AstraGé Elküldve Március17, 2011 Megoszt Elküldve Március17, 2011 Némelyik fórumokon ilyen kijelentések miatt ölik egymást. :lol: Azt nem tudom milyen indokkal magyaráznák, hogy nem kell, de természetesen nem kötelező, csak a saját véleményem szerint jobb ha van :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lipi-G Elküldve Március17, 2011 Megoszt Elküldve Március17, 2011 Nemtom, nekem ez a gyári alu teljesen jól fent van a gyári csavarral... az mcgard-os kereső is ugyanazt adja mindkét felnihez :D Minden új felnihez adnak csavart.Amúgy talán 3-4 mm-l hosszabb az a csavar amit adnak hozzá.Hátra nem is kellene hosszabb,de előre igen,mivel ott beljebb kezdődik a menet,még hátul normálisan szintesen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Március17, 2011 Megoszt Elküldve Március17, 2011 Azt nem tudom milyen indokkal magyaráznák, hogy nem kell, de természetesen nem kötelező, csak a saját véleményem szerint jobb ha van :D Persze, mindenképpen kell az szerintem is, és mindenki szerint. 1-2 hete olvastam vagy a VW vagy a Ford fórumban, és ott szidták egymást alaposan a gyűrű szerepéről. És az írásod kapcsán eszembe jutott, hogy pont ilyen kijelentéssel indult a vita. Csak ennyi. De valóban kell, ez tuti. Hogy pontosan mire, arról már megoszlanak a vélemények. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Március17, 2011 Megoszt Elküldve Március17, 2011 Minden új felnihez adnak csavart.Amúgy talán 3-4 mm-l hosszabb az a csavar amit adnak hozzá.Hátra nem is kellene hosszabb,de előre igen,mivel ott beljebb kezdődik a menet,még hátul normálisan szintesen. :D Nekem nem adtak csavarokat az új felnihez, csak a gyűrűket. A gyári csavarokkal raktam föl, de úgy tűnt elég sokat pördül mire fogni kezd. Remélem eléggé.... Atya ég, most gondolok bele, mi lenne ha kilazulna... Link to comment Megosztás: More sharing options...
woody1 Elküldve Március17, 2011 Megoszt Elküldve Március17, 2011 Gyári az acél- és gyári a könnyűfém felnim is. Nincs hozzá külön csavar, csak a gyári. Ezek szerint külön csavarok szükségesek az egyikhez és a másikhoz? Ezek szerint lehet gáz emiatt? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Balageaxe Elküldve Március17, 2011 Megoszt Elküldve Március17, 2011 Gyári az acél- és gyári a könnyűfém felnim is. Nincs hozzá külön csavar, csak a gyári. Ezek szerint külön csavarok szükségesek az egyikhez és a másikhoz? Ezek szerint lehet gáz emiatt? Nem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
AstraGé Elküldve Március17, 2011 Megoszt Elküldve Március17, 2011 Persze, mindenképpen kell az szerintem is, és mindenki szerint. 1-2 hete olvastam vagy a VW vagy a Ford fórumban, és ott szidták egymást alaposan a gyűrű szerepéről. És az írásod kapcsán eszembe jutott, hogy pont ilyen kijelentéssel indult a vita. Csak ennyi. De valóban kell, ez tuti. Hogy pontosan mire, arról már megoszlanak a vélemények. Itt nincs öldöklés, ez a szolíd Opelosok fóruma :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
woody1 Elküldve Március17, 2011 Megoszt Elküldve Március17, 2011 Nem. Köszi, megnyugtató.... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Március17, 2011 Megoszt Elküldve Március17, 2011 Azt nem tudom milyen indokkal magyaráznák, hogy nem kell, de természetesen nem kötelező, csak a saját véleményem szerint jobb ha van :D Nem az a baj hogy nem kell (mert természetesen kell!), hanem hogy ezt sokan tévesen hívják tehermentesítő gyűrűnek, ugyanis nem az! Ez igazából központosító gyűrű, semmiféle terhet nem visel (hogyan is viselne mikor műanyagból van, az autó meg vagy 1 tonna...), hanem arra szolgál hogy megkönnyítse a kerék felrakását az agyra. A kereket igazából a kerékcsavarok tartják, mégpedig azzal hogy tengelyirányban rászorítják a felnit a kerékagyra. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kess Elküldve Március17, 2011 Megoszt Elküldve Március17, 2011 Nem az a baj hogy nem kell (mert természetesen kell!), hanem hogy ezt sokan tévesen hívják tehermentesítő gyűrűnek, ugyanis nem az! Ez igazából központosító gyűrű, semmiféle terhet nem visel (hogyan is viselne mikor műanyagból van, az autó meg vagy 1 tonna...), hanem arra szolgál hogy megkönnyítse a kerék felrakását az agyra. A kereket igazából a kerékcsavarok tartják, mégpedig azzal hogy tengelyirányban rászorítják a felnit a kerékagyra. picit kötekednék, mert szerintem azért tehermentesítő, hogy a csavarokat tehermentesítik a szakítóerőtől - vagy vmi ilyesmi rég tanultam fizikát - ami hat rájuk, ha el tud mozdulni a felni az agyon... Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Március17, 2011 Megoszt Elküldve Március17, 2011 ...de ha rendesen meghúzod a csavarokat akkor nem tud elmozdulni a felni, nem? :lol: Ha meg nem húzod meg, akkor tehermentesítő/központosító ide vagy oda, csak a jóisten segíthet. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Március17, 2011 Megoszt Elküldve Március17, 2011 Nem az a baj hogy nem kell (mert természetesen kell!), hanem hogy ezt sokan tévesen hívják tehermentesítő gyűrűnek, ugyanis nem az! Ez igazából központosító gyűrű, semmiféle terhet nem visel (hogyan is viselne mikor műanyagból van, az autó meg vagy 1 tonna...), hanem arra szolgál hogy megkönnyítse a kerék felrakását az agyra. A kereket igazából a kerékcsavarok tartják, mégpedig azzal hogy tengelyirányban rászorítják a felnit a kerékagyra. Jól mondod. De közben azon agyalok, hogy mi logika lehet a tehermentesítő névben, hiszem nagyon sok helyen használják, boltok is. Valószínűleg, ha nem a központosító gyűrű segítségével lenne a kerék felszerelve, akkor a felni csavarok, csavarfejek játékának köszönhetően nem pont középre kerülne. Ezáltal nem mindegyik csavaron lenne egyforma a terhelés. Elképzelhető, hogy ezért hívják tehermentesítő gyűrűnek. Terhet nyilván nem visel, mert akkor teherviselő gyűrű lenne. Na tessék, most meg én kezdem.... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kess Elküldve Március17, 2011 Megoszt Elküldve Március17, 2011 hol lehet occsóé gumiprofil mélységmérőt venni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Balageaxe Elküldve Március17, 2011 Megoszt Elküldve Március17, 2011 hol lehet occsóé gumiprofil mélységmérőt venni? Subler nem jó? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kess Elküldve Március17, 2011 Megoszt Elküldve Március17, 2011 Subler nem jó? :D de persze, csak azt nem hordom magamnál :lol: na mindegy, max jó lesz egy bimetál Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lacika85 Elküldve Március17, 2011 Megoszt Elküldve Március17, 2011 Sziasztok! Felni vásárlása előtt állok és van lehetőségem egy kedvező gumivásárlásra. A gyári méretem amivel az autó kijött a szalonból az 185/65R15 úgy tudtam a váltómérete 205/50R16, viszont a kérdésem az lenne, hogy felszerelhetek rá 205/55 R16 abroncsot? Előre is köszi a válaszokat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kess Elküldve Március17, 2011 Megoszt Elküldve Március17, 2011 Sziasztok! Felni vásárlása előtt állok és van lehetőségem egy kedvező gumivásárlásra. A gyári méretem amivel az autó kijött a szalonból az 185/65R15 úgy tudtam a váltómérete 205/50R16, viszont a kérdésem az lenne, hogy felszerelhetek rá 205/55 R16 abroncsot? Előre is köszi a válaszokat. fel, de csak ha nekem is szerzel kedvezményesen :D picit eltér a váltómérettől, de jó Link to comment Megosztás: More sharing options...
urbanjozsi Elküldve Március17, 2011 Megoszt Elküldve Március17, 2011 Jól mondod. De közben azon agyalok, hogy mi logika lehet a tehermentesítő névben, hiszem nagyon sok helyen használják, boltok is. Valószínűleg, ha nem a központosító gyűrű segítségével lenne a kerék felszerelve, akkor a felni csavarok, csavarfejek játékának köszönhetően nem pont középre kerülne. Ezáltal nem mindegyik csavaron lenne egyforma a terhelés. Elképzelhető, hogy ezért hívják tehermentesítő gyűrűnek. Terhet nyilván nem visel, mert akkor teherviselő gyűrű lenne. Na tessék, most meg én kezdem.... :D Nekem ez a legszimpatikusabb megfogalmazás. Kess: Ez nem tetszene? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Elfi Elküldve Március17, 2011 Megoszt Elküldve Március17, 2011 Sziasztok! Lenne egy kérdésem, ha tudtok akkor válaszoljatok légyszi! Az autómon az első kerekek 195/60 R15 méretűek, a hátsók pedig 185/65 R15 -sek. Ez így nem gáz? Vagy elől és hátul azonos méretűeknek kell lenniük? Illetve nem ártana, ha az lenne? Vagy teljesen elfogadható így? Köszi előre is a választ! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Korzika Elküldve Március17, 2011 Megoszt Elküldve Március17, 2011 Sziasztok! Lenne egy kérdésem, ha tudtok akkor válaszoljatok légyszi! Az autómon az első kerekek 195/60 R15 méretűek, a hátsók pedig 185/65 R15 -sek. Ez így nem gáz? Vagy elől és hátul azonos méretűeknek kell lenniük? Illetve nem ártana, ha az lenne? Vagy teljesen elfogadható így? Köszi előre is a választ! Ez így nem buli!Csak nehogy belefuss egy szigorúbb ellenőrzésbe! Ha szabályos akarsz lenni ,mind a 4 keréken ugyanolyan guminak kell lenni. Nekem 185/65 R15 van. Ui.:milyen okos vagyok ugye? <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lipi-G Elküldve Március17, 2011 Megoszt Elküldve Március17, 2011 Ez így nem buli!Csak nehogy belefuss egy szigorúbb ellenőrzésbe! Ha szabályos akarsz lenni ,mind a 4 keréken ugyanolyan guminak kell lenni. Nekem 185/65 R15 van. Ui.:milyen okos vagyok ugye? :angry: Az!!! <_< Én meg inkább puskázom! :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
urbanjozsi Elküldve Március17, 2011 Megoszt Elküldve Március17, 2011 Ez így nem buli!Csak nehogy belefuss egy szigorúbb ellenőrzésbe! Ha szabályos akarsz lenni ,mind a 4 keréken ugyanolyan guminak kell lenni. Nekem 185/65 R15 van. Ui.:milyen okos vagyok ugye? :angry: De mit mond a KRESZ: A KRESZ előírja, hogy az autóra tilos olyan abroncsokat szerelni, amelyeken az adott jármű konstruktőre által megadott legnagyobb teherbíró képességnél kisebb terherbírási index vagy sebesség-kategória jel van feltüntetve (a KRESZ 1994. 10. 24-i rendelettel kiegészített R59 sz. cikke). A KRESZ előírja, hogy egyazon tengelyen az abroncsok legyenek: * azonos márkájúak * azonos méretűek * azonos felhasználási kategóriájúak (pl.: országút, hó, terepjáró) * azonos felépítésűek (diagonál vagy radiál) * azonos sebesség kategóriájúak (T, H, V, W...) * azonos teherbíró képességűek Tehát nem tér ki az elöl-hátul egyforma részre. Az én véleményem szerint sem egészséges ez a felállás, de hány olyan van, mikor hátra szélesebb felni megy, szélesebb gumival <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
AstraGé Elküldve Március17, 2011 Megoszt Elküldve Március17, 2011 Sziasztok! Lenne egy kérdésem, ha tudtok akkor válaszoljatok légyszi! Az autómon az első kerekek 195/60 R15 méretűek, a hátsók pedig 185/65 R15 -sek. Ez így nem gáz? Vagy elől és hátul azonos méretűeknek kell lenniük? Illetve nem ártana, ha az lenne? Vagy teljesen elfogadható így? Köszi előre is a választ! Én is úgy tudom, hogy csak tengelyenként kell egyformának lenniük. Sok autó szaladgál elől és hátul különböző gumikkal és ezért nem is szólnak műszakin se, ha váltóméret közeli. A tiéd ráadásul nem is extrém méretű szóval a kutya se szól érte. A szélesebb gumit viszont hátra szokták feltenni, már csak az esztétika miatt is <_< De a lényeg, hogy felesleges aggódnod a gumik miatt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lacika85 Elküldve Március18, 2011 Megoszt Elküldve Március18, 2011 fel, de csak ha nekem is szerzel kedvezményesen :P picit eltér a váltómérettől, de jó Köszi a segítséget <_< akkor befektetek :P sajnos csak 1 garnitúra van belőle egyik barátomnak. ha lenne még szólnék cartárs :P jó éjt :angry: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bopeti11 Elküldve Március18, 2011 Megoszt Elküldve Március18, 2011 Sziasztok! A hétvége munkája: Ilyen volt Ilyen lett Tudom, ciki hogy nem Ferrari piros, de én már csak ilyen maradi vagyok <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts