Mc-elek Elküldve Március26, 2010 Megoszt Elküldve Március26, 2010 Ma betároltam a téli gumit Szerintetek jó ez így? A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu Link to comment Megosztás: More sharing options...
Korzika Elküldve Március26, 2010 Megoszt Elküldve Március26, 2010 Jó,néha forgasd át őket,ne lapuljon mindig ugyanott. A dinamit fölött tárolod őket? :) :D ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Március26, 2010 Megoszt Elküldve Március26, 2010 Jó,néha forgasd át őket,ne lapuljon mindig ugyanott. A dinamit fölött tárolod őket? :) :D ;) OFF Vagy a tapétára gondolsz vagy a csőre amin van :átmérő33.7*3.2 ,anyagminőség 1.4301 ;) ON Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve Március26, 2010 Megoszt Elküldve Március26, 2010 Ma betároltam a téli gumit Szerintetek jó ez így? javasolnám a gumikban lévő nyomás növelését 0,3-0,5bar-os értékkel, így kevésbe lesz vele bármi deformáció tároláskor....de ha így tárolod tényleg néha át kell forgatni...a legjobb lenne, ha az a rúd át lenne a felni közepén dugva és kerekek az abroncs közepén feküdnének fel, így nem terhelné a súlyuk sem a gumikat és nem is kellene forgatni...illetve, ha akarod még akkor könnyeb is :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
dsteel Elküldve Március27, 2010 Megoszt Elküldve Március27, 2010 Ma betároltam a téli gumit Szerintetek jó ez így? Vagy mé nem használsz egy rudat, amit a felnik közepén szúrsz át? Akkor marad egy plusz csöved :) + nem terhelődik a gumid Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Március27, 2010 Megoszt Elküldve Március27, 2010 Vagy mé nem használsz egy rudat, amit a felnik közepén szúrsz át? Akkor marad egy plusz csöved :) + nem terhelődik a gumid Majd megpróbálom. De elég nehéz ezt egyedül megcsinálni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
dsteel Elküldve Március27, 2010 Megoszt Elküldve Március27, 2010 Majd megpróbálom. De elég nehéz ezt egyedül megcsinálni. Akkó majd segítek egyik du-este, ha gondolod, csak szokás szerint sűrű vagyok... De majd priviben, nem akarok OFFolni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve Március27, 2010 Megoszt Elküldve Március27, 2010 Vagy mé nem használsz egy rudat, amit a felnik közepén szúrsz át? Akkor marad egy plusz csöved :) + nem terhelődik a gumid te utófutó....mintha nem ugyanezt írtam volna feljebb neki :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
dsteel Elküldve Március27, 2010 Megoszt Elküldve Március27, 2010 te utófutó....mintha nem ugyanezt írtam volna feljebb neki :D Télleg, nem olvastam tovább, nem voltam figyelmes. Mea culpa :) Egyébiránt 3E Ft körüli áron van ilyen gumtitároló fa vagy mi a csoda (persze nem fából) én kaptam olyat, egész jó. az alapterülete egy gumi mérete fektetve. Link to comment Megosztás: More sharing options...
jaygab Elküldve Március27, 2010 Megoszt Elküldve Március27, 2010 Akinek Dunlop SP Sport 2020E nyári gumija van, meg tudja erősíteni nekem azt, hogy kötetlen forgásirányú -e? Azaz bármilyen irányba fel lehet rakni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Március27, 2010 Megoszt Elküldve Március27, 2010 Akinek Dunlop SP Sport 2020E nyári gumija van, meg tudja erősíteni nekem azt, hogy kötetlen forgásirányú -e? Azaz bármilyen irányba fel lehet rakni? Ez a gyári? Nekem az van. Szerintem nem forgásirányos. Link to comment Megosztás: More sharing options...
