Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumi, felni kérdések


GABBE

Recommended Posts

Ezekkel az a baj, hogy hely kell nekik. Én egy Salgo polcon tárolom őket, 2 van egymáson, nem fújom túl meg semmi. csak ott vannak. 1x vagy 2x át szoktam cserélni őket, hogy ami alul van az felül is legyen. Eddig még nem volt gondom egyik gumival sem.

Viszont a kérdés az, hogy ha a gumi oldalfalán repedések vannak, az gáz? mert a télin vannak, és a nyárin is. ( 2002 kocsi, gyári kerekekkel vettem annó)

Ideje lenne lecserélni? vagy elég ha fut még 1-et. Mintázat teljesen jó....

8éves gumit már csak a kora miatt is cserélni illene, el van az már öregedve szerintem.....(a repedések is azért vannak rajta)

Ha a mintázat jó, nincs elkopva nagyon, akkor egy idényt még el lehet hajtani vele, de ha van rá lehetőséged (pénzed), akkor azért én beruháznék a helyedben egy újra.

Link to comment
Megosztás:

épp ilyesmi helyzetű tárolóról volt szó...pár ezer forint és akkor a gumik nem egymást nyomják, hanem a felni közepén fekszik fel a tartón és akkor már semmi baja nem lehet a gumidnak...tehát simán lehet baj belőle!

Köszi, mindenképpen veszek egy ilyen tartót.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

A héten kell elhoznom 2 garnitúra nyári gumit egyszerre. 4db 185*65 (14') és 4db 195*60-as (15')

A kérdésem az, hogy van tapasztalata valakinek, hogy ennyi gumi befér-e a kocsiba? :) Astra G SEDAN-ról van szó...

Van egy olyan sejtésem, hogy a csomagtartóba max 2 db + pótkerék helyén 1db fér el. A maradék 5 db pedig félek, hogy nem fér majd be az utastérbe.. :D

Link to comment
Megosztás:

szia,

a csomiba nem fér el 3 valahogy? akár ferdén felállítva?

Hátul elég passzentosan de talán elfér az 5, 185-öt felkerekítve 20 centire, 1 méter széles az 5 kerék, az üléslehajtásnál képződő luk 90 centi széles, azt már egyszer lemértem, szerintem mellette marad még 5-5 centi oldalanként. Viszont még így is felmerül a rögzítés kérdése, gondolom nem szeretnéd, hogy menet közben vándoroljanak, bár nem tudom milyen messzire akarod vinni őket.

Sziasztok,

A héten kell elhoznom 2 garnitúra nyári gumit egyszerre. 4db 185*65 (14') és 4db 195*60-as (15')

A kérdésem az, hogy van tapasztalata valakinek, hogy ennyi gumi befér-e a kocsiba? :) Astra G SEDAN-ról van szó...

Van egy olyan sejtésem, hogy a csomagtartóba max 2 db + pótkerék helyén 1db fér el. A maradék 5 db pedig félek, hogy nem fér majd be az utastérbe.. :D

Link to comment
Megosztás:

szia,

a csomiba nem fér el 3 valahogy? akár ferdén felállítva?

Hátul elég passzentosan de talán elfér az 5, 185-öt felkerekítve 20 centire, 1 méter széles az 5 kerék, az üléslehajtásnál képződő luk 90 centi széles, azt már egyszer lemértem, szerintem mellette marad még 5-5 centi oldalanként. Viszont még így is felmerül a rögzítés kérdése, gondolom nem szeretnéd, hogy menet közben vándoroljanak, bár nem tudom milyen messzire akarod vinni őket.

Anyósülésen utazik vki? :) oda legalább 2 elfér...

Link to comment
Megosztás:

szia,

a csomiba nem fér el 3 valahogy? akár ferdén felállítva?

Hátul elég passzentosan de talán elfér az 5, 185-öt felkerekítve 20 centire, 1 méter széles az 5 kerék, az üléslehajtásnál képződő luk 90 centi széles, azt már egyszer lemértem, szerintem mellette marad még 5-5 centi oldalanként. Viszont még így is felmerül a rögzítés kérdése, gondolom nem szeretnéd, hogy menet közben vándoroljanak, bár nem tudom milyen messzire akarod vinni őket.

kb 5-6 km-t kell vinnem.... szerintem nagyon nem fognak vándorolni.....nem azzal lesz a gond.

Link to comment
Megosztás:

Smokk

Nekem a Volare jobban tetszik a küllők belső végződése miatt! (De elnézegetném a sajátomon a Corsat is! :D )

A MAK felnik minőségre amúgy milyenek? Tud erről valaki valamit?

Tesóm akar a kocsijára most venni (elvégre itt a nyár a vas meg csupaszon jár... :) ). Neki azt javasolták Dotz, vagy OZ felniket vegyem, mert azok sokkal strapabíróbbak. Erre ő kinézett egy MSW 20/4-es (matt black full polish) felnit. Erről vélemény valakinek?

(Adalék infók: 4x100 as osztó ET 38, 7x16", autó TA-technix állítható futóművel - eléggé leültetve)

Sziasztok!

Felni vásárlás elött állok.

Szerintetek melyik állna jobban egy G Astrára?

Volare

Corsa

Köszi előre is!

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Kínai gumi... Én nem erőltetném a helyedben...

Mé nem jó a Kínai gumi??

Negyedik nyári szezonomat húzom (igaz nem ezzel a márkával, vmi Star....vmi, 205/50 R16) és semmi gondom nem volt velük, legfeljebb annyi, hogy sajnos a nem kevés km-től elkoptak és ezután a szezon után cserélnem kell őket.

Link to comment
Megosztás:

Mé nem jó a Kínai gumi??

Negyedik nyári szezonomat húzom (igaz nem ezzel a márkával, vmi Star....vmi, 205/50 R16) és semmi gondom nem volt velük, legfeljebb annyi, hogy sajnos a nem kevés km-től elkoptak és ezután a szezon után cserélnem kell őket.

Hogy az autóiparnál maradjunk: láttál már kínai autókról töréstesztet? Eléggé ijesztőek...

Én ebből kiindulva a kínai gumiktól sem várok többet, én nem rizikóznám be hogy megfáradjon mondjuk a bal első az autópályán.

Persze nem muszáj összetörni az autót, meg felsérteni a gumit, de az ördög nem alszik ugye...

Link to comment
Megosztás:

Mé nem jó a Kínai gumi??

Negyedik nyári szezonomat húzom (igaz nem ezzel a márkával, vmi Star....vmi, 205/50 R16) és semmi gondom nem volt velük, legfeljebb annyi, hogy sajnos a nem kevés km-től elkoptak és ezután a szezon után cserélnem kell őket.

Ezt komolyan kérdezed?... Persze, fel lehet tenni, meg el is lehet vele járni, csak amikor előtted vészfékezek, netán esőben, nem biztos, hogy szeretnélek magam mögött tudni...

Egyébként annyival nem tud olcsóbb lenni egy ismeretlen eredetű kínai gumi, amiért érdemes felcserélni akár mondjuk egy nevesebb, alsó-kategóriás gumival is...

Azért egy gumi nem dísztárcsa, amiből jó a teszkógazdaságos is, meg kínai cipő, amibe legfeljebb csak az ember lába büdösödik bele - itt élet/komoly anyagiak múlhatnak 4 méter fékúton...

A gumin spórolást sosem fogom megérteni... :)

Link to comment
Megosztás:

Akár ebből a táblázatból is lehet szemezgetni, a kínai kategória felett is van választék...

http://www.tyden.cz/obrazek/mao2-478e41af661ae_275x207.jpg

Mao ce tung-ra kérlek benneteket, kínai gumit ne...

A középkategóriások közül melyiket ajánlod? Csendes, megbízható, nem túl drága (10-15eFt/db), stb. legyen. :D

Nem ismerem a gumikat és nincs ott egyenként, hogy melyik milyen tulajdonsággal bír. Ha jól emlékszem, nekem 195/60 R15 kellene. Vagy 185/65? Vagy hogy is van ez... :)

Link to comment
Megosztás:

A középkategóriások közül melyiket ajánlod? Csendes, megbízható, nem túl drága (10-15eFt/db), stb. legyen. :D

Nem ismerem a gumikat és nincs ott egyenként, hogy melyik milyen tulajdonsággal bír. Ha jól emlékszem, nekem 195/60 R15 kellene. Vagy 185/65? Vagy hogy is van ez... :)

Szerény véleményem szerint a fent említett árkategóriában a Kléber gumik jók. Nekem a téli kléber és semmi bajom nem volt vele, pedig volt olyan, hogy friss 15 centis hóba kellett elindulnom reggel 6-kor (még nem takarították el).

Link to comment
Megosztás:

A középkategóriások közül melyiket ajánlod? Csendes, megbízható, nem túl drága (10-15eFt/db), stb. legyen. :D

Nem ismerem a gumikat és nincs ott egyenként, hogy melyik milyen tulajdonsággal bír. Ha jól emlékszem, nekem 195/60 R15 kellene. Vagy 185/65? Vagy hogy is van ez... :)

Pl. Fulda Carat Progresso-t vagy Fulda EcoControl-t érdemes lehet keresni. Az előbb említett Kleber is szóba jöhet. Kumho-ra mondanak még jókat, de azok jobban szeretnek kopni (mondjuk, ha van tapadás, akkor van kopás is). Continental-nak van egy régebbi, de még futó mintázata: EcoContact3. Ez már húzósabb árban lehet, de ha megtúrod a net-et, lehet, hogy olcsón is hozzá lehet jutni.

Net-es vásárlásnál érdemes szóba hozni a gyártási időt (DOT-szám). A megjegyzésnél érdemes kikötni, hogy mondjuk 1 évesnél régebbi gyártású gumit nem veszel át, nehogy valami túltárolt garnitúrát kapjál.

Árat befolyásoló tényező a sebességindex. A mi autóinkra megfelelő a T-s indexű (190 km/h-ig), a H-s jelölésűek árban már elmásznak felfelé.

Link to comment
Megosztás:

Kínai gumi témához: szvsz amennyiben éves szinten viszonylag kevés kilómétert közlekedsz az autóval és azt is teljesen normál körülmények között (úgyértem semmi extrém vagy komolyabb igénybevétel), akkor sztem vállalható alternatíva...

Ne felejtsétek el hogy minden guminak meg kell felelnie egy minimális minőségi szintnek ahhoz hogy az EU-ban forgalmazni lehessen, és egyébként sem láttam még arra vonatkozó hiteles statisztikát hogy a kínai gumiból nagyságrendekkel több selejtes/szálszakadásos/defektes lesz használat közben, mint a nem kínaiból. A vészfékezésről annyit, hogy ha PGA okfejtése igaz lenne, akkor ezekszerint mondjuk a Pirelli P Zero Nero feljogosít a kisebb követési távolság tartására? Nem hiszem... A Kresz ilyesfajta megkötés nélkül fogalmaz, a lényeg az hogy meg tudj állni az előtted fékező mögött, tökmindegy milyen gumid van. Ezzel az erővel szemüveges vagy 60 év fölötti ne jöjjön mögöttem, mert az rosszabbul lát illetve gyengébbek a reflexei...

Azért nem akarnám én magasztalni a kínai gumit, természetes hogy vannak hátrányai, például gyorsabban kopik és hamarabb elöregszik, valamint nem véletlenül nem azok nyerik a gumiteszteket sem, de hát ha egy gumi elhasználódott, akkor meg úgyis ki kell cserélni, gyártmánytól függetlenül. Az sem véletlen szvsz hogy mondjuk hóban vezetve a leggagyibb kínai téligumi is jobb egy márkás nyárinál...

Link to comment
Megosztás:

Kínai gumi témához: szvsz amennyiben éves szinten viszonylag kevés kilómétert közlekedsz az autóval és azt is teljesen normál körülmények között (úgyértem semmi extrém vagy komolyabb igénybevétel), akkor sztem vállalható alternatíva...

Ne felejtsétek el hogy minden guminak meg kell felelnie egy minimális minőségi szintnek ahhoz hogy az EU-ban forgalmazni lehessen, és egyébként sem láttam még arra vonatkozó hiteles statisztikát hogy a kínai gumiból nagyságrendekkel több selejtes/szálszakadásos/defektes lesz használat közben, mint a nem kínaiból. A vészfékezésről annyit, hogy ha PGA okfejtése igaz lenne, akkor ezekszerint mondjuk a Pirelli P Zero Nero feljogosít a kisebb követési távolság tartására? Nem hiszem... A Kresz ilyesfajta megkötés nélkül fogalmaz, a lényeg az hogy meg tudj állni az előtted fékező mögött, tökmindegy milyen gumid van. Ezzel az erővel szemüveges vagy 60 év fölötti ne jöjjön mögöttem, mert az rosszabbul lát illetve gyengébbek a reflexei...

Azért nem akarnám én magasztalni a kínai gumit, természetes hogy vannak hátrányai, például gyorsabban kopik és hamarabb elöregszik, valamint nem véletlenül nem azok nyerik a gumiteszteket sem, de hát ha egy gumi elhasználódott, akkor meg úgyis ki kell cserélni, gyártmánytól függetlenül. Az sem véletlen szvsz hogy mondjuk hóban vezetve a leggagyibb kínai téligumi is jobb egy márkás nyárinál...

Nono, én ilyenről egyáltalán nem beszéltem! Jó gumival egyáltalán nem kell bátrabbnak lenni... Arra utaltam, hogy ha adott egy kényesebb szituáció, egy jobban tapadó gumival nagyobb eséllyel lehet belőle jól kijönni.

Az meg az én privát véleményem, hogy nekem az nem spórolás, hogy egy gumin fogjak mondjuk 4000 Ft-ot (16e Ft/garn.), optimális esetben 4-5 szezonon. Egy bő tanknyi benzin 4-5 év alatt...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.