Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Ok, megnézem a vezetékezést, bár tegnap visszaraktam az eredeti gyújtótrafómat (ami szintén szikrázik belül, de nem annyira), és azóta megszűnt ez az "automata" funkcióváltás dolog. Érdekes mindenesetre... :lol:

Az ember mindig gazdagodik új tapasztalatokkal :lol:

Elküldve

Akkor azzal a trafóval sztem a hírszerzés is felfigyelt rád, mert elég nagy energianyalábokat

termelhettél vele. :lol: :D Rádiód nem zavarta? :lol:

Elküldve
Akkor azzal a trafóval sztem a hírszerzés is felfigyelt rád, mert elég nagy energianyalábokat

termelhettél vele. ;) ;) Rádiód nem zavarta? :D

Na látod, ezt nem tudom. A kocsiban mostanában csak mp3-akat hallgatok, így nem tapasztaltam ilyesmit.

Mindenesetre érdekes. De a lényeg, hogy a BC-nek semmi baja :D

Ha már ide irkálok, leírom, mi jutott eszembe. A dieseleknél ugyebár nem tudunk pillanatnyi fogyasztást mérni injektorjelek híján. Viszont lehetne átlagfogyit mérni, mégpedig a tankszintjeladó segítségével. A BC lekérdezné mondjuk 10 vagy 20km-enként a tankjeladó-poti állását, és a megtett kilométerek alapján számolna egy átlagfogyit. Tankoláskor mindig nullázni kellene a BC ezen számlálóját, és újból pontos lenne. Amíg nem nullázod, addig az összegyűlt 10 vagy 20km-es átlagfogyi-adatok alapján számolna egy nagyátlagot, így lehetne pl. egy teljes tank üzemanyag kifogyasztásánál egy elég pontos értéket kapni.

Mi a véleményed? Hülyeség, vagy van benne fantázia? :lol:

Már csak egy apró probléma jutott még eszembe: a dieselek kilométerórájáról tapasztalataim szerint hiányozni szokott az útjeladó (talán csak a fordszámmérősökön van meg), azt hogyan lehetne pótolni? Csak a műszeregység cseréjével, vagy lehet valamilyen más módon is útjelet produkálni? :lol:

Elküldve

Teljesen kivitelezhetetlen az ötlet. :lol:

A tankszintjelző ugyanis másodpercenként teljesen más értéket szolgáltat, lévén hogy a tankban

a benya/gázolaj mozog. :lol: A BC-ben ez külön megoldást igényelt, egy olyan algoritmust kellett kidolgozni,

ami egy adott időkeretben integrálja a mérési eredményeket. A gyári műszernél ezt a bimetálos

műszer megoldja, konstrukciójából adódóan.

Én eddig csak isuzu motoros tádé astra műszeregységét láttam, de abban benne volt az útjeladó.

Szerintem csak az opel astra f szívódízelnél jellemző ez a hiány dolog.

Elküldve
Én eddig csak isuzu motoros tádé astra műszeregységét láttam, de abban benne volt az útjeladó.

Szerintem csak az opel astra f szívódízelnél jellemző ez a hiány dolog.

Jaja, csak a leggyakoribb szívódieselekre jellemző :lol: Nekem is van most eladó dieseles műszeregységem 2 is, egyiken sincs rajta a jeladó (innen tudom, hogy dieselhez valók, a benzinesén mindenképpen rajta kell legyen). Viszont azon a fordszámmérősön, amit a Caravanba szereztem, rajta van.

Elküldve

Anno gondolkodttam énis ezen a BC dolgon,de aztán arra jutottam: miértelme lenne?

Gyorsulást inkább ahgyjuk,fogyi nem izgat,mert nem valami sok!A többit meg látom mostmár(fordszám)!

  • 4 weeks later...
Elküldve
Látom még nagyon alakul az oldal. :P

magadat miért nem raktad a szerelők közé?

Az oldal már nagyjából készen van, már csak pár doksit kell megírnom.

Én műhely hiányában nem igazán akarok nagy volumenben vállalni beszerelést,

úgyhogy csak a legközelebbi ismerőseim kuncsoroghatnak nálam ilyesmiért :unsure:

ui: meg esetleg engem is. :blink:

Ha tudsz számlát adni, van műhelyed, és adsz garanciát a szerelésre, semmi akadálya. ;)

ui2: olajnyomás terén lehet előre fogok lépni... majd kereslek, készülj! ;)

Oks, nem lesz nehéz kör. ;)

Más minden be van már nálad lőve?

Elküldve
Az oldal már nagyjából készen van, már csak pár doksit kell megírnom.

Én műhely hiányában nem igazán akarok nagy volumenben vállalni beszerelést,

úgyhogy csak a legközelebbi ismerőseim kuncsoroghatnak nálam ilyesmiért :unsure:

hú de jó nekem :blink:
Ha tudsz számlát adni, van műhelyed, és adsz garanciát a szerelésre, semmi akadálya. ;)
ááá... a fenébe
Oks, nem lesz nehéz kör. ;)

Más minden be van már nálad lőve?

vízhőfok továbbra se lesz jó... többi nagyjából stimmel, bár mostanában kicsit sokallom a fogyit, mondjuk azon meg nem szabad csodálkoznom... ilyen jobbláb mellett... ja, a tankszint teli=70 lityi, valós 60, valamint alul meg alá mér... de majd ha eljutok egy notebookos kollégához, akkor hívlak... valszeg az olajnyomás belövésekor. :P
Elküldve
vízhőfok továbbra se lesz jó... többi nagyjából stimmel, bár mostanában kicsit sokallom a fogyit, mondjuk azon meg nem szabad csodálkoznom... ilyen jobbláb mellett... ja, a tankszint teli=70 lityi, valós 60, valamint alul meg alá mér... de majd ha eljutok egy notebookos kollégához, akkor hívlak... valszeg az olajnyomás belövésekor. :unsure:

Oks, szerintem a tankszintre és a fogyira el kéne indítani akkor az automata kalibrációt, az már

biztire beállítja ezeket. :blink:

Vízhőfokot meg írd fel mennyit ír (Hidegindításnál, mutató kimozduláskor és hűtőventi

bekapcsoláskor). Aztán akkor az olajjal azt is véglegesre be lehet lőni notebookkal.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Bent a BC, ám a kalibrációhoz 1x 3000-en kellene tartani a motort. Ez technikailag menne is, de nekem nincs fordszám mérő a kocsiban. :unsure: Valakinek tipp, hogy hogyan oldjam meg (lehetőleg házilag)? Én stroboszkópra gondoltam...

Másik, X14XE-ben hol kell keresni az olajnyomásmérő szondát (vagy a helyét)? Milyen kell bele és kb mennyibe kerül?

Elküldve

sehol ne keresd... szerintem nem csináltak B corsát olajnyomásmérő műszerrel... :unsure:

amúgy a sima olajgomba helyére megy be... ha a menet ugyanaz minden opelen, akkor elvileg bármelyik jó bele.

Elküldve
sehol ne keresd... szerintem nem csináltak B corsát olajnyomásmérő műszerrel... :blink:

amúgy a sima olajgomba helyére megy be... ha a menet ugyanaz minden opelen, akkor elvileg bármelyik jó bele.

A motor ua, mint bármelyik Opel X14XE, vagy rosszul gondolom? :unsure:

Elküldve
sehol ne keresd... szerintem nem csináltak B corsát olajnyomásmérő műszerrel... :unsure:

amúgy a sima olajgomba helyére megy be... ha a menet ugyanaz minden opelen, akkor elvileg bármelyik jó bele.

Én a hengerfejbe tenném, hamár egyszer van ott neki hely (nem is egy). Így a gyári megoldás is megmarad.

akkor úgy mondom, hogy minden más motoron is ilyen-e a menete a gombának? ezt kéne megtudni.

Igen.

Elküldve

Gabi!

Az lehet, hogy a bc már csal valamennyit felfelé a max gáznál?

Gps szerint enyhe kanyarban 175 volt a pályán a vége, a bc pedig 181 és 184 között váltogatott.

Elküldve

A fordszámmérő nélküli esetekre van az a lehetőség, hogy PC-t (notebook-ot) rádugva be lehet állítani

a paraméterét, és akkor már méri rendesen (állítsd be: AT+RPM=044) kalibráció nélkül is.

Én a hengerfejbe tenném, hamár egyszer van ott neki hely (nem is egy). Így a gyári megoldás is megmarad.

A mérőjeles olajgombát a gyári helyére lehet nyugodtan tenni, mert ugyanúgy rá van téve a kapcsolójel,

ami jó a gyári visszajelző lámpához teljesen. A menete nem Opeles szokott lenni gyárilag, de kapható

hozzá adapter is.

Az lehet, hogy a bc már csal valamennyit felfelé a max gáznál?

Gps szerint enyhe kanyarban 175 volt a pályán a vége, a bc pedig 181 és 184 között váltogatott.

Beállítás kérdése hogy csal-e, de ha kicsit el van állítva, akkor a sebességgel százalékban arányos

az eltérés. Tehát ha 100-nál 1-et csal, akkor 200-nál 2-t. Egyébként kanyarban mindig a gyorsabb

(külső íven levő) kerék sebességét méri a műszer, ami ugye mindig picivel gyorsabb, mint a "kaszni

sebessége". :unsure:

Elküldve

Kérdésem lenne a BC-vel kapcsolatban.Ugye az "útjel" elvileg az óráról van lekötve.Na nekem nem megy a km.számláló, így a BC-ben sem gyűlik a megtett km.Viszont nem tudom, hogy esetleg ezt az útjelet le lehetne-e venni a váltóban lévő útjeladóról, és akkor a BC mutatná a megtett km-t normálisan, és nem kellene megint ripityára szednem a km.órát.Mert már unom.

Szóval? :unsure:

Elküldve

Gepárd!

Neked a téli szett is 15-ös? Lehet eltérés a gumiméretől is, majd ha leesik az első hó akkor nézzd meg mennyivel fog többet mutatni a BC! :unsure:

Opel16V!

Veki digittel még nem sikerült összehoznom a BC tankszint-et. A probléma az, hogy 2-5 msp után mindig más értéket jelenít meg pl: 7 L, 2-3 msp múlva 0 L, 4 msp múlva 3 L stb. Van valami ötleted rá?

Wolfi!

Ez most melyik óra?

Tudtommal kadett digit van benne, annak a jeladója a vátónál van 6 impulzust ad.

Ha vissza raktad a régit akkor vissza kell kötni az órán lévő "eredeti" 8 impulzust adó jeladóra és a váltónál ki kell kötni a kadett útszakasz jeladót. Ezt jól megmondtam...remélem érthető. :blink:

Elküldve
Wolfi!

Ez most melyik óra?

Tudtommal kadett digit van benne, annak a jeladója a vátónál van 6 impulzust ad.

Ha vissza raktad a régit akkor vissza kell kötni az órán lévő "eredeti" 8 impulzust adó jeladóra és a váltónál ki kell kötni a kadett útszakasz jeladót. Ezt jól megmondtam...remélem érthető. :unsure:

Szóval.Ez még mindig a kadet digit.Nem akarnám kiszedni, mert nagyon szeretem.De nem megy benne a km.számláló.Mivel nem akarnám kiszedni, mert megint csak ideig-óráig lenne jó, arra gondoltam, hogy a váltóba betekert útjeladóról lehetne vinni közvetlenül a BC-re az útjelet, és akkor a BC-n lehetne nyomon követni a tényleges km.futást.S, a digitben lévő számláló meg le van ejtve.

Szóval ígyhát.........

Elküldve
Kérdésem lenne a BC-vel kapcsolatban.Ugye az "útjel" elvileg az óráról van lekötve.Na nekem nem megy a km.számláló, így a BC-ben sem gyűlik a megtett km.Viszont nem tudom, hogy esetleg ezt az útjelet le lehetne-e venni a váltóban lévő útjeladóról, és akkor a BC mutatná a megtett km-t normálisan, és nem kellene megint ripityára szednem a km.órát.Mert már unom.

Nah kicsit megkevertél ezzel a digit órával. :unsure: Szal akkor most van útjeladód a váltón?

Arról megy a kadett digit is? Mert arra simán rá lehet kötni a BC-t is. :blink: Csak be kell

kalibrálni notebook-kal, mert gondolom teljesen más az impulzus száma, mint a gyári

órádon volt.

Veki digittel még nem sikerült összehoznom a BC tankszint-et. A probléma az, hogy 2-5 msp után mindig más értéket jelenít meg pl: 7 L, 2-3 msp múlva 0 L, 4 msp múlva 3 L stb. Van valami ötleted rá?

Nagyobb tankszintnél is ilyen a viselkedése? Ugrál összevissza?

Mert akkor a veki digitnek elég rossz lehet az impedanciaillesztése az ADC-n.

Ha meg csak ilyen kicsi szintnél mutatkozik az ugrálás, akkor lehet hogy nagyon

minimálisan meg van horpadva a tankod, és a kevés benya időben elnyújtva

helyeződik át ide-oda, amit a BC szoftverének "digitalizáló ablaka" már nem tolerál

annyira.

Elküldve
Nah kicsit megkevertél ezzel a digit órával. :unsure: Szal akkor most van útjeladód a váltón?

Arról megy a kadett digit is? Mert arra simán rá lehet kötni a BC-t is. :blink: Csak be kell

kalibrálni notebook-kal, mert gondolom teljesen más az impulzus száma, mint a gyári

órádon volt.

na ezt kellene v.hogy összehozni.Mert a váltóban van útjeladó.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.