Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Nem, semmi köze hozzá. :) A motorvezérlő ugyanis nem tud ilyen adatokat.

Az injektorra van rákötve, azon keresztül nézi az átengedett benya mennyiségét.

A beszerelés utánai automata kalibráció meg arra hivatott, hogy bemérje az injektor

tényleges áteresztési paraméterét. ;)

Elküldve
Nem, semmi köze hozzá. :) A motorvezérlő ugyanis nem tud ilyen adatokat.

Az injektorra van rákötve, azon keresztül nézi az átengedett benya mennyiségét.

A beszerelés utánai automata kalibráció meg arra hivatott, hogy bemérje az injektor

tényleges áteresztési paraméterét. ;)

De ha az injektorra van rákötve, akkor miért kell külön fordulatszámjel? Az injektor nyitási frekvenciája egyuttal a fordulatszám is, nem?

Elküldve
De ha az injektorra van rákötve, akkor miért kell külön fordulatszámjel? Az injektor nyitási frekvenciája egyuttal a fordulatszám is, nem?

Nem mindegy, hogy hengerenkénti befecskendezés, vagy központi. :)

Ezért kell a fordulatszám. De Gabi majd ha erre jár, szerintem kifejti a részleteket. ;)

Elküldve

csakhogy ha jól tudom, a nyitási ideje is változhat. legalábbis nekünk nemrég mikor techel nézegettük Petya kocsiját, akkor frankón írt vmi nyitási időt msec ben... igaz nem sokat, de változott.. de lehet faxságot mondok

Elküldve

injektorról nem lehet fordszámjelet nyerni. Főleg mert nem mindig működik (motorfék pl). :)

Mindegy hogy központi vagy hengerenkénti, az automata kalibrációnál az együttes áteresztési

paraméter van meghatározva.

Elküldve

Én arra gondoltam, hogy a központi a hengerenkéntihez képest 4x többet jelet ad(mert az utóbbinál 1 injektor kábelére csatlakozik, vagyis csak 1 injektor jeleit veszi, nem négyet. És ahogy Gabi is írta, motorféknél nem dolgoznak...

Na nem okoskodok többet, mert a végén nem lesz BC a vekibe. :)

Elküldve
Én arra gondoltam, hogy a központi a hengerenkéntihez képest 4x többet jelet ad(

Ha csak ez lenne, akkor simán lehetne elosztani 4-el. Na de megértettem... .

Mivel a központi befecskendező egy fordulat alatt csak egyszer adagol, nincsen az a veszély, hogy az egyik henger jobban dolgozzon? Vagy esetleg az első kettő, azok amelyek beszivási üteme közelebb van a befecskendezés kezdetéhez?

Elküldve
Mivel a központi befecskendező egy fordulat alatt csak egyszer adagol...

Sztem ez így ebben a formában nem biztos, hogy igaz, valószínűbb, hogy mindig akkor spriccel egyet, amikor valamelyik henger éppen szívási ütemhez ér. :)

Elküldve
Sztem ez így ebben a formában nem biztos, hogy igaz, valószínűbb, hogy mindig akkor spriccel egyet, amikor valamelyik henger éppen szívási ütemhez ér. :)

Szerintem itt a pont!

No de ez már lassan nem BC téma! ;)

A lényeg, hogy jól mér a Gabi BC-je, ha pontosra sikeredik a kalibrálás... ami meg a felhasználón múlik! ;)

Elküldve
Ha csak ez lenne, akkor simán lehetne elosztani 4-el. Na de megértettem... .

Mivel a központi befecskendező egy fordulat alatt csak egyszer adagol, nincsen az a veszély, hogy az egyik henger jobban dolgozzon? Vagy esetleg az első kettő, azok amelyek beszivási üteme közelebb van a befecskendezés kezdetéhez?

A központi injektor minden fordulaton egyszer van nyitva meghatározott ideig, a hengerenkénti

pedig minden negyedik fordulaton nyit csak. Ennyi a különbség. :)

Nincs különbség a hengerek között üzemanyagellátottságban, az meg már más kérdés, hogy a szélső

két hengernek mindig más a munkapontja az eltérő hőmérséklet miatt (belső hengerekben nagyobb

a hőmérséklet).

