Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumi, felni kérdések


GABBE

Recommended Posts

Véleményem hogy k**va drága :D

Ez nem vitás. Nem is a linkelt oldalról vásárolnám. De használtam már ennek a töredékéért meg lehet venni. Majd a jövő héten megsasolok egy szettet. Mindig ugy tartom, hogy a január, február a "vadászat " ideje, ilyenkor vannak az emberek a legjobban leégve. :D

Link to comment
Megosztás:

hello

kérdezném hogy szeretnék venni egy felnit a paraméterei 8j 17 coll et 35 ezt tudnám-e használni vagy nagyon kilógna? 3 ajtos astra g köszönöm a segítséget

Az én méretemet véve alapul, ami 7,5X17 ET41, 12mm-rel lógna kijjebb. Az enyém beljebb van mint szeretném, vagyis szerintem a tiéd pont jó.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Uff urak. Nem tudja valaki a gyári 16" D Corsa pontos paramétereit? Ha nem tévedek nagyot olyan et 40 körül van. Egy bula árul egy ilyet csak mielőtt belemerülnék az alkuba megkérdezném mi a szitu ezzel. Ja igen és 195/55-ös gumi van rajta, a G-re meg 195/60 kellene. Ez mennyiben befolyásolná a menettulajdonságokat?

Link to comment
Megosztás:

Uff urak. Nem tudja valaki a gyári 16" D Corsa pontos paramétereit? Ha nem tévedek nagyot olyan et 40 körül van. Egy bula árul egy ilyet csak mielőtt belemerülnék az alkuba megkérdezném mi a szitu ezzel. Ja igen és 195/55-ös gumi van rajta, a G-re meg 195/60 kellene. Ez mennyiben befolyásolná a menettulajdonságokat?

A G-re 195/60R15 kell, te meg 16 colos felnit nézel. Az helyett meg a 195/55R16 teljesen megfelel.

ET-re valóban 35-40 eseket ajánlanak, 56,5-es agymérettel.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Uff urak. Nem tudja valaki a gyári 16" D Corsa pontos paramétereit? Ha nem tévedek nagyot olyan et 40 körül van. Egy bula árul egy ilyet csak mielőtt belemerülnék az alkuba megkérdezném mi a szitu ezzel. Ja igen és 195/55-ös gumi van rajta, a G-re meg 195/60 kellene. Ez mennyiben befolyásolná a menettulajdonságokat?

igen ET40 lehet,de van ET49 is,felnin megtalálható a szám

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Uff urak. Nem tudja valaki a gyári 16" D Corsa pontos paramétereit? Ha nem tévedek nagyot olyan et 40 körül van. Egy bula árul egy ilyet csak mielőtt belemerülnék az alkuba megkérdezném mi a szitu ezzel. Ja igen és 195/55-ös gumi van rajta, a G-re meg 195/60 kellene. Ez mennyiben befolyásolná a menettulajdonságokat?

Jónagyot!

Nekem ilyenem van. :) A 195/55-ös gumi pont váltóméret, méretben jobban stimmel, mint az Opel által is ajánlott 205/50 R16. Szóval a Corsa felni 6x16-os, és nekem ET39 rémlik, de most pontosan nem tudom, mert el vannak pakolva télire. De vagy 39 vagy 40.

Menettulajdonságokban én vettem észre különbséget, max annyi, h a 185-ös télivel könnyebb tekerni a kormányt. (Mondjuk ez sztem a szélessége mellett betudható a nyári gumi hosszanti bordázottságának is.)

Így néz ki egyébként G Astrán: http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=82073#!82073-0 Ugye milyen fain? ;)

Uff

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Jónagyot!

Nekem ilyenem van. :) A 195/55-ös gumi pont váltóméret, méretben jobban stimmel, mint az Opel által is ajánlott 205/50 R16. Szóval a Corsa felni 6x16-os, és nekem ET39 rémlik, de most pontosan nem tudom, mert el vannak pakolva télire. De vagy 39 vagy 40.

Menettulajdonságokban én vettem észre különbséget, max annyi, h a 185-ös télivel könnyebb tekerni a kormányt. (Mondjuk ez sztem a szélessége mellett betudható a nyári gumi hosszanti bordázottságának is.)

Így néz ki egyébként G Astrán: http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=82073#!82073-0 Ugye milyen fain? ;)

Uff

Üdv.

jól néz ki, meg a kidörrentő is:)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Jónagyot!

Nekem ilyenem van. :) A 195/55-ös gumi pont váltóméret, méretben jobban stimmel, mint az Opel által is ajánlott 205/50 R16. Szóval a Corsa felni 6x16-os, és nekem ET39 rémlik, de most pontosan nem tudom, mert el vannak pakolva télire. De vagy 39 vagy 40.

Menettulajdonságokban én vettem észre különbséget, max annyi, h a 185-ös télivel könnyebb tekerni a kormányt. (Mondjuk ez sztem a szélessége mellett betudható a nyári gumi hosszanti bordázottságának is.)

Így néz ki egyébként G Astrán: http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=82073#!82073-0 Ugye milyen fain? ;)

Uff

Szia,

hamutálca fölött mi az a valami? Mire használod?

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

jól néz ki, meg a kidörrentő is:)

Köszi! :) Bár nekem még egy kis ültetés hiányzik ahhoz, h tuti jól nézzen ki, de akkor meg nem tudnám használni, mert túl kemény lenne, meg leérnék vele mindenhol... :( (vagy legalábbis sok helyen, ahol naponta járok)

Link to comment
Megosztás:

Szia,

hamutálca fölött mi az a valami? Mire használod?

Hát, ezt hivatalosan nem lehetne elárulnom, de az a kis bigyó az indításgátló mágnese. :) Csak az előző tulaj felpillanatragasztózta a középkonzolra. Meg randa koszosfehér volt. Azóta lefújtam matt feketére és megcsináltam, h le lehessen szedni ha akarom.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Jónagyot!

Nekem ilyenem van. :) A 195/55-ös gumi pont váltóméret, méretben jobban stimmel, mint az Opel által is ajánlott 205/50 R16. Szóval a Corsa felni 6x16-os, és nekem ET39 rémlik, de most pontosan nem tudom, mert el vannak pakolva télire. De vagy 39 vagy 40.

Menettulajdonságokban én vettem észre különbséget, max annyi, h a 185-ös télivel könnyebb tekerni a kormányt. (Mondjuk ez sztem a szélessége mellett betudható a nyári gumi hosszanti bordázottságának is.)

Így néz ki egyébként G Astrán: http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=82073#!82073-0 Ugye milyen fain? ;)

Uff

Uff.

Köszi a kimerítő választ. Minden kérdésem megválaszolásra került.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok! Egy 17" 7,5 j ET30 205/40 es gumikkal mennyire kihívás egy 1.2 es 65 Le-s sedánnak?

B: 1.6 twinport 103 le kombinak?

Hosszútávon milyen "hibákra" kopó alkatrészekkel számoljak?

Nem váltóméret 26mm-el kisebb átmérőben ám ez a kisebbik gond :huh:

ezzel az ET-vel meg felni szélességgel 38mm-el kerül kintebb a kerék nagyban megnövelve a futómű elemek terhelését <_<

Én 1.2-re nem tennék 205mm széles gumit,az 1.6-nak nem lehet gond :icon1:

Felrakva biztos jól állna neki, meg a stabilitás is jobb lenne jóval,de aztán ennyi a pozitivum...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Egy 17" 7,5 j ET30 205/40 es gumikkal mennyire kihívás egy 1.2 es 65 Le-s sedánnak?

B: 1.6 twinport 103 le kombinak?

Hosszútávon milyen "hibákra" kopó alkatrészekkel számoljak?

Szia!

Az egykettesre véleményem szerint ne rakd fel. Nem csak a gumi széles, de a felni maga is elég súlyos darab, szerintem nagyon megfogná. Az ET30 valószínűleg még belefér, csak én 195/45-ös gumit raknék rá. Most nekem ez van ugyanekkora felnin, csak ET41. Egyáltalán nem áll ki, sőt még pogácsázni kéne, legalább hátul, de elöl is elbírna 10mm-t. Hátul meg vagy 25-öt így ránézésre. Az meg hogy mi mennyi idő alatt megy tönkre, a használattól függ nagymértékben. A csapágyakat, gömbfejeket, szilenteket veszi igénybe.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv Urak!

Szerintetek nem probléma ha csak hátulra tennék 15-20mm-es nyomtávszélesítőket? Alapból ezek a gyári szélességek:

Nyomtáv elöl (mm): 1484 Nyomtáv hátul (mm): 1460

Nem baj ha nem mind a 2 érték változik, csak az egyik (hátsó)?

Ilyen most, erre kéne a szélesítés:DSC_1565_.jpg

Elöl nem néz ki csirkén, de hátulra nekem hiányzik az a pár centi.

Ötletek, jótanácsok? Köszi előre is!

Uff

Link to comment
Megosztás:

Üdv Urak!

Szerintetek nem probléma ha csak hátulra tennék 15-20mm-es nyomtávszélesítőket? Alapból ezek a gyári szélességek:

Nyomtáv elöl (mm): 1484 Nyomtáv hátul (mm): 1460

Nem baj ha nem mind a 2 érték változik, csak az egyik (hátsó)?

Ilyen most, erre kéne a szélesítés:

Elöl nem néz ki csirkén, de hátulra nekem hiányzik az a pár centi.

Ötletek, jótanácsok? Köszi előre is!

