1.2 gcc Elküldve Március29, 2011 Elküldve Március29, 2011 :P Épp ezért néz ugyanarra. (Még egyszer, hogy érthető legyen: a viszonyítási alap a gumi saját maga, nem az autó.) <_< :angry: :P
uhuhu Elküldve Március29, 2011 Elküldve Március29, 2011 Helósztók ti meddig szóktátok fel punpálni a kerekeket ?Én 2.4 -et elöre hátra meg 2.1-et sokkal jobban megéri gazdaságosabb bár itt már egy kicsitt pattog?Várom a véleményeteket? <_< :angry: még egy ilyen hozzászólás, és kitiltalak a fórumról. PÜ ben is elküldtem...
Qpack Elküldve Március30, 2011 Elküldve Március30, 2011 Átlóban?? Mindig azonos oldalon kell cserélni!!! Bal hátsó a bal elsővel,és így tovább..... <_< ez így nem igaz! függ attól is hogy hátsó vagy első kerék meghajtású a kocsi, asszimetrikus mintázatú vagy sem....ezek mind meghatározzák hogyan lehet illetve esetleg kell cserélgetni őket....
Long74 Elküldve Március30, 2011 Elküldve Március30, 2011 Látod,ezért járok egy bizonyos gumishoz mindig.... <_< ez így nem igaz! függ attól is hogy hátsó vagy első kerék meghajtású a kocsi, asszimetrikus mintázatú vagy sem....ezek mind meghatározzák hogyan lehet illetve esetleg kell cserélgetni őket....
tgabika76 Elküldve Március30, 2011 Elküldve Március30, 2011 ez így nem igaz! függ attól is hogy hátsó vagy első kerék meghajtású a kocsi, asszimetrikus mintázatú vagy sem....ezek mind meghatározzák hogyan lehet illetve esetleg kell cserélgetni őket.... Én úgy tudtam hogy átlóban nem illik cserélgetni a gumikat függetlenül attól hogy forgásirányos-e vagy sem, mert ha a drótfalc "hozzászokott" egyfajta forgásirányhoz, akkor a másik irányba forogva könnyen szálszakadás lehet a vége. Ez alapvetően radiál gumikra igaz, amikor ezt az átlóban cserélgetős technikát javasolták, még javában a diagonál volt a divat (meg az autók is jóval kisebb teljesítményűek és súlyúak voltak, nem érte akkora terhelés a gumiabroncsokat), ott még meg lehetett ezt csinálni, de ma már diagonál abroncsot nagyítóval kell keresni.
Qpack Elküldve Március30, 2011 Elküldve Március30, 2011 Én úgy tudtam hogy átlóban nem illik cserélgetni a gumikat függetlenül attól hogy forgásirányos-e vagy sem, mert ha a drótfalc "hozzászokott" egyfajta forgásirányhoz, akkor a másik irányba forogva könnyen szálszakadás lehet a vége. Ez alapvetően radiál gumikra igaz, amikor ezt az átlóban cserélgetős technikát javasolták, még javában a diagonál volt a divat (meg az autók is jóval kisebb teljesítményűek és súlyúak voltak, nem érte akkora terhelés a gumiabroncsokat), ott még meg lehetett ezt csinálni, de ma már diagonál abroncsot nagyítóval kell keresni. szerintem ez abba teljesen belefér amit írtam..egy szó sem volt a mikéntjéről, csakhogy ezek is befolyásolják hogyan szabad és hogyan nem... <_< :P :angry:
tgabika76 Elküldve Március30, 2011 Elküldve Március30, 2011 Sorry, nekem az jött le a hozzászólásodból hogy szted bizonyos körülmények között megengedett a szerelt kerekek átlóban történő cserélgetése az autón. Erre reagáltam úgy hogy sztem meg nem, mivel diagonál gumi már nem létezik. <_< Bocs ha félreértettelek volna...
ROLÓ Elküldve Március30, 2011 Elküldve Március30, 2011 Segítséget szeretnék kérni: 185 65/15 gyári lemez felnin, szeretnék 195 65/15 vagy 195 60/15 méretű gumit, ez utóbbi váltóméret lenne, de inkább 65 -öst gondoltam a komfort miatt. Van e nagy különbség komfort terén a 60 ill. 65 falvastagságú gumiknál? A 195 65/15 viszont eltér 2.1% -al, melyiket javasolnátok?
grofbandi Elküldve Március31, 2011 Elküldve Március31, 2011 Segítséget szeretnék kérni: 185 65/15 gyári lemez felnin, szeretnék 195 65/15 vagy 195 60/15 méretű gumit, ez utóbbi váltóméret lenne, de inkább 65 -öst gondoltam a komfort miatt. Van e nagy különbség komfort terén a 60 ill. 65 falvastagságú gumiknál? A 195 65/15 viszont eltér 2.1% -al, melyiket javasolnátok? Én a váltóméretet javaslom. A komfort romlását igazán csak /50-es, vagy annál alacsonyabb oldalfalú gumiknál lehet számottevően észrevenni. A 195/60-as mérettel nem lesz ilyen gondod.
mr. bb Elküldve Március31, 2011 Elküldve Március31, 2011 Én a váltóméretet javaslom. A komfort romlását igazán csak /50-es, vagy annál alacsonyabb oldalfalú gumiknál lehet számottevően észrevenni. A 195/60-as mérettel nem lesz ilyen gondod. nekem 195 65 15 téligumik vannak mind a 4 olcsóbb volt mint a 185 ös + a 195 60 as ezért vettem teljesen elégedett vagyok vele meg szépen kitölti a kerékjáratot a következő szett is ilyen lesz 2 év múlva michelin a3 bevált még van benne 2 szezon minimum 3 szezonon túl vagyok olyan 55-60%osak még mindig
RazoR Elküldve Március31, 2011 Elküldve Március31, 2011 Sziasztok! Megérett a cserére a nyárim, ami 205/45R16 de ez elég necces erre a jó magyar utakra! <_< ######án néz ki, csak hát ugye elég peres! Na meg nagy a hely a kerékjáratban, szerintetek /50 vagy /55-öt vegyek????
xXxGáborxXx Elküldve Március31, 2011 Elküldve Március31, 2011 A nem gyári ET számú felni tehet valami kárt az autóban? Kerékcsapágy bírja?
RazoR Elküldve Március31, 2011 Elküldve Március31, 2011 A nem gyári ET számú felni tehet valami kárt az autóban? Kerékcsapágy bírja? Birja! Akkor vehetnék megint 45-öst szerinted?
urbanjozsi Elküldve Március31, 2011 Elküldve Március31, 2011 nekem 195 65 15 téligumik vannak szépen kitölti a kerékjáratot a következő szett is ilyen lesz Ballon forever <_<
grofbandi Elküldve Március31, 2011 Elküldve Március31, 2011 nekem 195 65 15 téligumik vannak mind a 4 olcsóbb volt mint a 185 ös + a 195 60 as ezért vettem teljesen elégedett vagyok vele meg szépen kitölti a kerékjáratot a következő szett is ilyen lesz 2 év múlva michelin a3 bevált még van benne 2 szezon minimum 3 szezonon túl vagyok olyan 55-60%osak még mindig Ő szerintem nem téli gumira gondolt. Különben meg kinek mik az igényei, én alig vártam a tavaszt, hogy levegyem a 195/60R15-ösöket, nekem az is nagyon magas, 205/45R17-tel járok. De ez is csak ültetés után lesz az igazi... <_< Igaz, nálam nem a komfort a fő szempont...
grofbandi Elküldve Március31, 2011 Elküldve Március31, 2011 Sziasztok! Megérett a cserére a nyárim, ami 205/45R16 de ez elég necces erre a jó magyar utakra! <_< ######án néz ki, csak hát ugye elég peres! Na meg nagy a hely a kerékjáratban, szerintetek /50 vagy /55-öt vegyek???? Szerintem /50-est. :angry:
egyhapsi Elküldve Március31, 2011 Elküldve Március31, 2011 Ő szerintem nem téli gumira gondolt. Különben meg kinek mik az igényei, én alig vártam a tavaszt, hogy levegyem a 195/60R15-ösöket, nekem az is nagyon magas, 205/45R17-tel járok. De ez is csak ültetés után lesz az igazi... :P Igaz, nálam nem a komfort a fő szempont... Majd ha te is közeledsz az 50-hez, fontos lesz a komfort :P Én ma rakattam föl a majdnem új 195/60 R15- <_< t. Alíg mentem 200 métert, de rázta a vesémet :angry:
Zachi Elküldve Március31, 2011 Elküldve Március31, 2011 Majd ha te is közeledsz az 50-hez, fontos lesz a komfort :P Én ma rakattam föl a majdnem új 195/60 R15- <_< t. Alíg mentem 200 métert, de rázta a vesémet :angry: Nem a gumival van gond! :P És lehet, hogy nem is veled!
frankee Elküldve Március31, 2011 Elküldve Március31, 2011 Sziasztok! Megérett a cserére a nyárim, ami 205/45R16 de ez elég necces erre a jó magyar utakra! <_< ######án néz ki, csak hát ugye elég peres! Na meg nagy a hely a kerékjáratban, szerintetek /50 vagy /55-öt vegyek???? 205/50 R16 a váltóméret az autóra de ahogy nézem a /45 az automax-nál olcsóbb mint a /50. Én is vásárlás előtt állok de nem találtam 30 e Ft-nél olcsóbb márkás gumit ebben a méretben. A Kumho ECSTA SPT KU31 szerintetek milyen lehet? ez 26 e Ft körül van az utána következő Dunlop SP 3000 már 32 E Ft. Az már sok píííííííz, csak akkor venném meg ha tényleg annyival jobb.
Long74 Elküldve Április1, 2011 Elküldve Április1, 2011 Az automaxon utána néztem. A német teszten példásan vizsgázott,de azért kérdezz meg egy gumist a biztonság kedvéért!!!! <_< 205/50 R16 a váltóméret az autóra de ahogy nézem a /45 az automax-nál olcsóbb mint a /50. Én is vásárlás előtt állok de nem találtam 30 e Ft-nél olcsóbb márkás gumit ebben a méretben. A Kumho ECSTA SPT KU31 szerintetek milyen lehet? ez 26 e Ft körül van az utána következő Dunlop SP 3000 már 32 E Ft. Az már sok píííííííz, csak akkor venném meg ha tényleg annyival jobb.
julien Elküldve Április1, 2011 Elküldve Április1, 2011 (edited) Nna végeztem egy kis számítást, mindenki döntsön úgy ahogy szeretne, mert nem értem mire jó, hogy nem a szabványméretű gumit teszünk fel az autóra és csak megy a kókányolás. Ha veszünk egy MICHELIN-t: 185/65 R15 – 16 900 195/60 R15 – 20 900 195/65 R15 – 16 900 Itt 16 000 –rel több a legdrágább ami 5 évvel számolva havi 267 Ft Ha veszünk egy BARUM-ot 185/65 R15 – 12 900 195/60 R15 – 15 900 195/65 R15 – 13 900 Itt 8 000 –rel több a legdrágább ami 5 évvel számolva havi 134 Ft Tudom, hogy egyszerre kell kiadni, de akkor legalább tudom, hogy jót vettem… Sőt sok helyen: Ajándék: Ingyenes házhozszállítás. Módosítva Április1, 2011 : julien
grofbandi Elküldve Április1, 2011 Elküldve Április1, 2011 Majd ha te is közeledsz az 50-hez, fontos lesz a komfort :P Én ma rakattam föl a majdnem új 195/60 R15- <_< t. Alíg mentem 200 métert, de rázta a vesémet :angry: Nem hiszem hogy olyan nagy változás állna be néhány év alatt, idén leszek 41. Viszont az igaz, hogy keveset megyek az autóval, szinte hobbiszinten használom. Ha napi száz kilométereket kéne töltenem a volán mögött, biztos én is a komfortra utaznék inkább. :P
steve78 Elküldve Április1, 2011 Elküldve Április1, 2011 205/50 R16 a váltóméret az autóra de ahogy nézem a /45 az automax-nál olcsóbb mint a /50. Én is vásárlás előtt állok de nem találtam 30 e Ft-nél olcsóbb márkás gumit ebben a méretben. A Kumho ECSTA SPT KU31 szerintetek milyen lehet? ez 26 e Ft körül van az utána következő Dunlop SP 3000 már 32 E Ft. Az már sok píííííííz, csak akkor venném meg ha tényleg annyival jobb. Mazsolázz innen.
Recommended Posts