Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Lenne egy olyan kérdésem hozzátok, hogy amikor vettem kocsit 2007-ben, akkor vettem hozzá téli gumikat.

Most 6 évesek a gumik, alig koptak valamennyit.

Meddig lehet/szabad használni egy abroncsot?Hány évig?

Itt most nem a profilmélységre vagyok kíváncsi, hanem a tartósságra.

a téliguminál inkább az öregedés ami kritikus,mivel ha a tapadást jelentő szilikát anyagot elveszti akkor már nem fog tapadni,csikorogni fog hiába van jó profilmélység

Szakik olyan 5-6 évet mondanak,de sok függ attól ki milyen útviszonyok között használja(hegyvidék sok hó vagy város rövidebb távok)

Elküldve

a téliguminál inkább az öregedés ami kritikus,mivel ha a tapadást jelentő szilikát anyagot elveszti akkor már nem fog tapadni,csikorogni fog hiába van jó profilmélység

Szakik olyan 5-6 évet mondanak,de sok függ attól ki milyen útviszonyok között használja(hegyvidék sok hó vagy város rövidebb távok)

A másik jel, hogy elkezd repedezni.

Elküldve

a téliguminál inkább az öregedés ami kritikus,mivel ha a tapadást jelentő szilikát anyagot elveszti akkor már nem fog tapadni,csikorogni fog hiába van jó profilmélység

Szakik olyan 5-6 évet mondanak,de sok függ attól ki milyen útviszonyok között használja(hegyvidék sok hó vagy város rövidebb távok)

És függ még attól is, hogy nyáron hol és hogyan tárolják (használják).

Elküldve

Lenne egy olyan kérdésem hozzátok, hogy amikor vettem kocsit 2007-ben, akkor vettem hozzá téli gumikat.

Most 6 évesek a gumik, alig koptak valamennyit.

Meddig lehet/szabad használni egy abroncsot?Hány évig?

Itt most nem a profilmélységre vagyok kíváncsi, hanem a tartósságra.

8 évig lehet nyugodt szívvel egy abroncsot használni a gyártók szerint, 10 éves az eldobandó kategória... Legutóbb a gumis nekem azt mondta, hogy egy Michelin 10 évig gumi...:) Ez kicsit nagymellényű megjegyzés volt (Michelineket árul) de túllihegni sem kell a kérdést (nem tetted ezt, csak úgy mondom:)) Szerintem ha a profil rendben van, (téligumi min. 4mm, nyári 3) és a gumi 7-8 éves én egy esetleg két szezonra még simán feltenném, persze mérlegelve a felhasználási körülményeket és a futásteljesítményt, illetve, hogy milyen állapotban van az adott abroncs, hogyan volt tárolva, stb... Ettől függetlenül én 5-6 évente cserélek gumit és eddig mindig vagy újat vagy 99%-osat vettem...:)

Elküldve

Téliben 185/65 vs 195/60 közötti különbségről van valakinek tapasztalata? Létezik a sablon "keskenyebb gumit télre", igaz ez csupán friss hórétegre vonatkozik. Letaposott hó, jég, eső esetében jobb a 195/60.

Elküldve

Sziasztok,

egy kis téli gumi dilemmában vagyok, aminek a feloldásához a tapasztalataitokra lenne szükségem.

A jelenlegi téli gumijaim (az autón voltak amikor vettem) 195/65 R15-ös méretűek. 2 belőlük jobb (5 mm feletti profilmélység), 2 rosszabb (4-4,5 mm-es profilmélység) állapotban van. A kérdés ami felmerül, hogy maradjak meg ennél a méretnél (azaz megfelelő e ez a méret egy G Astrára) és vegyek két újat a hajtott tengelyre, vagy próbáljam meg eladni az egész szettet és váltsak a gyári 185/65 R15-re?

Nyilván az utóbbi költségesebb, ezért kevésbé preferált, de ha a biztonság ezt követeli meg akkor nyilván nincs más választás.

Köszi előre is!

Szerintem meg ne válts, használd még egy szezont... Kicsit többet mutat az óra vele, de a nagyobb méret komfortosabb, a profil teljesen rendben van, száraz és nedves úton jobban tapad mint a keskenyebb... Hóban is ritkán jön elő a keskenyebb előnye, főleg nem egy 1cm szélességbeli különbségnél... "biztonság ezt követeli meg" Ezen semmit javítasz, sőt rontasz a fentebb leírtak miatt, hacsaknem zsír újakat veszel, akkor az új gumi állaga miatt nyilván jobban fog tapadni... :) Sokért nem tudnád eladni, inkább spórolj jövőre és akkor lehetőleg majd újat vegyél! :)

Gedikart!

