Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumi, felni kérdések


GABBE

Recommended Posts

Sziasztok!

Lenne 3 kérdésem hozzátok

1. Gondolkoztam rajta, hogy ha vennék alufelnit, mondjuk 13 vagy 14est, 50-55ös gumival, kicsit megültetni az Astra Kombit :) , létezik-e olyan mint a kamionoknál, h a km órát az új gumi mérethez illesztik?

2. Ki mennyire ajánlja /vagy nem ezt az ötletet?

3. Egy ilyen művelet mennyire befolyásolná a kocsi menet stabilitását, illetve fogyasztását, motor ford. számát?

Szerintem jól nézne ki :) mondjuk B oszloptól fóliázni, meg kristály lámpák.

Vagy felejtős az ötlet?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne 3 kérdésem hozzátok

1. Gondolkoztam rajta, hogy ha vennék alufelnit, mondjuk 13 vagy 14est, 50-55ös gumival, kicsit megültetni az Astra Kombit :) , létezik-e olyan mint a kamionoknál, h a km órát az új gumi mérethez illesztik?

2. Ki mennyire ajánlja /vagy nem ezt az ötletet?

3. Egy ilyen művelet mennyire befolyásolná a kocsi menet stabilitását, illetve fogyasztását, motor ford. számát?

Szerintem jól nézne ki :) mondjuk B oszloptól fóliázni, meg kristály lámpák.

Vagy felejtős az ötlet?

Szia!

15, 16, 17 collos felniket kéne forszírozni, maradva a váltóméretnél. Gumiméret számolgatásra mondjuk használd EZT. Túl nagy peresítésnek az itthoni sz@r utakon nincs nagy értelme (meg nem is komfortos amúgy sem).

Link to comment
Megosztás:

...létezik-e olyan mint a kamionoknál, h a km órát az új gumi mérethez illesztik...

Elvben létezik, csak senki nem foglalkozik vele. Ha váltóméret gumit veszel akkor szvsz neked sem kell, de gyárilag olyan szinten odafigyeltek erre, hogy más-más útjeladó kód tartozott a kétféle gyári szerelésű gumiabroncshoz, a Dunlophoz és a Pirellihez is, még akkor is ha méretben egyformák voltak.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem sokat ne várjatok tőle....

Nem biztos, hogy eldobnivaló portéka, azért ez nem linglong, meg csinhuanteng... :) ADAC szerint ajánlott (tudom, ez se szentírás, de a germánok azért tudják, mit beszélnek), a fokozottabb kopását hozzák fel komolyabb negatívumnak. Átlagos futásteljesítménynél ha kibír 4 szezont, az már jó lehet. Amelyik gumi esetleg jobban kopik, az általában jobban is tapad. 5-6 szezonnál többet meg az öregedés miatt amúgy sem nagyon lehet kihozni egy nyári garnitúrából.

Link to comment
Megosztás:

Nem biztos, hogy eldobnivaló portéka, azért ez nem linglong, meg csinhuanteng... :) ADAC szerint ajánlott (tudom, ez se szentírás, de a germánok azért tudják, mit beszélnek), a fokozottabb kopását hozzák fel komolyabb negatívumnak. Átlagos futásteljesítménynél ha kibír 4 szezont, az már jó lehet. Amelyik gumi esetleg jobban kopik, az általában jobban is tapad. 5-6 szezonnál többet meg az öregedés miatt amúgy sem nagyon lehet kihozni egy nyári garnitúrából.

én csak azért írtam, hogy "nem jó" mert ennyi pénzért és egy nagyon minimális plusszért már sokkal jobb gumi létezik...

Link to comment
Megosztás:

én csak azért írtam, hogy "nem jó" mert ennyi pénzért és egy nagyon minimális plusszért már sokkal jobb gumi létezik...

nézegettem a portfóliót, és ez attól függ mit értünk ennyi pénzért... ennek most 15 darabja. Ennyiért csak Dayton, Goodrich, Kleber és Firestone gumikat láttam, aminél ez az ADAC győztes gumi jobbnak tűnik. Tesztek és vélemények alapján is. Ha annyit kibír, mint a gyári Dunlop, már jó. Következő választás az Pirelli lett volna, de az már négy gumira számítva nem minimális plusz...

