Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumi, felni kérdések


GABBE

Recommended Posts

Sziasztok!

Tavasszal alufelni vásárláson gondolkozom, viszont normális állapotú gyári felnit, gumi nélkül nem nagyon találok, így marad a másik megoldás. Veszek 4 nem gyári 15"-os alufelnit. Ami miatt hezitálok, ugye a gyári felni 6x15 ET49, amiket találok azok viszont rendre ET35-38. Ettől mennyire kell tartanom? Lehet belőle bármilyen probléma, akár a futóművel akár bármi mással?

Illetve ha nem 6 col, hanem 6.5 col szélesben gondolkodok, akkor mekkora ET számú kellene?

Én 7JX15 ET37-es felnikkel járok nyáron 195/60 gumikkal,kormányzásban,egyenesfutában nem tapasztaltam változást,bár a futóműalkatrészeket biztos jobban igénye veszi az hogy oldalanként 25mm-el kintebb került a kerék

Amúgy gyári felnit is találhatsz jó állapotút

Link to comment
Megosztás:

Úgy döntöttem nem kínlódok a használt gumikkal. 1db gyári felnit szerzek valahonnan és a hajtott kerekekre felrakatok új abroncsokat, 13 ezerért már van új kormoran.

Hátra tedd a jobbat! Mert ha megindul a hatulja akkor az árokból szeded ki a kocsit. Hátra kell mindig a jobb téli gumiból!

Link to comment
Megosztás:

Hátra tedd a jobbat! Mert ha megindul a hatulja akkor az árokból szeded ki a kocsit. Hátra kell mindig a jobb téli gumiból!

Viszont akkor elöl maradnak azok a nyári gumik, amikkel teljesen sík terepen is alig tudom megmozdítani az autót, a legkisebb gáznál is megforog, kettesben is.

Link to comment
Megosztás:

Ennek az a logikája elvileg, hogy ha elöl van a gyengébb képességű gumi, akkor automatikusan lassabban, óvatosabban mész, amit baj esetén könnyebben tudsz korrigálni. Viszont ha hátul van elégtelen tapadású gumiabroncs, az hamis biztonságérzetet ad, mert mindaddig amíg nem éri el a hátsó gumi a képességei határát, gyönyörűen és biztonságosan autózható, viszont ha hátul megcsúszik, akkor elöl hiába van akármilyen jó gumid, te nem hozod újra vissza egyenesbe még az árok előtt, hacsak nem vagy autóversenyző.

Tehát való igaz hogy előre felrakott gyengébb gumikkal alig tudsz vele közlekedni, viszont nem is esel bele az árokba, míg fordítva teljesen jól használható mindaddig amíg baj nincs, de akkor aztán tuti hogy az árok/padka/fa fogja meg az autót.

Link to comment
Megosztás:

Ennek az a logikája elvileg, hogy ha elöl van a gyengébb képességű gumi, akkor automatikusan lassabban, óvatosabban mész, amit baj esetén könnyebben tudsz korrigálni. Viszont ha hátul van elégtelen tapadású gumiabroncs, az hamis biztonságérzetet ad, mert mindaddig amíg nem éri el a hátsó gumi a képességei határát, gyönyörűen és biztonságosan autózható, viszont ha hátul megcsúszik, akkor elöl hiába van akármilyen jó gumid, te nem hozod újra vissza egyenesbe még az árok előtt, hacsak nem vagy autóversenyző.

Tehát való igaz hogy előre felrakott gyengébb gumikkal alig tudsz vele közlekedni, viszont nem is esel bele az árokba, míg fordítva teljesen jól használható mindaddig amíg baj nincs, de akkor aztán tuti hogy az árok/padka/fa fogja meg az autót.

Jogos, köszi:)

A környéken nehezebb felnit szerezni mint gondoltam, szóval még marad a nyári gumi egyelőre...

Link to comment
Megosztás:

Remélem Magyarországon is kötelezővé teszik a téli gumit, vagy az osztrák példához hasonlóan határozott módon ösztönzik a tulajokat. Egy autó üzemeltetési költségeihez képest 4-6 évente egy új gumigarnitúra az semmi. Gondolok itt az adókra, biztosításra, szerviz stb....

Gondolom olvastátok a jövő évi KGFB-hez kapcsoló törvénymódosítást. Mely szerint egy koccanás esetén kikukázhatjuk kb az autót. Ilyen rossz anyagi helyzetben szerintem pont hogy előre kellene gondolkodni. Sajnálom ha valakit megbántottam, de én ezt a gumi kérdést olyannak látom, amivel sok pénzt lehet spórolni, az egyik legjobb befektetés. Akinek nincs pénze az nem kockáztathatja meg hogy összetöri magát és másokat. A minimális dolgokat meg kell tenni. Úgy is még rengeteg más körülményen is múlik az épség. De ha télen még jó állapotú téli gumink sincs...

Bocs, befejeztem.... :blush:

Link to comment
Megosztás:

Remélem Magyarországon is kötelezővé teszik a téli gumit, vagy az osztrák példához hasonlóan határozott módon ösztönzik a tulajokat. Egy autó üzemeltetési költségeihez képest 4-6 évente egy új gumigarnitúra az semmi. Gondolok itt az adókra, biztosításra, szerviz stb....

Gondolom olvastátok a jövő évi KGFB-hez kapcsoló törvénymódosítást. Mely szerint egy koccanás esetén kikukázhatjuk kb az autót. Ilyen rossz anyagi helyzetben szerintem pont hogy előre kellene gondolkodni. Sajnálom ha valakit megbántottam, de én ezt a gumi kérdést olyannak látom, amivel sok pénzt lehet spórolni, az egyik legjobb befektetés. Akinek nincs pénze az nem kockáztathatja meg hogy összetöri magát és másokat. A minimális dolgokat meg kell tenni. Úgy is még rengeteg más körülményen is múlik az épség. De ha télen még jó állapotú téli gumink sincs...

Bocs, befejeztem.... :blush:

Semmi gond, örülök, hogy leírtad a véleményedet:)

Hiszed vagy sem, próbálok én is így gondolkodni, de van amire nem jut pénz. Nyár elején vettem az autót, suli melletti melóval próbálom fenntartani. Faterom F astráján ki tudtam húzni egy telet nyári gumival, ezért gondoltam, hogy most sem fog nagy gondot jelenteni, de ezek a gumik szélesebbek, tökéletesen felfekszenek a havon, naná, hogy nem fog semmit. A jelenlegi gumikon a bordamélység megfelelő egy nyári guminak, de egy télinek már kopott lenne. Érzem, hogy veszélyes, ezért kell gumit vennem. Szívesen újrahúznám mindet, de most annak is örülök, ha kettőn téli gumi lesz...

Link to comment
Megosztás:

Semmi gond, örülök, hogy leírtad a véleményedet:)

Hiszed vagy sem, próbálok én is így gondolkodni, de van amire nem jut pénz. Nyár elején vettem az autót, suli melletti melóval próbálom fenntartani. Faterom F astráján ki tudtam húzni egy telet nyári gumival, ezért gondoltam, hogy most sem fog nagy gondot jelenteni, de ezek a gumik szélesebbek, tökéletesen felfekszenek a havon, naná, hogy nem fog semmit. A jelenlegi gumikon a bordamélység megfelelő egy nyári guminak, de egy télinek már kopott lenne. Érzem, hogy veszélyes, ezért kell gumit vennem. Szívesen újrahúznám mindet, de most annak is örülök, ha kettőn téli gumi lesz...

A hozzáállás dicséretes. ;)

Mondjuk a kötelezővé tétel lehet, hogy rostálná a mai mezőnyt... bár a svéd cserediákok szakadt Ladái nem annyira hiányoznának... :ninja:

Link to comment
Megosztás:

Semmi gond, örülök, hogy leírtad a véleményedet:)

Hiszed vagy sem, próbálok én is így gondolkodni, de van amire nem jut pénz. Nyár elején vettem az autót, suli melletti melóval próbálom fenntartani. Faterom F astráján ki tudtam húzni egy telet nyári gumival, ezért gondoltam, hogy most sem fog nagy gondot jelenteni, de ezek a gumik szélesebbek, tökéletesen felfekszenek a havon, naná, hogy nem fog semmit. A jelenlegi gumikon a bordamélység megfelelő egy nyári guminak, de egy télinek már kopott lenne. Érzem, hogy veszélyes, ezért kell gumit vennem. Szívesen újrahúznám mindet, de most annak is örülök, ha kettőn téli gumi lesz...

Köszönöm!

Értem persze, elhiszem. Hol vagyok én ahhoz hogy bárkit is kritizáljak, Csak hát veszélyes másokra nézve is. Balesetmentes közlekedést!

A hozzáállás dicséretes. ;)

Mondjuk a kötelezővé tétel lehet, hogy rostálná a mai mezőnyt... bár a svéd cserediákok szakadt Ladái nem annyira hiányoznának... :ninja:

:)

Volt idő mikor 50 kilós cementes zsák ment a csomagtartóba (zsiga). Akkor még nem tudtuk, hogy lehet kapni téli gumit. És más volt a közlekedés is. (pedig nem is sok idő telt el, csak változtak az idők) Bár a külföldi rokonok téli gumival érkeztek.... Hm...

Ejj hogy vigyorogtam mikor apa tolta a gázt a kanyarban....

Link to comment
Megosztás:

Semmi gond, örülök, hogy leírtad a véleményedet:)

Hiszed vagy sem, próbálok én is így gondolkodni, de van amire nem jut pénz. Nyár elején vettem az autót, suli melletti melóval próbálom fenntartani. Faterom F astráján ki tudtam húzni egy telet nyári gumival, ezért gondoltam, hogy most sem fog nagy gondot jelenteni, de ezek a gumik szélesebbek, tökéletesen felfekszenek a havon, naná, hogy nem fog semmit. A jelenlegi gumikon a bordamélység megfelelő egy nyári guminak, de egy télinek már kopott lenne. Érzem, hogy veszélyes, ezért kell gumit vennem. Szívesen újrahúznám mindet, de most annak is örülök, ha kettőn téli gumi lesz...

De akkor is tedd hátra, vagy inkább vegyél 4db használt téligumit, még az is jobb...

Link to comment
Megosztás:

Yuri, ez talán a lehető legrosszabb megoldás. Valóban jobban járnál 4 használt téli gumival, ha csak 1-2 évig használod, már megérte, és még egy kopott téli is jobb, mint egy teljesen új nyári. Én is átvészeltem egyszer egy telet nyári gumikkal még évekkel ezelőtt, de a következő évben már váltottam, miután egy kereszteződés előtt csak a hiányosan eltakarított hónak köszönhetően tudtam megállni, a letakarított aszfalton csak szánkáztam.

Link to comment
Megosztás:

Viszont akkor elöl maradnak azok a nyári gumik, amikkel teljesen sík terepen is alig tudom megmozdítani az autót, a legkisebb gáznál is megforog, kettesben is.

Ilyen gumikkal inkább eltenném az autót mind1 hogy tél vagy nyár van és elővenném majd akkor, ha vettem rá 4db normális gumit. Mert így eléggé ön és közveszélyesnek vagy mondható.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

aki esetleg még gondolkodik téli gumi vásárláson, és Michelin Alpin A4-et szeretne venni, az jó ha tudja, hogy bár a teszteken nagyon jó eredményeket ért el, viszont a zajkibocsátása eléggé rossz. Sajnos német fórumon is olvastam, hogy ez ilyen, tehát nem csak az én gumijaimmal van ez.

80 km/h-nál van egy váltás, ez alatt csendesebb, e fölött pedig megjön a hangja. Rádió mellett mondjuk elviselhető.

Az ADAC tesztben is közel 4 pontot kapott a 'zaj' kategóriában (5 a legrosszabb), kevés hangosabb téli gumi van nála.

Ha ezt tudom, akkor lehet, hogy inkább Continentalt vettem volna, de azt azért nem mondom, hogy megbántam a döntésem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

aki esetleg még gondolkodik téli gumi vásárláson, és Michelin Alpin A4-et szeretne venni, az jó ha tudja, hogy bár a teszteken nagyon jó eredményeket ért el, viszont a zajkibocsátása eléggé rossz. Sajnos német fórumon is olvastam, hogy ez ilyen, tehát nem csak az én gumijaimmal van ez.

80 km/h-nál van egy váltás, ez alatt csendesebb, e fölött pedig megjön a hangja. Rádió mellett mondjuk elviselhető.

Az ADAC tesztben is közel 4 pontot kapott a 'zaj' kategóriában (5 a legrosszabb), kevés hangosabb téli gumi van nála.

Ha ezt tudom, akkor lehet, hogy inkább Continentalt vettem volna, de azt azért nem mondom, hogy megbántam a döntésem.

Valamit valamiért. A havon, jégen jól teljesítő gumik általában hangosabbak, mint amelyek kevésbé meggyőzőek ezen a téren. Az én gumim pont az ellenkezője. Csendes, nincsenek mély barázdák a futófelületén, viszont havon, letaposott havon az elindulás katasztrófa. Télen zömében városban használom, ezek fényében nem volt jó választás. (BF Goodrich Winter G) Az újabb változatának teljesen más a futófelület struktúrája, gondolom a hibáit is kiküszöbölték.

Link to comment
Megosztás:

Egyetértek az utóbbi felvetéssel, én most Matadort használok, száraz aszfalton az is borzalmasan hangos (érdekes hogy nedvesen már nem) és a sebességgel erősödően hangosodik, viszont hóban jól tapad. A Michelin Alpin-nal meg az az érdekes, hogy a tavalyi fura mód egyáltalán nem volt hangos, de tapasztalatom szerint nem csak év vagy modellfüggő ez a zajosság, hanem mérettől is: ami 195/60 R15-ben zajos, az lehet hogy 225/50 R17-ben nem. Érdekes, de így van...

Link to comment
Megosztás:

mekkora lesz? 18" vagy 19"? :) 225 vagy 235?

én is árulom csak még felnivel együtt. de a csoda 5x105ös osztókör miatt a kutyának sem kell. :)

Á, dehogy. Túl drágán adod. Ha engedsz a feléből, lakatoswinnetou simán ráapplikálja a 4x100-as agyra. :D

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.