Így van!:)

  • Like 1
Elküldve

Téliben 185/65 vs 195/60 közötti különbségről van valakinek tapasztalata? Létezik a sablon "keskenyebb gumit télre", igaz ez csupán friss hórétegre vonatkozik. Letaposott hó, jég, eső esetében jobb a 195/60.

A keskenyebb futófelület jobban tapad csúszós úton mivel a felfekvő felület csökkenésével fordított arányban nő a nyomóerő arra a felületre p=F/A

Elküldve

8 évig lehet nyugodt szívvel egy abroncsot használni a gyártók szerint, 10 éves az eldobandó kategória... Legutóbb a gumis nekem azt mondta, hogy egy Michelin 10 évig gumi... :) Ez kicsit nagymellényű megjegyzés volt (Michelineket árul) de túllihegni sem kell a kérdést (nem tetted ezt, csak úgy mondom:)) Szerintem ha a profil rendben van, (téligumi min. 4mm, nyári 3) és a gumi 7-8 éves én egy esetleg két szezonra még simán feltenném, persze mérlegelve a felhasználási körülményeket és a futásteljesítményt, illetve, hogy milyen állapotban van az adott abroncs, hogyan volt tárolva, stb... Ettől függetlenül én 5-6 évente cserélek gumit és eddig mindig vagy újat vagy 99%-osat vettem... :)

Nem tévedek nagyot ugy gondolom, ha azt mondom, hogy ez igy rettentő felelőtlen kijelentés!!

Nem gyártottak még olyan téli abroncsot egyik márkából sem amit nyugodt szivvel lehetne 8 évig használni. A nyári gumikra szokták azt mondani, hogy max 10 éves korukig használhatók, de nem célszerű és pláne nem biztonságos.

Téli abroncsra az 5 év a maximum, de a 3-4 éves az ajánlott amíg még biztonsággal használhatók, persze nem csak az idő számit! (tárolás, használat, gyártó stb.)

Szóval csak óvatosan az ilyen könnyelmű kijelentésekkel, hiszen mások testi épsége bánhatja!

Elküldve

Nem tévedek nagyot ugy gondolom, ha azt mondom, hogy ez igy rettentő felelőtlen kijelentés!!

Nem gyártottak még olyan téli abroncsot egyik márkából sem amit nyugodt szivvel lehetne 8 évig használni. A nyári gumikra szokták azt mondani, hogy max 10 éves korukig használhatók, de nem célszerű és pláne nem biztonságos.

Téli abroncsra az 5 év a maximum, de a 3-4 éves az ajánlott amíg még biztonsággal használhatók, persze nem csak az idő számit! (tárolás, használat, gyártó stb.)

Szóval csak óvatosan az ilyen könnyelmű kijelentésekkel, hiszen mások testi épsége bánhatja!

http://totalcar.hu/tanacsok/gumidoktor/070510j/

http://totalcar.hu/tanacsok/gumidoktor/2009/10/22/ujszeru_8_eves_abroncs_kidobando/

http://www.gumi.hu/news/kell_e_felni_a_dotos_gumiktol

Kérlek értelmezd amit írtam.... A 10 éven én is mosolyogtam, amit a gumis mondott...

"Szóval csak óvatosan az ilyen könnyelmű kijelentésekkel, hiszen mások testi épsége bánhatja!"

A felelősség a sajátja, ha óvatosan közlekedik, ez még hivatalosan elfogadott kor egy abroncsnál, felteheti... Egy 7 éves gumi 5-6mm profillal feltehető kategória, megfelelően tárolva (nem napon), szerkezetileg ép állapotban, tök fölösleges kidobni...

Nyilván egy pár éves abroncs már nem olyan mint újkorában, évről-évre rosszabb lesz, egyre óvatosabban kell járni vele, de van az a szint ami bár már nem a legjobb, viszont nem veszélyes... Én 5-6 éves korában érzem úgy, hogy nekem már kevés, tudnék vele biztonságosan közlekedni, de megéri váltanom... Pont idén vásároltam egy garnitúra teljesen új, nagyon ajánlott gumit...

