Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Egy centivel kijjebb lesz, jobban fog kinézni legalább.

És a futómű minden alkatrésze nagyobb terhelésnek lesz kitéve, mint amire azokat méretezték. :(

Elküldve

Én csak annyit fűznék hozzá, hogy a legtöbb alufelnihez adnak csavart. pont azért, mert sokhoz rövid a gyári. u.így adnak tehermentesítő gyűrűt is. de ezt a forgalmazó megmondja.

Kerékőr témához. Én legutóbb 6500ért vettem szettet. De ez is olyan, h aki célzottan felnit megy lopni, az tuti le tudja szedni a kerékőrt is. Ezek szerintem arra jók, h akik nem profik, azok ne tudják elvinni. Nekem van mondjuk olyan ismerősöm, aki 5 különböző szettet vett és minden csavarja kerékőr. :) nem nagyon szeretik őt a gumisnál.

Nem tudja valaki Dezent alufelnihez jó lehet a gyári alufelninek a csavarja?
Elküldve
És a futómű minden alkatrÉsze nagyobb terhelÉsnek lesz kitÉve, mint amire azokat mÉreteztÉk. :(

Igen. Mint pl. nekem a 17-es felnikkel. Ami tönkremegy, azt majd cserélem. 2-3 évente megadja magát 1-2 gömbfej, a csapágyakkal még nem volt gondom.

Ez a Calibrás idők tapasztalata, mert az Astra még nem sokat futott nálam.

Aki sokat megy, annak persze meg kell gondolnia milyen kereket rak fel, én bevállalok még majd egy garnitúra nyomtávszélesítőt is. :D

Elküldve

"15ös 7col széles, a középső furata 59.1mm, ET 30-as, az osztóköre 4x100-as"

Ez jó lesz a geppára ugye ?

Öö.. nem igazán.

Először is az Astra középfuratának átmérője 56.5mm, bár ez még nem lenne gond mert egy megfelelő méretű központosítógyűrűvel (gumisok/felnisek tudnak adni általában) a hézag áthidalható, de az ET is nagyon kicsi: már nem emlékszem pontosan, de ha a gyári felniszélesség 5.5", akkor ezzel a felnivel a kereked oldalanként(!) 38mm-rel kijjebb lesz mint az eredeti felnivel (gyári ET: 49)

Elküldve

Öö.. nem igazán.

Először is az Astra középfuratának átmérője 56.5mm, bár ez még nem lenne gond mert egy megfelelő méretű központosítógyűrűvel (gumisok/felnisek tudnak adni általában) a hézag áthidalható, de az ET is nagyon kicsi: már nem emlékszem pontosan, de ha a gyári felniszélesség 5.5", akkor ezzel a felnivel a kereked oldalanként(!) 38mm-rel kijjebb lesz mint az eredeti felnivel (gyári ET: 49)

annak csak örülnék, ha nem érne bele a kaszniba, most nagyon csunyán bent vannak a kerekek, van hely kifele bőven. hameg emiatt kicsit sűrübben kell a futóműre költeni azt kibirom. Központosítógyűrűröl olvastam már sokat, és a legtöbb vélemény az volt hogy fölösleges, a 4 csavar rögzíti a felnit rendesen

Elküldve

annak csak örülnék, ha nem érne bele a kaszniba, most nagyon csunyán bent vannak a kerekek, van hely kifele bőven. hameg emiatt kicsit sűrübben kell a futóműre költeni azt kibirom. Központosítógyűrűröl olvastam már sokat, és a legtöbb vélemény az volt hogy fölösleges, a 4 csavar rögzíti a felnit rendesenEgyáltalán nem felesleges a gyűrű,hiszen ez központosítja a kereket enélkül rázni fog

Az ET 30 már túl kevés főleg hogy a felni is szélesebb

Elküldve
Központosítógyűrűröl olvastam már sokat, és a legtöbb vélemény az volt hogy fölösleges, a 4 csavar rögzíti a felnit rendesen

Abból a szempontból ez igaz hogy valóban nem az agyfurat pereme tartja a felnit tengelyirányban (főleg hogy a központosítógyűrűk általában műanyagból készülnek), de én nem spórolnék azon a párszáz forinton, főleg hogy nagyban megkönnyíti a kerék fel-le szerelését.

Elküldve

annak csak örülnék, ha nem érne bele a kaszniba, most nagyon csunyán bent vannak a kerekek, van hely kifele bőven. hameg emiatt kicsit sűrübben kell a futóműre költeni azt kibirom. Központosítógyűrűröl olvastam már sokat, és a legtöbb vélemény az volt hogy fölösleges, a 4 csavar rögzíti a felnit rendesen

Barátom!

