Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumi, felni kérdések


GABBE

Recommended Posts

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni a következő ügyben: visszaolvasva pár oldalt láttam , hogy több embernek is gondja volt kormányrázással kapcsolatban.

Hát a jelenség nálam is fenáll és egyre rosszabbodik a helyzet. Tavaly tavasszal vettem egy zsír új 15-ös enzo felni garnitúrát, amire a gyári (egyébként hulladék)

Dunlop gumik kerültek, amikben akkor kb.15e km volt.Már akkor is jelentkezett autópálya tempónál a rázás, sokszori ,több helyen elvégzett centrírozás után sem tünt

el a hiba. Idén mikor felkerültek ismát az alufelnik elvittem centríroztatni, kb 100-120gr. súly kellett mind a négy kerékre, így lettek nullásak, viszont a rázás nemhogy megszünt volna, de még jobban felerősödött.Ma két és fél órán keresztül küzdött velük a gumis, elforgattuk a felnin a gumit, így már elég volt rá kb. 50-60gr. súly is, nullára ki lett

centrírozva az összes kerék, próbaút: 120 és 140km/h között kormányrázás ismét. A gumikon nem látszik semmi hiba, a felnik nem voltak megütve, bár érdekes, hogy a felnik üresen gumi nélkül megpörgetve is 40-45 gr. súlyt kérnek.

Mi lehet még a hiba oka, lehet ezzel valamit kezdeni?

Hát ha télivel nem csinálja akkor valószínű a gumi a hunyó...

Link to comment
Megosztás:

Ma voltam futómű ellenőrzésen is, minden érték bőven tűréshatáron belül volt, szinte gyári értékeken.

Igazából nem tudtak nagyon hozzászólni a dologhoz, talán a gumi lehet problémás szerintük is, kezdődik

a spórolás egy új nyári garnitúrára! Ez a gyári Dunlop gumi egyébként is egy hulladék, nem bánom, hogy

le kell cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Ma voltam futómű ellenőrzésen is, minden érték bőven tűréshatáron belül volt, szinte gyári értékeken.

Igazából nem tudtak nagyon hozzászólni a dologhoz, talán a gumi lehet problémás szerintük is, kezdődik

a spórolás egy új nyári garnitúrára! Ez a gyári Dunlop gumi egyébként is egy hulladék, nem bánom, hogy

le kell cserélni.

Nincs véletlenül oldalról készült képed a gumikról? Ha farkafogasra vannak a blokkok kopva (pl.: elöl 3mm hátul 5mm), akkor oltári lármát és rezgést tud produkálni, főleg, ha nem ugyanoda van visszarakva mint ahol pár év alatt bekopott.

Asszonykám Vekijén 4 évig mindig egy helyre rakták fel a gumikat. Nah ebből az lett, hogy én már hiába akartam az 5. évben megforgatni a gumikat nem lehetett, mert 60-70 környékétől olyan lármája volt, hogy 200km után visszacseréltem őket. Lehet nálad is hasonló a helyzet.

Bár nem vagyok szakértője a felni témának, de az az 50g szerintem sok...

Link to comment
Megosztás:

Nincs véletlenül oldalról készült képed a gumikról? Ha farkafogasra vannak a blokkok kopva (pl.: elöl 3mm hátul 5mm), akkor oltári lármát és rezgést tud produkálni, főleg, ha nem ugyanoda van visszarakva mint ahol pár év alatt bekopott.

Asszonykám Vekijén 4 évig mindig egy helyre rakták fel a gumikat. Nah ebből az lett, hogy én már hiába akartam az 5. évben megforgatni a gumikat nem lehetett, mert 60-70 környékétől olyan lármája volt, hogy 200km után visszacseréltem őket. Lehet nálad is hasonló a helyzet.

Bár nem vagyok szakértője a felni témának, de az az 50g szerintem sok...

Fényképem az nincs, de nincs fűrészfogasra kopva a gumi. Az autóban most van 32e.km, így a gumiban kb 20e. lehet, de még nem cseréltem a gumikat a tengelyek között,

mivel nem láttam szükségét, nincs túl nagy különbség kopásban az első és hátsó gumik között nálam. Egyébként ennek a gyári dunlop guminak új korában is nagy hangja

volt, mikor az első télen felkerültek a michelin gumik meglepődtem, hogy a téli mintázattal kisebb a menetzaj.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni a következő ügyben: visszaolvasva pár oldalt láttam , hogy több embernek is gondja volt kormányrázással kapcsolatban.

Hát a jelenség nálam is fenáll és egyre rosszabbodik a helyzet. Tavaly tavasszal vettem egy zsír új 15-ös enzo felni garnitúrát, amire a gyári (egyébként hulladék)

Dunlop gumik kerültek, amikben akkor kb.15e km volt.Már akkor is jelentkezett autópálya tempónál a rázás, sokszori ,több helyen elvégzett centrírozás után sem tünt

el a hiba. Idén mikor felkerültek ismát az alufelnik elvittem centríroztatni, kb 100-120gr. súly kellett mind a négy kerékre, így lettek nullásak, viszont a rázás nemhogy megszünt volna, de még jobban felerősödött.Ma két és fél órán keresztül küzdött velük a gumis, elforgattuk a felnin a gumit, így már elég volt rá kb. 50-60gr. súly is, nullára ki lett

centrírozva az összes kerék, próbaút: 120 és 140km/h között kormányrázás ismét. A gumikon nem látszik semmi hiba, a felnik nem voltak megütve, bár érdekes, hogy a felnik üresen gumi nélkül megpörgetve is 40-45 gr. súlyt kérnek.

Mi lehet még a hiba oka, lehet ezzel valamit kezdeni?

Énnekem is jelen volt ez a kormányrázásos jelenség 130-140- körül.

Holott valamikor április körül vettem a gumikat, és a felniket.. Rendesen kicentírozták stb.

Csütörtökön elmentem egy másik gumishoz, és az egyik keréken 30 gr. eltérés volt, a másikon 40 gr.

Mindez 1500-ért. Azóta Ok minden.

Szerintem a gumisok egy hányadának nem pontos a centírozógépe!

Link to comment
Megosztás:

Énnekem is jelen volt ez a kormányrázásos jelenség 130-140- körül.

Holott valamikor április körül vettem a gumikat, és a felniket.. Rendesen kicentírozták stb.

Csütörtökön elmentem egy másik gumishoz, és az egyik keréken 30 gr. eltérés volt, a másikon 40 gr.

Mindez 1500-ért. Azóta Ok minden.

Szerintem a gumisok egy hányadának nem pontos a centírozógépe!

Tavaly az alukkal reszketett 120 körül, de mivel nem jártam pályán úgy maradt.

Idén felraktam ugyanúgy, direkt meglövettem 140-ig, de simán fut.

Ki érti ezt?

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
tudomásom szerint nincs....

próba fel....

Köszi!

Akkor marad a legegyszerűbb megoldás. :D

Átrajzolom egy A4-es lapra a csavarlyukakat, ha megegyezik akkor jó, ha nem akkor meg próba, hogy felmegy-e...

Éppen talán 10 perce ütöttem le a Vaterán EZT. Jó üzlet volt? Átvenni meg áttudom, mert egy hétig Bp-en suliban leszek. :D

Tegnap betettem a csomitartóba a pótkereket, de felét elfoglalja, és magas is. Ez talán jobb lesz, s marad benne állandóan. :D

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

Akkor marad a legegyszerűbb megoldás. :D

Átrajzolom egy A4-es lapra a csavarlyukakat, ha megegyezik akkor jó, ha nem akkor meg próba, hogy felmegy-e...

Éppen talán 10 perce ütöttem le a Vaterán EZT. Jó üzlet volt? Átvenni meg áttudom, mert egy hétig Bp-en suliban leszek. :D

Tegnap betettem a csomitartóba a pótkereket, de felét elfoglalja, és magas is. Ez talán jobb lesz, s marad benne állandóan. :D

ez jó üzelt volt, nekem is kéne egy. De itt inkább az agyátmérő a lényeges még, hogy felmenjen. asszem 56,5mm , de ebbe nem vagyok biztos.

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

Akkor marad a legegyszerűbb megoldás. :lol:

Átrajzolom egy A4-es lapra a csavarlyukakat, ha megegyezik akkor jó, ha nem akkor meg próba, hogy felmegy-e...

Éppen talán 10 perce ütöttem le a Vaterán EZT. Jó üzlet volt? Átvenni meg áttudom, mert egy hétig Bp-en suliban leszek. :lol:

Tegnap betettem a csomitartóba a pótkereket, de felét elfoglalja, és magas is. Ez talán jobb lesz, s marad benne állandóan. :D

:lol:

Jelenlegi nyertes: suzuimy

:D :D :D :P

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.