Magyarországon a nagy többségnél nem realitás az 5 évenkénti pánikszerű csere, viszont inkább legyen rajta egy 6-7 akár még majdnem 8 éves téligumi, mint akármilyen betonkemény nyári, ami tényleg irtózatosan veszélyessé válik hóban... (ez utóbbi tapasztalat, ismerős autóján 3 éves nyári az egyik héten, másik héten 7 vagy 8 éves téli, a körülmények változatlanok, közepes minőségű gumikkal)...

Elküldve

A céges Saxon 13 éves Michelin téligumi van.A gumis már 3 éve nem akarja felrakni:)Ráadásul az egyik elsőt fordítva rakták rá valamikor.A profilmélysége még jó,kirepedezve sincs az oldala.Direkt nem cseréltettem le nyáron,hogy kopjon el,hátha a főnök vesz rá újat.

Elküldve

Nekem az irasbol az jon le h nem nagyon ertesz hozza. Sztem maradj az opel felninel. ;)

Azzal nem kell foglalkozni, nagyjából tudom, mi micsoda, de van pár dolog, amivel nem voltam tisztában, pl ET szám, és az, hogy a felninek a csavarhelyek, és az agyátmérőn kívül van e még valami lényeges paramétere.

Hát az ET szám.

A gumikat meg azért kérdeztem, mert érdekel, hogy milyen lehetőségek vannak a gyári előírásokon kívül!?

És mik a buktatók, a válaszokból kiderült, mire kell figyelnem.

Elküldve

Sziasztok!

A nyáron vásárolt Astrara most téli gumikat kell vennem. Gumiban nem veszek soha sem használtat, kizárólag új és "friss" DOT-számú gumik jöhetnek szóba. Féknél és abroncsnál szerintem nem szabad kompromisszumot kötni, én legalább is nem teszem. Nagyon drága a 4 új gumi és nagyon megterheli a költségvetést, de kizárt, hogy a családomat beültessem egy 4mm profilmélységű jó pár éves valaki által már ledobott ismeretlen állapotú abronccsal szerelt autóba. De ez én vagyok, természetesen mindenki maga dönti el, hogy mit vállal és hogyan áll ezekhez a dolgokhoz, a pénz pedig nagy úr:( De a biztonság előbbre való!

Az Astram gyári mérete, ha nem tévedek, 185/65/15? Most is ilyen nyári gumik vannak rajta. Maradhatok ennél a méretnél téliben is?

Próbáltak rábeszélni a 195/60/15-re, de nem nagyon látom értelmét.

Köszönet

Elküldve

Szerintem meg ne válts, használd még egy szezont... Kicsit többet mutat az óra vele, de a nagyobb méret komfortosabb, a profil teljesen rendben van, száraz és nedves úton jobban tapad mint a keskenyebb... Hóban is ritkán jön elő a keskenyebb előnye, főleg nem egy 1cm szélességbeli különbségnél... "biztonság ezt követeli meg" Ezen semmit javítasz, sőt rontasz a fentebb leírtak miatt, hacsaknem zsír újakat veszel, akkor az új gumi állaga miatt nyilván jobban fog tapadni... :) Sokért nem tudnád eladni, inkább spórolj jövőre és akkor lehetőleg majd újat vegyél! :)

Gedikart!

Így van! :)

Köszi, egészen jól hangzik amit írsz :)

A nem gyári váltóméret (esetemben 195/65 R15) alkalmazásának van bármilyen más hátránya/kihatása mint az említett sebességmérő óra "csalása"?

Mert ha csak ennyi és másban/máshol nem okoz gondot, akkor lehet hogy tényleg megtartom erre a szezonra még a mostani szettet.

Elküldve

Köszi, egészen jól hangzik amit írsz :)

A nem gyári váltóméret (esetemben 195/65 R15) alkalmazásának van bármilyen más hátránya/kihatása mint az említett sebességmérő óra "csalása"?

Mert ha csak ennyi és másban/máshol nem okoz gondot, akkor lehet hogy tényleg megtartom erre a szezonra még a mostani szettet.

A lényegesen nagyobb gumiknál szokott probléma lenni, hogy nem fér el rendesen a kerékjáratban, de ennél a méretnél ez még nem áll fenn, mindösszesen 1 centivel szélesebb ugye és 13mm-rel nagyobb az átmérője, ez elhanyagolható, 2km/h-t fog csalni az órád lefele, de mivel egy óra 10%-ot csal felfele, így csak a tényleges értékhez leszel egy kicsit közelebb:)!... Egy váltóméret kalkulátorba ha beírod az értékeket, szintén ajánlottnak fogja kihozni...

Sziasztok!

