Guest Endy Elküldve December25, 2011 Megoszt Elküldve December25, 2011 http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2011/12...nagyot_utkozni/ " A Michelin munkatársa szerint egy gumiabroncs átlagosan 8-10 év alatt akkor is csereéretté válik, ha még nem kopott el." Idáig 6 évről tudtam. Akkor lehet, hogy az enyém is megfutja a 8-at. 3mm akkor is simán meg lesz, ha ilyen ütemben rovom a kilométereket. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Livi Elküldve December31, 2011 Megoszt Elküldve December31, 2011 Üdv mindenkinek egy kérdés holt található a nyári gumin Yokohama S 306 a gyártási éve de valaki pontosan írja le ha tudja mert semmilyen dot meg mit tudom én felirat nincs rajta? :lol: :devlish: :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hegyi Elküldve December31, 2011 Megoszt Elküldve December31, 2011 Üdv mindenkinek egy kérdés holt található a nyári gumin Yokohama S 306 a gyártási éve de valaki pontosan írja le ha tudja mert semmilyen dot meg mit tudom én felirat nincs rajta? :lol: :devlish: :D Nyugodj meg, a télin sincs... Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve December31, 2011 Megoszt Elküldve December31, 2011 Elvileg kell lennie egy négy jegyű DOT számnak minden gumiabroncson, anélkül nem is lehetne forgalomba hozni az EU-ban. (Bár ha magad hoztad a gumit japánból mert ez valami ottani belpiacos cucc, akkor lehet hogy nem követelmény.) Egy ilyen karaktersorozatot keress: DOTxxxx. Az xxxx egy négyjegyű szám, amiből az utolsó kettő a gyártás évét, ez első kettő pedig a gyártás hetét jelenti. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve December31, 2011 Megoszt Elküldve December31, 2011 Elvileg kell lennie egy négy jegyű DOT számnak minden gumiabroncson, anélkül nem is lehetne forgalomba hozni az EU-ban. (Bár ha magad hoztad a gumit japánból mert ez valami ottani belpiacos cucc, akkor lehet hogy nem követelmény.) Egy ilyen karaktersorozatot keress: DOTxxxx. Az xxxx egy négyjegyű szám, amiből az utolsó kettő a gyártás évét, ez első kettő pedig a gyártás hetét jelenti. vagy ha 2000 előtti gyártás esetleg akkor csak 3 jegyű Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bombero Elküldve Január1, 2012 Megoszt Elküldve Január1, 2012 Üdv mindenkinek egy kérdés holt található a nyári gumin Yokohama S 306 a gyártási éve de valaki pontosan írja le ha tudja mert semmilyen dot meg mit tudom én felirat nincs rajta? :lol: :devlish: :D Lehet, hogy csak a gumik egyik oldalán van feltüntetve a szám. Nálam a Kleber gumikon - mivel forgásiránynak megfelelően vannak felszerelve, - csak a kocsi egyik oldalán olvashatóak a számok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Január1, 2012 Megoszt Elküldve Január1, 2012 vagy ha 2000 előtti gyártás esetleg akkor csak 3 jegyű Így igaz, de ez fel sem merült bennem, mert akkor egy legalább 12 éves gumiról beszélünk, ami már régen eldobós kategória... Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Január2, 2012 Megoszt Elküldve Január2, 2012 Ezt a számsort én nem tudom értelmezni. :lol: "A gyári felni mérete: 6Jx15" ET49 4X100, a középfurat pedig 56,5mm kb." Az ET38-al szélesebb lesz a nyomtáv de még elmegy (nekem ET35 a nyári). Kinéztem egy alufelnit a méretei :7JX15 ET 38 Ez ugye ET-ben 11mm-rel kisebb mint a gyári+szélesebb is így kb.25mm-rel lesz kijebb a kerék,így a kormánygördülési sugár is nagyobb lesz Mik a tapasztalataitok aki ilyen méretű felnit használ,mennyire befolyásolja a hajtást,kormányzást,fékezést ekkora eltérés a gyáritól Link to comment Megosztás: More sharing options...
