Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumi, felni kérdések


GABBE

Recommended Posts

Jogos, azért gondolkodtam nagyobb méretben, mert a 185/65 r15-öt kicsinek érzem, abban az értelemben hogy szinte elveszik a kerékjáratban a 195/60 vagy /65-höz képest ... nah majd jól kitalálom még ...

Ez még akár igaz is lehetne, ha nem a 185/65 lenne a nagyobb átmérőben. :icon1: Egyébként én is most rendeltem meg a nyári gumikat, és szintén a méreten gondolkoztam, de valahogy a 195/60 jobban mutat és úgy voltam vele, hogy 6-8 évig úgyis ezt lehet használni, akkor meg nem azon a ~10eFt-on fog múlni.

Link to comment
Megosztás:

Üdv megint!

Reménykedve abban h hnapig már csak nem lesz hó, átgumiztam az autót. :) Urbanjozsi kollégától megboltolt 20mm-es pogácsákkal így néz ki az autó:

előtte:

DSC01560.jpg

utána:

DSC01561.jpg

Egyébként a két oldalon más-más mértékben "lóg ki a kerék". A bal oldali ennél kb 1-1,5 cm-rel beljebb van. (Nem, nem ferde talajon, nem féloldalas terheléssel, hanem csak úgy alapból.)
Após szerint (autószerelő egyébként) a kerekek tuti ugyanolyan távol vannak az autó középvonalától, legfeljebb a lemez lehetett megnyomva és helytelenül "visszakalapálva", emiatt lehet a féloldalasság. Szerintetek?

Köszi a válaszokat!

Uff

Link to comment
Megosztás:

Felkerült az új gumi, hankook 195/60/R15 lett végül, 18-ba fájt darabja.

Fékbetéteket is cseréltem, mert kb 5mm volt már csak rajtuk.

A gumisok nem normálisak az tuti, 80kg vagyok, a kulcs szára kb 30cm hosszú, de ugrálnom kellett rajta, hogy megnyíljanak a csavarok!

Miért kell egy csavart így megtépni, azt nem tudom, szerencse, hogy nem tud többet a légkulcs!!

Link to comment
Megosztás:

Felkerült az új gumi, hankook 195/60/R15 lett végül, 18-ba fájt darabja.

Fékbetéteket is cseréltem, mert kb 5mm volt már csak rajtuk.

A gumisok nem normálisak az tuti, 80kg vagyok, a kulcs szára kb 30cm hosszú, de ugrálnom kellett rajta, hogy megnyíljanak a csavarok!

Miért kell egy csavart így megtépni, azt nem tudom, szerencse, hogy nem tud többet a légkulcs!!

Mert fosnak h elhagyod a kereket, de nyomatekkulccsal lehuzni nincs ido.
Link to comment
Megosztás:

Mert fosnak h elhagyod a kereket, de nyomatekkulccsal lehuzni nincs ido.

Ja így meg leszakad a csavar feje, meg eltörik a kerékkulcs!

Finommenetes csavarok, kézből félgőzzel meghúzva, még egyszer sem volt olyan, hogy meglazult volna valamelyik.

Tönkrebasszák a meneteket is az agyban.

Link to comment
Megosztás:

A gumisok nem normálisak az tuti, 80kg vagyok, a kulcs szára kb 30cm hosszú, de ugrálnom kellett rajta, hogy megnyíljanak a csavarok!

Miért kell egy csavart így megtépni, azt nem tudom, szerencse, hogy nem tud többet a légkulcs!!

Ezen én is rengeteget bosszankodom. A legutóbb vissza is kellett vinnem, mert attól féltem, eltöröm a keresztkulcsomat. Meg kellett hosszabbítanom egy méteres csővel. Úgyhogy visszamentem, a srác nem tudta meglazítani levegőkulccsal sem! :omg:

Előszedett egy teherautókhoz való kb. 25-ös köracélból készült méteres szerszámot, azzal lazítgatta vissza. Én meg meghúztam a saját kulcsommal. Még soha nem lazult le kerék nálam, inkább így is rászorulnak. Arról nem is beszélve, hogy a kerékőrt a levegőkulcs néhány meghúzás után szétgyilkolja.

Link to comment
Megosztás:

Ja így meg leszakad a csavar feje, meg eltörik a kerékkulcs!

Finommenetes csavarok, kézből félgőzzel meghúzva, még egyszer sem volt olyan, hogy meglazult volna valamelyik.

Tönkrebasszák a meneteket is az agyban.