A nyáron vásárolt Astrara most téli gumikat kell vennem. Gumiban nem veszek soha sem használtat, kizárólag új és "friss" DOT-számú gumik jöhetnek szóba. Féknél és abroncsnál szerintem nem szabad kompromisszumot kötni, én legalább is nem teszem. Nagyon drága a 4 új gumi és nagyon megterheli a költségvetést, de kizárt, hogy a családomat beültessem egy 4mm profilmélységű jó pár éves valaki által már ledobott ismeretlen állapotú abronccsal szerelt autóba. De ez én vagyok, természetesen mindenki maga dönti el, hogy mit vállal és hogyan áll ezekhez a dolgokhoz, a pénz pedig nagy úr:( De a biztonság előbbre való!

Az Astram gyári mérete, ha nem tévedek, 185/65/15? Most is ilyen nyári gumik vannak rajta. Maradhatok ennél a méretnél téliben is?

Próbáltak rábeszélni a 195/60/15-re, de nem nagyon látom értelmét.

Köszönet

Nagyon helyes a hozzáállásod!:)

Annyi értelme nincsen, amennyivel drágább egy ilyen szett, abban a méretben... Talán kicsit sportosabban tudsz vele kanyarogni, de ezek nüanszok, nem köridőre megyünk, inkább vennék egy prémiumkategóriás 185-öst mint egy 195-ös de csak középkategóriásat....

Pár hét és én is felrakom a nemrég vásárolt Goodyear UG8-okat, majd az élményeket leírom,ha valakit érdekel:)!

http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2013_winterreifen_Test_185_60_R15.aspx

A Firestone meglepően jó lett, na azt mondjuk bátran megvenném a prémiumok ellenében! De pl. a Barum sem rossz, csak nem kiemelkedő, nem érezném nagy kompromisszumnak...

Elküldve

Nagyon helyes a hozzáállásod! :)

Annyi értelme nincsen, amennyivel drágább egy ilyen szett, abban a méretben... Talán kicsit sportosabban tudsz vele kanyarogni, de ezek nüanszok, nem köridőre megyünk, inkább vennék egy prémiumkategóriás 185-öst mint egy 195-ös de csak középkategóriásat....

Pár hét és én is felrakom a nemrég vásárolt Goodyear UG8-okat, majd az élményeket leírom,ha valakit érdekel:)!

http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2013_winterreifen_Test_185_60_R15.aspx

A Firestone meglepően jó lett, na azt mondjuk bátran megvenném a prémiumok ellenében! De pl. a Barum sem rossz, csak nem kiemelkedő, nem érezném nagy kompromisszumnak...

Hát, nem kevés pénzt kell kipengetni egyszerre, de nincs más választásom, egész évben folyamatosan használatban van az autó, kisbabát is viszünk, szóval első a biztonság. A sportos kanyarodás egyáltalán nem szempont, így maradok a gyári méretnél, vagyis 185/65 15.

A napokban végigolvastam én is az összes tesztet, és már el is döntöttem, hogy Firestone Winterhawk3-as lesz. Nagy GoodYear párti vagyok, ha nem a Firestone lenne, akkor biztos, hogy a GY UG8-at venném, de mivel kiemelkedően jól teljesített a Firestone, és árban is nagyon jó, ezért ezúttal váltok. Ráadásul a kopása is kiváló, ami talán a GY legnagyobb gyengéje. Nem volt könnyű normális áron találni Winterhawk3-at, de végül sikerült, már meg is rendeltem.

VW-n használtam még Fulda Kristal Montero 3-at is, nagyon szépen teljesítettek, ár-érték arányban szintén jók voltak 3 évvel ezelőtt. A Barum Polaris3 is nagyon jó vétel, de pl. a Fulda jobb, a Winterhawk3 pedig jelentősen jobb, árban pedig ugyanott van. Kár, hogy a Hankook nem teljesít túl jól, szívesen venném, ha már nálunk készül, de egyszerűen jóval gyengébb és árban sem olyan olcsó. Amivel még kiváló tapasztalataim vannak (családban, ismerősnél van) az a Dunlop és a Continental. Persze ezek is jó drágák. A MIchelin pedig egyszerűen túl drága és semmivel sem jobb, mint a GY vagy a Dunlop, Conti.

