Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumi, felni kérdések


GABBE

Recommended Posts

fekete astrán gyilkos lenne. tuti. 39mm el van kiljebb mint a gyári felni :D

nyomtávszélesítő se kéne oldalanként 4 cm durván kicsit soknak tűnik :

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_fels...1453556260.html

Ja, futóműgyilkos! B) 7" széles felni ET16 R17 össze-vissza verne mindent. Nincs az a peres gumi amin gond nélkül elmenne. Kiállítóteremben elácsorogna csak mozdulnia ne kelljen!

Link to comment
Megosztás:

Nem akaródzik a bolt műbizonylatot adni a felnikhez. 3 napja azt mondják, majd visszahívnak. Csak azt nem hogy mikor.

Ejjjj. Mi lesz így! B)

Mehetek 1-2 hét múlva a fogyasztóvédelemhez. Vajon le van írva valahol, hogy a boltnak kellene adnia?

miért nem próbálod a netről leszedni, gyártó honlapjáról?

Link to comment
Megosztás:

miért nem próbálod a netről leszedni, gyártó honlapjáról?

Nem tudtam, hogy lehetséges...

Lehetséges? A többi beszerelt dologhoz pecsétes hologramos, aláírt bizonylatok vannak. (fólia, vonóhorog)

Netről pedig gondolom nehéz hitelest leszedni.

A gyártó honlapján meg sem találtam a felnimet. B) (Silver Line Miami)

Link to comment
Megosztás:

Nem akaródzik a bolt műbizonylatot adni a felnikhez. 3 napja azt mondják, majd visszahívnak. Csak azt nem hogy mikor.

Ejjjj. Mi lesz így! B)

Mehetek 1-2 hét múlva a fogyasztóvédelemhez. Vajon le van írva valahol, hogy a boltnak kellene adnia?

Talán a lehetőségét pendítsd meg a boltban is, amúgy végső esetben igen. És akkor még az is kiderülhet, hogy nincs is semmilyen papírja a felninek (nem legális úton került az üzletbe vagy hamisítvány ), nemhogy műbizonylata. No, de ne temessük előre!

Amit Camaron javasolt az is egy megoldás, bár azon túl, hogy ez nem a vevő dolga, ha lenne ilyen letölthetőség (amit kétlek), akkor már megtette volna és az áruhoz mellékelte volna az értékesítő. Ilyen tanúsítványokat az áruhoz a gyártó mellékeli és nem úgy Googlizzák össze az üzletben.

Link to comment
Megosztás:

Talán a lehetőségét pendítsd meg a boltban is, amúgy végső esetben igen. És akkor még az is kiderülhet, hogy nincs is semmilyen papírja a felninek (nem legális úton került az üzletbe vagy hamisítvány ), nemhogy műbizonylata. No, de ne temessük előre!

Amit Camaron javasolt az is egy megoldás, bár azon túl, hogy ez nem a vevő dolga, ha lenne ilyen letölthetőség (amit kétlek), akkor már megtette volna és az áruhoz mellékelte volna az értékesítő. Ilyen tanúsítványokat az áruhoz a gyártó mellékeli és nem úgy Googlizzák össze az üzletben.

Mellékeli persze, de mi van ha elveszik a vevőnél vagy vmi. Pl. ha jól tudom az irmscher honlapra ha felmész és kiválasztod az adott cuccot, akkor a leírás mellett ott van h pdf-ben leszedhető a TÜV is. Ezért gondoltam, hogy felnikhez is van.

Link to comment
Megosztás:

Nem akaródzik a bolt műbizonylatot adni a felnikhez. 3 napja azt mondják, majd visszahívnak. Csak azt nem hogy mikor.

Ejjjj. Mi lesz így! B)

Mehetek 1-2 hét múlva a fogyasztóvédelemhez. Vajon le van írva valahol, hogy a boltnak kellene adnia?

http://www.complex.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi...id=99000005.KOH

Műbizonylat

25. § (1) A gépjármű és pótkocsija pótalkatrészeinek és tartozékainak megfelelőségét - a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - műbizonylattal kell tanúsítani.

(2) Nem kell a megfelelőséget tanúsítani

a) az általános használatú szabványos alkatrészek és szerelési anyagok, (csapágyak, kötőelemek, ékszíjak, vezetékek, csatlakozók, izzólámpák stb.) esetében,

:) az alárendelt szerepű pótalkatrészek és tartozékok (díszítőelemek és kényelmi felszerelések stb.) esetében, amelyek a jármű rendeltetésszerű használatára befolyással nincsenek,

c) saját üzemeltetésű járműhöz, az üzemeltető által előállított (gyártott, felújított) pótalkatrészek, tartozékok esetében.

(3) A pótalkatrész és tartozék megfelelőségére vonatkozó tanúsítási kötelezettség

:( import esetén az importőrt, illetőleg a forgalmazót,

terheli.

Szóval várom a bolt értesítését. Jó esélyeim vannak! :D

Link to comment
Megosztás:

Mellékeli persze, de mi van ha elveszik a vevőnél vagy vmi. Pl. ha jól tudom az irmscher honlapra ha felmész és kiválasztod az adott cuccot, akkor a leírás mellett ott van h pdf-ben leszedhető a TÜV is. Ezért gondoltam, hogy felnikhez is van.

Akkor a számla felmutatása ellenében a bolt, üzlet, kereskedő, értékesítő beszerzi. Magyarországon pedig a TÜV engedélyt feldughatjuk a seg... önmagában nem ismerik el.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Arra lennék kíváncsi, hogy a felni jó G astrára?

Felni fajtája: Alufelni

Felni gyártmány: Egyéb

Felni átmérő: 15"

Felni szélesség: 7"

Felni mélysége (ET szám): 35 mm

Felni állapot: normál

Lyukosztó (csavar db): 4 db

Osztókör: 100 mm

Középfurat, agyátmérő: 58 mm

Alufelni garnitúra(ezüstmetál) gumival eladó.Felnik:7J15 ET35, lyukosztás 4100, gumik: 195/50 R15(2db Dunlop Sport90%, 2db Debica Furio 50%)Max. agyméret:58mm, fém szelepekkel.

Link to comment
Megosztás:

Mivel már meg lettem szólva a félreérthető fogalmazásom miatt, maradjunk annyiban hogy rámegy. Feltéve hogy 4csavaros a kerékagyad, de akkor is kell hozzá központosító gyűrű (a 4csavaros kerékaggyal rendelkező Opelek tengelycsonk átmérője 56.5mm, ennek a felninek a közepén a "lyuk" meg 58mm a leírás szerint, szóval ott van 1.5mm differencia amit ki kell valahogy tölteni), valamint a gumiméret is kicsi lesz rá (15"-ban 195/60 lenne a váltóméret, nem /50)

Link to comment
Megosztás:

Mivel már meg lettem szólva a félreérthető fogalmazásom miatt, maradjunk annyiban hogy rámegy. Feltéve hogy 4csavaros a kerékagyad, de akkor is kell hozzá központosító gyűrű (a 4csavaros kerékaggyal rendelkező Opelek tengelycsonk átmérője 56.5mm, ennek a felninek a közepén a "lyuk" meg 58mm a leírás szerint, szóval ott van 1.5mm differencia amit ki kell valahogy tölteni), valamint a gumiméret is kicsi lesz rá (15"-ban 195/60 lenne a váltóméret, nem /50)

köszönöm a választ

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Arra lennék kíváncsi, hogy a felni jó G astrára?

Felni fajtája: Alufelni

Felni gyártmány: Egyéb

Felni átmérő: 15"

Felni szélesség: 7"

Felni mélysége (ET szám): 35 mm

Felni állapot: normál

Lyukosztó (csavar db): 4 db

Osztókör: 100 mm

Középfurat, agyátmérő: 58 mm

...

Nekem is ilyen méretű van fent, és passzol rá, nem ér semmi sehova.

