Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

huhhh,kicsit visszaolvasgattam a topikban,ha jól értelmezem ez a fajta BC nem egyenlő a gyárival.

namármost. ha veszek bontottan BC-t vagy pedig veszek egy ilyet, pontosan mik azok a különbségek amit észreveszek? maga a kijelző? vagy pedig a funkciók is némiképpen eltérnek?

valamint a garancia szempontjából érdemes lenne-e ezzel foglalkoznom?

a G Astrához készült változatnak pedig nem láttam az árát. mennyibe kerül kompletten?

Elküldve

A Gabi féle nem fogja neked az izzók állapotát figyelni, de nagyon jó ketyere...

a jelenlegi kijelzőt használja. Ára szerintem annyi, mint az F-es...

A gyári kicsit drágább, bonyolultabb megoldás szerintem...

Garancia... hmmm... ez jó kérdés... Gabi ad az övére garanciát.

Elküldve
A Gabi féle nem fogja neked az izzók állapotát figyelni, de nagyon jó ketyere...

a jelenlegi kijelzőt használja. Ára szerintem annyi, mint az F-es...

A gyári kicsit drágább, bonyolultabb megoldás szerintem...

Garancia... hmmm... ez jó kérdés... Gabi ad az övére garanciát.

a garanciát mint az autóra vontakozót értettem,azaz,hogy ez a kis művelet kihat-e rá,marad-e látható nyoma.

de egyelőre elmélyedek a leírásban :unsure:

Elküldve

Ennek a beépítése sem más, mint pl. egy riasztóé. Rá kell kötni pár kábelre az autó kötegében,

és ennyi. Semmi olyan módosítást nem kell végezni, amit ne lehetne eredetire visszaállítani.

  • 3 weeks later...
Elküldve

Ma kisit megviccót az utólagos BC, mert a TID-en nem akart kialudni a fény.Valszeg az zavarta be, hogy előtte km.számálálót cseréztem a digiten, és onnan kaphatott egy impulzust, amitől lefagyott.

Udival beszéltem, és neki is csinázott mánn ilyet az övé.Szal legközelebb, ha a digitet macerálom, leveszem az akksisarut! :wub: Biztos, ami biztos!

Elküldve
Ma kisit megviccót az utólagos BC, mert a TID-en nem akart kialudni a fény.Valszeg az zavarta be, hogy előtte km.számálálót cseréztem a digiten, és onnan kaphatott egy impulzust, amitől lefagyott.

Udival beszéltem, és neki is csinázott mánn ilyet az övé.Szal legközelebb, ha a digitet macerálom, leveszem az akksisarut! :P Biztos, ami biztos!

Mindig ugatom,hogy ha PC-t szerelünk első számú törvény,hogy a 230-ból teljesen kikell húzni és nem csak a kapcsolót lenyomni! :wub:

Elküldve

A következő generáció október második felére várható a komputerből.

Ebben már lesznek újítások is, főleg a kalibrációt tekintve.

Elkészült egy első verziós leírás is erről az új típusról:

http://www.opel16v.hu/bcweb/CDL_uj.pdf

A beszerelése is könnyebb lesz ennek az új komputernek, minden Opel típushoz lesz

beszerelési útmutató is. A kompatibilis típusok:

- Astra F,G

- Corsa B,C

- Tigra A

- Omega B

- Vectra B

Dízel egyelőre még kérdéses. Októberig ez a része is tisztázódik.

Elküldve
GSi-hez még mindíg nincs? :wub:

Szerintem jó a MID kijelzőhöz is a 10 karakteres változat, bár ki kéne próbálni. :P

De minek neked ez, hiszen nem olyan sokkal tud többet a gyári bc-nél, hogy megérje

kifizetni érte 26-ot (kormánykapcsoló nélkül ennyi).

Elküldve
Szerintem jó a MID kijelzőhöz is a 10 karakteres változat, bár ki kéne próbálni. :wub:

De minek neked ez, hiszen nem olyan sokkal tud többet a gyári bc-nél, hogy megérje

kifizetni érte 26-ot (kormánykapcsoló nélkül ennyi).

