Zachi Elküldve Március8, 2012 Megoszt Elküldve Március8, 2012 Egy centivel kijjebb lesz, jobban fog kinézni legalább. És a futómű minden alkatrésze nagyobb terhelésnek lesz kitéve, mint amire azokat méretezték. :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Március9, 2012 Megoszt Elküldve Március9, 2012 ADAC nyárigumi-teszt 2012 Jelen tesztben ugyan a nekünk megfelelő méret közelében sincsenek, de érdemes olvasgatni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Március9, 2012 Megoszt Elküldve Március9, 2012 Én csak annyit fűznék hozzá, hogy a legtöbb alufelnihez adnak csavart. pont azért, mert sokhoz rövid a gyári. u.így adnak tehermentesítő gyűrűt is. de ezt a forgalmazó megmondja. Kerékőr témához. Én legutóbb 6500ért vettem szettet. De ez is olyan, h aki célzottan felnit megy lopni, az tuti le tudja szedni a kerékőrt is. Ezek szerintem arra jók, h akik nem profik, azok ne tudják elvinni. Nekem van mondjuk olyan ismerősöm, aki 5 különböző szettet vett és minden csavarja kerékőr. :) nem nagyon szeretik őt a gumisnál. Nem tudja valaki Dezent alufelnihez jó lehet a gyári alufelninek a csavarja? Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve Március9, 2012 Megoszt Elküldve Március9, 2012 És a futómű minden alkatrÉsze nagyobb terhelÉsnek lesz kitÉve, mint amire azokat mÉreteztÉk. :( Igen. Mint pl. nekem a 17-es felnikkel. Ami tönkremegy, azt majd cserélem. 2-3 évente megadja magát 1-2 gömbfej, a csapágyakkal még nem volt gondom. Ez a Calibrás idők tapasztalata, mert az Astra még nem sokat futott nálam. Aki sokat megy, annak persze meg kell gondolnia milyen kereket rak fel, én bevállalok még majd egy garnitúra nyomtávszélesítőt is. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
falabu Elküldve Március10, 2012 Megoszt Elküldve Március10, 2012 "15ös 7col széles, a középső furata 59.1mm, ET 30-as, az osztóköre 4x100-as" Ez jó lesz a geppára ugye ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Március10, 2012 Megoszt Elküldve Március10, 2012 "15ös 7col széles, a középső furata 59.1mm, ET 30-as, az osztóköre 4x100-as" Ez jó lesz a geppára ugye ? Öö.. nem igazán. Először is az Astra középfuratának átmérője 56.5mm, bár ez még nem lenne gond mert egy megfelelő méretű központosítógyűrűvel (gumisok/felnisek tudnak adni általában) a hézag áthidalható, de az ET is nagyon kicsi: már nem emlékszem pontosan, de ha a gyári felniszélesség 5.5", akkor ezzel a felnivel a kereked oldalanként(!) 38mm-rel kijjebb lesz mint az eredeti felnivel (gyári ET: 49) Link to comment Megosztás: More sharing options...
