kacsa7 Elküldve Március12, 2014 Megoszt Elküldve Március12, 2014 Jogos, azért gondolkodtam nagyobb méretben, mert a 185/65 r15-öt kicsinek érzem, abban az értelemben hogy szinte elveszik a kerékjáratban a 195/60 vagy /65-höz képest ... nah majd jól kitalálom még ... Ez még akár igaz is lehetne, ha nem a 185/65 lenne a nagyobb átmérőben. :icon1: Egyébként én is most rendeltem meg a nyári gumikat, és szintén a méreten gondolkoztam, de valahogy a 195/60 jobban mutat és úgy voltam vele, hogy 6-8 évig úgyis ezt lehet használni, akkor meg nem azon a ~10eFt-on fog múlni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tire.hu Elküldve Március13, 2014 Megoszt Elküldve Március13, 2014 Sziasztok Sziasztok 90% használt nyári gumiabroncsok érkeztek 13-21" méretekben! Itt meg tudjátok őket nézni: http://www.tire.hu/gumi.php?m1=&m2=&m3=&marka=&evszak=Haszn%C3%A1lt+ny%C3%A1ri Vannak új nyári gumik és alufelnik is nagyon jó árakon. Üdv:tire.hu Link to comment Megosztás: More sharing options...
akos.pmc Elküldve Március14, 2014 Megoszt Elküldve Március14, 2014 Üdv megint! Reménykedve abban h hnapig már csak nem lesz hó, átgumiztam az autót. :) Urbanjozsi kollégától megboltolt 20mm-es pogácsákkal így néz ki az autó: előtte: utána: Egyébként a két oldalon más-más mértékben "lóg ki a kerék". A bal oldali ennél kb 1-1,5 cm-rel beljebb van. (Nem, nem ferde talajon, nem féloldalas terheléssel, hanem csak úgy alapból.) Após szerint (autószerelő egyébként) a kerekek tuti ugyanolyan távol vannak az autó középvonalától, legfeljebb a lemez lehetett megnyomva és helytelenül "visszakalapálva", emiatt lehet a féloldalasság. Szerintetek? Köszi a válaszokat! Uff Link to comment Megosztás: More sharing options...
wakond Elküldve Március14, 2014 Megoszt Elküldve Március14, 2014 valaki tud valamit a momo márkás gumikról? oké, hogy versenysportban kitűnő választás a kormány meg ilyenek, de gumit tudnak csinálni??? Link to comment Megosztás: More sharing options...
wasquez Elküldve Március14, 2014 Megoszt Elküldve Március14, 2014 Felkerült az új gumi, hankook 195/60/R15 lett végül, 18-ba fájt darabja. Fékbetéteket is cseréltem, mert kb 5mm volt már csak rajtuk. A gumisok nem normálisak az tuti, 80kg vagyok, a kulcs szára kb 30cm hosszú, de ugrálnom kellett rajta, hogy megnyíljanak a csavarok! Miért kell egy csavart így megtépni, azt nem tudom, szerencse, hogy nem tud többet a légkulcs!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Március14, 2014 Megoszt Elküldve Március14, 2014 Felkerült az új gumi, hankook 195/60/R15 lett végül, 18-ba fájt darabja. Fékbetéteket is cseréltem, mert kb 5mm volt már csak rajtuk. A gumisok nem normálisak az tuti, 80kg vagyok, a kulcs szára kb 30cm hosszú, de ugrálnom kellett rajta, hogy megnyíljanak a csavarok! Miért kell egy csavart így megtépni, azt nem tudom, szerencse, hogy nem tud többet a légkulcs!! Mert fosnak h elhagyod a kereket, de nyomatekkulccsal lehuzni nincs ido. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wasquez Elküldve Március14, 2014 Megoszt Elküldve Március14, 2014 Mert fosnak h elhagyod a kereket, de nyomatekkulccsal lehuzni nincs ido. Ja így meg leszakad a csavar feje, meg eltörik a kerékkulcs! Finommenetes csavarok, kézből félgőzzel meghúzva, még egyszer sem volt olyan, hogy meglazult volna valamelyik. Tönkrebasszák a meneteket is az agyban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Március14, 2014 Megoszt Elküldve Március14, 2014 (edited) Ahova járok gumishoz meghúzza nyomatékkulcsal is.Voltam nála tegnap Debica Prestot akart rámsózni,de nem volt benne bizodalmam.Nem sokat járok a kocsival nyáron,de azért nem akarok silány gumit venni. Módosítva Március14, 