Van benne km/h számláló, fordulat számláló, üzemanyag szint stb.

Elküldve

Hát ha ezért megéri neked (meg a gyorsulásmérés van pluszban), akkor próbálkozhatunk. :wub:

De akkor kéne egy-két napra egy ilyen MID kijelző hogy lepróbáljam. :P

Elküldve

Gabi!Emléxel, hogy kifogásoltam, hogy a manual óra és a compi között eltérés van a megtett távolságot illetőleg?

A Kadett LCD szerint sokkal közelebb lakok a melóhelyhez, mint azt korábban hittem.

De mivel ezt az adatot erősíti meg a Compi is........................ Mi értelme van bolondítani a jónépet a futásteljesítményt illetőleg???????S, ráadásul gyárilag??????

Elküldve

Nem bolondításról van szó. Egyszerűen a kocsikban található műszeregységek, mérési rendszerek

nem túl pontosak. És az előírások szerint úgy kell ezeket kalibrálni, hogy inkább többet mutassanak,

mint kevesebbet. Ezért sebességmérésben az analóg órák 6-10%, az analóg de digitális bemenetű órák

3-6% körül csalnak felfele észrevételeim szerint. Tévedés ne essék, a digit műszeregység sem teljesen

pontos, az is eltérhet 1-2%-ot. Nos, mivel órán belül a sebességmérés és távolságmérés is ugyanazt

a sebességjelet (akár mechanikus, akár digitális formában) használja, ezért általában a méterszámlálás

is többet mutat a kelleténél.

Az én komputerem is csalhat sebességben tökéletes kalibráció mellett is 1%-ot, de akkor még nem is

beszéltünk arról, hogy ha pl. kalibráció után változik a keréknyomás, máris kicsit jobban csalhat a

sebességmérés/métermérés is.

Ja, és hozzáteszem, mostanában a sok kihelyezett sebességkijelző tábla is valamiért felfelé

van kalibrálva, szóval nem a tényleges, hanem kicsit több sebességet mutat...

Elküldve
...

Az én komputerem is csalhat sebességben tökéletes kalibráció mellett is 1%-ot, de akkor még nem is

beszéltünk arról, hogy ha pl. kalibráció után változik a keréknyomás, máris kicsit jobban csalhat a

sebességmérés/métermérés is.

Ja, és hozzáteszem, mostanában a sok kihelyezett sebességkijelző tábla is valamiért felfelé

van kalibrálva, szóval nem a tényleges, hanem kicsit több sebességet mutat...

pl. nálam is tapasztalható a fenti eset... BW-ről haza már 5-6 km eltérés volt a 2 műszer között... most meg mindössze 3-4 km...

pedig csak annyi történt, hogy itthon kicsit több súly van a kocsiban, ha mindenki beül.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Gabi! Sebesség terén szerintem tök jó lett a beállítás, mert GPS és a tütü között kb. 1 km/h a max eltérés.

A többit meg, amit megbeszéltünk, akkor 5.-én beállítod?

  • 3 weeks later...
Elküldve

Gábor, lenne egy kérdésem: pár napja azt vettem észre, hogy a BC magától váltogatja a funkciókat. Alapbeállítás szerint fordulatszámmérés üzemmódban van, de többször is arra lettem figyelmes, hogy egyszer sebességmérés, máskor gyorsulásmérés üzemmódba lépett magától. Ez lehet azzal összefüggésben, hogy pár napja másik gyújtótrafót tettem az autóba próbára? Ez a trafó hallhatóan áthúz belül a motor járása közben, csakúgy, mint az eredetim, emiatt szereztem, de a jelek szerint ugyanolyan rossz. :lol: Esetleg ez okozhat olyan zavarimpulzusokat ,hogy ezt produkálja a BC? :lol:

Elküldve

Hát ha amiatt kapcsol a BC, akkor az már elég nagy baja annak a trafónak :lol:

Először sztem nézd meg az ablaktörlőkapcsolón, nem-e szorulnak a gombok...

Meg a kábelét kellene megnézni, nincs-e kicsúszva kicsit a komputerből.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.