Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
nem biztonságos?

A lekopott futófelület helyére utólag vulkanizálnak fel egy újabb kopóréteget, mintázatot. Lehet, hogy változik közben a forgásirány is, meg az eredeti és a pótolt rész anyaga is különböző, ez már sosem lesz gyári kihozatalú. Egy satufékezésnél pl. előjöhetnek ezek a gondok.

Ha kicsi a keret, akkor is inkább valami olcsóbb, de normálisabb, európai gumit érdemes keresni, pl. Dayton, Barum, Sava.

Szerintem. :D

Elküldve
Attól, hogy 1.2-es, azért csak Astra G az... :D

(feltéve ha z12xe, mert a régebbi moci csak 65 ló)

Mint az "aláírásban" is benne van,az!A pörgetésről még annyit,hogy az biztos hogy jobban gyorsul 110-ről 150-re mint 50-ről 90-re,de

egyenlőre nem fogjuk a halálba pörgetni szegényt!Csak szépen,nyugdíjasan :D

1.2 gcc!Neked mekkora nyári gumik vannak fent és milyen felnin?

Lipi-G,nem ám felajánlod neki a Caravant a Ladáért cserébe!Esetleg rá is fizetsz még... :lol:

Elküldve
1.2 gcc!Neked mekkora nyári gumik vannak fent és milyen felnin?

a nyári 195/65 R 15 continental amiket le akarok cserélni 195/60 vagy 205/60 R 15-re. A téli 185/65 R 15 nokian.

Elküldve
Lipi-G,nem ám felajánlod neki a Caravant a Ladáért cserébe!Esetleg rá is fizetsz még... :lol:

Erősen gondolkodom,ha mást nem,megveszem paca autónak :D

Elküldve
A lekopott futófelület helyére utólag vulkanizálnak fel egy újabb kopóréteget, mintázatot. Lehet, hogy változik közben a forgásirány is, meg az eredeti és a pótolt rész anyaga is különböző, ez már sosem lesz gyári kihozatalú. Egy satufékezésnél pl. előjöhetnek ezek a gondok.

Szerintem. :D

Ezek csak feltételezések az "Ahogyan azt Móricka elképzeli" kategóriából.

Egyébként a teher/haszon/munkagép kategóriában terjedt el az újrafutózott abroncs használata. Ugyanis ott éri meg foglalkozni vele, ahol egy szett vadi új gumi több százezres, milliós tételt jelent.

Láttam én már balesetnél,hogy levált róla a futófelület,mint a rétestészta.

Ne általánosíts! Biztos van ilyen is, de sem biztos, hogy a gumi tehetett róla. Talán láttál olyat is amikor a nem újrafutózott gumi önállósította magát (vált le a felniről).

Mindegyik igényli a figyelmet. Ha azt mondják, hogy x km v. üzemóra után csere, akkor nem kéne halogatni. Akár a vezérműszíjaknál. Van úgy, hogy pár ezer km után megadja magát, pedig nem készül felújított vez.műszíj. Ha eléri a km v. idő korlátot cserélni kell.

Elküldve
a nyári 195/65 R 15 continental amiket le akarok cserélni 195/60 vagy 205/60 R 15-re. A téli 185/65 R 15 nokian.

Nem 205/55 R15-öt akartál írni? Közelebb van váltóméretben a 195/60 R15-höz.

Elküldve
a nyári 195/65 R 15 continental amiket le akarok cserélni 195/60 vagy 205/60 R 15-re. A téli 185/65 R 15 nokian.

Köszönöm :D A 195/65 vagy 60 jól hangzik és szerintem annál szélesebb nekem nem kell!

Lipi-G!Paca???Nem peca?

Elküldve
Köszönöm :lol: A 195/65 vagy 60-as jól hangzik és szerintem annál szélesebb nekem nem kell!

Ez az, ami "jól hangzik" R15-ben gondolkodva! :D

Elküldve
Ez az, ami "jól hangzik" R15-ben gondolkodva! :lol:

195/60R15 ,ok Zachi,jegyzeteltem! :D A /50-es már nagyon eltérő váltóméret ahogy látom...Na mindegy,az lett volna otthon!

Még felnit sem találtam,nem tudom mit aggódok ennyire a gumikon :D

Elküldve
Nem 205/55 R15-öt akartál írni? Közelebb van váltóméretben a 195/60 R15-höz.

igen 205/55 R 15 öt akartam írni:) Szerintem 195/60 R15 mellett maradok

Elküldve
Ezek csak feltételezések az "Ahogyan azt Móricka elképzeli" kategóriából.

Egyébként a teher/haszon/munkagép kategóriában terjedt el az újrafutózott abroncs használata. Ugyanis ott éri meg foglalkozni vele, ahol egy szett vadi új gumi több százezres, milliós tételt jelent.

Mármint mi a feltételezés?

Elküldve
Köszönöm :lol: A 195/65 vagy 60 jól hangzik és szerintem annál szélesebb nekem nem kell!

Lipi-G!Paca???Nem peca?

De peca :D csak sajnálnám gyentolni a ganéba a gépet.

Elküldve
Ne általánosíts! Biztos van ilyen is, de sem biztos, hogy a gumi tehetett róla. Talán láttál olyat is amikor a nem újrafutózott gumi önállósította magát (vált le a felniről).

Mindegyik igényli a figyelmet. Ha azt mondják, hogy x km v. üzemóra után csere, akkor nem kéne halogatni. Akár a vezérműszíjaknál. Van úgy, hogy pár ezer km után megadja magát, pedig nem készül felújított vez.műszíj. Ha eléri a km v. idő korlátot cserélni kell.

Nem általánosítottam,leírtam amit láttam,és nem azt,hogy mindegyik így jár,járt!

Ő dolga mit vesz,de szerintem nem sokan ajánljuk neki ezt a megoldást.

Elküldve
Mármint mi a feltételezés?

A lekopott futófelület helyére utólag vulkanizálnak fel egy újabb kopóréteget, mintázatot. Lehet, hogy változik közben a forgásirány is, meg az eredeti és a pótolt rész anyaga is különböző, ez már sosem lesz gyári kihozatalú. Egy satufékezésnél pl. előjöhetnek ezek a gondok.

Ha kicsi a keret, akkor is inkább valami olcsóbb, de normálisabb, európai gumit érdemes keresni, pl. Dayton, Barum, Sava.

Szerintem. :D

Ez akkora szarvas hiba lenne, mintha a kötött forgásirányú gumit fordítva tennék föl.

Az egész tüzetes átvizsgálással kezdődik, hogy egyáltalán alkalmas-e újrafutózásra. Majd lemarják (horzsolják) a régi futófelületet, amit újabb átvizsgálás követ.

Úgy tudom sokkal szigorúbb követelményei vannak, mint az új abroncs gyártásnak. Míg az újaknál szúrópróba szerűen vizsgálnak, addig a futózottak minden egyes darabját vizsgálni kell a technológia minden lépésében egészen a kész áruig.

Elküldve
Ez akkora szarvas hiba lenne, mintha a kötött forgásirányú gumit fordítva tennék föl.

Az egész tüzetes átvizsgálással kezdődik, hogy egyáltalán alkalmas-e újrafutózásra. Majd lemarják a régi futófelületet, amit újabb átvizsgálás követ.

Úgy tudom sokkal szigorúbb követelményei vannak, mint az új abroncs gyártásnak. Míg az újaknál szúrópróba szerűen vizsgálnak, addig a futózottak minden egyes darabját vizsgálni kell a technológia minden lépésében egészen a kész áruig.

akkor merjem megvásárolni?

Elküldve
Nem általánosítottam,leírtam amit láttam,és nem azt,hogy mindegyik így jár,járt!

Ő dolga mit vesz,de szerintem nem sokan ajánljuk neki ezt a megoldást.

Azt is meg lehet nézni mely piacokon jeletek meg az újrafutózott szgk. abroncsok.

Elküldve
Ez akkora szarvas hiba lenne, mintha a kötött forgásirányú gumit fordítva tennék föl.

Az egész tüzetes átvizsgálással kezdődik, hogy egyáltalán alkalmas-e újrafutózásra. Majd lemarják a régi futófelületet, amit újabb átvizsgálás követ.

Úgy tudom sokkal szigorúbb követelményei vannak, mint az új abroncs gyártásnak. Míg az újaknál szúrópróba szerűen vizsgálnak, addig a futózottak minden egyes darabját vizsgálni kell a technológia minden lépésében egészen a kész áruig.

Maradjunk annyiban, hogy egyikünk sem ismeri ennek a pontos technológiáját... Mindenesetre a karkasz azért elfárad, akárhogy is nézzük. Mondjuk pl. egy német technológiával újrafutózott gumit a teherautós világban be lehet vállalni, de ugye, ez itt nem egy ZIL-fórum. A hazai újrafutózott kínálatban viszont erősen jelen van a kínai gagyi. A kis ferdeszeműt meg nem nagyon érdekli se a technológia, se a forgásirány, se a tapadás, se semmi. Innentől én max. utánfutóra tennék fel ilyet.

Ha meg 2-3 ezer forintokon múlik egy alsóbb kategóriás, de új, vagy biztos előéletű használt gumi vs. egy bizonytalan eredetű futózott megvétele, akkor - szerintem - sürgősen el kell adni az autót, mert nagy baj van.

Különben a Csing-Csüng újrafutózott gumi kategóriája alatt is van élet:

skoda_fakerek2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ez a (Fa)Tuskó-gazdaságos megoldás, garantált tapadással. :D

Elküldve
akkor merjem megvásárolni?

Személyautóra én nem tennék. Annyival nem olcsóbb, mint amennyivel jobb az új. Nagy hirtelen téli gumira ezt találtam. Valahol mindig van akció. Egy új Fulda, Uniroyal, Vredestein szerencsére nem kerül annyival többe, mint amennyivel jobb. És ez igaz a nyári gumikra is.

Szóval szerintem személyautóra egyértelműen nem. Inkább autózz 1-2 tankkal kevesebbet új gumikon, de azt nyugodtan. Futózottat csak teher/haszon/munkagépekre.

Elküldve

sziasztok,

van valakinek kölcsönbe 2db 205/50R16 és/vagy 205/45R16 bármilyen gumija egy "kerékjárati ív" teszthez? :D

ja és ne legyen nagyon messze :lol:

köszi

Elküldve
sziasztok,

van valakinek kölcsönbe 2db 205/50R16 és/vagy 205/45R16 bármilyen gumija egy "kerékjárati ív" teszthez? :D

ja és ne legyen nagyon messze :lol:

köszi

Nekem 205/55R16-om van,de 5 lyukas,és Tápiószecsőn.....

Elküldve
Nekem 205/55R16-om van,de 5 lyukas,és Tápiószecsőn.....

köszi, de felnim van és nekem csak gumi. az is csak kölcsönbe egy félnapra kb

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.