Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumi, felni kérdések


GABBE

Recommended Posts

Lehet csalóka mást nem találtam!

Ma alánéztem szemre rugó rendben van, lengéscsillapítót nyomkodtam normális a müködése, nem hintázik!

A müanyag dobrészen kicsit látszik surlódás nyoma őt lehet cserélni is fogom újra, mert kitört belöle egy kis darab mikor kiszedtem.

Jah és a rugónál felül/ott ahol felfekszik a rugó/ hiányzott egy kb. 0,5cm-es gumi alátét vagy mi, hasonló van alul is.

Annak mi a neve, hogy lehet cserélni? Lehet pont az a fél centi hiányzik!

Amúgy felni pontos mérete: 7,5"*16 ET:35 205/50-es gummákkal!

A 7"-os felni az már jó lehet rá ugyan ezzel a gummával? Nem érhet bele? Ott már akkor 1,27 cm-ert nyertem.

milyen műanyagba ért bele...? csinálj már vlamai használható képet...nem hiszem hogy nincs otthon egy mobil ami fényképezős vagy maga egy fényképező... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Lehet csalóka mást nem találtam!

Ma alánéztem szemre rugó rendben van, lengéscsillapítót nyomkodtam normális a müködése, nem hintázik!

A müanyag dobrészen kicsit látszik surlódás nyoma őt lehet cserélni is fogom újra, mert kitört belöle egy kis darab mikor kiszedtem.

Jah és a rugónál felül/ott ahol felfekszik a rugó/ hiányzott egy kb. 0,5cm-es gumi alátét vagy mi, hasonló van alul is.

Annak mi a neve, hogy lehet cserélni? Lehet pont az a fél centi hiányzik!

Amúgy felni pontos mérete: 7,5"*16 ET:35 205/50-es gummákkal!

A 7"-os felni az már jó lehet rá ugyan ezzel a gummával? Nem érhet bele? Ott már akkor 1,27 cm-ert nyertem.

Jónak kell lennie a 7,5-es felninek.Nekem 7,5 x18-as ET 35-ös felni van rajta /35-ös gumival és semmi gondom nincs vele,nem ér bele a sárvédőbe sehol.Egyszer próbáltam egy 8 coll széleset,na az súrolt bele ha hátra beültek hárman.

Link to comment
Megosztás:

A sárvédődob műanyag betétjéről van szó. A tiédben nincs? ;)

hátul? van műanyag lökhárító is...a fene se tudja mire gondol...én is erre gondoltam egyébként de

- 1x nem emlékszem, hogy tényleg van e hátul...

- 2x reméltem hogy az is tud válaszolni akinek írtam... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

- 2x reméltem hogy az is tud válaszolni akinek írtam... ;)

Igen a sárvédő müanyag betétjébe!

Bocs, hogy nem tudtam válaszolni, de mivel tegnap már jó idő volt sok volt kint a feladat

és még a pincéből is vizet kellett szivattyúzni. :rolleyes:

Még egyszer bocs, hogy nem értem rá, de más fontosabb volt.

Majd valamikor csinálok képet is, de nem tudom mikor!

Link to comment
Megosztás:

Igen a sárvédő müanyag betétjébe!

Bocs, hogy nem tudtam válaszolni, de mivel tegnap már jó idő volt sok volt kint a feladat

és még a pincéből is vizet kellett szivattyúzni. ;)

Még egyszer bocs, hogy nem értem rá, de más fontosabb volt.

Majd valamikor csinálok képet is, de nem tudom mikor!

akkor nem a szélességgel és a gumival van a gond....ami ilyenkor szóba jön:

  1. rugók
  2. azok a gumik a rugók alatt/felett
  3. és ha jól emlékszem a közepén van egy gumi ütköző is

ha ezekekkel gond van..főleg az utolsókkal akkor egy nagyobb berugózásnál bele érhet...szóval ha ezek hiányoznak akkor ezeket pótolod és kész... :rolleyes: :D

Link to comment
Megosztás:

akkor nem a szélességgel és a gumival van a gond....ami ilyenkor szóba jön:

  1. azok a gumik a rugók alatt/felett
  2. és ha jól emlékszem a közepén van egy gumi ütköző is

ha ezekekkel gond van..főleg az utolsókkal akkor egy nagyobb berugózásnál bele érhet...szóval ha ezek hiányoznak akkor ezeket pótolod és kész... :rolleyes: ;)

Igen ami felül van azaz ütközős guminak a része hiányzott és a fémen ütközött fel a rugó.

Most ideiglenesen helyettesítettem, egyből más lett.

Kicsivel magasabb is lett.

Veszek oda illő olyan ütközőt és kicserélem még nyáron, hogy jó legyen.

Köszi a segítséget.

Amúgy azt a felső gumi ütközőt, hogy lehet cserélni?

Link to comment
Megosztás:

Ugyanannyi mint a többiben különben ha baj van akkor hogy rakod fel?

ez roppant laikus mondat....neked ugyannyi a nyomás az elsőkben is mint a hátsókban ? öt személyel tele tankolva, felpakolva ugyanaz, mintha egyedül mennél? ;)

Én a magasabb értékre fújom, sőt fölé kb. 0,2 bar-ral, így ha szükség van rá akkor is még tuti jó...egyébként a pótkerékkel úgyis csak a következő kutig gurulsz így, ott pedig az előírt értékre beállítod...majd mehetsz tovább nyugodtan... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

...meg a gumi fajtásától (márkájától is). Történetesen pont a Yokohamának van egy olyan típusa ami az átlagnál sokkal jobban tapad szárazon, cserébe viszont rettentő hamar kopik. Nagy általánosságban, átlagos vezetési stílust feltételezve 30-100e km-ig bír ki egy szett gumiabroncs.

Link to comment
Megosztás:

A sokatszidott kínai is elmegy ötvenezret, de mostmár én is sokatszidom őket mert szörnyű hangjuk van már, pedig a futófelületük nem mondható annyira kopottnak.

A két hátsónak a belső felén minden második minta jobban megkopott, olyan fűrészfogasra, :rolleyes: , talán ezért szólnak kegyetlenül.

Link to comment
Megosztás:

A sokatszidott kínai is elmegy ötvenezret, ...

Csak az nem mindegy, hogy kőművestalicskára vagy autóra teszik-e fel. Előbbire kicsit széles lesz, utóbbira pedig csak 0 km/év futásteljesítmény alatt való (max. pótkeréknek), minden más esetben ön- és közveszélyes. És még csak gazdaságosnak sem nevezhető, mivel darabonként és mérettől függően csak 2000-5000 pénzzel olcsóbbak az alsó-közép kategóriájú, de ezekhez mérten kiemelkedően jó gumiknál. Akinek ennyit nem ér meg mások biztonsága az legalább magára és a vele utazókra gondoljon! Ha nem futja rá 4-7 évente, akkor talán el kéne gondolkodni azon, hogy kell-e egyáltalán autóval közlekednie.

Már várom, mikor áll ki valaki az olaj topicban a Tecskó Gazdaságos olajok mellett! :rolleyes: ;)

Link to comment
Megosztás:

A sokatszidott kínai is elmegy ötvenezret, de mostmár én is sokatszidom őket mert szörnyű hangjuk van már, pedig a futófelületük nem mondható annyira kopottnak.

A két hátsónak a belső felén minden második minta jobban megkopott, olyan fűrészfogasra, ;) , talán ezért szólnak kegyetlenül.

Erről beszélünk itt régóta egy páran... Na, de :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

A sokatszidott kínai is elmegy ötvenezret, de mostmár én is sokatszidom őket mert szörnyű hangjuk van már, pedig a futófelületük nem mondható annyira kopottnak.

A két hátsónak a belső felén minden második minta jobban megkopott, olyan fűrészfogasra, :rolleyes: , talán ezért szólnak kegyetlenül.

ehhez nem kell kínai gumi csak túl sokat jársz szerintem magadban az autóval...igazam van vagy nincs? ilyenkor sajnos a hátsókat sokkal hamarabb kell előre tenni, mert főleg a "V" mintás gumik hajlamosak ilyen esetben minden más rendellenes dolog nélkül így kopni...ehhez nem kell kínainak lennei..az én volt Good Year Eagle Ventura gumim is így kopott, mert túl sokat volt hátul...és az tuti nem kínai és a futóművel is minden rendben volt....ezzel vettem meg a kocsit, aztán át raktam előre ott a segédkeret(bölcső) csillapította a dolgot és ott koptattam....hátul olyan volt induláskor mintha fogaskeréken gurulnék.... ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Érdekelne valami nagy felnimatyi véleménye, hogy a G Astrám-ra amin jelenleg a gyári felni van, rátudok-e rakni egy ilyen felni+gumi kombót:

Felni méretei 4X100 17X7,5 ET: 35

Gumi : 215/40 R17 87W DOT : 4307

Igaázból a totalcar forumon a gumidoki szerint 215/45 kéne rá, és az ET is homályos pöttyet.

Viszont ami a mostani felnimben ami zavar hogy nagyon vékony a nyomtáv, szeretném ha kicsit szélesebb lenne a kocsi, legalábbis a kerék nem lógni be annyit a kerékházba (vagy higyhivják). Ebben tudnátok pár tippet / tanácsot adni? Vajon ez a 17es kerék kiljebb kerül mint a mostani? vagy pont beljebb? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Érdekelne valami nagy felnimatyi véleménye, hogy a G Astrám-ra amin jelenleg a gyári felni van, rátudok-e rakni egy ilyen felni+gumi kombót:

Felni méretei 4X100 17X7,5 ET: 35

Gumi : 215/40 R17 87W DOT : 4307

Igaázból a totalcar forumon a gumidoki szerint 215/45 kéne rá, és az ET is homályos pöttyet.

Viszont ami a mostani felnimben ami zavar hogy nagyon vékony a nyomtáv, szeretném ha kicsit szélesebb lenne a kocsi, legalábbis a kerék nem lógni be annyit a kerékházba (vagy higyhivják). Ebben tudnátok pár tippet / tanácsot adni? Vajon ez a 17es kerék kiljebb kerül mint a mostani? vagy pont beljebb? :rolleyes:

Nekem előzőleg ugyanez a összeállítás volt a kocsimon és minden probléma nélkül fel lehetett rakni.

A /45-öst meg azért írták mert az lenne a váltóméret.A /40-essel kisebb lesz a kerék átmérője a gyári mérethez képest ezért a kilométerórád csalni fog,de elég rendesen.90-es tempónál 98-100-at fog mutatni.

A gyári felnihez képest egy kicsit kintebb lesz.Gyári rugó marad,vagy inkább ültetve lesz/van?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.