Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumi, felni kérdések


GABBE

Recommended Posts

Nemtom, nekem ez a gyári alu teljesen jól fent van a gyári csavarral... az mcgard-os kereső is ugyanazt adja mindkét felnihez :D

Minden új felnihez adnak csavart.Amúgy talán 3-4 mm-l hosszabb az a csavar amit adnak hozzá.Hátra nem is kellene hosszabb,de előre igen,mivel ott beljebb kezdődik a menet,még hátul normálisan szintesen.

Link to comment
Megosztás:

Azt nem tudom milyen indokkal magyaráznák, hogy nem kell, de természetesen nem kötelező, csak a saját véleményem szerint jobb ha van :D

Persze, mindenképpen kell az szerintem is, és mindenki szerint. 1-2 hete olvastam vagy a VW vagy a Ford fórumban, és ott szidták egymást alaposan a gyűrű szerepéről. És az írásod kapcsán eszembe jutott, hogy pont ilyen kijelentéssel indult a vita.

Csak ennyi. De valóban kell, ez tuti. Hogy pontosan mire, arról már megoszlanak a vélemények.

Link to comment
Megosztás:

Minden új felnihez adnak csavart.Amúgy talán 3-4 mm-l hosszabb az a csavar amit adnak hozzá.Hátra nem is kellene hosszabb,de előre igen,mivel ott beljebb kezdődik a menet,még hátul normálisan szintesen.

:D Nekem nem adtak csavarokat az új felnihez, csak a gyűrűket. A gyári csavarokkal raktam föl, de úgy tűnt elég sokat pördül mire fogni kezd. Remélem eléggé.... Atya ég, most gondolok bele, mi lenne ha kilazulna...

Link to comment
Megosztás:

Persze, mindenképpen kell az szerintem is, és mindenki szerint. 1-2 hete olvastam vagy a VW vagy a Ford fórumban, és ott szidták egymást alaposan a gyűrű szerepéről. És az írásod kapcsán eszembe jutott, hogy pont ilyen kijelentéssel indult a vita.

Csak ennyi. De valóban kell, ez tuti. Hogy pontosan mire, arról már megoszlanak a vélemények.

Itt nincs öldöklés, ez a szolíd Opelosok fóruma :D

Link to comment
Megosztás:

Azt nem tudom milyen indokkal magyaráznák, hogy nem kell, de természetesen nem kötelező, csak a saját véleményem szerint jobb ha van :D

Nem az a baj hogy nem kell (mert természetesen kell!), hanem hogy ezt sokan tévesen hívják tehermentesítő gyűrűnek, ugyanis nem az! Ez igazából központosító gyűrű, semmiféle terhet nem visel (hogyan is viselne mikor műanyagból van, az autó meg vagy 1 tonna...), hanem arra szolgál hogy megkönnyítse a kerék felrakását az agyra. A kereket igazából a kerékcsavarok tartják, mégpedig azzal hogy tengelyirányban rászorítják a felnit a kerékagyra.

Link to comment
Megosztás:

Nem az a baj hogy nem kell (mert természetesen kell!), hanem hogy ezt sokan tévesen hívják tehermentesítő gyűrűnek, ugyanis nem az! Ez igazából központosító gyűrű, semmiféle terhet nem visel (hogyan is viselne mikor műanyagból van, az autó meg vagy 1 tonna...), hanem arra szolgál hogy megkönnyítse a kerék felrakását az agyra. A kereket igazából a kerékcsavarok tartják, mégpedig azzal hogy tengelyirányban rászorítják a felnit a kerékagyra.

picit kötekednék, mert szerintem azért tehermentesítő, hogy a csavarokat tehermentesítik a szakítóerőtől - vagy vmi ilyesmi rég tanultam fizikát - ami hat rájuk, ha el tud mozdulni a felni az agyon...

Link to comment
Megosztás:

Nem az a baj hogy nem kell (mert természetesen kell!), hanem hogy ezt sokan tévesen hívják tehermentesítő gyűrűnek, ugyanis nem az! Ez igazából központosító gyűrű, semmiféle terhet nem visel (hogyan is viselne mikor műanyagból van, az autó meg vagy 1 tonna...), hanem arra szolgál hogy megkönnyítse a kerék felrakását az agyra. A kereket igazából a kerékcsavarok tartják, mégpedig azzal hogy tengelyirányban rászorítják a felnit a kerékagyra.

Jól mondod. De közben azon agyalok, hogy mi logika lehet a tehermentesítő névben, hiszem nagyon sok helyen használják, boltok is.

Valószínűleg, ha nem a központosító gyűrű segítségével lenne a kerék felszerelve, akkor a felni csavarok, csavarfejek játékának köszönhetően nem pont középre kerülne. Ezáltal nem mindegyik csavaron lenne egyforma a terhelés. Elképzelhető, hogy ezért hívják tehermentesítő gyűrűnek. Terhet nyilván nem visel, mert akkor teherviselő gyűrű lenne. Na tessék, most meg én kezdem.... :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Felni vásárlása előtt állok és van lehetőségem egy kedvező gumivásárlásra.