falabu Elküldve Március10, 2012 Megoszt Elküldve Március10, 2012 Öö.. nem igazán. Először is az Astra középfuratának átmérője 56.5mm, bár ez még nem lenne gond mert egy megfelelő méretű központosítógyűrűvel (gumisok/felnisek tudnak adni általában) a hézag áthidalható, de az ET is nagyon kicsi: már nem emlékszem pontosan, de ha a gyári felniszélesség 5.5", akkor ezzel a felnivel a kereked oldalanként(!) 38mm-rel kijjebb lesz mint az eredeti felnivel (gyári ET: 49) annak csak örülnék, ha nem érne bele a kaszniba, most nagyon csunyán bent vannak a kerekek, van hely kifele bőven. hameg emiatt kicsit sűrübben kell a futóműre költeni azt kibirom. Központosítógyűrűröl olvastam már sokat, és a legtöbb vélemény az volt hogy fölösleges, a 4 csavar rögzíti a felnit rendesen Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Március10, 2012 Megoszt Elküldve Március10, 2012 annak csak örülnék, ha nem érne bele a kaszniba, most nagyon csunyán bent vannak a kerekek, van hely kifele bőven. hameg emiatt kicsit sűrübben kell a futóműre költeni azt kibirom. Központosítógyűrűröl olvastam már sokat, és a legtöbb vélemény az volt hogy fölösleges, a 4 csavar rögzíti a felnit rendesenEgyáltalán nem felesleges a gyűrű,hiszen ez központosítja a kereket enélkül rázni fog Az ET 30 már túl kevés főleg hogy a felni is szélesebb Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Március10, 2012 Megoszt Elküldve Március10, 2012 Központosítógyűrűröl olvastam már sokat, és a legtöbb vélemény az volt hogy fölösleges, a 4 csavar rögzíti a felnit rendesen Abból a szempontból ez igaz hogy valóban nem az agyfurat pereme tartja a felnit tengelyirányban (főleg hogy a központosítógyűrűk általában műanyagból készülnek), de én nem spórolnék azon a párszáz forinton, főleg hogy nagyban megkönnyíti a kerék fel-le szerelését. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Március10, 2012 Megoszt Elküldve Március10, 2012 Központosítógyűrűröl olvastam már sokat, és a legtöbb vélemény az volt hogy fölösleges, a 4 csavar rögzíti a felnit rendesen Akárki is mondta, akkor is marhaság. Ha kell, akkor központosító gyűrű nélkül soha! Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Március11, 2012 Megoszt Elküldve Március11, 2012 annak csak örülnék, ha nem érne bele a kaszniba, most nagyon csunyán bent vannak a kerekek, van hely kifele bőven. hameg emiatt kicsit sűrübben kell a futóműre költeni azt kibirom. Központosítógyűrűröl olvastam már sokat, és a legtöbb vélemény az volt hogy fölösleges, a 4 csavar rögzíti a felnit rendesen Barátom! Nem értem, hogy miért kérdezősködsz, ha már magadban fölállítottál egy teóriát a problémáddal kapcsolatban. Ha nem hallgatod meg a másik, esetleg tapasztaltabb, ember tanácsát akkor mi a bánatos f@szomnak írogatsz ide? Csináld úgy ahogy akarod és cserélgesd a futómű alkatrészeket félévente. A jó magyar utakon autózva pedig szaladj bele egy méretes kátyúba és a négy csavarodból 3-nak szakadjon le a feje. Aztán pedig 3 kerékkel elmehetsz a büdös pics@ba. Elnézést kérek minden fórumozó cartárstól ha nyersen fogalmaztam, de soha nem értettem meg az ilyen embereket! Minek kérdez ha Ő okosabb mindenkinél! Még egyszer bocsánat! Link to comment Megosztás: More sharing options...
szopcsi13 Elküldve Március11, 2012 Megoszt Elküldve Március11, 2012 Kicsit nyers a fogalmazásmód, de igaz. A központosító gyűrűt más néven tehermentesítőnek is hívják, nem hiába. Egy csavar oldalirányban korántsem bír el akkora terhelést, mint tengelyirányban. Különösen, ha a felni nem egész felületével fekszik a kerékagyra. (például a lemezfelnik) Talán a fejleszakadás kissé erős, de egy komolyabb ütéstől meg tud görbülni, és már üt is a kerék. Én semmiképp nem raknám fel anélkül! Link to comment Megosztás: More sharing options...
falabu Elküldve Március11, 2012 Megoszt Elküldve Március11, 2012 Barátom! Nem értem, hogy miért kérdezősködsz, ha már magadban fölállítottál egy teóriát a problémáddal kapcsolatban. Ha nem hallgatod meg a másik, esetleg tapasztaltabb, ember tanácsát akkor mi a bánatos f@szomnak írogatsz ide? Csináld úgy ahogy akarod és cserélgesd a futómű alkatrészeket félévente. A jó magyar utakon autózva pedig szaladj bele egy méretes kátyúba és a négy csavarodból 3-nak szakadjon le a feje. Aztán pedig 3 kerékkel elmehetsz a büdös pics@ba. Elnézést kérek minden fórumozó cartárstól ha nyersen fogalmaztam, de soha nem értettem meg az ilyen embereket! Minek kérdez ha Ő okosabb mindenkinél! Még egyszer bocsánat! Köszönöm az építő jellegű hozzászólást, a központosító gyürü volt ami egyáltalán nem érdekelt, azt kérdeztem rá megy-e a kocsira, gyürüt meg tudok bele venni, az szerintem a legkevesebb. De sikerült megtalálni a hozzászólásom leglényegtelenebb részét, gratulálok hogy egyböl "elmehetsz a büdös pics@ba" reagálás lett belöle, ezzel csak magadat minősítetted. ET szám érdekel/érdekelne, hogy még elviselhető-e, kilógna e a sárvédő alól, milyen károkat szenvedhet a kocsi azzal hogy kintebb van a kerék. Link to comment Megosztás: More sharing options...