2014 : Geopake Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve Március14, 2014 Megoszt Elküldve Március14, 2014 A gumisok nem normálisak az tuti, 80kg vagyok, a kulcs szára kb 30cm hosszú, de ugrálnom kellett rajta, hogy megnyíljanak a csavarok! Miért kell egy csavart így megtépni, azt nem tudom, szerencse, hogy nem tud többet a légkulcs!! Ezen én is rengeteget bosszankodom. A legutóbb vissza is kellett vinnem, mert attól féltem, eltöröm a keresztkulcsomat. Meg kellett hosszabbítanom egy méteres csővel. Úgyhogy visszamentem, a srác nem tudta meglazítani levegőkulccsal sem! :omg: Előszedett egy teherautókhoz való kb. 25-ös köracélból készült méteres szerszámot, azzal lazítgatta vissza. Én meg meghúztam a saját kulcsommal. Még soha nem lazult le kerék nálam, inkább így is rászorulnak. Arról nem is beszélve, hogy a kerékőrt a levegőkulcs néhány meghúzás után szétgyilkolja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Március15, 2014 Megoszt Elküldve Március15, 2014 Ja így meg leszakad a csavar feje, meg eltörik a kerékkulcs!Finommenetes csavarok, kézből félgőzzel meghúzva, még egyszer sem volt olyan, hogy meglazult volna valamelyik.Tönkrebasszák a meneteket is az agyban.Így van.Ha jól rémlik akkor a gyári meghúzási nyomaték olyan 100Nm körül van a kerékcsavaroknak. Direkt úgy van megtervezve hogy egy nő is le tudja lazítani a gyári kerékkulccsal (habár ők nemigen cserélnek kereket), egy átlagos fizikumú férfi meg jóformán egy kézzel képes kifejteni ekkora erőt.Nameg tengelyirányú terhelés (amilyen irányból a csavarok fogják) jóval kevesebb és kisebb mértékben éri az kereket mint sugárirányú, ebbe az irányba pedig nem a csavarok tartják a kereket a helyén, hanem a tengelycsonk. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Március15, 2014 Megoszt Elküldve Március15, 2014 Ja így meg leszakad a csavar feje, meg eltörik a kerékkulcs! Finommenetes csavarok, kézből félgőzzel meghúzva, még egyszer sem volt olyan, hogy meglazult volna valamelyik. Tönkrebasszák a meneteket is az agyban. Én keresztkulccsal szoktam meghúzni,de lazításkor így is kell rásegíteni lábbal :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Ati68 Elküldve Március15, 2014 Megoszt Elküldve Március15, 2014 Felkerült az új gumi, hankook 195/60/R15 lett végül, 18-ba fájt darabja. Fékbetéteket is cseréltem, mert kb 5mm volt már csak rajtuk. A gumisok nem normálisak az tuti, 80kg vagyok, a kulcs szára kb 30cm hosszú, de ugrálnom kellett rajta, hogy megnyíljanak a csavarok! Miért kell egy csavart így megtépni, azt nem tudom, szerencse, hogy nem tud többet a légkulcs!! Szia.Melyik típusú Hankook gumit vetted?Köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Március15, 2014 Megoszt Elküldve Március15, 2014 Ja így meg leszakad a csavar feje, meg eltörik a kerékkulcs! Finommenetes csavarok, kézből félgőzzel meghúzva, még egyszer sem volt olyan, hogy meglazult volna valamelyik. Tönkrebasszák a meneteket is az agyban. Nekem van nyomaték kulcsom, mindent azzal húzkodok meg! És rá pár napra 1-200km-re utánaellenőrzök. Meghúzási nyomaték 110Nm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wasquez Elküldve Március15, 2014 Megoszt Elküldve Március15, 2014 Szia.Melyik típusú Hankook gumit vetted?Köszi. Hankook Kinergy Eco K425 195/60 R15 88H Ez lett volna a másik befutó, a német elfogulatlan teszt jobbnak hozta ki, mint a hankook-ot, jobban tetszett mintázat, meg ár alapján, de nem volt a gumisnál, meg nekem kicsit fontos, hogy olyat vegyek, aki nálunk erősíti a gazdaságot. Franciát meg elvből nem veszek. Semperit SPEED-LIFE 195/60 R15 88H A téli is hankook, 185/65/R15 Nagyon nem vagyok mérvadó a mindenféle teljesítmények terén, nekem a tartósság és a fogyasztás a lényeges, nem száguldozok, én már nem sietek sehová. A michelin alpine, amivel vettem az autót, hátul a 2005-ös gumi úgy ki volt repedezve, hogy már anyagában engedte a levegőt, elöl meg 2009-es ugyanilyen gumik voltak, teljesen szétesett futófelülettel. Azt igaz nem tudom, hogy mit kaptak a gumik előtte!? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Ati68 Elküldve Március15, 2014 Megoszt Elküldve Március15, 2014 Wasquez köszi a választ.Tetszik a Hankook de még nem választottam főleg városban használom, nyáron 4-5-szőr autópályán Balaton oda vissza.Nálam is a tartósság és a fogyasztás a lényeg .Köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
scream24 Elküldve Március15, 2014 Megoszt Elküldve Március15, 2014 A mai nap folyamán és is felszórtam a nyári szettet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
8x57js Elküldve Március16, 2014 Megoszt Elküldve Március16, 2014 Szerintetek a CARAVANRA a 195/65 15.. milyen lenne? Vagy nincs értelme??? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Március16, 2014 Megoszt Elküldve Március16, 2014 .... Ha jól rémlik akkor a gyári meghúzási nyomaték olyan 100Nm körül van a kerékcsavaroknak...... egész pontosan 110Nm ;) 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve Március16, 2014 Megoszt Elküldve Március16, 2014 Szerintetek a CARAVANRA a 195/65 15.. milyen lenne? Vagy nincs értelme??? Ezt már elég sokszor megtárgyaltuk. Mindegy hogy Caravan vagy sem, nem váltóméret. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Március16, 2014 Megoszt Elküldve Március16, 2014 A mai nap folyamán és is felszórtam a nyári szettet. Nagyon szép! A lámpabúráid gyári Hellák? Polírozva vannak? Vagy a fényképtől lett ennyire szép? Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Március16, 2014 Megoszt Elküldve Március16, 2014 A mai nap folyamán és is felszórtam a nyári szettet. Szép, letisztult az autód! Milyen felnik ezek? Link to comment Megosztás: More sharing options...
scream24 Elküldve Március16, 2014 Megoszt Elküldve Március16, 2014 Nagyon szép! A lámpabúráid gyári Hellák? Polírozva vannak? Vagy a fényképtől lett ennyire szép? Köszi. Gyári hellák voltak fent, de tavaly volt egy kis kontakt egy őzzel, akkor kerültek fel ezek, úgy kaptam őket. Nincsenek polírozva, ez élőben is ilyen szép. Nagyon jól világítanak. PGA Szép, letisztult az autód! Milyen felnik ezek? Köszi. Még a kilincseket, meg a díszléceket akarom lefújni, a küszöböt foliázni és annyi. Ezek 16" D Corsa gyári felnik. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Március16, 2014 Megoszt Elküldve Március16, 2014 Köszi. Még a kilincseket, meg a díszléceket akarom lefújni, a küszöböt foliázni és annyi. Ezek 16" D Corsa gyári felnik. Korrekt. ;) Szerintem se érdemes túlzásokba esni mindenféle pimpelésekkel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dj Menyus Elküldve Március16, 2014 Megoszt Elküldve Március16, 2014 (edited) Sziasztok. 205/50R16 mennyire tér el a gyári mérettől? Gondolom jóval nagyobb mint a gyári? Módosítva Március16, 2014 : Dj Menyus Link to comment Megosztás: More sharing options...
wasquez Elküldve Március16, 2014 Megoszt Elküldve Március16, 2014 Ma lehordtam a téliket a pincébe, és leengedtem a nyomást 1bar-ra. Gondoltam, a gumi anyaga kevésbé fárad az állásban alacsonyabb nyomáson. Erre most azt olvasom, hogy a gyári érték fölé kellene fújni, mert amúgy is leereszt majd valamennyit! Ez szerintem a gumik oldalának az idő előtti repedezéséhez vezet majd, amikor feltesze, majd beállítom úgyis a nyomást, addig meg minek feszüljenek!? Mit gondoltok erről? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts