Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Board Computer


PetiGSI

Recommended Posts

Hali, nekem gyári a BC a kocsimban, és állandóan féklámpa hibát ír. illetve gyújtás rá ki írja hogy nincs ablakmosóm aztán féklámpa továbbléptetem elindulok egyszer csak beugrik a féklámpa, teljesen random mikor, ha pályán megyek és egy órája nem is gondoltam a fékre akkor is van hogy beugrik...hogy tudom ezt ki iktatni? jó a féklámpám.

Link to comment
Megosztás:

Hali, nekem gyári a BC a kocsimban, és állandóan féklámpa hibát ír. illetve gyújtás rá ki írja hogy nincs ablakmosóm aztán féklámpa továbbléptetem elindulok egyszer csak beugrik a féklámpa, teljesen random mikor, ha pályán megyek és egy órája nem is gondoltam a fékre akkor is van hogy beugrik...hogy tudom ezt ki iktatni? jó a féklámpám.

BC hátulján a csati kontakt hibás lehet.

Link to comment
Megosztás:

Ja gondoltam rá. Elvileg van 3 vagy 4 barna fekete drót ami a rádió mögött van.(ha megvan mind, és azokat találtam meg.) Valami jóképességű levágta a csatlakozót róla. Azt akarom visszakötni a kijelzőhöz.

Régebbi rajzokon barna-fehérnek vannak jelölve, a 97-esen már nem egységes.

17->9

18->10

22->11

Így vannak. Az első a rádió csati és -> MID-be.

Ha gyári rádiót nézel, azon van olyan, hogy SCL, MRQ és SDA. Tehát SCL a 17-es pin, MRQ a 18-as, SDA a 22-es. :)

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Hogy tudok elindítani egy immos F astrát chippes kulcs nélkül?

A kulcsa elveszett,de volt másolat,csak nem chippes.

97-es 1.4benzin

Sehogy. Körülményes megoldások vannak, de a legegyszerűbb talán, ha veszel egy motorvezérlőt, meg hozzá a transponder chippeket a kulcsokból és kicseréled. Vagy ha 1.4 8 szelep, akkor egy nem immo-s motorvezérlőt berakni ideiglenesen. Vagy szerezni chippeket, berakni a kulcsba, aztán valahol felprogramoztatni a motorvezérlőre a két új chippet.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Hogy tudok elindítani egy immos F astrát chippes kulcs nélkül?

A kulcsa elveszett,de volt másolat,csak nem chippes.

97-es 1.4benzin

Volt egy ismerős, aki megoldotta nekem. Elküldtem az immokarikát-t ő meg hozzá rendelt egy chipet. Sajnos a "munkája" miatt sűrűn vált telefont, de megpróbáhatom kideríteni a számát.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Régi, ALDL-es ECU-hoz talált már valaki olyan diagnosztika programot, ami működik is? (Építettem egy rs232-es illesztőt a G lábhoz)
93-as C14NZ-ről volna szó.

Szegény folyamatosan dobálja a motorhibakódot, de nem tárolt hiba, nem lehet kivillgotatni.

Link to comment
Megosztás:

Az már K-vonalas, Opcomnak olvasnia kell!

Nekem a C16NZ-hez kellett a Multec Monitor nevű progi. Az 1.1 van meg de elég instabil, az 1.2 verzió meg égen földön nincs a neten. Hardverileg meg egy 10kohmos ellenállás kellett az A-B közé, és az E lábon jött az adat. A CE lámpa meg vadul villódzott menet közben :)

Sziasztok!

Régi, ALDL-es ECU-hoz talált már valaki olyan diagnosztika programot, ami működik is? (Építettem egy rs232-es illesztőt a G lábhoz)
93-as C14NZ-ről volna szó.

Szegény folyamatosan dobálja a motorhibakódot, de nem tárolt hiba, nem lehet kivillgotatni.

Link to comment
Megosztás:

Az már K-vonalas, Opcomnak olvasnia kell!

Nekem a C16NZ-hez kellett a Multec Monitor nevű progi. Az 1.1 van meg de elég instabil, az 1.2 verzió meg égen földön nincs a neten. Hardverileg meg egy 10kohmos ellenállás kellett az A-B közé, és az E lábon jött az adat. A CE lámpa meg vadul villódzott menet közben :)

Ilyen a HW?

http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-rtvforum/polonez.jpg

Link to comment
Megosztás:

Lényegében igen, annyi más hogy én egy MAX232-es ic-vel csináltam a szintillesztést, mert USB-soros átalakítóm van, ami meg TTL szintű. Így két legyet elintéztem egyszerre.
Egy műszerdobozba összeraktam ezt a gázvezérlő illesztőjével, jó hosszú vezetékkel, hogy menet közben laptopról is lehessen vallatni. De sajnos ez a multec-es progi időnként meghülyül :( Elküldenéd ennek a képnek a forrását? Hátha a lengyelek tudnak valamit amit mi nem.
Anno én itt találtam infót az ALDL protokollról: http://wbo2.com/~techedge.com.au/vehicle/aldl160/aldl_hw.htm

Link to comment
Megosztás:

Azon a lábon is kéne hogy jöjjön az adat. Az E láb a 160 baudos vacak a 16NZ-n csak ilyen van (sajnos). Neked ez kell: http://wbo2.com/~techedge.com.au/vehicle/aldl8192/8192hw.htm

Milyen progit használsz?

A sínai opcomok mind usbsek. Átalakítóval 10pin -> 16pin működhet a dolog.

Üdv!

Lehet, hogy hardverhiba :) Én a G-t közöttem be a 8192 Baud datára... na holnap gyorsan meg is nézem közelebbről!

OP-COM-ból melyik az a "verzió", amelyi még COM párti, és hajlandó is működni?

Módosítva : Bundee
Link to comment
Megosztás:

Azon a lábon is kéne hogy jöjjön az adat. Az E láb a 160 baudos vacak a 16NZ-n csak ilyen van (sajnos). Neked ez kell: http://wbo2.com/~techedge.com.au/vehicle/aldl8192/8192hw.htm

Milyen progit használsz?

A sínai opcomok mind usbsek. Átalakítóval 10pin -> 16pin működhet a dolog.

Ez a kapcsolás van meg, annyi a különbség, hogy a MAX tápját nem így oldottam meg, hanem direktben 5V-ról. A 8192 baud data van rákötve az ábra szerint az opel G lábára.

Ezek szerint mégis csak jó a HW... :( Viszont nem találtam olyan progit, amivel meg is mukkanna. Ezért is kértem :D OPCOM usb-s hardver (FTDI VCP) híján nem megy, multec monitor pedig meg sem moccan. Más egyéb működő 8192 baudos soros porti programot nem találtam. Kipróbálom a 160 baud-os vonalat, hátha...

Link to comment
Megosztás:

EFI Live-val próbáld meg azzal szoktak még ilyeneket megnézni. A Multec monitor csak 160 baudost tud, ahhoz viszont kell egy 10k az A-B csatira.

Az Opcomnak nem kell semmi, csak a saját progija, abba benne van az usb driver is.

Ez a kapcsolás van meg, annyi a különbség, hogy a MAX tápját nem így oldottam meg, hanem direktben 5V-ról. A 8192 baud data van rákötve az ábra szerint az opel G lábára.

Ezek szerint mégis csak jó a HW... :( Viszont nem találtam olyan progit, amivel meg is mukkanna. Ezért is kértem :D OPCOM usb-s hardver (FTDI VCP) híján nem megy, multec monitor pedig meg sem moccan. Más egyéb működő 8192 baudos soros porti programot nem találtam. Kipróbálom a 160 baud-os vonalat, hátha...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.