Uff

Persze hogy lehet, csak hátra tenni. Az a lényeg, hogy a két oldalra egyformát természetesen. 20mm-est nyugodtan rakhatsz fel, jobban fog kinézni. Természetesen a kerékcsapágyak nagyobb terhelést fognak kapni, ezzel számolni kell.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Persze hogy lehet, csak hátra tenni. Az a lényeg, hogy a két oldalra egyformát természetesen. 20mm-est nyugodtan rakhatsz fel, jobban fog kinézni. Természetesen a kerékcsapágyak nagyobb terhelést fognak kapni, ezzel számolni kell.

Köszi! Azért kapnak nagyobb terhelést, mert

a, kijjebb kerül a kerék és így hosszabb az erőkar

b, így nehezebb lesz az egész kerék

c, mindkettő miatt?

Ha az a, állítás igaz, akkor ha felteszek AZ ET49 helyett egy ET39-es H Astra acélfelnit, akkor is nagyobb a terhelésük a csapágyaknak, és ha a b, állítás is igaz, akkor ha az ember nem gyári kereket tesz rá a kocsira (nagyobbat, szélesebbet, stb.), akkor is nő az igénybevétel, igaz?

Link to comment
Megosztás:

Köszi! Azért kapnak nagyobb terhelést, mert

a, kijjebb kerül a kerék és így hosszabb az erőkar

b, így nehezebb lesz az egész kerék

c, mindkettő miatt?

Ha az a, állítás igaz, akkor ha felteszek AZ ET49 helyett egy ET39-es H Astra acélfelnit, akkor is nagyobb a terhelésük a csapágyaknak, és ha a b, állítás is igaz, akkor ha az ember nem gyári kereket tesz rá a kocsira (nagyobbat, szélesebbet, stb.), akkor is nő az igénybevétel, igaz?

Jelen esetben az első állítás a mérvadó, mivel ugyanazt a kereket készülsz kijjebb rakni. Illetve, ha kisebb ET-vel rendelkező felnit raksz fel, ugyanez az eredmény.

A nagyobb keréknél szerintem nem annyira a megnövekedett tömeg jelent plusz igénybevételt, hanem az ezzel járó alacsonyabb oldalfalú gumi, ami kevésbé nyeli el a rossz útminőségből adódó ütéseket.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Valamennyire azért a b., verzió is mérvadó, hiszen a nyomtávszélesítőnek (meg a vele járó hosszabb csavaroknak) is van valamennyi tömege ami szintén a kerékcsapágyat terheli... sokan emiatt óva intenek ettől, mondván "idő előtt" elhalálozhat a kerékcsapágy, de azért ez még így is elég hosszú idő sztem... amúgy én is gondolkodom nyomtávszélesítőn, szintén csak hátra, de én csak olyan 12-14mm körüli méretben. Nekem ez az ami "túl bent van":

1012904_722547897757989_1422256758_n.jpg

1510391_722547907757988_1121021534_n.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Valamennyire azért a b., verzió is mérvadó, hiszen a nyomtávszélesítőnek (meg a vele járó hosszabb csavaroknak) is van valamennyi tömege ami szintén a kerékcsapágyat terheli... sokan emiatt óva intenek ettől, mondván "idő előtt" elhalálozhat a kerékcsapágy, de azért ez még így is elég hosszú idő sztem... amúgy én is gondolkodom nyomtávszélesítőn, szintén csak hátra, de én csak olyan 12-14mm körüli méretben. Nekem ez az ami "túl bent van":

Tehát ha már a 16-os nyári kerék amúgy is nagyobb (+ nehezebb + kijjebb van), mint a gyári 15-ös, akkor így is jobban terhelem a csapágyakat. Nem tudom mennyi lehet egy kerékcsapágy átlagos élettartama (ami persze az igénybevételtől függ), és mennyi a nagyobb kerék és nyomtávszélesítő általi többletterheléssel, de ha van vmi infótok róla, akkor ne tartsátok magatokban! ;)

Nekem nagyjából ennyire lenne "bent" a kerék a 15-20mm-es szélesítéssel, mint neked nélküle... :unsure:

Link to comment
Megosztás:

. Nem tudom mennyi lehet egy kerékcsapágy átlagos élettartama (ami persze az igénybevételtől függ), és mennyi a nagyobb kerék és nyomtávszélesítő általi többletterheléssel, de ha van vmi infótok róla, akkor ne tartsátok magatokban! ;)

Nem érdemes ezen rágódni, ha szélesíteni akarsz, akkor csináld! Én tavaly cseréltem egy jobb első csapágyat, gyárinak kinéző volt benne, az autó óra szerint 220 ezer km.-t ment. Az ex Calibrámon 6 év alatt nem cseréltem csapágyat. Viszont keveset is megyek, évente 6-7 ezret. És mifelénk olyan igazán kutya rossz utak nem nagyon vannak.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.