Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumi, felni kérdések


GABBE

Recommended Posts

Igen.

A közelmúltig minden 4 csavaros Opel osztóköre megegyezett. A J Astra óta van kavarc.

Akkor eddig fél siker :) Köszönöm :)

Olyan kérdésem lenne még, hogy a 195/50R15 gumit fel lehet-e tenni a gyári felnire? Mert ugye elvileg 1 centivel szélesebb.

Módosítva : Dj Menyus
Link to comment
Megosztás:

Akkor eddig fél siker :) Köszönöm :)

Olyan kérdésem lenne még, hogy a 195/50R15 gumit fel lehet-e tenni a gyári felnire? Mert ugye elvileg 1 centivel szélesebb.

Fel lehet tenni,nem a 195 a probléma hanem a /50,mert 195/60 R15 a gyári méret

kb.40mm-el kisebb a kerék átmérője a /50-el,nem ajánlott :smartass:

Link to comment
Megosztás:

Hát elég bénán fog kinézni az a kis kerék abban a kerékjáratban <_<

Hát nemtudom combon nagyon pöpecül állt. Bár ott lehet más a kerékjárat. Előbb számoltam ki ha jól tévedek 30 centi van fordulatonként benne eltérés így kb 8km/h lenne a csalás a gyári mérethez képest. Az sem biztos még, hogy meg vannak még, csak eszembe jutott hogy vannak ezek alu felnin új gumikkal így 2 legyen egy csapásra ütnék. Nyárra mindenképp kell legalább 2 új gumi. Ami nyárikat kaptam azokból 2 nagyon rotty azt hátra sem szivesen tenném fel.

Link to comment
Megosztás:

Rosszabb állapotú gumit előre ajánlott felrakni, elsősorban a felúszasveszély miatt. Ha a gyengébb hátsó gumik miatt megy el a kocsi fara, azt nehezebb megfogni, mintha elöl lenne baj. Legalábbis hasonlóan szól egy iratlan szabály.

Link to comment
Megosztás:

Rosszabb állapotú gumit előre ajánlott felrakni, elsősorban a felúszasveszély miatt. Ha a gyengébb hátsó gumik miatt megy el a kocsi fara, azt nehezebb megfogni, mintha elöl lenne baj. Legalábbis hasonlóan szól egy iratlan szabály.

Ez pedig írott szabály! Legalábbis az autós szaksajtóban!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

G astránt alufelnivel vettem, 195/60/R15 Gumival, a felnin a gumi peremek közt 178mm-van, gondolom ez a 7"-os felni!?

A kérdés az lenne, hogy a 195/65 felmehet e erre a kerékre, vagy bele fog érni valamibe, nehezítés ként van benne sárvédő műnanyag is hátul, esetleg a keskenyebb 185/65/R15 felrakható e rá, és nem néz ki idétlenül rajta?

Tudom, hogy a 195/60/R15 az ideális, de sokkal drágább egy garnitúra, mint az 65-ös szériák.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

G astránt alufelnivel vettem, 195/60/R15 Gumival, a felnin a gumi peremek közt 178mm-van, gondolom ez a 7"-os felni!?

A kérdés az lenne, hogy a 195/65 felmehet e erre a kerékre, vagy bele fog érni valamibe, nehezítés ként van benne sárvédő műnanyag is hátul, esetleg a keskenyebb 185/65/R15 felrakható e rá, és nem néz ki idétlenül rajta?

Tudom, hogy a 195/60/R15 az ideális, de sokkal drágább egy garnitúra, mint az 65-ös szériák.

Szia. Nekem 185/65-ös van fent. Ha a dísztárcsa fent van teljesen passzol szerintem az autóhoz. Dísztárcsa nélkül számomra túl nagy volt a feketeség, ugye a gumi is fekete a felni is, és egy nagy feketeség volt az egész.

Nemtudom mennyire látszik.

1898157_664402810289060_652798653_n.jpg

Link to comment
Megosztás:

Rosszabb állapotú gumit előre ajánlott felrakni, elsősorban a felúszasveszély miatt. Ha a gyengébb hátsó gumik miatt megy el a kocsi fara, azt nehezebb megfogni, mintha elöl lenne baj. Legalábbis hasonlóan szól egy iratlan szabály.

Ez érdekes, kíváncsi lennék, ha elől megszűnik a tapadás, azt hogy lehet megfogni? Ha a hátulja indul meg, azt ugye gázzal+kormányzással vissza lehet hozni.

Link to comment
Megosztás:

Ez érdekes, kíváncsi lennék, ha elől megszűnik a tapadás, azt hogy lehet megfogni? Ha a hátulja indul meg, azt ugye gázzal+kormányzással vissza lehet hozni.

Éppen ezen okból volt bennem is az, hogy hátra a rosszabbat. Főleg, hogy nálam nem a kopottság a gond, hanem a gumi életkora, és a repedezettség. Szerintem egy hátsó defektet könnyebb megfogni relative mint egy elsőt. szerencsére kopkop eddig még nem volt részem egyikben sem.

Link to comment
Megosztás:

Éppen ezen okból volt bennem is az, hogy hátra a rosszabbat. Főleg, hogy nálam nem a kopottság a gond, hanem a gumi életkora, és a repedezettség. Szerintem egy hátsó defektet könnyebb megfogni relative mint egy elsőt. szerencsére kopkop eddig még nem volt részem egyikben sem.

Nekem volt egy kalandom még régen az első Trabimmal. Buszt előztem egy igen keskeny úton, és a hátsó kerekem lecsúszott az útpadkára, ami valami laza talaj volt. Rögtön el is inult a hátulja, én meg kezdtem keresztbe fordulni a busz elé. Szinte automatikusan tapostam a gázra, közben balra húztam a kormányt, és sikerült visszakerülnöm az útra az összes kerékkel. Ha az eleje ment volna le a padkára, kiskanállal sem szedtek volna össze.

Ez kb. 25-éve volt, de a mai napig tisztán emlékszem. :(

Link to comment
Megosztás:

De szép a fényezésed!

Köszönöm :), de sajnos a 10 év meglátszik rajta, van rajta néhány karc. Tervben van egy teljes políroás, hogy hibátlan legyen, mert nagyon sok csak ilyen apró karc amit eltüntet a polír. Egyébként meg a jobb hátulja nyomott volt az javítva van, de látszik, hogy nem sufni módon, meg a motorháztető is fújva van valószínűsítem jég miatt (1-2 pici jégnyom látszik is még). De 10 éves autónak ennyi legyen szerintem a legnagyobb baja :)

Egyébként új kora óta garázsban állt, egy idős úr volt a 2, tulaja 2 éves korától így vigyázott rá. Csak sajnos a jobb hátulját elvitték neki... De csak a csomagtartóból nézve látszik, hogy valami volt csinálva kintről semmi.

Link to comment
Megosztás:

Ez érdekes, kíváncsi lennék, ha elől megszűnik a tapadás, azt hogy lehet megfogni? Ha a hátulja indul meg, azt ugye gázzal+kormányzással vissza lehet hozni.

Ha rákeresel a neten a témára, mindenütt a jobb gumit ajánlják hátra.

Én ezt be is tartom.... Mondjuk téli gumival nincs gond, mert mind a 4 vadonatúj ContiWinterContact TS850. De most a nyári guminál, a gyári 9 éves 5 mm Dunlop SP Sport 2020E- gumikat teszem előre, hátra meg rakok két vadonatújat. (90% hogy Dunlop BlueResponse lesz, de még most fogok rendelni)

Azzal magyarázzák, hogy a hátsó tapadásvesztés váratlanul ér, és az autó iránya változik, ami felkészületlen sofőrnél nagy galiba lehet.

Az első kerék tapadásvesztése nem olyan váratlan, sokkal kontrolálhatóbb, sokszor érzi is az ember hogy bizonytalanodik a kocsi és visszább tud venni a tempóból, ezzel egyidejűleg a jobb állapotú hátsó gumi meg még vígan tapadási határán belül van.

Illetve egy tesztben azt is írták, hogy egy felúszott első gumis autó gyakorlatban csak egy-két másodpercig szokta irányíthatatlanul fojtatni útját, ameddig lelassul annyira, hogy tapadjon. És ezzel kisebb az esélye hogy balesetet okozzon mint a felúszott hátsókerekes autó, amely mindig irányt változtat, és ha nincs képben a sofőr szinte borítékolható a baleset.

Link to comment
Megosztás:

Húztam 1 évig én is a cserét, mert még a bordamélység megfelelő volt a nyári Bridgestone-jaimon, de az UV miatt már repedezettek voltak, nem akartam még egy évet reszkirozni. Ilyenkorra már a futófelület is felkemenyedik. Úgyhogy a garázsban van már a friss, ropogós contipremiumcontact 5 garnitúra. Conti ts850-et vált majd, talán a jövő hét végén ejtem meg a cserét. Nemigen várható már zord, téligumis idő, remélem.

Link to comment
Megosztás:

Húztam 1 évig én is a cserét, mert még a bordamélység megfelelő volt a nyári Bridgestone-jaimon, de az UV miatt már repedezettek voltak, nem akartam még egy évet reszkirozni. Ilyenkorra már a futófelület is felkemenyedik. Úgyhogy a garázsban van már a friss, ropogós contipremiumcontact 5 garnitúra. Conti ts850-et vált majd, talán a jövő hét végén ejtem meg a cserét. Nemigen várható már zord, téligumis idő, remélem.

Ez patent gumi! A ContiPremiumContact 5 nekem is eszembe jutott, de valószínűbb, hogy A BlueResponse-ra esik a választásom. Anyagi megfontolásból, egyenlőre csak 2-őt cserélek, a másik kettő még egy nyarat elmegy....

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.