battyo Elküldve Március11, 2012 Megoszt Elküldve Március11, 2012 Köszönöm az építő jellegű hozzászólást, a központosító gyürü volt ami egyáltalán nem érdekelt, azt kérdeztem rá megy-e a kocsira, gyürüt meg tudok bele venni, az szerintem a legkevesebb. De sikerült megtalálni a hozzászólásom leglényegtelenebb részét, gratulálok hogy egyböl "elmehetsz a büdös pics@ba" reagálás lett belöle, ezzel csak magadat minősítetted. ET szám érdekel/érdekelne, hogy még elviselhető-e, kilógna e a sárvédő alól, milyen károkat szenvedhet a kocsi azzal hogy kintebb van a kerék. nekem et 33 vagy 34 van(most hirtelen pontosan nemtudom),és hátul teljesen egy szintben van a sárvédővel,elől éppenhogy picit kilóg,de csak ha nagyon egyvonalban figyelem...szóval esztétikailag sztem teljesen oké,sőt nekem jobban tetszik így mint a gyári méretű felnik,amik hátul eléggé bevannak esve. eddig nekem még csak tavaly nyáron voltak feltéve,semmi gond nem volt vele eddig Link to comment Megosztás: More sharing options...
camaron Elküldve Március12, 2012 Megoszt Elküldve Március12, 2012 nekem et 33 vagy 34 van(most hirtelen pontosan nemtudom),és hátul teljesen egy szintben van a sárvédővel,elől éppenhogy picit kilóg,de csak ha nagyon egyvonalban figyelem...szóval esztétikailag sztem teljesen oké,sőt nekem jobban tetszik így mint a gyári méretű felnik,amik hátul eléggé bevannak esve. eddig nekem még csak tavaly nyáron voltak feltéve,semmi gond nem volt vele eddig bennem felmerül az a kérdés, hogy műszakin (vagy esetleg rendőrök) nem csesztetik-e az embert emiatt. met ha jól emlékszem vmi olyasmi szabályozás van, hogy a kerék nem lóghat ki a kerékjárati íven kívül. Jó tudom, műszakira fel lehet tenni a téligumival szerelt gyári acélfelnit, de ez csak ilyen elméleti kérdés. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Március12, 2012 Megoszt Elküldve Március12, 2012 bennem felmerül az a kérdés, hogy műszakin (vagy esetleg rendőrök) nem csesztetik-e az embert emiatt. met ha jól emlékszem vmi olyasmi szabályozás van, hogy a kerék nem lóghat ki a kerékjárati íven kívül. Jó tudom, műszakira fel lehet tenni a téligumival szerelt gyári acélfelnit, de ez csak ilyen elméleti kérdés. Műszakin esetleg. Ha nagyon bevételt kell produkálni! Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Március13, 2012 Megoszt Elküldve Március13, 2012 Gyári alufelni csavarokkal fel lehet tenni egy más tipusu alufelnit? Nekem 20mm hosszú a menet a csavaron(gyári) ami elég rövidnek tűnik A menetemelkedés 1.25 igaz? Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Március13, 2012 Megoszt Elküldve Március13, 2012 Erre azt tudom mondani hogy próba cseresznye. Egy gumis ismerősöm azt mondta hogy ha már 3-4 menetet fog a csavar, az már elég. Nekem a gyári csavarokkal van felrakva a 17"-es Rial Viper felnim, és semmi gond nincs vele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Endy Elküldve Március14, 2012 Megoszt Elküldve Március14, 2012 Ez téli, vagy nyári? http://www.mon.hu/kepek/3646309-14 Link to comment Megosztás: More sharing options...