A gumikkal ne számolj szerintem.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Akadt egy kis gondom a fúvóművel, vagyis szerintem a gumi a ludas....

Ma idén másodszor mentem pályán, első alkalommal nem tapasztaltam a következőt:

-110-es tempóig semmi, 120 körül enyhe kormyányrázás 140 körül meg eléggé erős, a kormányt rázza jobbra balra, minta ha mobiltelefont fognék amikor rezeg.... Siófoknál az erősebb kanyarba jól megküldtem (balos kanyar) ott a kanyarban meg elment a rezgés....

Nekem a tippem, hogy valamelyik gumi nem ok, vagy csak ki kellene egyensúlyozni. Jól gondolom? Vagy csak az út ilyen...(habár nem hiszem)

Vagy még mit nézzek meg? Kormány semerre sem húz.

Link to comment
Megosztás:

Akadt egy kis gondom a fúvóművel, vagyis szerintem a gumi a ludas....

Ma idén másodszor mentem pályán, első alkalommal nem tapasztaltam a következőt:

-110-es tempóig semmi, 120 körül enyhe kormyányrázás 140 körül meg eléggé erős, a kormányt rázza jobbra balra, minta ha mobiltelefont fognék amikor rezeg.... Siófoknál az erősebb kanyarba jól megküldtem (balos kanyar) ott a kanyarban meg elment a rezgés....

Nekem a tippem, hogy valamelyik gumi nem ok, vagy csak ki kellene egyensúlyozni. Jól gondolom? Vagy csak az út ilyen...(habár nem hiszem)

Vagy még mit nézzek meg? Kormány semerre sem húz.

Akár egy ráragadt sárgombóctól is csinálhat ilyet.

Ki kell egyensúlyoztatni, és megnézni a gumit, nincs e kipúposodva valahol.

Bár akkor 120-nál már durván veri a kormányt.

Link to comment
Megosztás:

Akár egy ráragadt sárgombóctól is csinálhat ilyet.

Ki kell egyensúlyoztatni, és megnézni a gumit, nincs e kipúposodva valahol.

Bár akkor 120-nál már durván veri a kormányt.

Sár annyi km alatt lekopott volna...

Akkor holnap elviszem kiegyensúlyozni, és majd amikor megyek jövő szombaton a Hungaroringre kiderül, hogy az volt-e, de gondolom az lesz a gondja.

Link to comment
Megosztás:

Sár annyi km alatt lekopott volna...

Akkor holnap elviszem kiegyensúlyozni, és majd amikor megyek jövő szombaton a Hungaroringre kiderül, hogy az volt-e, de gondolom az lesz a gondja.

Szevasztok

Most vettem a szezon elején új gumikat,mert az enyém is szintén ezt produkálta.

Hiába egyensúlyoztattam nem használt neki.Azokat a gumikat is újonann vettem,nem padkáztam meg,de még csak defektet sem kaptam,hogy javítva lett volna.

40 e km után cseréltem őket, és láss csodát az új gumikkal szépen fut, még 140-nél is.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok

Most vettem a szezon elején új gumikat,mert az enyém is szintén ezt produkálta.

Hiába egyensúlyoztattam nem használt neki.Azokat a gumikat is újonann vettem,nem padkáztam meg,de még csak defektet sem kaptam,hogy javítva lett volna.

40 e km után cseréltem őket, és láss csodát az új gumikkal szépen fut, még 140-nél is.

Az olcsó (főleg kínai) gumikra lehet jellemző, hogy tökéletesen nem lehet kicentírozni, de ez adódhat akár rossz tárolásból következő deformálódásból is.

Link to comment
Megosztás:

Az olcsó (főleg kínai) gumikra lehet jellemző, hogy tökéletesen nem lehet kicentírozni, de ez adódhat akár rossz tárolásból következő deformálódásból is.

Nekem ez a gyári gumim, kb 30-40e km van benne, egy hónapja 2x pályáztam nem produkálta ezt. Igaz akkor nem siettem, de volt párszor mikor ugyanezzel a sebességgel mentem...

Nem okozhatja ezt pl akár egy kátyú, s az miatt elszáll a kerék egyensúlya? (kismértékben a felni kap, s nem lesz jó az egyensúlya..)

Link to comment
Megosztás:

Nekem ez a gyári gumim, kb 30-40e km van benne, egy hónapja 2x pályáztam nem produkálta ezt. Igaz akkor nem siettem, de volt párszor mikor ugyanezzel a sebességgel mentem...

Nem okozhatja ezt pl akár egy kátyú, s az miatt elszáll a kerék egyensúlya? (kismértékben a felni kap, s nem lesz jó az egyensúlya..)

Természetesen egy kátyú is okozhatja. Az is lehet, hogy tökéletes centír esetén is ráz. Nekünk például mindig balra húzott az autó. 0-0-ra volt minden kerék minden évben centírozva, gumikon nem volt sérülés, kavicsokat is mindig kiszedtem belőle. Az is egyszer csak elkezdett balra húzni. Kitudja miért. Gumicsere orvosolta a problémát.

Ismerős Zafirája pedig mindig rázott 130 fölött, nagyon. Többször egyensúlyoztatta ki a kerekeket. Hiába. Lecserélte a gumikat, hiába. Lecserélte az alufelniket, hiába.

Végül kiderült, hogy a tárcsafék volt deformálódva!!! Annak a cseréje megoldotta.

Link to comment
Megosztás:

Természetesen egy kátyú is okozhatja. Az is lehet, hogy tökéletes centír esetén is ráz. Nekünk például mindig balra húzott az autó. 0-0-ra volt minden kerék minden évben centírozva, gumikon nem volt sérülés, kavicsokat is mindig kiszedtem belőle. Az is egyszer csak elkezdett balra húzni. Kitudja miért. Gumicsere orvosolta a problémát.

Ismerős Zafirája pedig mindig rázott 130 fölött, nagyon. Többször egyensúlyoztatta ki a kerekeket. Hiába. Lecserélte a gumikat, hiába. Lecserélte az alufelniket, hiába.

Végül kiderült, hogy a tárcsafék volt deformálódva!!! Annak a cseréje megoldotta.

Értem, azért megpróbálom hétfőn a gumist, de akkor megnézetem mind a 4 gumit, ha már ott vagyok...

Futóműnek az ilyen vibráció gondolom nem egészséges. :D

Link to comment
Megosztás:

És ahhoz mit szóltok ha azt mondom hogy az Opel-futóműveknek jellegükből (tervezési sajátosságaikból) adódóan kivétel nélkül van egy kismértékű kormányrázási hajlandóságuk egy bizonyos sebességtartományban? Nem én találtam ki, úgy hallottam, de a tapasztalataim megerősíteni látszanak a dolgot, a Kadettjeiem, a Calibrám, a Corsám, és most a Coupém is ráz valamennyire. A dolog egyébként kerékméret-függő, minél nagyobb az autón a kerék, annál magasabb sebességtartományban jelentkezik a rázás, Corsánál 100-120 között, a Coupénál 140-160 körül. Amúgy messze nem veszélyes mértékű és csak egy adott tartományban csinálja, kisebb vagy nagyobb sebességgel haladva a rázás megszűnik.

Egyébként nagyon egyszerűen kideríthető a dolog: fel kell rakni egy másik garnitúra kereket előre. Ha kiegyensúlyazatlansági problémák voltak akkor attól el kell múlnia a jelenségnek, de ha nekem van igazam akkor azzal is rázni fog, legfeljebb ha eltérő a kerékméret akkor más sebességtartományban.

Link to comment
Megosztás:

Pedig de.

Amennyire én tudom, a rejtély kulcsa a futóműgeometriában keresendő, és állítólag nem volt ismeretlen a konstruktőrök előtt sem, de kompromisszumokat kellett kötni mert ezzel szemben az adott futóműgeometriának voltak olyan előnyei amik ezt a kis hátrányt megbocsájthatóvá tették...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.