szopcsi13 Elküldve Január2, 2012 Megoszt Elküldve Január2, 2012 Kinéztem egy alufelnit a méretei :7JX15 ET 38 Ez ugye ET-ben 11mm-rel kisebb mint a gyári+szélesebb is így kb.25mm-rel lesz kijebb a kerék,így a kormánygördülési sugár is nagyobb lesz Mik a tapasztalataitok aki ilyen méretű felnit használ,mennyire befolyásolja a hajtást,kormányzást,fékezést ekkora eltérés a gyáritól Én azt tapasztaltam,hogy nekem kicsit visszafogja a gépet az alu, nem bír úgy felpörögni. De van akinek jobban megy. Ez gondolom felni függő. Kormányzásban annyit jelent a kis ET szám, hogy jobban kell kapaszkodni a kormányba, jobban rángatják az úthibák. De ez csak akkor tűnik fel, mikor cserélek, utána hip-hop megszokom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Január2, 2012 Megoszt Elküldve Január2, 2012 Én azt tapasztaltam,hogy nekem kicsit visszafogja a gépet az alu, nem bír úgy felpörögni. De van akinek jobban megy. Ez gondolom felni függő. Kormányzásban annyit jelent a kis ET szám, hogy jobban kell kapaszkodni a kormányba, jobban rángatják az úthibák. De ez csak akkor tűnik fel, mikor cserélek, utána hip-hop megszokom. Egyébként a gyári alufelni csavarokkal fel tudok tenni más típusu alufelnit is? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Január3, 2012 Megoszt Elküldve Január3, 2012 Kinéztem egy alufelnit a méretei :7JX15 ET 38 Ez ugye ET-ben 11mm-rel kisebb mint a gyári+szélesebb is így kb.25mm-rel lesz kijebb a kerék,így a kormánygördülési sugár is nagyobb lesz Mik a tapasztalataitok aki ilyen méretű felnit használ,mennyire befolyásolja a hajtást,kormányzást,fékezést ekkora eltérés a gyáritól Szia! Nekem 6,5*15 ET38-as felnim van. Amikor felraktam, azt hittem elromlott a szervó. Megszokni nem tudom, de elfogadni igen. A kormányzást leszámítva csak előnyét tapasztaltam. Sokkal stabilabb az autó a szélesítésnek köszönhetően. Ja és szép! :lol: Kapaszkodni kell a kormányba.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gery Elküldve Január3, 2012 Megoszt Elküldve Január3, 2012 Szia! Nekem 6,5*15 ET38-as felnim van. Amikor felraktam, azt hittem elromlott a szervó. Megszokni nem tudom, de elfogadni igen. A kormányzást leszámítva csak előnyét tapasztaltam. Sokkal stabilabb az autó a szélesítésnek köszönhetően. Ja és szép! :lol: Kapaszkodni kell a kormányba.... Akkor mi lenne, ha felraknál mondjuk egy 8x17-est ET 35-el? :D Én nem éreztem drámai változást a kormányzáson, mikor ez volt fent, sokkal inkább a komforton. Vetekedett egy lovaskocsiéval, bár az ültetés is besegített legalább annyival, mint a peres gumi és a bazi nagy rugózatlan tömeg. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gery Elküldve Január3, 2012 Megoszt Elküldve Január3, 2012 Egyébként a gyári alufelni csavarokkal fel tudok tenni más típusu alufelnit is? Nem biztos, valószínű rövidek lesznek a csavarok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve Január7, 2012 Megoszt Elküldve Január7, 2012 Kumho Solus KH17 gumiról van valakinek véleménye, tapasztalata? Link to comment Megosztás: More sharing options...
ufonauta Elküldve Január8, 2012 Megoszt Elküldve Január8, 2012 Sziasztok! Elöl téli, hátul nyári gumi lehet-e? (tengelyenként egyforma) Mindamellett, hogy tudom 4 egyforma gumi a legjobb választás. A kérdés azét merült föl bennem, mert így közlekedem az autóval és azt mondták, hogy ezért büntethet a rendőr, vagy akár műszakin is meghúzhatják. Jó lenne ebben tisztán látni, mert mindenki mást mond. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Január8, 2012 Megoszt Elküldve Január8, 2012 Sziasztok! Elöl téli, hátul nyári gumi lehet-e? (tengelyenként egyforma) Mindamellett, hogy tudom 4 egyforma gumi a legjobb választás. A kérdés azét merült föl bennem, mert így közlekedem az autóval és azt mondták, hogy ezért büntethet a rendőr, vagy akár műszakin is meghúzhatják. Jó lenne ebben tisztán látni, mert mindenki mást mond. Ez balesetveszélyes így! A nyári gumi jobban csúszik, könnyebben farol ki a hátulja!!! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
ufonauta Elküldve Január8, 2012 Megoszt Elküldve Január8, 2012 Ez balesetveszélyes így! A nyári gumi jobban csúszik, könnyebben farol ki a hátulja!!! :lol: Tudom! A fő kérdés az lenne, hogy mit ír a KRESZ. Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Január8, 2012 Megoszt Elküldve Január8, 2012 Tudom! A fő kérdés az lenne, hogy mit ír a KRESZ. A KRESZ előírja, hogy egyazon tengelyen az abroncsok legyenek: * azonos márkájúak * azonos méretűek * azonos felhasználási kategóriájúak (pl.: országút, hó, terepjáró) * azonos felépítésűek (diagonál vagy radiál) * azonos sebesség kategóriájúak (T, H, V, W...) * azonos teherbíró képességűek Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Január8, 2012 Megoszt Elküldve Január8, 2012 magyarországon nem kötelező a téligumi :D a 2 téligumi jobb mint a nulla téligumi, de a legjobb a 4 téligumi :lol: kresz szerint tengelyenként kell egyforma gumi.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Január8, 2012 Megoszt Elküldve Január8, 2012 ez a kérdés bennen is megfordult... mi van ha csak az egyik tengelyen van téli gumi...??? (pl nincs rá lé,hogy mindkettön az legyen... ) melyik hol legyen??? Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Január8, 2012 Megoszt Elküldve Január8, 2012 elöl több értelme van mint hátul.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Január8, 2012 Megoszt Elküldve Január8, 2012 elöl több értelme van mint hátul.... nemtom... egy ismerősöm azt mondta hogy hátul ,mert kisebb az esély rá hogy megúszik a segge... szóval nemtom ... mingyá kipróbálom :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Január8, 2012 Megoszt Elküldve Január8, 2012 cserébe nem tudsz elindulni.... :lol: ( és kanyarodni) Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Január8, 2012 Megoszt Elküldve Január8, 2012 nemtom... egy ismerősöm azt mondta hogy hátul ,mert kisebb az esély rá hogy megúszik a segge... szóval nemtom ... mingyá kipróbálom :lol: Úgy is úgy tudom, hogy a gyengébbet kell a hajtott tengelyre szerelni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ufonauta Elküldve Január8, 2012 Megoszt Elküldve Január8, 2012 A KRESZ előírja, hogy egyazon tengelyen az abroncsok legyenek: * azonos márkájúak * azonos méretűek * azonos felhasználási kategóriájúak (pl.: országút, hó, terepjáró) * azonos felépítésűek (diagonál vagy radiál) * azonos sebesség kategóriájúak (T, H, V, W...) * azonos teherbíró képességűek Igen ezt én is megtaláltam, de ez 1990-es rendelet, ezért gondoltam, hogy ez már módosult. Ugyanis többen mondták, hogy most már nem lehet kétféle évszakos gumi fenn. (többek között műszaki vizsgáztató) Csak a neten nem találtam erről semmi újabbat én sem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts