Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  opel16v írta:
én biztos nem :(

Sziasztok

Jogos, en voltam. Gondoltam a cimlista alapbol az ismerosoket kezeli, es nem az ellensegeket. Elnezest. Toroltelek a cimlistabol, tudok toled pü-t fogadni.

Elküldve

sziasztok bc-t szertnék betteni sima astra f-be ,a bc-t egy astra gsi böl vettük ki kompletten olyan embereket keresek aki tudna nekem segiteni vagy tanácsot adni a berakáshoz elöre is köszönöm

Elküldve
  Tomyboy22 írta:
sziasztok bc-t szertnék betteni sima astra f-be ,a bc-t egy astra gsi böl vettük ki kompletten olyan embereket keresek aki tudna nekem segiteni vagy tanácsot adni a berakáshoz elöre is köszönöm

Hali!

Én egy 1.4-es astrába raktam bele utólag otthon nem bonyolult csak időigényes kb fél nap elsőre Találtam egy külföldi oldalt ahol van egy leírás csak német: http://www.astrasite.de/?id=03106 ezt nézd meg csak a szavakat kell lefordítgatni de ha jó vagy németből nem gáz annyira! De opel16v sokkal többet tud neked segíteni! :(

Elküldve
  Sunny1.4 8V írta:
Én egy 1.4-es astrába raktam bele utólag otthon nem bonyolult csak időigényes kb fél nap elsőre Találtam egy külföldi oldalt ahol van egy leírás csak német: http://www.astrasite.de/?id=03106 ezt nézd meg csak a szavakat kell lefordítgatni de ha jó vagy németből nem gáz annyira! De opel16v sokkal többet tud neked segíteni! :(

Akkor itt is elmondom, látom sokakban felmerül a kérdés... gyári BC beszerelése "alap" astrákba:

Azért nem olyan egyszerű a téma. Ha valaki a funkciók többségét használni akarja, akkor sok kütyüt, szenzort, és kábelt kell beszerezni,

és pár napot rászánni a bekötözésre, sok a szívás vele. De ha valaki csak a fogyasztást és néhány más alap funkciót akar használni,

ahhoz is át kell programoztatni a BC-t (motorkód alapján, különben nem jól méri a fogyasztást), figyelni kell a sebességjeladó

impulzusszámára, és néhány motortípus esetén a motorvezérlőt is át kell állíttatni tech műszerrel.

Elküldve
  opel16v írta:
Akkor itt is elmondom, látom sokakban felmerül a kérdés... gyári BC beszerelése "alap" astrákba:

Azért nem olyan egyszerű a téma. Ha valaki a funkciók többségét használni akarja, akkor sok kütyüt, szenzort, és kábelt kell beszerezni,

és pár napot rászánni a bekötözésre, sok a szívás vele. De ha valaki csak a fogyasztást és néhány más alap funkciót akar használni,

ahhoz is át kell programoztatni a BC-t (motorkód alapján, különben nem jól méri a fogyasztást), figyelni kell a sebességjeladó

impulzusszámára, és néhány motortípus esetén a motorvezérlőt is át kell állíttatni tech műszerrel.

Ezzel én is tisztában vagyok, hogy sok a szívás de az a beszerelési leírás amit belinkeltem az éppenséggel kikerüli a szenzoros dolgokat, mert ki akarná hogy egy picit használok a szélvédőmosóból és máris jelezze, hogy után kéne tölteni! Nem egy embertől hallottam persze az nem utolag beépített hanem gyári GSI-ben van. Az olajnyomás is egy olyan, hogy azt mutatja hogy nincs nyomás a szervíben meg azt mondták, hogy semmi baja az olajnyomásnak (Opel szakszervíz). Mondjuk én nem azért raktam bele hogy ezeket a dolgokat nézze, ezeket összekötöttem meg leföldeltem és kész már nem is nézi! Aki azokat is akraja használni annak tényleg sok dolga van vele! :( A többihez tényleg kell egy tech műszeres belövés! De nem vitatkozni akarok hisz nekem is Te segítettél! Köszönöm

Elküldve

Gyárilag jól működnek a szintjelzők, az már más kérdés, hogy egy tizenéves autóban nem :(

Amúgy pl az égők kiégését jelző funkciók sem működnek pl a szintjelzések mellett.

Elküldve

Sziasztok Embertársak!

Kérdésem a következő lenne, hogyan lehet ugy aksit cserélni, hogy közben mindí fesz alatt maradjon az autó a Gabi féle bc miatt? Lehet, hogy hülye kérdés volt csak gondoltam megpróbálom hát ha :(

Előre is Köszönöm

Elküldve

Miért kéne fesz alatt maradnia?

A kalibrációt megőrzi anélkül is (kivéve ha éppen fut a kalibráció) :(

Csak a napi mérési adatok vesznek (trip km, átlagseb, ilyesmi).

Elküldve
  opel16v írta:
...Csak a napi mérési adatok vesznek (trip km, átlagseb, ilyesmi).

Sztem pont emiatt szeretné... :(

Tényleg, az enyémben mi tárolja ezeket az adatokat? Az a kis 8 lábú nvm, vagy maga a proci?

Elküldve
  conquistador írta:
Sziasztok Embertársak!

Kérdésem a következő lenne, hogyan lehet ugy aksit cserélni, hogy közben mindí fesz alatt maradjon az autó a Gabi féle bc miatt? Lehet, hogy hülye kérdés volt csak gondoltam megpróbálom hát ha :(

Előre is Köszönöm

Csak halkan súgom meg hogy járó motornál ki lehet venni az akksit és nem fog leállni az autó (nekem sajnos egyszer muszáj volt), de ha lehet ne erőltesd mert nem tesz jót a motorvezérlőnek.

Elküldve

Sziasztok!

Köszönöm a válaszokat, de sajnos az idén már nem uszom meg a telet aksicsere nélkül és ezért feszegettem ezt a témát. Szóval Gabi akkor nem kell új kalibrálást végezni ha kicserélem az aksit, hát ez megnyugtató :(

Üdv: BB

Elküldve
  FPepe írta:
Tényleg, az enyémben mi tárolja ezeket az adatokat? Az a kis 8 lábú nvm, vagy maga a proci?

A napi mérési adatokat a proci, a kalibrációs, összkm és gyorsulásmérős adatokat az eeprom.

Elküldve
  tgabika76 írta:
Csak halkan súgom meg hogy járó motornál ki lehet venni az akksit és nem fog leállni az autó (nekem sajnos egyszer muszáj volt), de ha lehet ne erőltesd mert nem tesz jót a motorvezérlőnek.

No meg sztem a generátornak se C-vitamin.. legalábbis mintha valahol olvastam, hallottam volna valahol...

Szerezzen valahonan addig egy kis 12voltos akksit.. robogó vagy valami, és tegye azt a helyére.. :(

Elküldve
  szobikari írta:
Sziasztok,

egy érdekes, de kellemetlen problémával fordulok hozzátok. 1996-os évjáratú 1.6 16v X16XEL motoros F Astram van, amin változó időközönként, motorterheléstől függetlenül ( autópályán, városban, üresben, városon kívül ) felgyullad az a kis áldott, sárga színű motorellenőrző lámpa. Felvillan, ilyenkor leállok, leállítom a motort, visszaindítom az autót, lámpa szépen kialszik. Még soohasem volt olyan, hogy ne aludt volna ki újraindítás után, sőt autópályán haladva elég volt néha elvenni a gázt, és 8-10 mpig motorfékkel gurulni, és úgy is kialudt. Alacsonyabb sebességeknél ez a módszer nem segít, meg kell állni, újra kell indítani az autót. Voltam computeres hibakód kiolvasáson, de a műszer nem talált kapcsolatot az autóval. Ráadásul az autóban nem az a 10lábú "valami" van a kocsi belsejében ( amiket össze kell kötni, hogy kivillogja a hibakódot ), hanem 16 lábú... Úgy emlékszem, a Vectrákban van ilyen 16 lábú elektronika, az F Astrákban 10lábú dukál, ahol az A-B lábakat kell összekötni. Itt viszont 16 láb van. Tudnátok nekem tanácsot adni, hogy egyáltalán mi lehet az a gond, ami miatt mindig kivillan a kis lámpa, valamint mit lehetne ezzel kezdeni ?

Segítségeteket előre is köszönöm, üdv, szobikari

Nekem ugyanez a jelenség volt már a 60 lovas Fastrámon és a mostanin is. Mindkét alkalommal a lambda szonda ment tönkre (160-180 ezer km után). Én ragaszkodtam a gyári pótalkatrészhez ami szakszervízben kb 42 ezer pénzbe kerül beszerelve. (41 és fél a LAMBADA és 500 a szerelés. Szerintem a szerelés megéri a pénzét!.

Elküldve
  opel16v írta:
Gyárilag jól működnek a szintjelzők, az már más kérdés, hogy egy tizenéves autóban nem :(

Amúgy pl az égők kiégését jelző funkciók sem működnek pl a szintjelzések mellett.

Kopp-kopp, nekem minden funkció tökéletesen működik 15 évesen.

Elküldve
  Tomyboy22 írta:
sziasztok azt szertném kérdezni hogy az útszakasz adó nak a jelét honnan lehet leszedni f astraból??????

pl a műszeregységtől. (3-as lábon).

Elküldve
  petya085 írta:
Sziasztok!

Dizel astra-ba(X17DTL) lehet BC-t beszerelni??

Ha Gábor BC-jére gondolsz, az még nincs dieselhez. Az alap funkciók működnének, de pl. fogyasztást mérni nem tudna. A probléma az, hogy valamiképpen mérni kellene az átfolyó üzemanyagmennyiséget, amit benyásnál az injektor vezérlőjele alapján ki lehet számolni, de dieselnél ilyen ugyebár nincs.

Gyári BC-t nem tudom, hogy létezett-e diesel F-Astrában, de én még nem hallottam, hogy lenne.

Elküldve
  Tomyboy22 írta:
sziasztok be szereltem sima f astraba gsi ből kiszedett bc csak valahogy nem reálisat muta aki tud segitsen hogy ######án mennyen !!!!!

Csak egy márkaszervíz, Tech2 műszer kell hozzá, csak azzal programozható a motorodhoz.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.