Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Helló....

Az autómat tervezem leültetni,de csak szolídan.Nem akarok pattogni az ülésben... :-)

Olvastam,hogy neked 30/30-as ültetés van alatta.

Én is ilyesmire gondoltam,csak attól félek,hogy a hátsó kerék beleér a sárvédő lemezbe,mert most is előfordul egy nagyobb-nyújtottabb méllyedésnél,ha többen ülnek hátul.

Nekem a nyári kerékméreteim 7,5"x16 ET35 - 205/55R16.

Esetleg lehet,hogy már elfáradtak a hátsó rugóim.... :-/

Tudnál képet mutatni a tiédről?

Küldjek emil címet?

Köszönet előre is

Közben megtaláltam a képeket....jól néz ki...

Hol vetted,és mennyiért a rugókat?

http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=75174

A Carstyling.hu-n "Adamo" felhasználónévvel megtalálod: http://www.carstyling.hu/user.php?user_id=2319

A carstyling-on sokan vásárolnak tőle, máshol nem találtam még csak hasonló áron se.Tavaly januárban vettem 40 ezerért a szettet.

Már egyébként is gondolkodtam ültetésen, de mikor eltört a hátsó gyári rugó, akkor egyértelmű volt, hogy ültetőt veszek. A lengéscsillapítók még gyáriak.

tgabika76 amit írt, hogy ki kell vágni a dobbetétből, az a megoldás, mert a hátsó lökhárító felfogatási pontnál van a probléma, mivel kintebb van a kerék. Nekem is annyira, mint neked, mert 7,5" széles és ET35, bár a te gumid magasabb, mint kellene.

Nekem is beleért ettől függetlenül ültetés nélkül és ültetéssel is. De ültetés után nem jobban, mint előtte, mert annyival keményebb is a rugó. Tavaly ősszel megcsináltuk a kivágást hátul, de azóta nem próbáltam még több személlyel, hogy jó lett-e, mert aztán jött a téli garnitúra...

Elküldve

Astra20.jpg

Felni: 20" x 7,5"
Gumik: 225/30 és 225/20
Ültetés: 40 mm
Nálunk helyszíni fejbelövés jár érte :) De az itthoni utak is gondoskodnának róla, hogy ne sokáig lehessen használni...

Elküldve

Astra20.jpg

Felni: 20" x 7,5"
Gumik: 225/30 és 225/20
Ültetés: 40 mm
Nálunk helyszíni fejbelövés jár érte :) De az itthoni utak is gondoskodnának róla, hogy ne sokáig lehessen használni...

Igencsak szép darab,de az itthoni utakra nem ajánlatos.....

A kivágást annyira nem akarom erőltetni,mert...... :-/

Elküldve

Igencsak szép darab,de az itthoni utakra nem ajánlatos.....

A kivágást annyira nem akarom erőltetni,mert...... :-/

Én se erőltetném másra :)

A gumit érdemes akkor alacsonyabbra cserélni. Ha áttérsz váltóméretre, akkor a gumi oldalfal magassága kb 1 centivel kisebb lesz, míg ha kicsit lentebb mész, akkor pl 205/45R16-ra akkor már 2 centivel alacsonyabb. A 205/55 se váltóméret, akkor én már inkább lentebb mennék, az a 2 centi elég kell, hogy legyen, mert gondolom nem vészesen ért bele, nekem is épphogy belenyalt.

Esetleg még lehet a lengéscsillapítót is keményíttetni

Elküldve

Én se erőltetném másra :)

A gumit érdemes akkor alacsonyabbra cserélni. Ha áttérsz váltóméretre, akkor a gumi oldalfal magassága kb 1 centivel kisebb lesz, míg ha kicsit lentebb mész, akkor pl 205/45R16-ra akkor már 2 centivel alacsonyabb. A 205/55 se váltóméret, akkor én már inkább lentebb mennék, az a 2 centi elég kell, hogy legyen, mert gondolom nem vészesen ért bele, nekem is épphogy belenyalt.

Esetleg még lehet a lengéscsillapítót is keményíttetni

Inkább akkor a lengéscsillpítót keményíteném,mert a gumik még elmennének egy pár szezont :-)

Elküldve

Sziasztok,

ma kíváncsiságból megnéztem mikor gyártották a téli gumimat. Kicsit meglepődtem a számon. Létezik az hogy egy Dunlop SP Wintersport M2 DOT 037-es számmal rendelkezzen? Tehát 97-ben gyártották volna?? Annyira nem néz ki réginek az abroncs és most télen semmi gondom nem volt vele. Lehet én olvastam le rosszul. A pontos szám: DOT DM 6K 17T 037

Tanácstalan vagyok tényleg ennyire öreg lenne?? :omg:

Elküldve

Sziasztok,

ma kíváncsiságból megnéztem mikor gyártották a téli gumimat. Kicsit meglepődtem a számon. Létezik az hogy egy Dunlop SP Wintersport M2 DOT 037-es számmal rendelkezzen? Tehát 97-ben gyártották volna?? Annyira nem néz ki réginek az abroncs és most télen semmi gondom nem volt vele. Lehet én olvastam le rosszul. A pontos szám: DOT DM 6K 17T 037

Tanácstalan vagyok tényleg ennyire öreg lenne?? :omg:

Szia,

én úgy tudom, hogy a DOT szám mindig 4 karakterből áll, a 037 után még kellene lennie valaminek.