jaygab Elküldve Március27, 2010 Megoszt Elküldve Március27, 2010 Ez a gyári? Nekem az van. Szerintem nem forgásirányos. Igen, ez a gyári. A pótkeréken is az van, érintetlenül. Szerintem sem forg.irányos, nagy nehezen találtam erre az egyik gumiszervíz honlapján megerősítést is. Ami viszont furcsa, hogy a jobb és a bal oldal ha megnézem egymásnak ellentétesen van, mármint a gumi mintázata a kocsi 2 oldalán. Ez furcsa.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
endorf Elküldve Március28, 2010 Megoszt Elküldve Március28, 2010 Sziasztok.Hasonló a problémám(ha ezt annak lehet nevezni)mint az előttem hozzászólónak... Pirelli P Zero Nero gumijaim vannak,ezek nem forgásirányosak. A probléma,h a mintázata viszont,ha a 2 hátsó kereket(vagy az elsőket)nézem,akkor fordítva van.Remélem érthető. Szemléltetésképp itt egy kép róla(netről linkeltem és direkt tükröztem át) BAL HÁTSÓ KERÉK-----------------------------------------------------------------------JOBB HÁTSÓ KERÉK Egy szakembertől kérdezném,h akkor fordíttassam meg 2 felnin gumit vagy nem muszáj?Mert ha nem fordítom meg akkor tengelyenként fordított mintázatom lesz és valószínűleg más fékhatás várható miatta??? Vagy.. Mivel az aszimmetrikus mintázatnak külső és belső oldala van,ezért maradjon így?(a képen látható, van 2 felfelé hegyesedő barázda és egy lefelé hegyesedő...szal a lefelé hegyesedő(amiből 1 van)az a gumi külső felén van így ez maradjon mindenhol a külső mintázat?? Sajna nem tudom eldönteni,h mi legyen segítsetek!!! :) (van valami jelölés rajtuk,h melyik a külső és a belső oldal?(milyen szöveggel?) Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Március28, 2010 Megoszt Elküldve Március28, 2010 A hétköznapi használatban egy gumi vagy asszimetrikus vagy kötött forgásirányú, egyszerre nem lehet mindkettő. Az asszimetrikust az INSIDE - OUTSIDE felirat szerint kell a felnire szerelni, és így valóban a két oldalon "ellentétesen forognak a minták", de ez nem baj, sőt, így van kitalálva. A kívánt hatást (gördülési zaj csökkentése, vízelvezetés) így éri el a gumi. Arra kell csak figyelni, hogyha az egyik oldalon elkezdte a pályafutását, az mindig maradjon is ott (maximum előre-hátra csere ajánlatos). A kötött forgásirányúnál meg kettő így van szerelve, kettő meg fordítva, így mindegyik egy irányba forog (ROTATION felirattal + nyíllal van jelölve az oldalfalon). Link to comment Megosztás: More sharing options...
prono Elküldve Március28, 2010 Megoszt Elküldve Március28, 2010 A hétköznapi használatban egy gumi vagy asszimetrikus vagy kötött forgásirányú, egyszerre nem lehet mindkettő. Az asszimetrikust az INSIDE - OUTSIDE felirat szerint kell a felnire szerelni, és így valóban a két oldalon "ellentétesen forognak a minták", de ez nem baj, sőt, így van kitalálva. A kívánt hatást (gördülési zaj csökkentése, vízelvezetés) így éri el a gumi. Arra kell csak figyelni, hogyha az egyik oldalon elkezdte a pályafutását, az mindig maradjon is ott (maximum előre-hátra csere ajánlatos). A kötött forgásirányúnál meg kettő így van szerelve, kettő meg fordítva, így mindegyik egy irányba forog (ROTATION felirattal + nyíllal van jelölve az oldalfalon). Huh, akkor megnyugodtam, mert tegnap felraktam a nyári gumikat, amiket még nem is láttam a kocsin, mert télen vettem és a csomiban kaptam őket :). Ma megnézem őket és látom, hogy más az iránya a mintáknak. Nah, ekkor levert a hideg veriték, hogy akkor most mi van, végigszaladtam a parkolón és néztem a többi autót is ,egyet találtam is amelyiken hasonlóan eltérő volt a mintázat. Akkor egy kicsit megnyugodtam, de így már azért mégjobban. Csak, hogy ne legyen egyszerű a dolog. A kedves szerelők tavaly basztak ráírni a gumikra melyik hol volt. A kopás alapján belőttük, hogy melyek lehettek elől és hátul, de hogy jobb és bal azt nem tudtam belőni. Korábban olvastam itt, hogy nagy "vita" volt abból, hogy mekkora gond, ha egy balos kerék jobbra kerül és eltérőek voltak a vélemények. Van erre valami szemmelverős módszer vagy egyéb? Link to comment Megosztás: More sharing options...
