Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Üdv mindenkinek egy kérdés holt található a nyári gumin Yokohama S 306 a gyártási éve de valaki pontosan írja le ha tudja mert semmilyen dot meg mit tudom én felirat nincs rajta? :lol: :devlish: :D

Elküldve
Üdv mindenkinek egy kérdés holt található a nyári gumin Yokohama S 306 a gyártási éve de valaki pontosan írja le ha tudja mert semmilyen dot meg mit tudom én felirat nincs rajta? :lol: :devlish: :D

Nyugodj meg, a télin sincs...

Elküldve

Elvileg kell lennie egy négy jegyű DOT számnak minden gumiabroncson, anélkül nem is lehetne forgalomba hozni az EU-ban. (Bár ha magad hoztad a gumit japánból mert ez valami ottani belpiacos cucc, akkor lehet hogy nem követelmény.) Egy ilyen karaktersorozatot keress: DOTxxxx. Az xxxx egy négyjegyű szám, amiből az utolsó kettő a gyártás évét, ez első kettő pedig a gyártás hetét jelenti.

Elküldve
Elvileg kell lennie egy négy jegyű DOT számnak minden gumiabroncson, anélkül nem is lehetne forgalomba hozni az EU-ban. (Bár ha magad hoztad a gumit japánból mert ez valami ottani belpiacos cucc, akkor lehet hogy nem követelmény.) Egy ilyen karaktersorozatot keress: DOTxxxx. Az xxxx egy négyjegyű szám, amiből az utolsó kettő a gyártás évét, ez első kettő pedig a gyártás hetét jelenti.

vagy ha 2000 előtti gyártás esetleg akkor csak 3 jegyű

Elküldve
Üdv mindenkinek egy kérdés holt található a nyári gumin Yokohama S 306 a gyártási éve de valaki pontosan írja le ha tudja mert semmilyen dot meg mit tudom én felirat nincs rajta? :lol: :devlish: :D

Lehet, hogy csak a gumik egyik oldalán van feltüntetve a szám. Nálam a Kleber gumikon - mivel forgásiránynak megfelelően vannak felszerelve, - csak a kocsi egyik oldalán olvashatóak a számok.

Elküldve
vagy ha 2000 előtti gyártás esetleg akkor csak 3 jegyű

Így igaz, de ez fel sem merült bennem, mert akkor egy legalább 12 éves gumiról beszélünk, ami már régen eldobós kategória...

Elküldve
Ezt a számsort én nem tudom értelmezni. :lol:

"A gyári felni mérete: 6Jx15" ET49 4X100, a középfurat pedig 56,5mm kb."

Az ET38-al szélesebb lesz a nyomtáv de még elmegy (nekem ET35 a nyári).

Kinéztem egy alufelnit a méretei :7JX15 ET 38

Ez ugye ET-ben 11mm-rel kisebb mint a gyári+szélesebb is így kb.25mm-rel lesz kijebb a kerék,így a kormánygördülési sugár is nagyobb lesz

Mik a tapasztalataitok aki ilyen méretű felnit használ,mennyire befolyásolja a hajtást,kormányzást,fékezést ekkora eltérés a gyáritól

Elküldve
Kinéztem egy alufelnit a méretei :7JX15 ET 38

Ez ugye ET-ben 11mm-rel kisebb mint a gyári+szélesebb is így kb.25mm-rel lesz kijebb a kerék,így a kormánygördülési sugár is nagyobb lesz

Mik a tapasztalataitok aki ilyen méretű felnit használ,mennyire befolyásolja a hajtást,kormányzást,fékezést ekkora eltérés a gyáritól

Én azt tapasztaltam,hogy nekem kicsit visszafogja a gépet az alu, nem bír úgy felpörögni. De van akinek jobban megy. Ez gondolom felni függő.

Kormányzásban annyit jelent a kis ET szám, hogy jobban kell kapaszkodni a kormányba, jobban rángatják az úthibák. De ez csak akkor tűnik fel, mikor cserélek, utána hip-hop megszokom.

Elküldve
Én azt tapasztaltam,hogy nekem kicsit visszafogja a gépet az alu, nem bír úgy felpörögni. De van akinek jobban megy. Ez gondolom felni függő.

Kormányzásban annyit jelent a kis ET szám, hogy jobban kell kapaszkodni a kormányba, jobban rángatják az úthibák. De ez csak akkor tűnik fel, mikor cserélek, utána hip-hop megszokom.

Egyébként a gyári alufelni csavarokkal fel tudok tenni más típusu alufelnit is?

Elküldve
Kinéztem egy alufelnit a méretei :7JX15 ET 38

Ez ugye ET-ben 11mm-rel kisebb mint a gyári+szélesebb is így kb.25mm-rel lesz kijebb a kerék,így a kormánygördülési sugár is nagyobb lesz

Mik a tapasztalataitok aki ilyen méretű felnit használ,mennyire befolyásolja a hajtást,kormányzást,fékezést ekkora eltérés a gyáritól

Szia! Nekem 6,5*15 ET38-as felnim van. Amikor felraktam, azt hittem elromlott a szervó. Megszokni nem tudom, de elfogadni igen. A kormányzást leszámítva csak előnyét tapasztaltam. Sokkal stabilabb az autó a szélesítésnek köszönhetően. Ja és szép! :lol:

Kapaszkodni kell a kormányba....

Elküldve
Szia! Nekem 6,5*15 ET38-as felnim van. Amikor felraktam, azt hittem elromlott a szervó. Megszokni nem tudom, de elfogadni igen. A kormányzást leszámítva csak előnyét tapasztaltam. Sokkal stabilabb az autó a szélesítésnek köszönhetően. Ja és szép! :lol:

Kapaszkodni kell a kormányba....

Akkor mi lenne, ha felraknál mondjuk egy 8x17-est ET 35-el? :D

Én nem éreztem drámai változást a kormányzáson, mikor ez volt fent, sokkal inkább a komforton. Vetekedett egy lovaskocsiéval, bár az ültetés is besegített legalább annyival, mint a peres gumi és a bazi nagy rugózatlan tömeg.

Elküldve
Egyébként a gyári alufelni csavarokkal fel tudok tenni más típusu alufelnit is?

Nem biztos, valószínű rövidek lesznek a csavarok.

Elküldve

Sziasztok!

Elöl téli, hátul nyári gumi lehet-e? (tengelyenként egyforma) Mindamellett, hogy tudom 4 egyforma gumi a legjobb választás. A kérdés azét merült föl bennem, mert így közlekedem az autóval és azt mondták, hogy ezért büntethet a rendőr, vagy akár műszakin is meghúzhatják. Jó lenne ebben tisztán látni, mert mindenki mást mond.

Elküldve
Sziasztok!

Elöl téli, hátul nyári gumi lehet-e? (tengelyenként egyforma) Mindamellett, hogy tudom 4 egyforma gumi a legjobb választás. A kérdés azét merült föl bennem, mert így közlekedem az autóval és azt mondták, hogy ezért büntethet a rendőr, vagy akár műszakin is meghúzhatják. Jó lenne ebben tisztán látni, mert mindenki mást mond.

Ez balesetveszélyes így!

A nyári gumi jobban csúszik, könnyebben farol ki a hátulja!!! :lol:

Elküldve
Tudom!

A fő kérdés az lenne, hogy mit ír a KRESZ.

A KRESZ előírja, hogy egyazon tengelyen az abroncsok legyenek:

* azonos márkájúak

* azonos méretűek

* azonos felhasználási kategóriájúak (pl.: országút, hó, terepjáró)

* azonos felépítésűek (diagonál vagy radiál)

* azonos sebesség kategóriájúak (T, H, V, W...)

* azonos teherbíró képességűek

Elküldve

magyarországon nem kötelező a téligumi :D

a 2 téligumi jobb mint a nulla téligumi, de a legjobb a 4 téligumi :lol:

kresz szerint tengelyenként kell egyforma gumi....

Elküldve

ez a kérdés bennen is megfordult...

mi van ha csak az egyik tengelyen van téli gumi...??? (pl nincs rá lé,hogy mindkettön az legyen... )

melyik hol legyen???

Elküldve
elöl több értelme van mint hátul....

nemtom...

egy ismerősöm azt mondta hogy hátul ,mert kisebb az esély rá hogy megúszik a segge...

szóval nemtom ...

mingyá kipróbálom :lol:

Elküldve
nemtom...

egy ismerősöm azt mondta hogy hátul ,mert kisebb az esély rá hogy megúszik a segge...

szóval nemtom ...

mingyá kipróbálom :lol:

Úgy is úgy tudom, hogy a gyengébbet kell a hajtott tengelyre szerelni.

Elküldve
A KRESZ előírja, hogy egyazon tengelyen az abroncsok legyenek:

* azonos márkájúak

* azonos méretűek

* azonos felhasználási kategóriájúak (pl.: országút, hó, terepjáró)

* azonos felépítésűek (diagonál vagy radiál)

* azonos sebesség kategóriájúak (T, H, V, W...)

* azonos teherbíró képességűek

Igen ezt én is megtaláltam, de ez 1990-es rendelet, ezért gondoltam, hogy ez már módosult.

Ugyanis többen mondták, hogy most már nem lehet kétféle évszakos gumi fenn. (többek között műszaki vizsgáztató)

Csak a neten nem találtam erről semmi újabbat én sem.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.