  • Like 1
Elküldve

szürkeastra jól mondja, ezt tudtam is mert utána olvastam, de nem akarom elhinni hogy 97-ben gyártották.

Megnéztem mind a 4 kereket, lehet az összesen belül van a rendes dot szám? na majd kerékcserekor megint meglesem...

Elküldve

Nem inkább a teljesítmény és a kényelem szempontjából jó kompromisszum ez az arány? Nekem úgy jön le a linken olvasható szövegből ("ride quality"). Ráadásul minőségi gumival (performance tyre) érti ezt az arányt is.

Az már csak személyes észrevételem hogy szvsz az oldalfalmagasság sem mindegy sem a kényelem, sem pedig a teljesítmény/stabilitás szempontjából: a példádban említett 7" széles felnit és 205-ös gumit alapul véve is van különbség mondjuk egy 205/40 R17, illetve egy 205/55 R15 között...

Elküldve

az egy dolog hogy alá fér 17" vagy nagyobb kerék ...

de annyira alacsony falu gumi kell rá hogy 0 lesz a komfort érzet a kocsiban

pl nálam is a 17es kerék sokkal jobban ráz mint a 16os

és nekem ráadásul elég balonos a 17es (215/55)

pedig én is szeretném rávalóval cserélni 225/45 , mert ezzel normál a hasmagassága kocsinak :)

Elküldve

Ültetéshez: ezen az angol oldalon lehet látni képeket különböző felni/gumi kombóval és különböző méretű ültetésel mintának, azt is leírják hogy beleér-e a sárvédőbe az adott konfiguráció vagy sem:

http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php?t=74115

(Igen, valahol ott van az én autóm is, jelen állapotában (egyelőre))

Felnivásárlás előtt mindenképpen ajánlatos eldönteni, hogy akarjuk-e ültetni az autót. Ha igen, érdemes a gyárihoz nagyon közeli ET-vel rendelkezőt választani, és ültetés után megmérhetjük, hogy mekkora nyomtávszélesítő fér alá.

Elküldve

az egy dolog hogy alá fér 17" vagy nagyobb kerék ...

de annyira alacsony falu gumi kell rá hogy 0 lesz a komfort érzet a kocsiban

Ez igaz, mindenki maga dönti el, hogy neki mi a fontosabb. Attól függ, hogy az ember mennyit használja az autóját, és milyen utakon. Ha naponta 50-100 km-t autózunk, az biztos hogy a sportos futómű fárasztó.

Elküldve

Ez igaz, mindenki maga dönti el, hogy neki mi a fontosabb. Attól függ, hogy az ember mennyit használja az autóját, és milyen utakon. Ha naponta 50-100 km-t autózunk, az biztos hogy a sportos futómű fárasztó.

teljesen egyet értünk ;)

de valamit valamiért ... :)

Elküldve

Nem inkább a teljesítmény és a kényelem szempontjából jó kompromisszum ez az arány? Nekem úgy jön le a linken olvasható szövegből ("ride quality"). Ráadásul minőségi gumival (performance tyre) érti ezt az arányt is.

Az már csak személyes észrevételem hogy szvsz az oldalfalmagasság sem mindegy sem a kényelem, sem pedig a teljesítmény/stabilitás szempontjából: a példádban említett 7" széles felnit és 205-ös gumit alapul véve is van különbség mondjuk egy 205/40 R17, illetve egy 205/55 R15 között...

Abszolút igaz... Bár kétlem, ha felniszélességgel a futófelület szélessége fölé mennénk, az jótékony hatással lenne a gumi képességeire. A szélesség/oldalfal arány pedig nem is kérdés... :)

Elküldve

Sziasztok !

Érdeklődnék. 0Astra G 1.4 Caravan-ra 195/60/15 helyett 195/65r15-öt tettem fel. Megmaradt az előző autómról, nem futott még 5000 Km-ert. Elférni elfér, hallottam már többféle véleményt, takarékossági okokból ez marad.

A kérdésem, aki ilyen méretet használ, milyen értékre kell fújni a gumikat ennél a méretnél?

Előre is köszönöm.

Elküldve

Sziasztok !

Érdeklődnék. 0Astra G 1.4 Caravan-ra 195/60/15 helyett 195/65r15-öt tettem fel. Megmaradt az előző autómról, nem futott még 5000 Km-ert. Elférni elfér, hallottam már többféle véleményt, takarékossági okokból ez marad.

A kérdésem, aki ilyen méretet használ, milyen értékre kell fújni a gumikat ennél a méretnél?

Előre is köszönöm.

Ugyanarra, mint a 195/60/R15-nél.

Elküldve

olvastam, hogy a 205/50 R16 érezhetően visszafogja a kocsit, akkor én meg se próbálom a kis 1.2 16v-re, pedig jó lett volna. Ennek tudatában megpróbálom a gyárinak mondható 185/60 R15-öt. (most 195/60 R15 van rajta).

Elküldve

olvastam, hogy a 205/50 R16 érezhetően visszafogja a kocsit, akkor én meg se próbálom a kis 1.2 16v-re, pedig jó lett volna. Ennek tudatában megpróbálom a gyárinak mondható 185/60 R15-öt. (most 195/60 R15 van rajta).

Az nem mondható gyárinak ,185/65 R15 a helyes méret

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.