jaygab Elküldve Augusztus12, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus12, 2012 Sziasztok! Ma reggel ezt vettem észre a bal elsőmön :-((( A gumi 1 éves, 7-8 e km van benne!!! http://kepfeltoltes.hu/view/120812/20120812_062948_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/120812/20120812_062942_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/120812/20120812_062929_www.kepfeltoltes.hu_.jpg 1. Mi ez? Szálszakadás, drótsérülés, deformálódás? 2. Mitől lehet??? (nem padkáztam, nem emlékszem nagyobb kátyúra sem, semmi komoly...) 3. Mennyire veszélyes ezzel közlekedni ( városban használom egy ideig, max. 70km/h)? Javítható-e, vagy kuka? Hétfőn megyek vele gumishoz, addig is informálódom itt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Augusztus12, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus12, 2012 Szvsz megsérült a drótszál az oldalfalban. Hogy mitől azt nem tudom, de ott elég erős a váz ahhoz hogy csak mechanikai behatástól tudjon így deformálódni, még akkor is ha te nem emlékszel ilyesmire. Az viszont biztos hogy az ilyesmi nem javítható, majd a gumis megmondja hogy mennyire biztonságos így használni, azaz járhatsz-e még vele egy darabig, vagy azonnal kuka mert balesetveszélyes. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Augusztus12, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus12, 2012 Sziasztok! Ma reggel ezt vettem észre a bal elsőmön :-((( A gumi 1 éves, 7-8 e km van benne!!! http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg 1. Mi ez? Szálszakadás, drótsérülés, deformálódás? 2. Mitől lehet??? (nem padkáztam, nem emlékszem nagyobb kátyúra sem, semmi komoly...) 3. Mennyire veszélyes ezzel közlekedni ( városban használom egy ideig, max. 70km/h)? Javítható-e, vagy kuka? Hétfőn megyek vele gumishoz, addig is informálódom itt. Ez gázul néz ki. :( De láttam durvábbat is. Ez lehet csere lesz, én nem kockáztatnék. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Augusztus15, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus15, 2012 Sziasztok! Nincsen valakinek egy Dunlop sp sport 2020-as gumija?195/60 R15-ös.Ki van szakadva egy darab az oldalából a pótkeréknek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
GH Elküldve Augusztus16, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus16, 2012 Sziasztok! Nincsen valakinek egy Dunlop sp sport 2020-as gumija?195/60 R15-ös.Ki van szakadva egy darab az oldalából a pótkeréknek. Írtam PÜ-t. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Servitor Elküldve Augusztus26, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus26, 2012 Sziasztok! Mostanában vásároltam egy astra g-t, gyári 15"-os alufelnikkel, és kaptam hozzá egy garnitúra téli gumit is! Az lenne a kérdésem, hogy nekem erre a felnire milyen lenne a megfelelő gumi méret(sajnos nem tudom a felni paramétereit, nem vagyok szakavatott a témában)? Ami most rajta van(nyári) az 190/60 15, a pótkeréken(lemezfelni) 185/65 15, amin valószínűleg nem volt soha sem cserélve gumi, mert a kocsi 2003 7.dik havi a gumi rajta meg februári, igaz ez most lényegtelen is :icon1:. A téli gumi amit még kaptam hozzá az 195/65 15! Tudna nekem ebben valami segíteni? 2 garnitúra gumit vennék, csak előbb szeretnék nézelődni a neten! Előre is köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
andris83 Elküldve Augusztus26, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus26, 2012 Sziasztok! Mostanában vásároltam egy astra g-t, gyári 15"-os alufelnikkel, és kaptam hozzá egy garnitúra téli gumit is! Az lenne a kérdésem, hogy nekem erre a felnire milyen lenne a megfelelő gumi méret(sajnos nem tudom a felni paramétereit, nem vagyok szakavatott a témában)? Ami most rajta van(nyári) az 190/60 15, a pótkeréken(lemezfelni) 185/65 15, amin valószínűleg nem volt soha sem cserélve gumi, mert a kocsi 2003 7.dik havi a gumi rajta meg februári, igaz ez most lényegtelen is :icon1:. A téli gumi amit még kaptam hozzá az 195/65 15! Tudna nekem ebben valami segíteni? 2 garnitúra gumit vennék, csak előbb szeretnék nézelődni a neten! Előre is köszönöm! Szia, a gyári méret 185/65 R15 vagy 195/60 R15, télire a keskenyebbet szokták választani. Élménydús kilométereket az új verdádhoz! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Servitor Elküldve Augusztus26, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus26, 2012 Szia, a gyári méret 185/65 R15 vagy 195/60 R15, télire a keskenyebbet szokták választani. Élménydús kilométereket az új verdádhoz! Köszönöm a gyors választ és a jókívánságot :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
