Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Board Computer


PetiGSI

Recommended Posts

  • 5 weeks later...

Sziasztok!

Sikerült szereznem egy 1.6-hoz való szintjeladós olajteknőt, már csak ennyi hiányzik a BC teljes kiépítéséhez. Van rajta egy henger alakú csatlakozó, annak az ellendarabját viszont sajnos nem kaptam meg.

A kerdés, hogy van-e  valamiben még ilyen csati, amit bontóból be tudnék szerezni, vagy ez a fajta csak itt van?

Van-e valami okosság ebben a csatiban, vagy simán rá lehetne-e tenni bármilyet, ha nincs ellendarabom?

Előre is köszönöm a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

7 órája, Pingvin írta:

Sziasztok!

Sikerült szereznem egy 1.6-hoz való szintjeladós olajteknőt, már csak ennyi hiányzik a BC teljes kiépítéséhez. Van rajta egy henger alakú csatlakozó, annak az ellendarabját viszont sajnos nem kaptam meg.

A kerdés, hogy van-e  valamiben még ilyen csati, amit bontóból be tudnék szerezni, vagy ez a fajta csak itt van?

Van-e valami okosság ebben a csatiban, vagy simán rá lehetne-e tenni bármilyet, ha nincs ellendarabom?

Előre is köszönöm a segítséget.

Amelyikben volt digit műszerfal ill. elektromos sebesség jeladó, a jeladónak is ilyen a csatija, csak 3 pines. :wink:

Valahol van egy ilyen csatim, csak 0cm vezetékkel, úgy vágták le. Ha meglesz, elküldhetem.

Amúgy, bármilyen kétpólusú csati megfelel oda, test megy rajta.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

11 órája, Tiu írta:

Amelyikben volt digit műszerfal ill. elektromos sebesség jeladó, a jeladónak is ilyen a csatija, csak 3 pines. :wink:

Valahol van egy ilyen csatim, csak 0cm vezetékkel, úgy vágták le. Ha meglesz, elküldhetem.

Amúgy, bármilyen kétpólusú csati megfelel oda, test megy rajta.

Szia Tiu!

Nagyon szépen köszönöm az infókat és a felajánlást. Szétnezek a bontókban, hátha találok valamit amin hosszabb a vezeték, de lehet, hogy élni fogok a 0 cm-es csatival, még meglátom. Úgy tervezem, hogy tavasszal kerül bele, mikor már jobb az idő szerelni, az elektromos előkészítés már megvan, kihoztam a motortérbe a boardtól a szálat, addigra kb. eljutok az olajcsere periódusig is. Meglepődve láttam, hogy ezen az olajteknőn is gumis tömítés van, mint a műanyag szelepfedélen. (Az is a garázsban várja a tavaszt az 1.8 injektorral, a párom már említette is, hogy olyan vagyok mint a költöző madár, amint jön a jóidő kiköltözök a garázsba:-))

Link to comment
Megosztás:

  • 4 months later...

Sziasztok. Szóval akkor ez az egész csak GSI astrakban van? Mert nekem van egy 1.6os 8v classic f astram a computer ugyan ugy benne van és ha nyomom a két gombot kijelzi a pillanatnyi sebessegemet. Viszont azt a x26 26pines kék csatlakozót sehol sem találom. Akkor valószínűleg nem lehet megcsinálni ugye?:)

Link to comment
Megosztás:

38 perce, Medin97 írta:

Sziasztok. Szóval akkor ez az egész csak GSI astrakban van? Mert nekem van egy 1.6os 8v classic f astram a computer ugyan ugy benne van és ha nyomom a két gombot kijelzi a pillanatnyi sebessegemet. Viszont azt a x26 26pines kék csatlakozót sehol sem találom. Akkor valószínűleg nem lehet megcsinálni ugye?:)

A fedélzeti számítógép ( MID) két soros kijelzővel van, és az ablaktörlő kar végén vannak a funkció gombok. Ha csak egy soros a kijelző az a TID ( régebben volt DID itt hiányzott a külső hőmérséklet kijelzés) és két gombjának egyidejű lenyomásánál az útjeladó alapján kiírja a sebességet 53km/ óráig. Elméletileg ( és többnyire gyakorlatilag) bármelyik modellbe beszerelhető a kétsoros fedélzeti .

Link to comment
Megosztás:

15 perce, zotya975 írta:

A fedélzeti számítógép ( MID) két soros kijelzővel van, és az ablaktörlő kar végén vannak a funkció gombok. Ha csak egy soros a kijelző az a TID ( régebben volt DID itt hiányzott a külső hőmérséklet kijelzés) és két gombjának egyidejű lenyomásánál az útjeladó alapján kiírja a sebességet 53km/ óráig. Elméletileg ( és többnyire gyakorlatilag) bármelyik modellbe beszerelhető a kétsoros fedélzeti .

Értem. És akkor ha szerzek be egy kétsorost meg egy kart hozzá, akkor elméletileg nekem is beszerelhető es írni fogja a fogyasztást stb? De a 26pines csatlakozó még mindig nincsen meg, annak hol kell lennie, vagy az hol van?

Link to comment
Megosztás:

7 órája, Medin97 írta:

Értem. És akkor ha szerzek be egy kétsorost meg egy kart hozzá, akkor elméletileg nekem is beszerelhető es írni fogja a fogyasztást stb? De a 26pines csatlakozó még mindig nincsen meg, annak hol kell lennie, vagy az hol van?