Nem értem, hogy miért kérdezősködsz, ha már magadban fölállítottál egy teóriát a problémáddal kapcsolatban. Ha nem hallgatod meg a másik, esetleg tapasztaltabb, ember tanácsát akkor mi a bánatos f@szomnak írogatsz ide? Csináld úgy ahogy akarod és cserélgesd a futómű alkatrészeket félévente. A jó magyar utakon autózva pedig szaladj bele egy méretes kátyúba és a négy csavarodból 3-nak szakadjon le a feje. Aztán pedig 3 kerékkel elmehetsz a büdös pics@ba.

Elnézést kérek minden fórumozó cartárstól ha nyersen fogalmaztam, de soha nem értettem meg az ilyen embereket! Minek kérdez ha Ő okosabb mindenkinél!

Még egyszer bocsánat!

Elküldve

Kicsit nyers a fogalmazásmód, de igaz. A központosító gyűrűt más néven tehermentesítőnek is hívják, nem hiába. Egy csavar oldalirányban korántsem bír el akkora terhelést, mint tengelyirányban. Különösen, ha a felni nem egész felületével fekszik a kerékagyra. (például a lemezfelnik) Talán a fejleszakadás kissé erős, de egy komolyabb ütéstől meg tud görbülni, és már üt is a kerék. Én semmiképp nem raknám fel anélkül!

Elküldve

Barátom!

Nem értem, hogy miért kérdezősködsz, ha már magadban fölállítottál egy teóriát a problémáddal kapcsolatban. Ha nem hallgatod meg a másik, esetleg tapasztaltabb, ember tanácsát akkor mi a bánatos f@szomnak írogatsz ide? Csináld úgy ahogy akarod és cserélgesd a futómű alkatrészeket félévente. A jó magyar utakon autózva pedig szaladj bele egy méretes kátyúba és a négy csavarodból 3-nak szakadjon le a feje. Aztán pedig 3 kerékkel elmehetsz a büdös pics@ba.

Elnézést kérek minden fórumozó cartárstól ha nyersen fogalmaztam, de soha nem értettem meg az ilyen embereket! Minek kérdez ha Ő okosabb mindenkinél!

Még egyszer bocsánat!

Köszönöm az építő jellegű hozzászólást, a központosító gyürü volt ami egyáltalán nem érdekelt, azt kérdeztem rá megy-e a kocsira, gyürüt meg tudok bele venni, az szerintem a legkevesebb. De sikerült megtalálni a hozzászólásom leglényegtelenebb részét, gratulálok hogy egyböl "elmehetsz a büdös pics@ba" reagálás lett belöle, ezzel csak magadat minősítetted. ET szám érdekel/érdekelne, hogy még elviselhető-e, kilógna e a sárvédő alól, milyen károkat szenvedhet a kocsi azzal hogy kintebb van a kerék.

Elküldve

Köszönöm az építő jellegű hozzászólást, a központosító gyürü volt ami egyáltalán nem érdekelt, azt kérdeztem rá megy-e a kocsira, gyürüt meg tudok bele venni, az szerintem a legkevesebb. De sikerült megtalálni a hozzászólásom leglényegtelenebb részét, gratulálok hogy egyböl "elmehetsz a büdös pics@ba" reagálás lett belöle, ezzel csak magadat minősítetted. ET szám érdekel/érdekelne, hogy még elviselhető-e, kilógna e a sárvédő alól, milyen károkat szenvedhet a kocsi azzal hogy kintebb van a kerék.

nekem et 33 vagy 34 van(most hirtelen pontosan nemtudom),és hátul teljesen egy szintben van a sárvédővel,elől éppenhogy picit kilóg,de csak ha nagyon egyvonalban figyelem...szóval esztétikailag sztem teljesen oké,sőt nekem jobban tetszik így mint a gyári méretű felnik,amik hátul eléggé bevannak esve. eddig nekem még csak tavaly nyáron voltak feltéve,semmi gond nem volt vele eddig

Elküldve

nekem et 33 vagy 34 van(most hirtelen pontosan nemtudom),és hátul teljesen egy szintben van a sárvédővel,elől éppenhogy picit kilóg,de csak ha nagyon egyvonalban figyelem...szóval esztétikailag sztem teljesen oké,sőt nekem jobban tetszik így mint a gyári méretű felnik,amik hátul eléggé bevannak esve. eddig nekem még csak tavaly nyáron voltak feltéve,semmi gond nem volt vele eddig

bennem felmerül az a kérdés, hogy műszakin (vagy esetleg rendőrök) nem csesztetik-e az embert emiatt. met ha jól emlékszem vmi olyasmi szabályozás van, hogy a kerék nem lóghat ki a kerékjárati íven kívül. Jó tudom, műszakira fel lehet tenni a téligumival szerelt gyári acélfelnit, de ez csak ilyen elméleti kérdés.

Elküldve

bennem felmerül az a kérdés, hogy műszakin (vagy esetleg rendőrök) nem csesztetik-e az embert emiatt. met ha jól emlékszem vmi olyasmi szabályozás van, hogy a kerék nem lóghat ki a kerékjárati íven kívül. Jó tudom, műszakira fel lehet tenni a téligumival szerelt gyári acélfelnit, de ez csak ilyen elméleti kérdés.

Műszakin esetleg. Ha nagyon bevételt kell produkálni!

Elküldve

Gyári alufelni csavarokkal fel lehet tenni egy más tipusu alufelnit?

Nekem 20mm hosszú a menet a csavaron(gyári) ami elég rövidnek tűnik

A menetemelkedés 1.25 igaz?

Elküldve

Erre azt tudom mondani hogy próba cseresznye. Egy gumis ismerősöm azt mondta hogy ha már 3-4 menetet fog a csavar, az már elég. Nekem a gyári csavarokkal van felrakva a 17"-es Rial Viper felnim, és semmi gond nincs vele.

Elküldve

Jelezném hogy már nem aktuális az Uniroyal. Helyette van eladósorban Wanli (lásd ADOK-VESZEK)

Nekem is uniroyal rainexpert van (volt fent nyáron) és nagyon bevállt. Nincsenek egy évesek se. Idén is azt tenném fel csak hát felnit cserélek és azon már van. Úgyhogy eladó sorba került. Ha érdekel.

Elküldve

Jelezném hogy már nem aktuális az Uniroyal. Helyette van eladósorban Wanli (lásd ADOK-VESZEK)

hy

olvass utána a wanli gumi tesztjeinek, ha nem akarsz leesni az utról akkor ne tegyél az autodra ilyet!!csak egy jotanács! :icon1:

Elküldve

Sziasztok!

2003-as G Astrámon 15x6-os 4x100-as acél felnik vannak 49-es ET-vel. Szeretnék venni egy másik garnitúra acél felnit, így külön felnin lehetnének a téli-nyári gumik. 185/65 15-ös gumijaim vannak mind téli, mind nyári méretben. Megfelelő-e nekem ugyanilyen paraméterekkel renelkező gumi, melynek csak az ET száma 45. Vagy szintén 15 collos 49-es ET-vel, viszont 6,5 coll szélességű felni? Egyáltalán nem értek hozzá kicsit tanácstalan vagyok: pontosan ugyanilyen méretű felnit keressek vagy némi eltérés megengedett?

Elküldve

Sziasztok!

2003-as G Astrámon 15x6-os 4x100-as acél felnik vannak 49-es ET-vel. Szeretnék venni egy másik garnitúra acél felnit, így külön felnin lehetnének a téli-nyári gumik. 185/65 15-ös gumijaim vannak mind téli, mind nyári méretben. Megfelelő-e nekem ugyanilyen paraméterekkel renelkező gumi, melynek csak az ET száma 45. Vagy szintén 15 collos 49-es ET-vel, viszont 6,5 coll szélességű felni? Egyáltalán nem értek hozzá kicsit tanácstalan vagyok: pontosan ugyanilyen méretű felnit keressek vagy némi eltérés megengedett?

Ha van ilyen paraméterekkel rendelkező felni amiket leirtál akkor mindkettőt felteheted,ugyanis csak 4-6mm-el lesz kintebb a felni kűlső széle az eredetihez képest(ill.beljebb a belső széle)
Elküldve

Sziasztok!

2003-as G Astrámon 15x6-os 4x100-as acél felnik vannak 49-es ET-vel. Szeretnék venni egy másik garnitúra acél felnit, így külön felnin lehetnének a téli-nyári gumik. 185/65 15-ös gumijaim vannak mind téli, mind nyári méretben. Megfelelő-e nekem ugyanilyen paraméterekkel renelkező gumi, melynek csak az ET száma 45. Vagy szintén 15 collos 49-es ET-vel, viszont 6,5 coll szélességű felni? Egyáltalán nem értek hozzá kicsit tanácstalan vagyok: pontosan ugyanilyen méretű felnit keressek vagy némi eltérés megengedett?

:blink: Ez biztos csak elírás! Felninek van, guminak nincs ET száma.

Aláírásomban találsz ET kalkulátort. Használd egészséggel!

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.