Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Board Computer


PetiGSI

Recommended Posts

Sziasztok!
Ha van nekem egy BC-m, de a sárga matrica nincs rajta amin a száma van, akkor honnan tudom meg hogy milyen volt?
Erre gondolok:
90 434 120 csak Német, Holland, Olasz, Francia
90 434 121 csak Angol, E, S,
90 434 474 Összes nyelv
90 434 425 Összes nyelv
Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Nah! BC azt mondja, hogy 8982, és 95-öt mutat 50-nél... :S Ez akkor azt jelenti, hogy 16ezer feletti érték kell?

Pár dolog ami érdekes. alapjáraton 33l/h a fogyasztás, míg menet közben 7L/100km Ez azért érdekes, mert ez azt jelenti, hogy ha a sebesség jeladót, vagy útjeladót rá programozzuk, akkor ugye a rendszer kb 12-13 liter fog enni... :S Ez persze kímélő üzemben, tehát nem tudom mennyire reális. Tankméretet hogy lehet beállítani? Diagba 2 csati van. Elvileg egyiket letestelni kell, és bejön a diag menü. Na ez nem ment! :D

Link to comment
Megosztás:

Nah! BC azt mondja, hogy 8982, és 95-öt mutat 50-nél... :S Ez akkor azt jelenti, hogy 16ezer feletti érték kell?

Pár dolog ami érdekes. alapjáraton 33l/h a fogyasztás, míg menet közben 7L/100km Ez azért érdekes, mert ez azt jelenti, hogy ha a sebesség jeladót, vagy útjeladót rá programozzuk, akkor ugye a rendszer kb 12-13 liter fog enni... :S Ez persze kímélő üzemben, tehát nem tudom mennyire reális. Tankméretet hogy lehet beállítani? Diagba 2 csati van. Elvileg egyiket letestelni kell, és bejön a diag menü. Na ez nem ment! :D

Igen, 16650 kell elvileg, ha 1112-es órád van. Ugye a W számot kell szorozni az impulzusszámmal, ami vagy 8 vagy 15. Digit óránál van 16. Mire van amúgy programozva a BC? Kisblokkra vagy C20NE, C20XE? Mert addig baromságot fog mutatni, ha nem kisblokkra van kódolva. Mondjuk a C18NZ nagyblokk, de a kisblokkba tartozik kód szempontjából.

Tankméret az úgy van, hogy amelyik diag érintkező nem a diagcsatiba megy, azt kell testelni és bejön a diag menü. Aztán ott lehet állítani.

Link to comment
Megosztás:

Nah! BC azt mondja, hogy 8982, és 95-öt mutat 50-nél... :S Ez akkor azt jelenti, hogy 16ezer feletti érték kell?

Pár dolog ami érdekes. alapjáraton 33l/h a fogyasztás, míg menet közben 7L/100km Ez azért érdekes, mert ez azt jelenti, hogy ha a sebesség jeladót, vagy útjeladót rá programozzuk, akkor ugye a rendszer kb 12-13 liter fog enni... :S Ez persze kímélő üzemben, tehát nem tudom mennyire reális. Tankméretet hogy lehet beállítani? Diagba 2 csati van. Elvileg egyiket letestelni kell, és bejön a diag menü. Na ez nem ment! :D

Ez az impulzusszám nekem jó lenne. Ha ez van beállítva akkor 91/92-es évjáratú a BC-d. Nem tudom át lehet-e állítani más impulzuszámra mert ebben az időszakban még csak ez az egy létezett. Ha tudod az évjáratot akkor a helyes impulzusszámot és motorkódot ki tudod sakkozni a táblázatból.

Motorkódbeállításod jó?

Itt így állítja a tankméretet.:

https://www.youtube.com/watch?v=GMiFXpoqjFM

Engem az is érdekelne, hogy a kerékméretet hogyan lehet beállítani mert hát ugye azt honnét tudja a BC hogy melyik van az autón vagy hozzá van rendelve a gyári méretű kerék a megadott motorkódhoz és ez nem változtatható meg? Na meg a motorvezérlő típusát meg kell-e, meg lehet-e változtatni mert más BC-knél ezt is be kell állítani. Erről nem találtam semmi infót, bár lehet ezt csak Tech-el lehet.

Link to comment
Megosztás:

Ez az impulzusszám nekem jó lenne. Ha ez van beállítva akkor 91/92-es évjáratú a BC-d. Nem tudom át lehet-e állítani más impulzuszámra mert ebben az időszakban még csak ez az egy létezett. Ha tudod az évjáratot akkor a helyes impulzusszámot és motorkódot ki tudod sakkozni a táblázatból.

Motorkódbeállításod jó?

Itt így állítja a tankméretet.:

https://www.youtube.com/watch?v=GMiFXpoqjFM

Engem az is érdekelne, hogy a kerékméretet hogyan lehet beállítani mert hát ugye azt honnét tudja a BC hogy melyik van az autón vagy hozzá van rendelve a gyári méretű kerék a megadott motorkódhoz és ez nem változtatható meg? Na meg a motorvezérlő típusát meg kell-e, meg lehet-e változtatni mert más BC-knél ezt is be kell állítani. Erről nem találtam semmi infót, bár lehet ezt csak Tech-el lehet.

Hát attól tartok én is, hogy esetleg nem lehet átállítani az impulzus számot! :S Akkor rábaxtam! Egyébként ezt írja ki: 10 15 A# 8982

Évjáratot tippelem. 92 lehet. Nem jó még! Sajnos az még nincsen beállítva. Attól félek az X16XEL-hez nem fog passzolni.

Link to comment
Megosztás:

Igen, 16650 kell elvileg, ha 1112-es órád van. Ugye a W számot kell szorozni az impulzusszámmal, ami vagy 8 vagy 15. Digit óránál van 16. Mire van amúgy programozva a BC? Kisblokkra vagy C20NE, C20XE? Mert addig baromságot fog mutatni, ha nem kisblokkra van kódolva. Mondjuk a C18NZ nagyblokk, de a kisblokkba tartozik kód szempontjából.

Tankméret az úgy van, hogy amelyik diag érintkező nem a diagcsatiba megy, azt kell testelni és bejön a diag menü. Aztán ott lehet állítani.

Igen 1102-es. C20NE volt amiből bontották. X16XEL a motorom. Okés! Köszi a tippet! Holnap rádugok valami drótot a Diagra. Elvileg nálam az is be lett rakva a csatlakozóba.

Link to comment
Megosztás:

Valaki tudna segíteni BC konfigolásban? Lényeg, hogy fehérvár körül keresek egy autót (és a kedves tulajdonosát), amiben fel lett programozva BC, tehát működik. Az enyém sajnos sehogy nem kommunikál a Tech1-el, mert ugye Classic 2000-es astra, és a motorvezérlő nem sima F astra X16XEL, hanem valami újabb X16XEL, ebből kifolyólag a tech szoftver nem képes elkezdeni kommunikálni a BC-vel, mert meghülyül. Egy darabig tölt, baxogtatja a BC-t majd hibával elszáll. A kérésem az lenne, hogy az illető autójába betenni az én BC-met, és azon felprogramozni. A költséget persze állnám!

Valaki esetleg tudna segíteni??

Link to comment
Megosztás:

Valaki tudna segíteni BC konfigolásban? Lényeg, hogy fehérvár körül keresek egy autót (és a kedves tulajdonosát), amiben fel lett programozva BC, tehát működik. Az enyém sajnos sehogy nem kommunikál a Tech1-el, mert ugye Classic 2000-es astra, és a motorvezérlő nem sima F astra X16XEL, hanem valami újabb X16XEL, ebből kifolyólag a tech szoftver nem képes elkezdeni kommunikálni a BC-vel, mert meghülyül. Egy darabig tölt, baxogtatja a BC-t majd hibával elszáll. A kérésem az lenne, hogy az illető autójába betenni az én BC-met, és azon felprogramozni. A költséget persze állnám!

Valaki esetleg tudna segíteni??

Enyémben fel van progizva és ugye fehérvár mellett lakom. De az enyém most nem jól mér, mert óracsere volt és emiatt baromságot mutat (90-nél 236-tal megyek :D ). 16530-as óra került bele és 8816 van most belőve.

Mondjuk azt nem értem, hogy a BC-nek mi köze a motorvezérlőhöz, azon kívül, hogy fogyasztásjelet kell adnia a BC-nek és ennyi.

Amúgy mér mindent rendesen? Nincs F betű?

Enyémet amúgy nem tudták felprogramozni először egy univerzális olvasóval. Nem is látta. Tech2 viszont igen.

Enyémmel megpróbálhatjuk, ha gondolod. Viszont nálam a BC-n belül vannak a forrasztások, tehát ha rádugjuk, akkor anyázni fog minden érzékelőért, ha a Tied nem.

Link to comment
Megosztás:

Enyémben fel van progizva és ugye fehérvár mellett lakom. De az enyém most nem jól mér, mert óracsere volt és emiatt baromságot mutat (90-nél 236-tal megyek :D ). 16530-as óra került bele és 8816 van most belőve.

Mondjuk azt nem értem, hogy a BC-nek mi köze a motorvezérlőhöz, azon kívül, hogy fogyasztásjelet kell adnia a BC-nek és ennyi.

Amúgy mér mindent rendesen? Nincs F betű?

Enyémet amúgy nem tudták felprogramozni először egy univerzális olvasóval. Nem is látta. Tech2 viszont igen.

Enyémmel megpróbálhatjuk, ha gondolod. Viszont nálam a BC-n belül vannak a forrasztások, tehát ha rádugjuk, akkor anyázni fog minden érzékelőért, ha a Tied nem.

Héló! Írok privátban, hogy ne legyen off! :)

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok. Olyan kérdésem lenne, hogy C14SE és a C16SE ecu között mi a külömbség? X14NZ-C14SE átalakítást csináltunk, és 3 ecu közül egy C16SE ecuval működik. (A másik immos, a harmadik meg 2-es 3-as gyertyára nem ad szikrát) Csak azért lennék kiváncsi hogy vennem kell majd C14SE hez valót, vagy nincs akkora külömbség hogy érdemes legyen ezzel foglalkozni? ( Elektronikus gyujtasu)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Olyan kérdésem lenne, hogy C14SE és a C16SE ecu között mi a külömbség? X14NZ-C14SE átalakítást csináltunk, és 3 ecu közül egy C16SE ecuval működik. (A másik immos, a harmadik meg 2-es 3-as gyertyára nem ad szikrát) Csak azért lennék kiváncsi hogy vennem kell majd C14SE hez valót, vagy nincs akkora külömbség hogy érdemes legyen ezzel foglalkozni? ( Elektronikus gyujtasu)

Ha működik vele, akkor jó hozzá, és igazából ennyi. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Halihó!

Adott egy X17DTL csoda, és az lenne a kérdésem hogy milyen funkciói vannak a BC-nek? Illetve hogyan kezelhető? (2 gomb van rajta egy óra és egy kör benne egy ponttal). Pontos típust sajna nem tudok, annyit tudok róla hogy 3 felé osztott az LCD.

Köszönöm :)

Link to comment
Megosztás:

Halihó!

Adott egy X17DTL csoda, és az lenne a kérdésem hogy milyen funkciói vannak a BC-nek? Illetve hogyan kezelhető? (2 gomb van rajta egy óra és egy kör benne egy ponttal). Pontos típust sajna nem tudok, annyit tudok róla hogy 3 felé osztott az LCD.

Köszönöm :)

Szerintem ez nem BC hanem TID..ilyet lehet vele csinálni pölö:

Link to comment
Megosztás:

Miért dizelekben nem volt BC soha?

De, de ahhoz kellően zakkantnak kell lenni, hogy átfolyásmérőkből építsen az ember egy komplett fogyasztásmérő rendszert, amit aztán rágyógyít. Asszem kettőt láttam eddig, de nem kizárt hogy az egyik a másik későbbi változata volt. Olyan nyelven készült a leírás amit nem ismerek. :D egy biztos, villany-astrából is több volt, mint gyárilag bc-s dízelből. :D
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.