Közben megtaláltam a fórum leírását a beszerelésről ( tegnap este valószinűleg rossz helyen kerestem) itt szó van a 26-os csatiról is, http://www.opelforum.hu/topic/1796-gyári-board-computer-fedélzeti-számítógép/

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, zotya975 írta:

Közben megtaláltam a fórum leírását a beszerelésről ( tegnap este valószinűleg rossz helyen kerestem) itt szó van a 26-os csatiról is, http://www.opelforum.hu/topic/1796-gyári-board-computer-fedélzeti-számítógép/

Ezt igen lattam ez alapjan szeretném megcsinálni. De azt nem írja le hogyha nem a bontobol szereztem hol tálalom a csatit, mert levan bontva a közepe es a computernél ahol azt írja lennie kéne ott nincsen. Vagy ami a muszerfalba megy az a csatlakozó lenne az, az oracsoportok mögött?

Link to comment
Megosztás:

Amiben nem volt gyárilag kétsoros kijelző ott sosem lesz az a kék csati 26 pólussal. Azt a kijelzővel és indexkarral együtt kell kapnod a donor kocsiból. Nyilván nekem classicom van és abban csak a 95 utáni évjáratú kijelző ismeri azt a 92es kódot ami az x14nz motorkódhoz tartozna. Amit szereztem bár jó állapotú mégsem tudom használni mert 93as és csak 80as kódig lehet beállítani rajta. 

Módosítva : Gergőőő
Link to comment
Megosztás:

2 órája, Gergőőő írta:

Amiben nem volt gyárilag kétsoros kijelző ott sosem lesz az a kék csati 26 pólussal. Azt a kijelzővel és indexkarral együtt kell kapnod a donor kocsiból. Nyilván nekem classicom van és abban csak a 95 utáni évjáratú kijelző ismeri azt a 92es kódot ami az x14nz motorkódhoz tartozna. Amit szereztem bár jó állapotú mégsem tudom használni mert 93as és csak 80as kódig lehet beállítani rajta. 

Szóval kell szereznem egy 95 utáni évjáratú BC t és csak azzal fog működni?:) 

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

! Segítsetek légyszives! Van egy 95ös x16xel f-em be szereltem a bc-t a leírás alapján! Kijelzett mindent de az üzemanyag szint nem tetszik neki és folyton 5-6km hátralevőt ír! Illetve az impulzus jel létezik az hogy 43760?

Erőre is köszönöm! 

Link to comment
Megosztás:

16 órája, Police írta:

Opelnél át programozták viszont mivel a km óra ki lett cserélve nem jo az impulzusjel! Lehet külön állítani külön csak a órához a jelet?

Azt mondanám hogy lehet de ott ahol programozták kellene megkérdezni, maga az útjeladó fix, nem állítható az órában. Nekem sem mutat pontosan, feleannyit mint a valós, de mivel nincs BC-m, nem zavar. 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok tudnátok segíteni ? Az a gondom hogy az utólagosan beszerelt BC alapjárat környékén 20- 40 liter fogyasztást ir ki aztán gondol 1 et és be áll 0.2 környékére de menet közben meg majdnem jót mér .A másik gondom pedig az hogy a megtehető km tankolás után valami ért fölment 999 km-re aztán később néztem akkor meg lement 350 km -re de nem mentem vele kb 150 km -et .Előre is köszi a segítséget .

Link to comment
Megosztás:

4 perce, astrabandi írta:

Sziasztok tudnátok segíteni ? Az a gondom hogy az utólagosan beszerelt BC alapjárat környékén 20- 40 liter fogyasztást ir ki aztán gondol 1 et és be áll 0.2 környékére de menet közben meg majdnem jót mér .A másik gondom pedig az hogy a megtehető km tankolás után valami ért fölment 999 km-re aztán később néztem akkor meg lement 350 km -re de nem mentem vele kb 150 km -et .Előre is köszi a segítséget .

Talán kontakthiba lehet próbáld mozgatni a csatiját hogy változik-e az érték pölö alapjáraton.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Just now, astrabandi írta:

Ezt már próbáltam de semmi változás . Köszi .

Hát alapból programozni szokták a BC-ket ha utólag szerelik be, és szemmel láthatólag pontatlanul mér, de akkor ugye állandóan rossz eredményt kapsz, ha változik az szerint nem programozási hiba. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Üdv. A napokban kötöttem be a BC-t a kocsimba, minden jól van bekötve többször is átnéztem, szervízben tech1 egyáltalán nem komunikl vele, tech 2 meg nem ismeri fel, ilyenkor mi lehet a gond maga a bc lenne a rosz? a + szál a 26 os kék csati 14 es lábáról (barna fehér)  be van kötve az obd csati 8 as pinjére. régi fajta (92) bc ről van szó

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
44 perce, webshark írta:

Lehet, hogy kell még egy BC-t néznem a kocsimhoz.

(C14NZ Bosch 94\12) kb mennyibe kerül egy bontott? 

(A másik az injektorfej, meg egy benyapumpa, ami karácsonyi kívánságlistán van)

A legközelebbi ( lejárt) hirdetésben ennyiért van: http://www.vatera.hu/opel-astra-f-gyari-bc-board-computer-tartozekokkal-2011966961.html

Hogy milyen motoros az mindegy szerintem. 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

21 órája, webshark írta:

Lehet, hogy kell még egy BC-t néznem a kocsimhoz.

(C14NZ Bosch 94\12) kb mennyibe kerül egy bontott? 

(A másik az injektorfej, meg egy benyapumpa, ami karácsonyi kívánságlistán van)

Nekem van egy Bc polcon ami az én kocsimmal nem tud menni mert az x14nz másként kommunikál vele mint a c14nz tenné. Amúgy hibátlan példány. 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.