Emígy durva, hogy egyesek mi alapján választanak abroncsot, mert ugyanazért a pénzért nagyon eltérő minőségű gumikat lehet kapni. Az ADAC és más Német, Osztrák tesztek pedig nagyon megbízhatóak, nem egyszer húztak már le keményen márkás abroncsokat is, pl. nyári GY, vagy Pirelli, Michelin, Dunlop. Ha pedig valaki ért az autókhoz, akkor azok a németek:)

  • Like 1
Elküldve

Hát, nem kevés pénzt kell kipengetni egyszerre, de nincs más választásom, egész évben folyamatosan használatban van az autó, kisbabát is viszünk, szóval első a biztonság. A sportos kanyarodás egyáltalán nem szempont, így maradok a gyári méretnél, vagyis 185/65 15.

A napokban végigolvastam én is az összes tesztet, és már el is döntöttem, hogy Firestone Winterhawk3-as lesz. Nagy GoodYear párti vagyok, ha nem a Firestone lenne, akkor biztos, hogy a GY UG8-at venném, de mivel kiemelkedően jól teljesített a Firestone, és árban is nagyon jó, ezért ezúttal váltok. Ráadásul a kopása is kiváló, ami talán a GY legnagyobb gyengéje. Nem volt könnyű normális áron találni Winterhawk3-at, de végül sikerült, már meg is rendeltem.

VW-n használtam még Fulda Kristal Montero 3-at is, nagyon szépen teljesítettek, ár-érték arányban szintén jók voltak 3 évvel ezelőtt. A Barum Polaris3 is nagyon jó vétel, de pl. a Fulda jobb, a Winterhawk3 pedig jelentősen jobb, árban pedig ugyanott van. Kár, hogy a Hankook nem teljesít túl jól, szívesen venném, ha már nálunk készül, de egyszerűen jóval gyengébb és árban sem olyan olcsó. Amivel még kiváló tapasztalataim vannak (családban, ismerősnél van) az a Dunlop és a Continental. Persze ezek is jó drágák. A MIchelin pedig egyszerűen túl drága és semmivel sem jobb, mint a GY vagy a Dunlop, Conti.

Emígy durva, hogy egyesek mi alapján választanak abroncsot, mert ugyanazért a pénzért nagyon eltérő minőségű gumikat lehet kapni. Az ADAC és más Német, Osztrák tesztek pedig nagyon megbízhatóak, nem egyszer húztak már le keményen márkás abroncsokat is, pl. nyári GY, vagy Pirelli, Michelin, Dunlop. Ha pedig valaki ért az autókhoz, akkor azok a németek:)

Én is így döntöttem volna a helyedben... Amikor vettem az UG8-at (Júli vége, Aug. eleje) akcióban volt egy visszamaradt fél éves készlet darabja 2500ft-al olcsóbb volt, mint a mostani akciósok, ami azért nem rossz, akkor pedig még a Firestone W3-ról nem volt elérhető teszt, nem fűztem hozzá nagy reményeket a gyenge 2-es széria után, illetve az UG7+ az Astrán nagyon bevált... De, most szerintem is a Firestone éri meg... :) Úgy látom, mindenben egyezik a véleményünk, még a Hankook-al kapcsolatban is, a korábbi w440-es minta jobban sikerült volt, mint ez a w442, a konkurensekhez képest. Tetszett volna a magyar gyártmányú abroncs, a magyar gyártmányú autómon!:) ;) ...

Elküldve

Hát, nem kevés pénzt kell kipengetni egyszerre, de nincs más választásom, egész évben folyamatosan használatban van az autó, kisbabát is viszünk, szóval első a biztonság. A sportos kanyarodás egyáltalán nem szempont, így maradok a gyári méretnél, vagyis 185/65 15.

A napokban végigolvastam én is az összes tesztet, és már el is döntöttem, hogy Firestone Winterhawk3-as lesz. Nagy GoodYear párti vagyok, ha nem a Firestone lenne, akkor biztos, hogy a GY UG8-at venném, de mivel kiemelkedően jól teljesített a Firestone, és árban is nagyon jó, ezért ezúttal váltok. Ráadásul a kopása is kiváló, ami talán a GY legnagyobb gyengéje. Nem volt könnyű normális áron találni Winterhawk3-at, de végül sikerült, már meg is rendeltem.

VW-n használtam még Fulda Kristal Montero 3-at is, nagyon szépen teljesítettek, ár-érték arányban szintén jók voltak 3 évvel ezelőtt. A Barum Polaris3 is nagyon jó vétel, de pl. a Fulda jobb, a Winterhawk3 pedig jelentősen jobb, árban pedig ugyanott van. Kár, hogy a Hankook nem teljesít túl jól, szívesen venném, ha már nálunk készül, de egyszerűen jóval gyengébb és árban sem olyan olcsó. Amivel még kiváló tapasztalataim vannak (családban, ismerősnél van) az a Dunlop és a Continental. Persze ezek is jó drágák. A MIchelin pedig egyszerűen túl drága és semmivel sem jobb, mint a GY vagy a Dunlop, Conti.

Emígy durva, hogy egyesek mi alapján választanak abroncsot, mert ugyanazért a pénzért nagyon eltérő minőségű gumikat lehet kapni. Az ADAC és más Német, Osztrák tesztek pedig nagyon megbízhatóak, nem egyszer húztak már le keményen márkás abroncsokat is, pl. nyári GY, vagy Pirelli, Michelin, Dunlop. Ha pedig valaki ért az autókhoz, akkor azok a németek:)

A hozzászólásod miatt most én is ezt választom. :) ADAC teszten valóban kiváló eredménnyel végzett. És ha neten keresi az ember, elfogadható áron hozzá lehet jutni.

Elküldve

Hát, nem kevés pénzt kell kipengetni egyszerre, de nincs más választásom, egész évben folyamatosan használatban van az autó, kisbabát is viszünk, szóval első a biztonság. A sportos kanyarodás egyáltalán nem szempont, így maradok a gyári méretnél, vagyis 185/65 15.

A napokban végigolvastam én is az összes tesztet, és már el is döntöttem, hogy Firestone Winterhawk3-as lesz. Nagy GoodYear párti vagyok, ha nem a Firestone lenne, akkor biztos, hogy a GY UG8-at venném, de mivel kiemelkedően jól teljesített a Firestone, és árban is nagyon jó, ezért ezúttal váltok. Ráadásul a kopása is kiváló, ami talán a GY legnagyobb gyengéje. Nem volt könnyű normális áron találni Winterhawk3-at, de végül sikerült, már meg is rendeltem.

VW-n használtam még Fulda Kristal Montero 3-at is, nagyon szépen teljesítettek, ár-érték arányban szintén jók voltak 3 évvel ezelőtt. A Barum Polaris3 is nagyon jó vétel, de pl. a Fulda jobb, a Winterhawk3 pedig jelentősen jobb, árban pedig ugyanott van. Kár, hogy a Hankook nem teljesít túl jól, szívesen venném, ha már nálunk készül, de egyszerűen jóval gyengébb és árban sem olyan olcsó. Amivel még kiváló tapasztalataim vannak (családban, ismerősnél van) az a Dunlop és a Continental. Persze ezek is jó drágák. A MIchelin pedig egyszerűen túl drága és semmivel sem jobb, mint a GY vagy a Dunlop, Conti.

Emígy durva, hogy egyesek mi alapján választanak abroncsot, mert ugyanazért a pénzért nagyon eltérő minőségű gumikat lehet kapni. Az ADAC és más Német, Osztrák tesztek pedig nagyon megbízhatóak, nem egyszer húztak már le keményen márkás abroncsokat is, pl. nyári GY, vagy Pirelli, Michelin, Dunlop. Ha pedig valaki ért az autókhoz, akkor azok a németek:)

Eddig valahogy nekem is elkerülte a figyelmemet a Firestone. Viszont az autót Multihawk mamuszokkal vettem, lehet a téli szett is Fs-t kap, mert a nyáriak nagyon jól szerepeltek.

Elküldve

A hozzászólásod miatt most én is ezt választom. :) ADAC teszten valóban kiváló eredménnyel végzett. És ha neten keresi az ember, elfogadható áron hozzá lehet jutni.

Hát, nem azért írtam, hogy bárkit is rábeszéljek, nem vagyok a Bridgestone/Firestone embere:) Amióta autóm van, kizárólag az ADAC (és más) német/osztrák tesztek alapján választok abroncsot, még sosem fogtam mellé, mind nagyon jó volt. Remélem, hogy a W3 is ilyen lesz.

A W2 nagyon pocsék volt minden tesztben, a W3 viszont gyakorlatilag az élmezőnyben végzett.

Mint írtam, szinte mindig GoodYear gumikat részesítettem előnyben, ott teszt nélkül is biztos lehet benne az ember, hogy nem nyúl mellé.

Ma megérkeztek a W3-ak, még nem tudtam megnézni a DOT-számot, de szerintem pár hete gyárthatták, mert elég nehéz találni az országban, a legtöbb helyen készlethiány van és csak jóval későbbre tudnák szállítani (nagy gumis üzletek).

Aztán majd beszámolunk, hogy milyennek bizonyulnak élesben, használat közben.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.