szopcsi13 Elküldve Március14, 2012 Megoszt Elküldve Március14, 2012 Ez téli, vagy nyári? http://www.mon.hu/kepek/3646309-14 Azért a 18-as számú kiperemezés is megér egy mosolyt. Kit érdekel innentől az ET szám!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
K-G-za Elküldve Március14, 2012 Megoszt Elküldve Március14, 2012 Jelezném hogy már nem aktuális az Uniroyal. Helyette van eladósorban Wanli (lásd ADOK-VESZEK) Nekem is uniroyal rainexpert van (volt fent nyáron) és nagyon bevállt. Nincsenek egy évesek se. Idén is azt tenném fel csak hát felnit cserélek és azon már van. Úgyhogy eladó sorba került. Ha érdekel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
killermedve Elküldve Március15, 2012 Megoszt Elküldve Március15, 2012 Jelezném hogy már nem aktuális az Uniroyal. Helyette van eladósorban Wanli (lásd ADOK-VESZEK) hy olvass utána a wanli gumi tesztjeinek, ha nem akarsz leesni az utról akkor ne tegyél az autodra ilyet!!csak egy jotanács! :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Direkt Elküldve Március15, 2012 Megoszt Elküldve Március15, 2012 Sziasztok! 2003-as G Astrámon 15x6-os 4x100-as acél felnik vannak 49-es ET-vel. Szeretnék venni egy másik garnitúra acél felnit, így külön felnin lehetnének a téli-nyári gumik. 185/65 15-ös gumijaim vannak mind téli, mind nyári méretben. Megfelelő-e nekem ugyanilyen paraméterekkel renelkező gumi, melynek csak az ET száma 45. Vagy szintén 15 collos 49-es ET-vel, viszont 6,5 coll szélességű felni? Egyáltalán nem értek hozzá kicsit tanácstalan vagyok: pontosan ugyanilyen méretű felnit keressek vagy némi eltérés megengedett? Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Március15, 2012 Megoszt Elküldve Március15, 2012 Sziasztok! 2003-as G Astrámon 15x6-os 4x100-as acél felnik vannak 49-es ET-vel. Szeretnék venni egy másik garnitúra acél felnit, így külön felnin lehetnének a téli-nyári gumik. 185/65 15-ös gumijaim vannak mind téli, mind nyári méretben. Megfelelő-e nekem ugyanilyen paraméterekkel renelkező gumi, melynek csak az ET száma 45. Vagy szintén 15 collos 49-es ET-vel, viszont 6,5 coll szélességű felni? Egyáltalán nem értek hozzá kicsit tanácstalan vagyok: pontosan ugyanilyen méretű felnit keressek vagy némi eltérés megengedett? Ha van ilyen paraméterekkel rendelkező felni amiket leirtál akkor mindkettőt felteheted,ugyanis csak 4-6mm-el lesz kintebb a felni kűlső széle az eredetihez képest(ill.beljebb a belső széle) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Március15, 2012 Megoszt Elküldve Március15, 2012 Sziasztok! 2003-as G Astrámon 15x6-os 4x100-as acél felnik vannak 49-es ET-vel. Szeretnék venni egy másik garnitúra acél felnit, így külön felnin lehetnének a téli-nyári gumik. 185/65 15-ös gumijaim vannak mind téli, mind nyári méretben. Megfelelő-e nekem ugyanilyen paraméterekkel renelkező gumi, melynek csak az ET száma 45. Vagy szintén 15 collos 49-es ET-vel, viszont 6,5 coll szélességű felni? Egyáltalán nem értek hozzá kicsit tanácstalan vagyok: pontosan ugyanilyen méretű felnit keressek vagy némi eltérés megengedett? :blink: Ez biztos csak elírás! Felninek van, guminak nincs ET száma. Aláírásomban találsz ET kalkulátort. Használd egészséggel! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts