Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!

Én sok alufelnit hagytam már a hátam mögött, de a legjobb volt (kátyútűrés, erősség) a gyári alufelni. Most is az van külön nyárra, és külön télre.

Elküldve
Sziasztok!

Én sok alufelnit hagytam már a hátam mögött, de a legjobb volt (kátyútűrés, erősség) a gyári alufelni. Most is az van külön nyárra, és külön télre.

Köszi!Most egy kicsit megnyugtattál.

Elküldve
norautós felni van az ismerősöm kocsiján 3éve, hibátlan nem üt nem ráz és ő is valami extra olcsón vette ahhoz képest hogy új

ez az

nagyon szép felni

Szépnek szép, de nézz meg egy gyárit, mennyivel robosztusabb. Hidd el, nem hátrány az...

Elküldve
Sziasztok!

Én sok alufelnit hagytam már a hátam mögött, de a legjobb volt (kátyútűrés, erősség) a gyári alufelni. Most is az van külön nyárra, és külön télre.

Annál már csak az acélfelni jobb... :lol:

Elküldve
Készen lettek a felnik.Fogjuk rá.....A hátsó rész már nem fért bele normálisan a 11.000Ft/felni árba.Szerintetek csiszoljam meg és fújjam le, vagy sza@jak rá.

Ha érdekel valakit fényképezőgéppel is csinálhatok képet, mert ez csak mobilos.

Kép:

http://kepfeltoltes.hu/view/111205/IMG_201...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/111205/IMG_201...ltoltes.hu_.jpg

Ha nem sérült a lakkréteg, akkor felesleges, látszani úgysem fog. Ha sérült, akkor legalább azokat a részeket érdemes lekezelni, ne korrodálja a sós víz. Bár, ha nyári lesz...

Elküldve
Ha nem sérült a lakkréteg, akkor felesleges, látszani úgysem fog. Ha sérült, akkor legalább azokat a részeket érdemes lekezelni, ne korrodálja a sós víz. Bár, ha nyári lesz...

Hátul nincsen lakk réteg.Azt mondta a srác hogy szerinte felesleges.Gondoltam rá én is hogy csak le kéne fújni lakkal.

Elküldve
Hátul nincsen lakk réteg.Azt mondta a srác hogy szerinte felesleges.Gondoltam rá én is hogy csak le kéne fújni lakkal.

Ártani nem fogsz vele. Maszkold ki, h ne ködöljön rá a már lakkozott felületre, aztán fújhatod... :lol:

Elküldve
Ti el szoktátok vinni a gumishoz a felnire szerelt kereket minden szezon elején centíroztatni?

Nem. Csak ha indokolt. Fölösleges egyébként. szerintem

Elküldve
Ti el szoktátok vinni a gumishoz a felnire szerelt kereket minden szezon elején centíroztatni?

Én igen. Így biztos, h rendben van. Utána meg, ha indokolt. Főleg az első kerekeknél... :lol:

Elküldve

Azért kérdeztem ezt a centírozást, mert most hogy vettem egy plusz felni garnitúrát, hogy külön felnin legyen a nyári meg a téli, mindenki azt mondja hogy fölösleges volt mert úgy is cseréltetni kell a gumikat átlósan minden szezonban.Én direkt azért vettem a + felnit hogy elkerüljem a gumist egy ideig.A körülöttem lévő nagyokosok azt mondják, hogy nem elég csak az első kereket hátra rakni a hátsót meg előre.De ha így van, akkor meg nincsen érteleme a plusz felninek.Ugyanakkor azt is olvastam valahol, hogy a guminak meg nem tesz jót az állandó le és felszerelés.Most akkor mi van? :lol:

Elküldve
Azért kérdeztem ezt a centírozást, mert most hogy vettem egy plusz felni garnitúrát, hogy külön felnin legyen a nyári meg a téli, mindenki azt mondja hogy fölösleges volt mert úgy is cseréltetni kell a gumikat átlósan minden szezonban.Én direkt azért vettem a + felnit hogy elkerüljem a gumist egy ideig.A körülöttem lévő nagyokosok azt mondják, hogy nem elég csak az első kereket hátra rakni a hátsót meg előre.De ha így van, akkor meg nincsen érteleme a plusz felninek.Ugyanakkor azt is olvastam valahol, hogy a guminak meg nem tesz jót az állandó le és felszerelés.Most akkor mi van? :lol:

ÁTLÓSAN TILOS CSERÉLNI!!!

A KERÉK FORGÁSIRÁNYA NEM VÁLTOZHAT!!!!

Ha pedig leszedve akarod forgásirányt tartva átlósan annak nem sok értelmét látom. Futóművesnél be kell állítatni a művet és ennyi...

A külön felni nagyon jó döntés, kíméli a gumit és a felnit. Gyakori használat mellett a télit célszerű évente a nyárit kétévente centírozni.

Természetesen futásmennyiségtől ez eltérhet nagymértékben.

Ha valaki lassan megy keveset akkor elég 3-4 évente is...

Átlósan soha ne rakj gumit!

Elküldve
Azért kérdeztem ezt a centírozást, mert most hogy vettem egy plusz felni garnitúrát, hogy külön felnin legyen a nyári meg a téli, mindenki azt mondja hogy fölösleges volt mert úgy is cseréltetni kell a gumikat átlósan minden szezonban.Én direkt azért vettem a + felnit hogy elkerüljem a gumist egy ideig.A körülöttem lévő nagyokosok azt mondják, hogy nem elég csak az első kereket hátra rakni a hátsót meg előre.De ha így van, akkor meg nincsen érteleme a plusz felninek.Ugyanakkor azt is olvastam valahol, hogy a guminak meg nem tesz jót az állandó le és felszerelés.Most akkor mi van? :lol:

Ha visszaolvasol nem is olyan régen volt ez itt téma. Én úgy tudom, hogy ez a csereberélgetés régen volt divat, mai gumiknál már nem szokták és nem is ajánlják, és a többiek is leginkább ezt erősítették meg. Magam részéről nekem is külön felnin van a téli és nyári garnitúra, nem hordom gumishoz minden cserénél, csak ha szükséges és mindet oda teszem vissza ahol volt, esetleg elsőt-hátsót cserélek kopástól függően.

Elküldve
Ha visszaolvasol nem is olyan régen volt ez itt téma. Én úgy tudom, hogy ez a csereberélgetés régen volt divat, mai gumiknál már nem szokták és nem is ajánlják, és a többiek is leginkább ezt erősítették meg. Magam részéről nekem is külön felnin van a téli és nyári garnitúra, nem hordom gumishoz minden cserénél, csak ha szükséges és mindet oda teszem vissza ahol volt, esetleg elsőt-hátsót cserélek kopástól függően.

Teljesen egyetértek, én is így csinálom.

Elküldve
ÁTLÓSAN TILOS CSERÉLNI!!!

A KERÉK FORGÁSIRÁNYA NEM VÁLTOZHAT!!!!

Ha pedig leszedve akarod forgásirányt tartva átlósan annak nem sok értelmét látom. Futóművesnél be kell állítatni a művet és ennyi...

A külön felni nagyon jó döntés, kíméli a gumit és a felnit. Gyakori használat mellett a télit célszerű évente a nyárit kétévente centírozni.

Természetesen futásmennyiségtől ez eltérhet nagymértékben.

Ha valaki lassan megy keveset akkor elég 3-4 évente is...

Átlósan soha ne rakj gumit!

nem is tud átlósan cserélni hisz a gumira rá van írva az "inside/outside" (legalábbis nekem)

amúgy max első-hátsó tengely csere szokott lenni ha az első kopottabb megy hátra.

Elküldve
nem is tud átlósan cserélni hisz a gumira rá van írva az "inside/outside" (legalábbis nekem)

amúgy max első-hátsó tengely csere szokott lenni ha az első kopottabb megy hátra.

Nem a jobb gumit kell hátrarakni?Mivel a hátulja könnyebb,így a előbb megcsúszhat

A gumis nekem így mondta és így is rakta fel

Elküldve
Nem a jobb gumit kell hátrarakni?Mivel a hátulja könnyebb,így a előbb megcsúszhat

A gumis nekem így mondta és így is rakta fel

Általában a jobb gumit kell(ene) a hátsó tengelyre szerelni, mivel a hátulját nehezebb megfogni, ha esetleg megindul. Az eleje max alulkormányzott(abb)á válik...

Elküldve
Nem a jobb gumit kell hátrarakni?Mivel a hátulja könnyebb,így a előbb megcsúszhat

A gumis nekem így mondta és így is rakta fel

Azért szokták a gumisok évről évre cserélni az elsőt a hátsóval, hogy egyformán kopjanak a gumik.

Így az ideális. Az első kerekeknél nagyon nagy szerepe van a guminak fékezésnél, arra jut a terhelés, tapadás. Hátsóra pedig fékerőelosztó....

Tehát akkor a legbiztonságosabb az autó, ha mind a 4 gumi egyforma minőségű. Lehetőleg jó állapotú...

Elküldve

sziasztok !

szertintetek 5x110-es osztókörre mozgókúpos csavarral milyen osztókörök mennek még fel???

agyméretet természetesen tehermentsítővel kompenzálva

Elküldve
sziasztok !

szertintetek 5x110-es osztókörre mozgókúpos csavarral milyen osztókörök mennek még fel???

agyméretet természetesen tehermentsítővel kompenzálva

mozgókúpossal természetesen 108 és 112. 2mm-t tud mozogni.

Gumi: én ezt így hallottam, illetve télen a hajtott kerékre ajánlják a jobb gumit és a hóláncot is. (meg a fék miatt is, nem hallottam még annyira erős elsőkerekes gyári autóról, aminek csak úgy megindul a fara :lol: )

  • 2 weeks later...
Elküldve
mozgókúpossal természetesen 108 és 112. 2mm-t tud mozogni.

Gumi: én ezt így hallottam, illetve télen a hajtott kerékre ajánlják a jobb gumit és a hóláncot is. (meg a fék miatt is, nem hallottam még annyira erős elsőkerekes gyári autóról, aminek csak úgy megindul a fara :lol: )

Nem induláskor megy ki a fara hanem fékezéskor,mert a súlypont előre kerűl,előre bólint az autó a hátulja könnyűvé válik így a tapadás csökken,könnyeben megcsúszhat

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.