rozsav Elküldve Augusztus26, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus26, 2012 Szia, a gyári méret 185/65 R15 vagy 195/60 R15, télire a keskenyebbet szokták választani. Élménydús kilométereket az új verdádhoz! nekem a téli a 195-ös. miért jobb a keskeny? logikusabbnak túnik a szélesebb, jobb a tapadása, nem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Augusztus26, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus26, 2012 nekem a téli a 195-ös. miért jobb a keskeny? logikusabbnak túnik a szélesebb, jobb a tapadása, nem? p=F/A F a nyomóerő,A a nyomott felület( gumi szélessége),p a talajon ébredő nyomás Ha a nevezőt csökkentjük a hányados növekszik Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Augusztus26, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus26, 2012 nekem a téli a 195-ös. miért jobb a keskeny? logikusabbnak túnik a szélesebb, jobb a tapadása, nem? Mély, puha, frissen esett hóban jobb a keskeny, letaposott, kemény havon illetve jégen meg tökmindegy. Ha nézel képeket vagy videókat téli raliversenyekről, akkor láthatod hogy azok is keskeny gumikkal mennek hóban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
rozsav Elküldve Augusztus26, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus26, 2012 p=F/A F a nyomóerő,A a nyomott felület( gumi szélessége),p a talajon ébredő nyomás Ha a nevezőt csökkentjük a hányados növekszik bocs, de a fizikától mindig izzadtam, rpóbálom paraszti ésszel felfogni. ezek szerint a virsli méretűre csökkentett gumiszélesség még jobb tapadást biztosít? akkor a széles gumis mtb bicaj miért tapad jobban, mint a szupervékony kerekű versenygép? nem arról van szó, hogy ha nagyobb a felület (A), akkor a súrlúdási együttható lehet kisebb is? ne érts félre, nem akadékoskodom, elfogadom a tudásod, csak szeretném én is érteni :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Augusztus27, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus27, 2012 bocs, de a fizikától mindig izzadtam, rpóbálom paraszti ésszel felfogni. ezek szerint a virsli méretűre csökkentett gumiszélesség még jobb tapadást biztosít? akkor a széles gumis mtb bicaj miért tapad jobban, mint a szupervékony kerekű versenygép? nem arról van szó, hogy ha nagyobb a felület (A), akkor a súrlúdási együttható lehet kisebb is? ne érts félre, nem akadékoskodom, elfogadom a tudásod, csak szeretném én is érteni :unsure: Egyik a felületre ható nyomóerő, kisebb felületű kerék ugyanazon keréken ugyanazon súly nagyobb nyomóerőt biztosít. Bicikli szélesebb terepmintás kereke pedig belekapaszkodik a talajba (súrlódást használja ki), és azért jobb... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Endy Elküldve Augusztus27, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus27, 2012 nekem a téli a 195-ös. miért jobb a keskeny? logikusabbnak túnik a szélesebb, jobb a tapadása, nem? Nyugodtan járj télen is 195-sel. Frissen esett hóban mennyit közlekedik az átlag autós? Évente lehet 10-20 napot. Vagy még annyit sem. Az 1 cm különbséget nem hinném, hogy észre lehetne venni a kocsi menettulajdonságán.A 185-ös mellett szerintem csak egy józan érv lehet: az ár. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Augusztus27, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus27, 2012 Nyugodtan járj télen is 195-sel. Frissen esett hóban mennyit közlekedik az átlag autós? Évente lehet 10-20 napot. Vagy még annyit sem. Az 1 cm különbséget nem hinném, hogy észre lehetne venni a kocsi menettulajdonságán.A 185-ös mellett szerintem csak egy józan érv lehet: az ár. Így van,átlag autósként mindegy melyik méret van fennt Link to comment Megosztás: More sharing options...