Na de ez már asszem túl is van tárgyalva. ;)

Elküldve

Sziasztok Lakók!

Szia 16v! Kérdésem a következő lenne. Nekem van egy c14nz motoros classik astrám, kérdésem a következő lenne milyen átalakítás és mennyi idő ebbe egy komplett bc-t beszerelni, mondjuk neked? (ez egy enyhe célzás :blink: Szóval ami mindent mér, fordulat, fogyi stb. ilyen érdekelne. Ja egyébbként tatabányai vagyok!

Üdv: BB

Elküldve
A kérdésekre telefonon meg is kaptad a választ, várom a hívásod jövő hét csütörtökön! B)

Előre is Köszönöm!

Csütörtökön délelőtt hívlak! Addig is Szép Napot! És sok kanyart! :blink:)

Elküldve

Az mitől lehet, hogy az analóg órám mutat kb: 90 fokot az XM1 meg 82-83-at.

De ez úgy általában állandónak vehető, hogy 7-8 fok eltérés van a kettő között.

Bevallom nem vártam még meg, hogy venti bekapcsoljon.

Elküldve
Az mitől lehet, hogy az analóg órám mutat kb: 90 fokot az XM1 meg 82-83-at.

De ez úgy általában állandónak vehető, hogy 7-8 fok eltérés van a kettő között.

Bevallom nem vártam még meg, hogy venti bekapcsoljon.

Pedig meg kéne várni! :blink: Anno én is megvártam, és beállítottuk a BC-t.

Elküldve

Jah, egyszer várd meg hogy bekapcsoljon a venti. Ha akkor 96 fokot mutat, akkor a BC jól

be van állítva, és az órád "siet". Ha meg nem így van, akkor be tudod kalibrálni egy notebook

segítségével az eltérést a BC-ben. :blink:

Elküldve

Nekem jól működött mikor bekapcsolt a venti 96 fokot mutattot...de hidegen össze-vissza mért, utánna bekalibráltam és azóta csak 2-3 fok eltérés van...de ez természetes.

Gepard: ha kell szívesen segítek kalibrálni.

Elküldve
Nekem jól működött mikor bekapcsolt a venti 96 fokot mutattot...de hidegen össze-vissza mért, utánna bekalibráltam és azóta csak 2-3 fok eltérés van...de ez természetes.

Tied volt az első ilyen komputer :blink:

Elküldve

Jaja... akit MID-hez, vagy 10 karakteres TID-hez (B Vectra, G Astra, C Corsa) érdekelne, attól

először kijelzőt kérek kölcsön, és ráprogramozom a komputert.

Elküldve
Jaja... akit MID-hez, vagy 10 karakteres TID-hez (B Vectra, G Astra, C Corsa) érdekelne, attól

először kijelzőt kérek kölcsön, és ráprogramozom a komputert.

Akkor nekem csak rá kell programozni és kész?

Mennyi időre van szükséged hozzá pl. talin?

Elküldve

Bármelyik F Astrába, amelyik benzines, és TID vagy DID kijelzője van (tehát nem gyári BC-s).

Árakat írtam az eladó/tuning alkatrészek topicban! B)

16+14+8=34 :blink:

Akkor nekem csak rá kell programozni és kész?

Mennyi időre van szükséged hozzá pl. talin?

Új illesztőprogit kell csinálnom hozzá, ami nem 5 perc, és sok szopaccsal jár.

Szal 1 vagy 2 hét amíg mókolok vele. Ez a kijelzőn semmiféle átalakítással nem jár.

Elküldve
Bármelyik F Astrába, amelyik benzines, és TID vagy DID kijelzője van (tehát nem gyári BC-s).

Árakat írtam az eladó/tuning alkatrészek topicban! :D

16+14+8=34 :blink:

Új illesztőprogit kell csinálnom hozzá, ami nem 5 perc, és sok szopaccsal jár.

Szal 1 vagy 2 hét amíg mókolok vele. Ez a kijelzőn semmiféle átalakítással nem jár.

Nem féltem a kijelzőt mert már szét lett szedve párszor---------->LED rulezz B)

Na jó ha talizunk kikapom és odaadom kisérletezni :D

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.