Így van.

Ha jól rémlik akkor a gyári meghúzási nyomaték olyan 100Nm körül van a kerékcsavaroknak. Direkt úgy van megtervezve hogy egy nő is le tudja lazítani a gyári kerékkulccsal (habár ők nemigen cserélnek kereket), egy átlagos fizikumú férfi meg jóformán egy kézzel képes kifejteni ekkora erőt.

Nameg tengelyirányú terhelés (amilyen irányból a csavarok fogják) jóval kevesebb és kisebb mértékben éri az kereket mint sugárirányú, ebbe az irányba pedig nem a csavarok tartják a kereket a helyén, hanem a tengelycsonk.

Link to comment
Megosztás:

Ja így meg leszakad a csavar feje, meg eltörik a kerékkulcs!

Finommenetes csavarok, kézből félgőzzel meghúzva, még egyszer sem volt olyan, hogy meglazult volna valamelyik.

Tönkrebasszák a meneteket is az agyban.

Én keresztkulccsal szoktam meghúzni,de lazításkor így is kell rásegíteni lábbal :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Felkerült az új gumi, hankook 195/60/R15 lett végül, 18-ba fájt darabja.

Fékbetéteket is cseréltem, mert kb 5mm volt már csak rajtuk.

A gumisok nem normálisak az tuti, 80kg vagyok, a kulcs szára kb 30cm hosszú, de ugrálnom kellett rajta, hogy megnyíljanak a csavarok!

Miért kell egy csavart így megtépni, azt nem tudom, szerencse, hogy nem tud többet a légkulcs!!

Szia.Melyik típusú Hankook gumit vetted?Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Ja így meg leszakad a csavar feje, meg eltörik a kerékkulcs!

Finommenetes csavarok, kézből félgőzzel meghúzva, még egyszer sem volt olyan, hogy meglazult volna valamelyik.

Tönkrebasszák a meneteket is az agyban.

Nekem van nyomaték kulcsom, mindent azzal húzkodok meg! És rá pár napra 1-200km-re utánaellenőrzök. Meghúzási nyomaték 110Nm.

Link to comment
Megosztás:

Szia.Melyik típusú Hankook gumit vetted?Köszi.

Profil_KinergyEcoK425_neu.jpg

195/60 R15 88H

Ez lett volna a másik befutó, a német elfogulatlan teszt jobbnak hozta ki, mint a hankook-ot, jobban tetszett mintázat, meg ár alapján, de nem volt a gumisnál, meg nekem kicsit fontos, hogy olyat vegyek, aki nálunk erősíti a gazdaságot.
Franciát meg elvből nem veszek.
Semperit SPEED-LIFE
Profil_SPEEDLIFE_neu.jpg
195/60 R15 88H
A téli is hankook, 185/65/R15
Nagyon nem vagyok mérvadó a mindenféle teljesítmények terén, nekem a tartósság és a fogyasztás a lényeges, nem száguldozok, én már nem sietek sehová. A michelin alpine, amivel vettem az autót, hátul a 2005-ös gumi úgy ki volt repedezve, hogy már anyagában engedte a levegőt, elöl meg 2009-es ugyanilyen gumik voltak, teljesen szétesett futófelülettel. Azt igaz nem tudom, hogy mit kaptak a gumik előtte!?

Link to comment
Megosztás:

Nagyon szép!

A lámpabúráid gyári Hellák? Polírozva vannak? Vagy a fényképtől lett ennyire szép?

Köszi.

Gyári hellák voltak fent, de tavaly volt egy kis kontakt egy őzzel, akkor kerültek fel ezek, úgy kaptam őket. Nincsenek polírozva, ez élőben is ilyen szép. Nagyon jól világítanak.

PGA

Szép, letisztult az autód!

Milyen felnik ezek?

Köszi.

Még a kilincseket, meg a díszléceket akarom lefújni, a küszöböt foliázni és annyi.

Ezek 16" D Corsa gyári felnik.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ma lehordtam a téliket a pincébe, és leengedtem a nyomást 1bar-ra. Gondoltam, a gumi anyaga kevésbé fárad az állásban alacsonyabb nyomáson.

Erre most azt olvasom, hogy a gyári érték fölé kellene fújni, mert amúgy is leereszt majd valamennyit!

Ez szerintem a gumik oldalának az idő előtti repedezéséhez vezet majd, amikor feltesze, majd beállítom úgyis a nyomást, addig meg minek feszüljenek!?

Mit gondoltok erről?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.