Link to comment
Megosztás:

Nem biztos, hogy eldobnivaló portéka, azért ez nem linglong, meg csinhuanteng... :) ADAC szerint ajánlott (tudom, ez se szentírás, de a germánok azért tudják, mit beszélnek), a fokozottabb kopását hozzák fel komolyabb negatívumnak. Átlagos futásteljesítménynél ha kibír 4 szezont, az már jó lehet. Amelyik gumi esetleg jobban kopik, az általában jobban is tapad. 5-6 szezonnál többet meg az öregedés miatt amúgy sem nagyon lehet kihozni egy nyári garnitúrából.

Most nézem az ADAC tesztet, kopásra sem kapott rossz értéket. Na majd a gyakorlat megmutatja :)

Kumho Solus KH17

Részletes teszteredmények

Tesztelt tulajdonságok Súlyozás Érdemjegy

Szárazon 20% 1,8

Menetstabilitás 35% 1,5

Kezelhetőség 35% 1,7

Fékezés 30% 2,3

Vízen 40% 2,2

Fékezés 30% 2,1

Aquaplaning egyenesben 20% 1,8

Aquaplaning kanyarban 10% 3,0

Kezelhetőség 30% 2,3

Körpálya/oldalvezető képesség 10% 2,5

Zajkomfort 10% 3,0

Gördülési zaj az utastérben 50% 3,1

Gördülési zaj kívül 50% 2,9

Üzemanyagfogyasztás 10% 2,3

Kopás 20% 2,3

Végeredmény: nagyon ajánlott

Rövid értékelés

+ Nagyon kiegyensúlyozott abroncs

+ Jó száraz aszfalton

+ Jó vizes aszfalton

Link to comment
Megosztás:

Most nézem az ADAC tesztet, kopásra sem kapott rossz értéket. Na majd a gyakorlat megmutatja :)

Kumho Solus KH17

Részletes teszteredmények

Tesztelt tulajdonságok Súlyozás Érdemjegy

Szárazon 20% 1,8

Menetstabilitás 35% 1,5

Kezelhetőség 35% 1,7

Fékezés 30% 2,3

Vízen 40% 2,2

Fékezés 30% 2,1

Aquaplaning egyenesben 20% 1,8

Aquaplaning kanyarban 10% 3,0

Kezelhetőség 30% 2,3

Körpálya/oldalvezető képesség 10% 2,5

Zajkomfort 10% 3,0

Gördülési zaj az utastérben 50% 3,1

Gördülési zaj kívül 50% 2,9

Üzemanyagfogyasztás 10% 2,3

Kopás 20% 2,3

Végeredmény: nagyon ajánlott

Rövid értékelés

+ Nagyon kiegyensúlyozott abroncs

+ Jó száraz aszfalton

+ Jó vizes aszfalton

Grat a gummához!

Már sokszor volt róla szó, hogy milyen gumi meg stb. Linglong, meg csumihancsu, meg mittom én milyen fantázia nevek. Párszor vitáztunk is , bocsánat baráti beszélgetést folytattunk, a gumikról. Sajnos egy biztos, hogy a pénztárca a mérvadó. Nekem 13 eFt megér darabja az Uniroyalnak ( ADAC 2010 különösen ajánlott). Így is felrakással 60 eFt -ba votl a történet. Én eddig meg vagyok elégedve vele, ha elfut 5-6 évet simán megérte. Persze vehettem volna 30 eFt / db áűron is gumit, azt akkor 130 eFt ból van meg mondjuk egy tesztgyőztes gumma, ami nem sokkal tér el attól amit vettem. Mégis ugyan annyit fut el. Nyílván az olcsóbb variációt választom, mert ezt engedhetem meg magamnak. A drága gumik meg úgyis csak a frankó felniken mutatnak jól. Azokra illik is olyat tenni.. :) nem a csingilingit meg a többit. :D

Link to comment
Megosztás:

Tudom már többen szidták a Conti. EcoContact 3-at.. tegnap pont elfogyott amit kinéztem, ezért felrakattam 4 ilyet, 7.5mm-es, viszonylag olcsó, mondom jó lesz. Hát, egy kicsit csalódtam, előtte a majdnem fullrakopott Pirelli snowcontrol maga volt a stabilitás, normális ez? Mondjuk ez most 185/65 a téli meg 195/60as volt, de mégis, óriásinak tűnik elsőre a különbség.

Link to comment
Megosztás:

Tudom már többen szidták a Conti. EcoContact 3-at.. tegnap pont elfogyott amit kinéztem, ezért felrakattam 4 ilyet, 7.5mm-es, viszonylag olcsó, mondom jó lesz. Hát, egy kicsit csalódtam, előtte a majdnem fullrakopott Pirelli snowcontrol maga volt a stabilitás, normális ez? Mondjuk ez most 185/65 a téli meg 195/60as volt, de mégis, óriásinak tűnik elsőre a különbség.

Mert összekeverted a téli és a nyári méretet! Télen kell keskenyebb futófelület.

Link to comment
Megosztás:

Tudna valaki segíteni? A lenti felni jó a G Astrára:

4x100 7Jx15 ET38, a középfurat (tehermentesítő) 60,1 mm.

Kösz',

A tehermentesítő nem okés, a helyes méret: 56,5mm. Az ET szám so-so, még elmegy (gyári:ET49), a 7J meg kicsit széles, bár nekem is ilyen a felnim :) (a gyári:6J, v. 6,5J).

Ha 4 csavaros a jelenlegi felnid, akkor a 4x100 is jó.

Link to comment
Megosztás:

A tehermentesítő nem okés, a helyes méret: 56,5mm. Az ET szám so-so, még elmegy (gyári:ET49), a 7J meg kicsit széles, bár nekem is ilyen a felnim :) (a gyári:6J, v. 6,5J).

Ha 4 csavaros a jelenlegi felnid, akkor a 4x100 is jó.

A tehermentesítő méretkülönbözettel lehet kezdeni valamit? 60,1 vs. 56,5

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Mert összekeverted a téli és a nyári méretet! Télen kell keskenyebb futófelület.

Nekem gyárilag 185/65R15 nyárival jött ki az autóm, én azóta is maradtam ennél a méretnél télen-nyáron. Igazából nincs meghatározott téli/nyári méret, inkább ajánlás, hogy télire érdemesebb keskenyebbet használni (hóban, latyakban könnyebben vág utat, vízen később úszhat fel a kevésbé széles gumi).

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A véleményetekre, tapasztalatotokra lennék kíváncsi, ha tudtok segíteni. Vettem 4 db új alufelnit, és 4db új gumit is. A felni adatai, tehát szélesség ET stb, minden megfelelő 6JX15 4x100 ET 38, a gumi is gyári méret. (195/60 R15) (Continental Contipremium Contact2)a probléma mégis az, hogy a kormány 130-tól elkezd "rázni, szitálni". A kocsiban 30.000 km van. A fékek, féltengelyek szilentek, futómű ok. Szervíz szerint legalábbis. Az érdekes az hogy téligumi lemezfelni párosításban semmi gond, semmi rázás még 150 km-nél sem. Mitől van ez? A központosító gyűrű is ok. 60.1 mm a felni középfurata, a gyűrű pedig ezt szűkíti le 56.6mm-re ami ugye a G astra kerékagy mérete. Csomó gumisnál jártam értetlenül állnak a hiba előtt. Centirozásnál max 5 gramm eltérések vannak amik nem csinálhatnak ilyen rázást. Szerintetek?? Mi lehet a gond??

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.