Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Board Computer


PetiGSI

Recommended Posts

Na megnéztem van benne kék/piros kábel a műszeregységnél a 3. pin a BC csatijánál meg a 20. pin :unsure: ! Csak nekem a leírás azt írta hogy a kék piros kábel az a 12-es kábelre megy a kisebbik csatin ami szintén a bc-be megy! Amit most néztem meg aza Radionak a jele! Akkor azt szétszedem és elviszem a műszeregységhez és rá rakom a 3. pinre azt lesz ami lesz! :wacko: Köszi a segítséget

Link to comment
Megosztás:

sikerült megmérnem! :wacko: A probléma viszont nem az volt hogy szálszakadásos, hanem egyszerűen el volt vágva a kék/piros kábel! :unsure: Most már mér mindent , vagyis kiír számokat amik nem igazán fedik a valóságot! Már csak a tech műszeres programozás és kész ha sikerül! Köszönöm a segítséget mindenkinek! Még egy kérdés mibe kerülhet egy ilyen tech-es programozás Kb.?

Link to comment
Megosztás:

...Még egy kérdés mibe kerülhet egy ilyen tech-es programozás Kb.?

Úgy tudom, egy Tech2 csatlakoztatás, hibakód kiolvasás 5000-6000Ft, sztem egy kód beírás se lehet sokkal több, amit egyébként itt is megtalálhatsz, a Downloads részben :unsure: (legalábbis, ha jól sejtem, ezek a kódok kellenek hozzá).

Hali

x16xel-be se egyszerübb berakni egy GSI computert?

Kb. ugyanennyi meló, a kódot ahhoz a motorhoz is át kell írni, mert a GSi-kben nem volt ilyen motor. Viszont nem muszáj GSi-ből való compit keresni, sztem mindegyik gyári ugyanazt tudja, és mivel X16XEL motorú autókban is létezett gyári compi, ezért ha ilyen autóból valót találsz, mint a Te motorkódod, akkor át sem kell írni Tech műszerrel.

Link to comment
Megosztás:

Még egy kérdés mibe kerülhet egy ilyen tech-es programozás Kb.?

Attól függ hol csináltatod, erre felénk 0-3000Ft-ig.

Én éppen ugyanezt kértem a helyi Opel szalonban, és nekem ingyé' volt mert megcsinálta a srác de megegyeztem vele hogy mondjuk azt a munkafelvevőnek hogy nem sikerült. :unsure:

Link to comment
Megosztás:

Úgy tudom, egy Tech2 csatlakoztatás, hibakód kiolvasás 5000-6000Ft, sztem egy kód beírás se lehet sokkal több, amit egyébként itt is megtalálhatsz, a Downloads részben :unsure: (legalábbis, ha jól sejtem, ezek a kódok kellenek hozzá).

Kb. ugyanennyi meló, a kódot ahhoz a motorhoz is át kell írni, mert a GSi-kben nem volt ilyen motor. Viszont nem muszáj GSi-ből való compit keresni, sztem mindegyik gyári ugyanazt tudja, és mivel X16XEL motorú autókban is létezett gyári compi, ezért ha ilyen autóból valót találsz, mint a Te motorkódod, akkor át sem kell írni Tech műszerrel.

És ezeket a kódokat én hogy tudom bevinni? Na mind1 ez azért nem olyan vész összeg de legalább látom a táblázatból hogy C14SE-hez is jó! Köszönöm a segítségeteket!

1.6 16v Nem olyan vészes beszerelni bekötési leírással! Szerintem ha raksz be akkor Te magad csináld mert drágább a beszerelés mint ha megveszed magát a BC-t! legalábbis ahol én utána jártam!

Link to comment
Megosztás:

Úgy tudom, egy Tech2 csatlakoztatás, hibakód kiolvasás 5000-6000Ft, sztem egy kód beírás se lehet sokkal több, amit egyébként itt is megtalálhatsz, a Downloads részben :wacko: (legalábbis, ha jól sejtem, ezek a kódok kellenek hozzá).

