Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Félreértettél Mester!Nem akarok én semmilyen kütyüt a gépbe,nekem csak annyi kellene,hogy jelezze ha már alig van a tankban valami!Erről szeretném tudni,hogy azt hogyan lehetne megoldani!!!

Benne van, figyelni kell a szintjelzőt. Ha pirosban van, akkor lehet menni kúthoz. ;)

Elküldve

Hát ez az, amire pl. nálam nem lehet adni, nekem a műszer még a piros mező felett állt, mikor a kocsi úgy gondolta a kereszteződésben, hogy nem megy tovább... :x

Elküldve
Hát ez az, amire pl. nálam nem lehet adni, nekem a műszer még a piros mező felett állt, mikor a kocsi úgy gondolta a kereszteződésben, hogy nem megy tovább... :x
Ezt szó szerint így hallottam a napokban másoktól is.
Elküldve
Ha már benyaszint,dizelbe hogy lehetne beaplikálni az üa mérőt?Mert a benyásokban van olyan,ami jelzi kis sárga lámpicskuval,ha kevés már az üa,de dizelből ezt kisporolták a káposztaevők!

Gabi hol és hogyan mérik ezt?

Az enyémből nem spórolták ki! :smt003

Elküldve

Úgy látom idevág a kérdésem:

GSI BC 51 km megtehető utat mutat,amikor kifogy a benya,pedig annak pontosnak kéne lennie(itt olvastam).

Lehet vele valamit tenni - azon kívül,hogy mindig levonom?

Elküldve

vhogy elvileg lehet calibrálni,de elég hókuszpókos, kevesen értenek hozzá. vmi 120 ohmos ellenállat, meg Tech1 kell hozzá...

Ha visszajön PetiGsi a nyaralásból, majd kérdezd meg tőle.. asszem neki kb.re meg lett csinálva..

Elküldve

Azért teljesen pontos sosem lesz. ;)

Viszont a helyedben megnézném, nem-e horpadt össze kicsit a tank (szemmel nem szokott mindig látszani, de ha nyomsz egy teletankot, érezhetően kevesebb megy csak bele).

Elküldve

Hát nem tudom- azóta figyelem (mióta besz....ott) és következetesen hüljeségeket mutogat (vagy csak én nem értem?):

0 L = 50 km megtehető,

5,5 L - 30 km = 110 km megtehető

+6 L = 310 km ,aztán 2 km múlva 225 km megtehetőt jelez.

A reáis értékek sorban 0 km, 20 km, 80 km, 78km lennének.

Elküldve

Mennyit tudsz nyomni egy teletanknak? Ezt kellene először megnézni (ha van rá keret),

aztán újrakalibrálni a BC-t. Van aki már csinálta, keresd vissza itt a fórumon.

Elküldve

Opel16v:

Tegnap trippeltem hazafelé és láss csodát öregedtem min 1 hónapot.

Mire hazaértem a bc 47d22hxxm Spda 0 km 182km(OK)

ez már megen mér lehet?

Elképzelhető. hogy a több motor leállítás, újraindítást nem szeresse?

Mert akkkor ki kellene egészíteni a kézikönyvet a motor leállításáig tartó mérés menüponttal.

Elküldve
Opel16v:

Tegnap trippeltem hazafelé és láss csodát öregedtem min 1 hónapot.

Mire hazaértem a bc 47d22hxxm Spda 0 km 182km(OK)

ez már megen mér lehet?

Elképzelhető. hogy a több motor leállítás, újraindítást nem szeresse?

Mert akkkor ki kellene egészíteni a kézikönyvet a motor leállításáig tartó mérés menüponttal.

Valóban. Én is a minap nulláztam a kilométerszámlálást, és valami soknapot meg sokórát írt ki.

Elküldve

Egen... lehet hogy az indításnál leesik nagyon a feszültség.

Mivel a stopper funkció statikus adatokkal dolgozik, így nem megfelelő

tápellátás esetén hülyeség is íródhat a mérési adatokba.

Kiötlök erre valami megoldást, és frissítünk! ;)

Elküldve

Gábor: bocs, hogy belepofázok, ez a Te területed :notworthy: , én csak mint elektronikával foglalkozó emberke merek tanácsolni vmit: az alkatrész, ami az adatokat tárolja (nem tudom, külön EEPROM van-e benne, vagy maga a proci tárol) független tápot kéne kapjon; arra gondolok, hogy ha 12V-os az adott IC, akkor egy soros diódán keresztül kapja a tápot, ami után van egy nagykapacitású elkó, így az ilyen jellegű tápingadozások elkerülhetők lennének :roll:

Elküldve

Sajnos mikrokontrolleres rendszerben nem ilyen egyszerű a dolog.

Nem is az adat eltárolásával van gond, mivel mint mondtam, a stopper statikus, nincs háttértárban tárolva. A proci rendszeróráját használja, és ha a procinak nincs meg a megfelelő táp, akkor hülyeségek íródhatnak a regiszterekbe. Stab oldalon kívülre nincs az a kondi, ami ennek a komputernek életet ad mondjuk egy téli 20mp-es indítózás erejéig... és nagy kapacitást nem is lehet bevinni a feszstab mögé, mert rögtön kárt tesz mindenben. Ezt majd szoftveresen próbálom orvosolni, sztem nem lesz túl nehéz. ;)

Elküldve

Bocs, azt nem figyeltem, hogy statikus a system :oops: . De amit írtam, az értelmezhető a proci tápellátására is ugyanúgy. Csináltam már tápokat PIC-es áramkörök számára, tapasztaltam, hogy lehet szívni is velük, de az általában nem szokott ártani, ha kellő kapacitás áll rendelkezésre a tápban :roll:

Néhány kérdés ;) :

Mennyit fogyaszt a BC bekapcsolt állapotban?

Milyen procit használsz benne? Hátha tudnék olcsóbban szerezni...

Elküldve

Ez esetben nincs lehetőség kapacitás bevitelére, mint mondtam is.

PIC-et nem igazán lehet egy lapon említeni ezzel a technikával, de ha csináltál már DC-DC stab tápot, akkor tudod hogy mögé nem lehet bevinni nagy kapacitást, mert rombolás lesz a vége...

Az alap komputer olyan 100mA körül fogyaszt, ha vannak rajta LED-ek is, akkor annyival többet.

Procit nem hinném hogy tudnál szerválni, nem kommersz darab.

Egyébként használok Philips-et is, konkrétan a 89C51RD2 típust. ;)

Elküldve
nincs az a kondi, ami ennek a komputernek életet ad mondjuk egy téli 20mp-es indítózás erejéig...

Esetleg mini aksi,csepp töltéssel - mint a számítógépekben?

Elküldve

Nos, én ebbe nem szólok már bele, ez Gábor biznice, csak a tapasztalataimat mondtam el. Én általában ilyesmi célra nem valami komoly DC-DC konvertert használok, egyszerű 7805-öt szoktam, azt meg nem zavarja, amit írtam.

Gábor: egy gyárban sok nem kommersz dolog is előfordul ám... :wink:

Ja, és a fogyasztásmérő modulban milyen proci van (ha van benne)?

Elküldve

Szerintem ezt a tápellátás javallattételes vonalat inkább lezárnám, mert nincs időm magyarázni, mi miért nem jó, illetve nem "gazdaságos" ebbe a komputerbe. Maradjunk annyiban, hogy már sok éve csinálom a dolgot, tudom mit hogyan és miért. ;)

Fogymérős modulban Atmel AC2-es proci van, ezt egyébként a Temic gyártja. Még nehezebb beszerezni, mint a komputerben levőt.

Elküldve

Sziasztok!

Sikerült szereznem egy Astra GSi Bordcomputert. A száma alapján soknyelvű, meg minden.

Beszereltem egy útmutató alapján, mivel a Kadettomban volt Kadett BC előkészítés, meg Checkcontroll is.

A kérdésem az, hogy ha az ALDL csatlakozóhoz odaviszem az Astra BC két szálát, akkor azt Tech1 vagy Tech 2 műszerrel tudják-e programozni? Mivel most annyit ír ki két sorba, hogy "PROGRAM GD", valamint világít jobb alul a kis F betű. Erre német fórumokon azt írták, hogy programozni kell, és utána jó. A program kódot is tudom a motortípushoz, nyelvhez, valamint rádiókijelzés nélküli verzióhoz. (047)

Úgy néztem, hogy valamennyire más az Astra ALDL csatlakozója, de úgyanúgy 10 pólusú, mint a kadetté, csak a kadettban nincs benne a D szál, ami a MID-hez megy (G szál megvan). Ha azt odaviszem, akkor nem okoz-e kárt a tech műszerekben, illetve a kadettnak és az astrának az ALDL csatlakozója kompatibilis-e? Vagy kell szereznem egy Astra ALDL csatlakozót, és arra ráheggeszteni a szükséges kábeleket.

A BC hogy felejtheti el a kódolását? (2 éve nem volt kocsiban) Illetve lehet-e olyat, hogy berakjuk ideiglenesen egy Astrába, és beprogramozzák, majd vissza a Kadettba? Csak nem felejti el ilyen rövid idő alatt a beállításokat, hisz akkor az akksit se lehetne levenni elvileg a kocsiról.

Elküldve
A BC hogy felejtheti el a kódolását? (2 éve nem volt kocsiban) Csak nem felejti el ilyen rövid idő alatt a beállításokat, hisz akkor az akksit se lehetne levenni elvileg a kocsiról.

Ha a svábok azt mondják programozás után jó lesz,akkor valszeg statikus memoban tárolódik a progi és az "szivárog" azaz hosszabb áramellátás nélküli időszak után felejteni kezd.Ez asszem 1-1,5 évután köv be.

Elküldve

Ha statikus memóriában van a program, akkor vagy rögtön a táp levétele után elfelejti, vagy belső áramellátása van, egy kis elem formájában (ami egy idő után lemerül, és többet nem lesz jó). Sajnos nem ismerem belülről ezeket a BC-ket, nem tudom milyen a megoldásuk.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.