkábelezni a fél kocsit és mindkét ajtót, mert természetesen ott sem volt semmi meg, végül az elektromos antenna sem volt kiépítve, még a csatiban sem.

Ja, és kereskedésben az első tulaj központi zárral kérte a kocsit Na itt is a kábelezés miatt egy univerzális egység került beszerelésre úgy, hogy még a csatlakozókat is átfúrták az ajtóknál. Csinálhattam meg, hogy ne legyen olyan kókány kinézete, és alkalom adtán szét is lehessen szedni a csatikat.

Ne parázz. Ami hozzám került classic, az is ilyen kókány. Kpzáras történet stimmel. A hangszórókat behúzták hátra is. Caravanról van szó, gyárilag a vezetőoldali átvezetőben megy át. Na nekik sikerült az ablakmosó mellett áthúzni az ajtóba a jobb oldalt.... :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Már csak az az egy kérdésem van, hogy a diag csatihoz csak egyetlen egy vezetéket kell kötni? (Az új csatim van amit hátrafelé ki lehet tolni a biztosíték táblából)

Nos oda bekötöttem egy diag vezetéket (bal felső pinre) a MID-ből, de elvileg két diag vezeték is van.

Holnap megyek programoztatni a BC-t, és jó lenne, ha nem futnék lyukra ezzel is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Már csak az az egy kérdésem van, hogy a diag csatihoz csak egyetlen egy vezetéket kell kötni? (Az új csatim van amit hátrafelé ki lehet tolni a biztosíték táblából)

Nos oda bekötöttem egy diag vezetéket (bal felső pinre) a MID-ből, de elvileg két diag vezeték is van.

Holnap megyek programoztatni a BC-t, és jó lenne, ha nem futnék lyukra ezzel is.

Csak az egyik kell. Ami a G elnevezésű egy opel kapcsolási rajzon. A másikat nem kell kötni sehova, ha 16pin-es a diagod.

Link to comment
Megosztás:

Ma este sikeresen beállítottak a BC-t. Először angol nyelvet kapott, de egyrészt gallonban mutatott, másrészt németül már megszoktam a kiírásait, ezért németre vissza lett állítva. A művelet 3000Ft volt amiből még tutira lehetett volna alkudni, de rendes volt és este is fogadott, így nem került szabadságomba, tehát megérte nekem.

Csömörön van, ha valakit érdekel, akkor a számát meg tudom adni.

(még a megtehető útnál 999km szerepel, de gondolom az majd változik az átlagfogyi adatainak sokasodása után)

Link to comment
Megosztás:

Ma este sikeresen beállítottak a BC-t. Először angol nyelvet kapott, de egyrészt gallonban mutatott, másrészt németül már megszoktam a kiírásait, ezért németre vissza lett állítva. A művelet 3000Ft volt amiből még tutira lehetett volna alkudni, de rendes volt és este is fogadott, így nem került szabadságomba, tehát megérte nekem.

Csömörön van, ha valakit érdekel, akkor a számát meg tudom adni.

(még a megtehető útnál 999km szerepel, de gondolom az majd változik az átlagfogyi adatainak sokasodása után)

Létezik angol nyelvű beállítás metrikus rendszerrel is, nekem is úgy van beállítva.

Link to comment
Megosztás:

Mondta a srác, hogy tutira van, és a Tech 2-ből is ki lehet keresni, de a német valahogy jobban érthető nekem. Furcsa is, mert a német tudásom enyhén szólva is szerény. :-)

Meg aztán a Német autó németül beszéljen.

tiszta KITT(Knight Rider)

nekem is neki kéne esni, mert lassan szétrohad, mire belerakom....

Link to comment
Megosztás:

Ismét sziasztok!

Nézegettem a pillanatnyi fogyasztást, és nagyon úgy néz ki, hogy nem túlságosan hiteles a mérési módja. Ha ebből számol, akkor nem tudom, hogy miként lehetne pontos.

3000-es fordulatot néztem, és kiderült, hogy nem a fordulatszám függvényében írogatja ki a pillanatnyi fogyasztást, hanem a sebesség fokozat függvényében. Tehát, ha

1-ben megyek 3000-es fordulaton, akkor 13-17liter-es fogyit ír ki,

2-ben akkor 8 környékén,

3-ban 6,5-7 liter,

4-ben 5,5,

5-ben 4,3-4,4.

Ha 5.-ben gyorsítok, vagy lepadlózom, akkor is stabilan 4,4-et mutat.

Nálatok is így van?

Link to comment
Megosztás:

Ismét sziasztok!

Nézegettem a pillanatnyi fogyasztást, és nagyon úgy néz ki, hogy nem túlságosan hiteles a mérési módja. Ha ebből számol, akkor nem tudom, hogy miként lehetne pontos.

3000-es fordulatot néztem, és kiderült, hogy nem a fordulatszám függvényében írogatja ki a pillanatnyi fogyasztást, hanem a sebesség fokozat függvényében. Tehát, ha

1-ben megyek 3000-es fordulaton, akkor 13-17liter-es fogyit ír ki,

2-ben akkor 8 környékén,

3-ban 6,5-7 liter,

4-ben 5,5,

5-ben 4,3-4,4.

Ha 5.-ben gyorsítok, vagy lepadlózom, akkor is stabilan 4,4-et mutat.

Nálatok is így van?

Nem, nem így van. Én bárhol padlógázt nyomok, minimum 15l/100km re felugrik. kisebb fokozatban meg följebb...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.