Kb. ugyanennyi meló, a kódot ahhoz a motorhoz is át kell írni, mert a GSi-kben nem volt ilyen motor. Viszont nem muszáj GSi-ből való compit keresni, sztem mindegyik gyári ugyanazt tudja, és mivel X16XEL motorú autókban is létezett gyári compi, ezért ha ilyen autóból valót találsz, mint a Te motorkódod, akkor át sem kell írni Tech műszerrel.

FPepe. Kéne egy kis segítség a táblázat értelmezéséhez. Azt látom, hogy az enyém benne van, de aztán.... :unsure:

Link to comment
Megosztás:

FPepe. Kéne egy kis segítség a táblázat értelmezéséhez. Azt látom, hogy az enyém benne van, de aztán.... :unsure:

Nem tudom biztosan, hogy valóban ezek a kódok kellenek-e a BC beállításához, de az értelmezése a következő:

- az első oszlop az a kód, amit meg kell adni a BC-nek,

- a következő két oszlopban látod, hogy milyen mértékegység szerint méri a távolságot, mérföld vagy km,

- a következő 7 oszlopban a lehetséges nyelvi beállítások láthatók

- a következő 9 oszlopban a lehetséges motortípusok láthatók

- a következő két oszlopban a sebességjeladó tipusát lehet megadni

- a következő 6 oszlopban a kerékméretet lehet kiválasztani (ami a távolság és a sebesség mérésénél fontos)

- a következő 2 oszlopban azt lehet megadni, hogy külső kijelzős vagy saját kijelzős-e a rádió

Azt a vízszintes sort kell kiválasztani, amiben a neked megfelő dolgok vannak bejelölve, ennek a sornak az elején található a kód, ami a BC-nek kell (pl. a Te autódhoz a 43-as jó, ha a távolságot km-ben szeretnéd mérni, angol nyelvvel, alap kerékmérettel és gyári rádióval).

Link to comment
Megosztás:

sikerült megmérnem! :wacko: A probléma viszont nem az volt hogy szálszakadásos, hanem egyszerűen el volt vágva a kék/piros kábel! :unsure: Most már mér mindent , vagyis kiír számokat amik nem igazán fedik a valóságot! Már csak a tech műszeres programozás és kész ha sikerül! Köszönöm a segítséget mindenkinek! Még egy kérdés mibe kerülhet egy ilyen tech-es programozás Kb.?

Mérd már ki akkor a diag csatlakozását is, mielőtt elviszed, nehogy befizeted, aztán nem is tud rá csatlakozni a tech :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na kimértem ahova a barna/fehér kábel megy ott van ellenállás de a barna//piros vezetéken nincs de van benne 12 volt! Valószínű hogy ez így jó?

Az a táblázat teljesen tökéletes de én itthon hogy tudom bevinni a kódot? Mert gondolom ha már van ilyen táblázat akkor meg lehet valahogy itthon is csinálni!

Link to comment
Megosztás:

Van ötletetek, mit lehet tenni egy gyári BC-vel, amelyik nem mutatja helyesen a fogyasztást? És egyáltalán miért nem helyes? Gondolom gyárilag jól kellett volna kalibrálniuk :unsure:

Anno PetiGSi ex kocsijában se volt korrekt valami.. asszem a megtehető kilóméterek.. egy tech2, egy ellenállás meg egy kis tudás kellett hozzá.. Többet sajna nem tok...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

egy érdekes, de kellemetlen problémával fordulok hozzátok. 1996-os évjáratú 1.6 16v X16XEL motoros F Astram van, amin változó időközönként, motorterheléstől függetlenül ( autópályán, városban, üresben, városon kívül ) felgyullad az a kis áldott, sárga színű motorellenőrző lámpa. Felvillan, ilyenkor leállok, leállítom a motort, visszaindítom az autót, lámpa szépen kialszik. Még soohasem volt olyan, hogy ne aludt volna ki újraindítás után, sőt autópályán haladva elég volt néha elvenni a gázt, és 8-10 mpig motorfékkel gurulni, és úgy is kialudt. Alacsonyabb sebességeknél ez a módszer nem segít, meg kell állni, újra kell indítani az autót. Voltam computeres hibakód kiolvasáson, de a műszer nem talált kapcsolatot az autóval. Ráadásul az autóban nem az a 10lábú "valami" van a kocsi belsejében ( amiket össze kell kötni, hogy kivillogja a hibakódot ), hanem 16 lábú... Úgy emlékszem, a Vectrákban van ilyen 16 lábú elektronika, az F Astrákban 10lábú dukál, ahol az A-B lábakat kell összekötni. Itt viszont 16 láb van. Tudnátok nekem tanácsot adni, hogy egyáltalán mi lehet az a gond, ami miatt mindig kivillan a kis lámpa, valamint mit lehetne ezzel kezdeni ?

Segítségeteket előre is köszönöm, üdv, szobikari

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

egy érdekes, de kellemetlen problémával fordulok hozzátok. 1996-os évjáratú 1.6 16v X16XEL motoros F Astram van, amin változó időközönként, motorterheléstől függetlenül ( autópályán, városban, üresben, városon kívül ) felgyullad az a kis áldott, sárga színű motorellenőrző lámpa. Felvillan, ilyenkor leállok, leállítom a motort, visszaindítom az autót, lámpa szépen kialszik. Még soohasem volt olyan, hogy ne aludt volna ki újraindítás után, sőt autópályán haladva elég volt néha elvenni a gázt, és 8-10 mpig motorfékkel gurulni, és úgy is kialudt. Alacsonyabb sebességeknél ez a módszer nem segít, meg kell állni, újra kell indítani az autót. Voltam computeres hibakód kiolvasáson, de a műszer nem talált kapcsolatot az autóval. Ráadásul az autóban nem az a 10lábú "valami" van a kocsi belsejében ( amiket össze kell kötni, hogy kivillogja a hibakódot ), hanem 16 lábú... Úgy emlékszem, a Vectrákban van ilyen 16 lábú elektronika, az F Astrákban 10lábú dukál, ahol az A-B lábakat kell összekötni. Itt viszont 16 láb van. Tudnátok nekem tanácsot adni, hogy egyáltalán mi lehet az a gond, ami miatt mindig kivillan a kis lámpa, valamint mit lehetne ezzel kezdeni ?

Segítségeteket előre is köszönöm, üdv, szobikari

A motor topicban válaszoltam :unsure:

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Laacinak válaszolva (privát üzenetet nem tudok küldeni, mert letiltottad!!!):

Az injektor vezetéke egyenesen megy az ECU-tól, ott is nyugodtan rá lehet kötni. Figyelj majd a negatív vezérlésre.

A fordszámjelet nem csak a trafóról lehet levenni. Van egy hall jeladó is a vezérműtengelynél, sok motortípus esetén

a gyári fordszámmérők is onnan kapják.

Sebesség jelet a műszeregységtől lehet venni, és ha kell tankszint vagy vízhő, akkor azokat is onnan.

A NYÁK drága lesz így egy darabos méretben... mivel itt 10mil-es clearance van a proci miatt, ezt csak

gyártatni lehet profi műhelyben (pl nyak iroda bt, a körút-üllői sarkán). Minimum egy tábla a gyártási

mennyiség, ami filmmel, szitákkal együtt több mint 10000Ft.

Azt remélem nem gondoltad, hogy összerakod, és működni fog mindjárt :(

Ezért is gondoltam, szólok, hogy ehhez azért kell szakmai múlt. Azt pl tudod, hogy a programot hogy

töltöd fel a procira? :P

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.