DarthVödör Elküldve Augusztus27, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus27, 2012 (edited) On 2012. 08. 26. at 22:03, rozsav írta: Módosítva Április6, 2016 : DarthVödör Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Augusztus27, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus27, 2012 Vegyük külön a téli, és a nyári tapadást. A mtb nyári példa. A versenyzők is inkább szupervékony gumival mennek, kisebb a tapadása, kevesebb erő kell hozzá. A mtb inkább terepen, ahol pont a tapadás kell. A téli autózásnál, pont a fordítottja igaz. Ha széles a gumi, nagyobb a felülete. Azonos tömegnél, kisebb az 1cm2-re eső terhelés. Ha keskeny gumival mész, kisebb a felülete. Nagyobb a terhelés 1cm2-en. Az a lényeg, hogy minél jobban nyomd a felületet. A hó anyaga laza. Ezért kell minél nagyobb erővel nyomni, hogy tapadjon. Példa: ugyan az a személy, lényegében azonos súly. Amikor csizmában megy a havon, besüpped, nem csúszik. Kicsi a felület, nagy a cm2-re a nyomás. Ha hótalppal, akkor könnyedén lehet a tetején menni. Nagyobb a felület, kisebb a cm2-re a nyomás. Ha síléccel, akkor már csúszhat is... (snowboard) Óriási felület, csekély a cm2-re a nyomás. Vagy:hogyan közelítik meg a jégen beszakadt embert? kúszva Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Augusztus27, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus27, 2012 A kollégám is 185-ös gumit vett,de csak azért mert olcsóbb volt egy 20-assal mint a 195-ös.Lehet én is télire 185-öst veszek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Augusztus27, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus27, 2012 én mtb gumit rakok fel :) mert az a legvékonyabb :D nekem a téli talán 205 és 16os a nyári meg 215 és 17es Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Endy Elküldve Augusztus27, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus27, 2012 én mtb gumit rakok fel :) mert az a legvékonyabb :D nekem a téli talán 205 és 16os a nyári meg 215 és 17es Talán Elekné gumizza, hogy te nem tudod pontosan? :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tomi 1.6 Elküldve Augusztus29, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2012 Ma megtörtént az első fékbetét csere. (Szervíz 4+) Elindulásnál meglepődve tapasztaltuk, hogy nem megy az auto. Kiderült, hogy a felni beleér a féknyeregbe. :angry: Tehát nem jó az ET35-ös felni új fékbetéteknél!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Keresek Gyári alufelnit ET 49-el. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Augusztus29, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2012 Azért ez ennél komplexebb... Nem mindegy milyen széles és mekkora átmérőjű az a felni, de még a felni belső felének a kialakításától is függhet... Hogy mást ne mondjak nekem is ET35-ös felnim van (igaz 7.5x17" :blush: ), a féktárcsám még nagyobb is mint a tied (280-as), és mégis gond nélkül elfér... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Augusztus29, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2012 flex :), ápol és eltakar :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Augusztus29, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2012 Ma megtörtént az első fékbetét csere. (Szervíz 4+) Elindulásnál meglepődve tapasztaltuk, hogy nem megy az auto. Kiderült, hogy a felni beleér a féknyeregbe. :angry: Tehát nem jó az ET35-ös felni új fékbetéteknél!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Keresek Gyári alufelnit ET 49-el. :) Eddig nem ért bele, csak a betét csere után? :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Augusztus29, 2012 Megoszt Elküldve Augusztus29, 2012 flex :), ápol és eltakar :) Viccesebbnek hangzik mint amilyen, de néha tényleg segíthet ha csak fél-egy milliméterről van szó. Ha kicsit leköszörülünk a féknyeregből az senkinek se fáj... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts