imy Elküldve Május8, 2011 Megoszt Elküldve Május8, 2011 És ahhoz mit szóltok ha azt mondom hogy az Opel-futóműveknek jellegükből (tervezési sajátosságaikból) adódóan kivétel nélkül van egy kismértékű kormányrázási hajlandóságuk egy bizonyos sebességtartományban? Nem én találtam ki, úgy hallottam, de a tapasztalataim megerősíteni látszanak a dolgot, a Kadettjeiem, a Calibrám, a Corsám, és most a Coupém is ráz valamennyire. A dolog egyébként kerékméret-függő, minél nagyobb az autón a kerék, annál magasabb sebességtartományban jelentkezik a rázás, Corsánál 100-120 között, a Coupénál 140-160 körül. Amúgy messze nem veszélyes mértékű és csak egy adott tartományban csinálja, kisebb vagy nagyobb sebességgel haladva a rázás megszűnik. Egyébként nagyon egyszerűen kideríthető a dolog: fel kell rakni egy másik garnitúra kereket előre. Ha kiegyensúlyazatlansági problémák voltak akkor attól el kell múlnia a jelenségnek, de ha nekem van igazam akkor azzal is rázni fog, legfeljebb ha eltérő a kerékméret akkor más sebességtartományban. Mindegy, azért megnézetek a kerekeket, veszteni nem vesztek vele... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Május8, 2011 Megoszt Elküldve Május8, 2011 Pedig de. Amennyire én tudom, a rejtély kulcsa a futóműgeometriában keresendő, és állítólag nem volt ismeretlen a konstruktőrök előtt sem, de kompromisszumokat kellett kötni mert ezzel szemben az adott futóműgeometriának voltak olyan előnyei amik ezt a kis hátrányt megbocsájthatóvá tették... És mik lehetnek az előnyök? Más márkánál is ez van? Vagy akkor az Opel futómű jobb valamiben más márkák futóművétől a rázásért cserébe? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Május8, 2011 Megoszt Elküldve Május8, 2011 Mindegy, azért megnézetek a kerekeket, veszteni nem vesztek vele... Vagy irány egy jó szerelő műhely. Az nem természetes, hogy normál üzemi körülmények közt (értsd:tervezett max sebességhatáron belül) a kormányon bárminemű vibráció jelentkezzen akár hajtási befolyás, akár fékezés következtében. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Május9, 2011 Megoszt Elküldve Május9, 2011 Vagy irány egy jó szerelő műhely. Az nem természetes, hogy normál üzemi körülmények közt (értsd:tervezett max sebességhatáron belül) a kormányon bárminemű vibráció jelentkezzen akár hajtási befolyás, akár fékezés következtében. Most voltam gumisnál.... Kellett súlyokat pakolgatniuk a kerekekre rendesen a levetteken kívül. Mondták így majd elmúlik, tuti ez okozta. Szombaton teszt, mikor megyek a szülinapra. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
egyhapsi Elküldve Május9, 2011 Megoszt Elküldve Május9, 2011 Most voltam gumisnál.... Kellett súlyokat pakolgatniuk a kerekekre rendesen a levetteken kívül. Mondták így majd elmúlik, tuti ez okozta. Szombaton teszt, mikor megyek a szülinapra. :D Hol voltál, és mennyit fizettél egy ilyen utócentírért ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Május9, 2011 Megoszt Elküldve Május9, 2011 Hol voltál, és mennyit fizettél egy ilyen utócentírért ? 3e Ft volt a négy kerék. (több helyen is megkérdeztem előtte, hogy mennyi Zalaegerszegen, általában 750Ft/db-ot mondtak, de volt ahol 1000Ft-ot is. Aztán a faluban lévő gumissal csináltattam meg, mert amit kinéztem ott annyian voltak, hogy egy darabig dekkolhattam volna még ott) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kram Elküldve Május10, 2011 Megoszt Elküldve Május10, 2011 Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni a hozzáértőktől, mert mostanság összezavartak gumimérettel kapcsolatban. Van egy 2003-as 1.4 NJOY G Astra autóm, motorkód: Z14XE, és össze-vissza beszélnek arról, hogy milyen a gyári méret. Most szeretnék gumit venni, szerintem a 195/60 R15 ami gyári méret lenne. Ha esetleg 195/50 R15 méretben veszek akkor a Pesti utak azt hamarabb szétcsapják ? Kérnék konkrét felvilágosítást :D Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gery Elküldve Május10, 2011 Megoszt Elküldve Május10, 2011 Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni a hozzáértőktől, mert mostanság összezavartak gumimérettel kapcsolatban. Van egy 2003-as 1.4 NJOY G Astra autóm, motorkód: Z14XE, és össze-vissza beszélnek arról, hogy milyen a gyári méret. Most szeretnék gumit venni, szerintem a 195/60 R15 ami gyári méret lenne. Ha esetleg 195/50 R15 méretben veszek akkor a Pesti utak azt hamarabb szétcsapják ? Kérnék konkrét felvilágosítást :D Köszi Szerintem maradj a gyári méretnél, azaz a 195/60R15-nél, ha 15" kerékben gondolkodsz. Nem jó példa, de ha a te lábad 42-es, nem veszel két számmal kisebb cipőt, nem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kram Elküldve Május10, 2011 Megoszt Elküldve Május10, 2011 Szerintem maradj a gyári méretnél, azaz a 195/60R15-nél, ha 15" kerékben gondolkodsz. Nem jó példa, de ha a te lábad 42-es, nem veszel két számmal kisebb cipőt, nem? Igen, valószínűleg a gyári a legjobb mindig, talán annyit hallottam, h jobban fekszik a futófelület peresebb gumival, de lehet hülyeség, nem határon autózom, inkább sokat megyek az országban. Ha meg szabad kérdezni bocsi, a képen a Te autód van ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Május10, 2011 Megoszt Elküldve Május10, 2011 Igen, valószínűleg a gyári a legjobb mindig.... ami még jó lehet 185/65 R15 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gery Elküldve Május10, 2011 Megoszt Elküldve Május10, 2011 Igen, valószínűleg a gyári a legjobb mindig, talán annyit hallottam, h jobban fekszik a futófelület peresebb gumival, de lehet hülyeség, nem határon autózom, inkább sokat megyek az országban. Ha meg szabad kérdezni bocsi, a képen a Te autód van ? Igen, az enyém, csak már kicsit másképp néz ki, kívül-belül nem éppen gyári kinézetű :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gery Elküldve Május10, 2011 Megoszt Elküldve Május10, 2011 Igen, az enyém, csak már kicsit másképp néz ki, kívül-belül nem éppen gyári kinézetű :D Persze azért maradtam a jó ízlés határain belül, nem pakoltam tele gagyi dolgokkal :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Május10, 2011 Megoszt Elküldve Május10, 2011 Persze azért maradtam a jó ízlés határain belül, nem pakoltam tele gagyi dolgokkal :D elmentél a homopistába oszt bevásároltál :D :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
AstraGé Elküldve Május10, 2011 Megoszt Elküldve Május10, 2011 Igen, valószínűleg a gyári a legjobb mindig, talán annyit hallottam, h jobban fekszik a futófelület peresebb gumival, de lehet hülyeség, nem határon autózom, inkább sokat megyek az országban. .... Valóban keményebb lesz a futómű peresebb gumival, de a kerék kerületét nem szerencsés sokkal csökkenteni (km óra és esztétika miatt sem). Peresebb gumihoz nagyobb felni dukál. pl. 205/50-es gumihoz 16"-os, 205/45-öshöz 17"-os. És így a kerék kerülete is csak nagyon minimálisat változik. Egy gumi váltóméret kalkulátorral ki lehet próbálni, mi az a gumi méret, ami még nem mutat nagy eltérést. pl. ITT Például a 195/50R15 a gyárihoz képest 39mm-el kisebb átmérőben, mint a gyári, és az óra 100-nál 106 km/h-t fog mutatni. De a 205/45R17 (ami nekem is van) csak 1mm-el nagyobb átmérőben, mint a gyári, ami 195/60R15. Ez gyakorlatilag nem különbség :D A gyári méret 195/60R15 vagy 185/65R15. A szélesebb felületű és alacsonyabb oldalfalú 195/60R15 nyárira javasolt, mert jobban tapad az aszfalton. A keskenyebb felületű 185/65R15 pedig télire, mert így csökken az akvaplaning jelenség. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gery Elküldve Május10, 2011 Megoszt Elküldve Május10, 2011 elmentél a homopistába oszt bevásároltál :D :) jaja, azt csináltam, csak nem mertem bevallani B) Volt egy ideig hátsó ledes lámpám, de sokáig nem volt fent, nekem az is kicsit gagyinak tűnt, le is cseréltem gyári Njoy-ra :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kram Elküldve Május10, 2011 Megoszt Elküldve Május10, 2011 Valóban keményebb lesz a futómű peresebb gumival, de a kerék kerületét nem szerencsés sokkal csökkenteni (km óra és esztétika miatt sem). Peresebb gumihoz nagyobb felni dukál. pl. 205/50-es gumihoz 16"-os, 205/45-öshöz 17"-os. És így a kerék kerülete is csak nagyon minimálisat változik. Egy gumi váltóméret kalkulátorral ki lehet próbálni, mi az a gumi méret, ami még nem mutat nagy eltérést. pl. ITT Például a 195/50R15 a gyárihoz képest 39mm-el kisebb átmérőben, mint a gyári, és az óra 100-nál 106 km/h-t fog mutatni. De a 205/45R17 (ami nekem is van) csak 1mm-el nagyobb átmérőben, mint a gyári, ami 195/60R15. Ez gyakorlatilag nem különbség :D A gyári méret 195/60R15 vagy 185/65R15. A szélesebb felületű és alacsonyabb oldalfalú 195/60R15 nyárira javasolt, mert jobban tapad az aszfalton. A keskenyebb felületű 185/65R15 pedig télire, mert így csökken az akvaplaning jelenség. Köszi szépen a szakmai leírást :D Látom azért kened-vágod a kérdést. Meggyőztetek, 195/60 R15 lesz rajta és fény :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Május10, 2011 Megoszt Elküldve Május10, 2011 Köszi szépen a szakmai leírást B) Látom azért kened-vágod a kérdést. Meggyőztetek, 195/60 R15 lesz rajta és fény :D :D :D :) Mondjuk úgy, hogy helyenként biceg, de a lényeget érintve igaz! És fő a segítőkészség! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kram Elküldve Május10, 2011 Megoszt Elküldve Május10, 2011 Persze azért maradtam a jó ízlés határain belül, nem pakoltam tele gagyi dolgokkal :D Azért kérdeztem, m úgy látom gyári alufelni van rajta, olyan, ami nekem tetszik. Szoktam látni ilyeneket a neten, de főként gumival az nem kell, hiszen gumi nékül jó :D, de félek, h meg vannak ütve. Nem tudtok eladó ilyesmit? Még van egy-két gyári G Astra felni ami tetszik. Jó ötlet ?:) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krisz19 Elküldve Május10, 2011 Megoszt Elküldve Május10, 2011 Szevasztok Most vettem a szezon elején új gumikat,mert az enyém is szintén ezt produkálta. Hiába egyensúlyoztattam nem használt neki.Azokat a gumikat is újonann vettem,nem padkáztam meg,de még csak defektet sem kaptam,hogy javítva lett volna. 40 e km után cseréltem őket, és láss csodát az új gumikkal szépen fut, még 140-nél is. Szia! Milyen gumi volt amit ledobtál róla márkára? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krisz19 Elküldve Május13, 2011 Megoszt Elküldve Május13, 2011 Ma beszéltem egy kollégámmal most volt futómű állításon mert félre húzott neki az autó mint kiderült a futómű az hibátlan volt gumival vannak neki gondok. Talán 2. szezonos a gumi neki. Vagy a jó magyar utak vagy hibás gumi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Május15, 2011 Megoszt Elküldve Május15, 2011 Most voltam gumisnál.... Kellett súlyokat pakolgatniuk a kerekekre rendesen a levetteken kívül. Mondták így majd elmúlik, tuti ez okozta. Szombaton teszt, mikor megyek a szülinapra. :D Centírózás megoldotta, most már nem ráz. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Május16, 2011 Megoszt Elküldve Május16, 2011 Centírózás megoldotta, most már nem ráz. :D Ha okoskodásnak tűnne elnézést, de helyesen: centrírozás. Így, hosszú í-vel és két r-rel! Sokan írják-mondják értelmetlenül. Semmi köze a kicentizéshez, annál inkább a görög-latin eredetű centrum szóhoz. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Korzika Elküldve Május16, 2011 Megoszt Elküldve Május16, 2011 Ha okoskodásnak tűnne elnézést, de helyesen: centrírozás. Így, hosszú í-vel és két r-rel! Sokan írják-mondják értelmetlenül. Semmi köze a kicentizéshez, annál inkább a görög-latin eredetű centrum szóhoz. :D Töredelmesen bevallom,hogy én is centírozásnak mondom.Eddig soha nem gondolkodtam el,hogy honnan is ered a szó,de most hogy mondod tényleg a centrumból eredhet és így a centrírozás a helyes kifejezés.De lehet hogy ezt így nehezebb kimondani a magyar nyelvben és ezért terjedt el inkább az egyszerűbb változata. Hasonló ehhez a gumikéder,gumigléder,gumikléder stb...változatai. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Endy Elküldve Május16, 2011 Megoszt Elküldve Május16, 2011 Töredelmesen bevallom,hogy én is centírozásnak mondom.Eddig soha nem gondolkodtam el,hogy honnan is ered a szó,de most hogy mondod tényleg a centrumból eredhet és így a centrírozás a helyes kifejezés.De lehet hogy ezt így nehezebb kimondani a magyar nyelvben és ezért terjedt el inkább az egyszerűbb változata. Hasonló ehhez a gumikéder,gumigléder,gumikléder stb...változatai. :) Nekem géder :D van. A valamikori Ladámon meg gardán :D volt a hajtáslánc egy része. Mondom ezt bemelegítős, mackóalsós debreceniként. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Korzika Elküldve Május16, 2011 Megoszt Elküldve Május16, 2011 Nekem géder :D van. A valamikori Ladámon meg gardán :D volt a hajtáslánc egy része. Mondom ezt bemelegítős, mackóalsós debreceniként. Németül :gummikeder.Lásd pl. itt:veteránhoz gumikéder! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts