Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Board Computer


PetiGSI

Recommended Posts

De, de ahhoz kellően zakkantnak kell lenni, hogy átfolyásmérőkből építsen az ember egy komplett fogyasztásmérő rendszert, amit aztán rágyógyít. Asszem kettőt láttam eddig, de nem kizárt hogy az egyik a másik későbbi változata volt. Olyan nyelven készült a leírás amit nem ismerek. :D egy biztos, villany-astrából is több volt, mint gyárilag bc-s dízelből. :D

Sztem felesleges átfolyásmérőket beépíteni. Dieselnél (ezeknél ez időseknél) két dolog befolyásolja a fogyasztást: a fordulatszám és a hidegdúsítás ki/bekapcsolt állapota. Egy pic-es cuccal ezekből lehetne fogyasztást mérni (saccolni) sztem.

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Aztaaaaa!

Hol sikerült ennyiért?

Gyarmati bontó. De sztem az öreg nem volt tisztában vele, hogy mit ad el.

A kábelezése is kész van már, csak a végeket kell összeforrasztani.

Day egy kérdésem azért van. Ezen a diag csatiba 2 kivezetés van. De az a 10 lábú csatlakozóhoz van. Az enyém meg 16-os. Abba viszont csak 1 szálat mutat a rajz. Elég az neki???

Link to comment
Megosztás:

Gyarmati bontó. De sztem az öreg nem volt tisztában vele, hogy mit ad el.

A kábelezése is kész van már, csak a végeket kell összeforrasztani.

Day egy kérdésem azért van. Ezen a diag csatiba 2 kivezetés van. De az a 10 lábú csatlakozóhoz van. Az enyém meg 16-os. Abba viszont csak 1 szálat mutat a rajz. Elég az neki???

Igen. Ami a 8-as pinbe megy, azt kell bekötni a diagcsatiba. A másikkal nem kell foglalkozni, az a diagszál, amivel pl tankszintet lehet állítani. 10 pinesnél a D pontra kéne a plusz egy vezetéket, míg a másikat a G lábra, ami 16 pinesnél a 8-as.

Link to comment
Megosztás:

Igen. Ami a 8-as pinbe megy, azt kell bekötni a diagcsatiba. A másikkal nem kell foglalkozni, az a diagszál, amivel pl tankszintet lehet állítani. 10 pinesnél a D pontra kéne a plusz egy vezetéket, míg a másikat a G lábra, ami 16 pinesnél a 8-as.

Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Gyarmati bontó. De sztem az öreg nem volt tisztában vele, hogy mit ad el.

A kábelezése is kész van már, csak a végeket kell összeforrasztani.

Day egy kérdésem azért van. Ezen a diag csatiba 2 kivezetés van. De az a 10 lábú csatlakozóhoz van. Az enyém meg 16-os. Abba viszont csak 1 szálat mutat a rajz. Elég az neki???

nem emléxel milyen motorosból szedted ki?
Link to comment
Megosztás:

Műxik.

Persze a szintjelzőket még nem kötöttem be, mert javítanom kell, de hamarosan meglesz az is. :D

:icon13: :icon1:

Szintjelző nálam sincs bekötve. Nem értem oda még, pedig a rakoncátlankodó tempomat miatt volt szétszedve a műszerfal hétvégén. Mindig elmarad, pedig kb. 4 csavar lenne. :D

Link to comment
Megosztás:

Gyarmati bontó. De sztem az öreg nem volt tisztában vele, hogy mit ad el.

A kábelezése is kész van már, csak a végeket kell összeforrasztani.

Day egy kérdésem azért van. Ezen a diag csatiba 2 kivezetés van. De az a 10 lábú csatlakozóhoz van. Az enyém meg 16-os. Abba viszont csak 1 szálat mutat a rajz. Elég az neki???

Ha 92-es a BC, akkor sajnos kell szerezni egy 10 pines csatlakozót, bele kell húzni pozitívat, negatívot, meg a 2 diag szálat a megfelelő helyre. Sok szívás után 1 hónapja találtam egy német fórumon, illetve azt is, hogy a 11-es szálat be kell kötni a relénél a kék-pirosra, hogy pontosan tudja mérni a fogyit. Ez csak a 92-es gyártású BC-re igaz!!! Nem autófüggő, hanem BC évjárat függő dolog. A 92-esen kívül a többi BC-nél már nincsen ez a fajta szívás. Ja és csak TECH1-el lehet programozni. Ha nem tudod az évjáratot, akkor abból jössz rá, hogy adathibával elszáll csatlakozás helyett.

Link to comment
Megosztás:

:icon13: :icon1:

Szintjelző nálam sincs bekötve. Nem értem oda még, pedig a rakoncátlankodó tempomat miatt volt szétszedve a műszerfal hétvégén. Mindig elmarad, pedig kb. 4 csavar lenne. :D

Az olajszint jelzőt el sem hoztam. Nekem alu karterem van, egy vagyon lenne a csere.

Link to comment
Megosztás:

Lemezteknőbe is betehető?

Eredetileg azokban vannak, csak később az X-es motorok megjelenésével a lemezteknőt lecserélte az alu, emiatt a betölthető olajmennyiség is változott (meg van klímás és nem klímás teknő is). De ilyet eddig életemben csak egyszer láttam, ami alu olajteknő és benne gyárilag a szintjelző. Konkrétan pont X16SZR motoros volt, gyári BC-vel, gyárilag.

Link to comment
Megosztás:

Eredetileg azokban vannak, csak később az X-es motorok megjelenésével a lemezteknőt lecserélte az alu, emiatt a betölthető olajmennyiség is változott (meg van klímás és nem klímás teknő is). De ilyet eddig életemben csak egyszer láttam, ami alu olajteknő és benne gyárilag a szintjelző. Konkrétan pont X16SZR motoros volt, gyári BC-vel, gyárilag.

A tiedbe beépítetted?

Link to comment
Megosztás:

Úgyértem utólagosan bele lehet hákolni a sima lemezteknőbe is?

Eredetileg azokban vannak, csak később az X-es motorok megjelenésével a lemezteknőt lecserélte az alu, emiatt a betölthető olajmennyiség is változott (meg van klímás és nem klímás teknő is). De ilyet eddig életemben csak egyszer láttam, ami alu olajteknő és benne gyárilag a szintjelző. Konkrétan pont X16SZR motoros volt, gyári BC-vel, gyárilag.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Sziasztok egy kis segítséget kérnék x14xe motoros f astrám van. Milyen kódra és impulzus számra kellene beállítani a BC-t hogy minden jó legyen ? Most 144-1 en van és 16530 az impulzus szám. Vagy ez is jó hozzá ???? átlagsebességet aránylag jól mér az órához képest 5km/h val kevesebb álló helyzetben 1liter / órát ír ami soknak tűnik az az hogy a megtehető út még elég sok pl egy tele tankal átlagban 650 km ert tudok menni de a bc 780 at ír ki . Előre is köszönöm a válaszokat!!!!! Sajnos x14xe hez sehol nem találtam semmi leírást.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.