A gyári méretem amivel az autó kijött a szalonból az 185/65R15 úgy tudtam a váltómérete 205/50R16, viszont a kérdésem az lenne, hogy felszerelhetek rá 205/55 R16 abroncsot?

Előre is köszi a válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Felni vásárlása előtt állok és van lehetőségem egy kedvező gumivásárlásra.

A gyári méretem amivel az autó kijött a szalonból az 185/65R15 úgy tudtam a váltómérete 205/50R16, viszont a kérdésem az lenne, hogy felszerelhetek rá 205/55 R16 abroncsot?

Előre is köszi a válaszokat.

fel, de csak ha nekem is szerzel kedvezményesen :D

picit eltér a váltómérettől, de jó

Link to comment
Megosztás:

Jól mondod. De közben azon agyalok, hogy mi logika lehet a tehermentesítő névben, hiszem nagyon sok helyen használják, boltok is.

Valószínűleg, ha nem a központosító gyűrű segítségével lenne a kerék felszerelve, akkor a felni csavarok, csavarfejek játékának köszönhetően nem pont középre kerülne. Ezáltal nem mindegyik csavaron lenne egyforma a terhelés. Elképzelhető, hogy ezért hívják tehermentesítő gyűrűnek. Terhet nyilván nem visel, mert akkor teherviselő gyűrű lenne. Na tessék, most meg én kezdem.... :D

Nekem ez a legszimpatikusabb megfogalmazás.

Kess: Ez nem tetszene?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem, ha tudtok akkor válaszoljatok légyszi! Az autómon az első kerekek 195/60 R15 méretűek, a hátsók pedig 185/65 R15 -sek. Ez így nem gáz? Vagy elől és hátul azonos méretűeknek kell lenniük? Illetve nem ártana, ha az lenne? Vagy teljesen elfogadható így?

Köszi előre is a választ!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem, ha tudtok akkor válaszoljatok légyszi! Az autómon az első kerekek 195/60 R15 méretűek, a hátsók pedig 185/65 R15 -sek. Ez így nem gáz? Vagy elől és hátul azonos méretűeknek kell lenniük? Illetve nem ártana, ha az lenne? Vagy teljesen elfogadható így?

Köszi előre is a választ!

Ez így nem buli!Csak nehogy belefuss egy szigorúbb ellenőrzésbe!

Ha szabályos akarsz lenni ,mind a 4 keréken ugyanolyan guminak kell lenni.

Nekem 185/65 R15 van.

Ui.:milyen okos vagyok ugye? <_<

Link to comment
Megosztás:

Ez így nem buli!Csak nehogy belefuss egy szigorúbb ellenőrzésbe!

Ha szabályos akarsz lenni ,mind a 4 keréken ugyanolyan guminak kell lenni.

Nekem 185/65 R15 van.

Ui.:milyen okos vagyok ugye? :angry:

De mit mond a KRESZ:

A KRESZ előírja, hogy az autóra tilos olyan abroncsokat szerelni, amelyeken az adott jármű konstruktőre által megadott legnagyobb teherbíró képességnél kisebb terherbírási index vagy sebesség-kategória jel van feltüntetve (a KRESZ 1994. 10. 24-i rendelettel kiegészített R59 sz. cikke).

A KRESZ előírja, hogy egyazon tengelyen az abroncsok legyenek:

* azonos márkájúak

* azonos méretűek

* azonos felhasználási kategóriájúak (pl.: országút, hó, terepjáró)

* azonos felépítésűek (diagonál vagy radiál)

* azonos sebesség kategóriájúak (T, H, V, W...)

* azonos teherbíró képességűek

Tehát nem tér ki az elöl-hátul egyforma részre.

Az én véleményem szerint sem egészséges ez a felállás, de hány olyan van, mikor hátra szélesebb felni megy, szélesebb gumival <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem, ha tudtok akkor válaszoljatok légyszi! Az autómon az első kerekek 195/60 R15 méretűek, a hátsók pedig 185/65 R15 -sek. Ez így nem gáz? Vagy elől és hátul azonos méretűeknek kell lenniük? Illetve nem ártana, ha az lenne? Vagy teljesen elfogadható így?

Köszi előre is a választ!

Én is úgy tudom, hogy csak tengelyenként kell egyformának lenniük. Sok autó szaladgál elől és hátul különböző gumikkal és ezért nem is szólnak műszakin se, ha váltóméret közeli. A tiéd ráadásul nem is extrém méretű szóval a kutya se szól érte. A szélesebb gumit viszont hátra szokták feltenni, már csak az esztétika miatt is <_<

De a lényeg, hogy felesleges aggódnod a gumik miatt.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.