endorf Elküldve Március28, 2010 Megoszt Elküldve Március28, 2010 A hétköznapi használatban egy gumi vagy asszimetrikus vagy kötött forgásirányú, egyszerre nem lehet mindkettő. Az asszimetrikust az INSIDE - OUTSIDE felirat szerint kell a felnire szerelni, és így valóban a két oldalon "ellentétesen forognak a minták", de ez nem baj, sőt, így van kitalálva. A kívánt hatást (gördülési zaj csökkentése, vízelvezetés) így éri el a gumi. Arra kell csak figyelni, hogyha az egyik oldalon elkezdte a pályafutását, az mindig maradjon is ott (maximum előre-hátra csere ajánlatos). A kötött forgásirányúnál meg kettő így van szerelve, kettő meg fordítva, így mindegyik egy irányba forog (ROTATION felirattal + nyíllal van jelölve az oldalfalon). Köszi a választ és igazad van!!(INSIDE - OUTSIDE) Már utánaérdeklődtem én is és ellenőriztem a külső-belső oldal feliratait és minden rendbe van... Link to comment Megosztás: More sharing options...
woody1 Elküldve Március29, 2010 Megoszt Elküldve Március29, 2010 Lecseréltem a téli gumikat, amelyeket egymásra helyezve tárolok (helyhiány miatt). Ha így marad a következő télig lesz-e valamilyen baja, vagy időnként cseréljem meg a sorrendet (felső kerüljön alulra....) :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zsolti.astra Elküldve Március29, 2010 Megoszt Elküldve Március29, 2010 Hát pénteken én is lecseréltem a télikerekeket! 2éves Barum gumijaim vannak, azok forgás irányosak. Nektek míg elvan rakva /pl.a nyári télen/ jön ki belöle valamennyi levegő vagy ugyan annyi marad benne, mint mikor elraktátok? Link to comment Megosztás: More sharing options...
GH Elküldve Március29, 2010 Megoszt Elküldve Március29, 2010 Nektek míg elvan rakva /pl.a nyári télen/ jön ki belöle valamennyi levegő vagy ugyan annyi marad benne, mint mikor elraktátok? Nekem egymásra volt rakva a 4, amelyik legalul volt az majdnem teljesen leengedett A többi 3-ból változóan hiányzott 0.5-0.3 bar Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve Március29, 2010 Megoszt Elküldve Március29, 2010 Lecseréltem a téli gumikat, amelyeket egymásra helyezve tárolok (helyhiány miatt). Ha így marad a következő télig lesz-e valamilyen baja, vagy időnként cseréljem meg a sorrendet (felső kerüljön alulra....) :) épp ilyesmi helyzetű tárolóról volt szó...pár ezer forint és akkor a gumik nem egymást nyomják, hanem a felni közepén fekszik fel a tartón és akkor már semmi baja nem lehet a gumidnak...tehát simán lehet baj belőle! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve Március29, 2010 Megoszt Elküldve Március29, 2010 Hát pénteken én is lecseréltem a télikerekeket! 2éves Barum gumijaim vannak, azok forgás irányosak. Nektek míg elvan rakva /pl.a nyári télen/ jön ki belöle valamennyi levegő vagy ugyan annyi marad benne, mint mikor elraktátok? http://kepfeltoltes.hu/100329/opel_www.kepfeltoltes.hu_.jpg ezért is mondják, hogy elrakás előtt minden gumiba plusszban kb 0,5bar legyen...ez védi a deformációktól is és amikor fel akarod majd szerleni egy minimálisat kell kiengedni az "üzemi" nyomásra való beállításnál. nálam még a hideg garázsból kihozott, megfelelően beállított gumi nyomása is változott rendesen ahogy felmelegedett a gumi +0,3 bar került elő...újra kellett állítani az egészet.. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve Március29, 2010 Megoszt Elküldve Március29, 2010 Nekem egymásra volt rakva a 4, amelyik legalul volt az majdnem teljesen leengedett A többi 3-ból változóan hiányzott 0.5-0.3 bar de ugye nem fogsz csodálkozni ha a kocsi furcsán fog viselkedni? ugyanis amikor így összelapul egy gumi...az acél szálak is torzulnak benne és nem biztos, hogy újra megfeleően rendeződnek..lehet ebből pl. kiegyensúlyozási hiba is, a többit nem is merem említeni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
GH Elküldve Március29, 2010 Megoszt Elküldve Március29, 2010 de ugye nem fogsz csodálkozni ha a kocsi furcsán fog viselkedni? ugyanis amikor így összelapul egy gumi...az acél szálak is torzulnak benne és nem biztos, hogy újra megfeleően rendeződnek..lehet ebből pl. kiegyensúlyozási hiba is, a többit nem is merem említeni... Miből gondolod hogy összelapult? (felnin volt, és nem jött le róla) Nem viselkedik furcsán, már fent van egy ideje... És ugye ez az ajánlott tárolási módja, ellentétben a fenti kolléga megoldásával aki csak a gumikat tornyozta fel, ha jól értem. Annyit valóban nem foglalkoztam vele ősszel, hogy túlfújjam, az hogy az alsó meg jobban leengedett nem hiszem hogy egyedi jelenség lenne... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zsolti.astra Elküldve Március29, 2010 Megoszt Elküldve Március29, 2010 ezért is mondják, hogy elrakás előtt minden gumiba plusszban kb 0,5bar legyen...ez védi a deformációktól is és amikor fel akarod majd szerleni egy minimálisat kell kiengedni az "üzemi" nyomásra való beállításnál. Ezt a plusz 0,5bárt nem hallotam, de ezentúl akalmazni fogom! Bár én csak kettő kereket rakok egymásra, de akarok ilyen állványt csináltatni és akkor a gumi nem nyomódik. Szerintetek az a tartó jó ötlet? Lehet készen is venni 2-3 ezerért Praktikerbe itt-ott, de szerintem azok nem olyan stabilak! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Handbrake Elküldve Március29, 2010 Megoszt Elküldve Március29, 2010 Ezt a plusz 0,5bárt nem hallotam, de ezentúl akalmazni fogom! Bár én csak kettő kereket rakok egymásra, de akarok ilyen állványt csináltatni és akkor a gumi nem nyomódik. Szerintetek az a tartó jó ötlet? Lehet készen is venni 2-3 ezerért Praktikerbe itt-ott, de szerintem azok nem olyan stabilak! Ezekkel az a baj, hogy hely kell nekik. Én egy Salgo polcon tárolom őket, 2 van egymáson, nem fújom túl meg semmi. csak ott vannak. 1x vagy 2x át szoktam cserélni őket, hogy ami alul van az felül is legyen. Eddig még nem volt gondom egyik gumival sem. Viszont a kérdés az, hogy ha a gumi oldalfalán repedések vannak, az gáz? mert a télin vannak, és a nyárin is. ( 2002 kocsi, gyári kerekekkel vettem annó) Ideje lenne lecserélni? vagy elég ha fut még 1-et. Mintázat teljesen jó.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts