Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Azt hiszem, én nem várom tovább a jobb időt, ezek a délutáni 18 C-ok már nem tesznek jót a téliguminak, holnap csere nyárira...

Jól teszed,már a múlt hétvégén feldobáltam én is.Amikor a nejem meglátta rögtön mondta,hogy hát így azért máskép néz ki.

Elküldve
Jól teszed,már a múlt hétvégén feldobáltam én is.Amikor a nejem meglátta rögtön mondta,hogy hát így azért máskép néz ki.

Én még várok, mert általában hajnalban megyek és késő este jövök...

Elküldve
Ez most engem is érdekel, bejött ez a jó idő, kellene visszatenni nyárigumit, mi?

Én nem értek a lovakhoz csak azt tudom,hogy a kolega a megane-on nem cserél gumit kb 2-3 éve

Folyamatosan téli van rajta,és évi 30e megy ,és láss csodát még mindig jó....tapad télen-nyáron.

Ő azt mondta ,hogy nem hajlandó évi 10e-12e adni gumicserért .

Elküldve
Én nem értek a lovakhoz csak azt tudom,hogy a kolega a megane-on nem cserél gumit kb 2-3 éve

Folyamatosan téli van rajta,és évi 30e megy ,és láss csodát még mindig jó....tapad télen-nyáron.

Ő azt mondta ,hogy nem hajlandó évi 10e-12e adni gumicserért .

Én sem értek a lovakhoz..., de a nyári 30 fokban az aszfalt is elég forró... Szóval, a téligumi silica-adalékát azért megperzselheti, felkeményedik a futófelület, túlhevülhet a gumi...

Aztán létezik cserefelni is, amire csak egyszer kell felrakni a gumit, aztán több szezonon át csak komplett kerék le, majd komplett kerék fel. Így már nem olyan költséges a dolog - hoszabb távon.

Persze, mindenki ahhoz a bokorhoz köti a lovát, amelyikhez akarja... :)

Elküldve
Én sem értek a lovakhoz..., de a nyári 30 fokban az aszfalt is elég forró... Szóval, a téligumi silica-adalékát azért megperzselheti, felkeményedik a futófelület, túlhevülhet a gumi...

Aztán létezik cserefelni is, amire csak egyszer kell felrakni a gumit, aztán több szezonon át csak komplett kerék le, majd komplett kerék fel. Így már nem olyan költséges a dolog - hoszabb távon.

Persze, mindenki ahhoz a bokorhoz köti a lovát, amelyikhez akarja... :D

Én nem értek hozzá,csak írtam hogy van ilyen is.

Csak azt a lovat NE a HUGYOSBOKORHOZ kössék :)

Elküldve
Én nem értek a lovakhoz csak azt tudom,hogy a kolega a megane-on nem cserél gumit kb 2-3 éve

Folyamatosan téli van rajta,és évi 30e megy ,és láss csodát még mindig jó....tapad télen-nyáron.

Ő azt mondta ,hogy nem hajlandó évi 10e-12e adni gumicserért .

Legyen az ő baja,hogy nem cserél gumit.Akinek van téli is meg nyári is az meg szépen

cserélgesse az időjárásnak megfelelően!

Nekem egyszer volt fenn Clio-n téli gumi nyáron,(mert azzal vettem Svájcból)az

annyira búgott,hogy rendesen zavaró volt vezetés közben.

Elküldve
Ez most engem is érdekel, bejött ez a jó idő, kellene visszatenni nyárigumit, mi?

Tegnap felkerültek. Nem akartam ilyen időben Snowtrac 3-mal autópályázni. Tapadt a Fulda rendesen! :)

Elküldve
Én sem értek a lovakhoz..., de a nyári 30 fokban az aszfalt is elég forró... Szóval, a téligumi silica-adalékát azért megperzselheti, felkeményedik a futófelület...

Én elég sokat közlekedtem nyáron téli gumival (nem saját jószántamból, hanem jólelkű előző főnökömnek hála), úgyhogy van ebben tapasztalatom, és azt kell hogy mondjam hogy mivel a téli gumi amúgyis puhább anyagból van, nem hogy felkeményedne a futófelület, hanem még jobban fellágyul, már-már kenődik a nyári melegben, ami miatt egyrészt gyorsabban kopik, másrészt meg érezhetően megnő a fékút és csökken a tapadás.

Elküldve

na ilyen nincs...egy téli gumi sem megy 70-90ekm-t..épp azért mert puhább, ebben az esetben ha ennyit megy akkor évente kb gumi csere, mert nyáron elkopik a téli...az pedig hogyaz ő baja, nem osztom..a téli gumi télre való..1x kellene neki csak vészfékezni és kiderűlne hogy vászonig lemegy és még a kocsit összerongyolta..nem csak a magáét..ez aztán a spórolás... :)

Én nem értek a lovakhoz csak azt tudom,hogy a kolega a megane-on nem cserél gumit kb 2-3 éve

Folyamatosan téli van rajta,és évi 30e megy ,és láss csodát még mindig jó....tapad télen-nyáron.

Ő azt mondta ,hogy nem hajlandó évi 10e-12e adni gumicserért .

Elküldve
Én sem értek a lovakhoz..., de a nyári 30 fokban az aszfalt is elég forró... Szóval, a téligumi silica-adalékát azért megperzselheti, felkeményedik a futófelület, túlhevülhet a gumi...

Aztán létezik cserefelni is, amire csak egyszer kell felrakni a gumit, aztán több szezonon át csak komplett kerék le, majd komplett kerék fel. Így már nem olyan költséges a dolog - hoszabb távon.

Persze, mindenki ahhoz a bokorhoz köti a lovát, amelyikhez akarja... :)

A számításba bele kell azért venni,hogy néha nemárt centíroztatni is. Az is pénz. A gumicserekor meg ez benne van az árban.

Mondjuk és két okból tartok komplett kerék+gumi garnitúrát:

- nem kell sorban állni, amikor leesik a hó és mindenki rohan a gumishoz (akkor cserélem, amikor olyan kedvem van, amikor meg olyan, akkor elviszem centiroztatni)

- a gumiknak azért nem tesz jót az állandó le-fel szerelgetés

Abban nem vagyok biztos, hogy olcsóbb. De drágábbnak tuti nem drágább.

Elküldve
Én elég sokat közlekedtem nyáron téli gumival (nem saját jószántamból, hanem jólelkű előző főnökömnek hála), úgyhogy van ebben tapasztalatom, és azt kell hogy mondjam hogy mivel a téli gumi amúgyis puhább anyagból van, nem hogy felkeményedne a futófelület, hanem még jobban fellágyul, már-már kenődik a nyári melegben, ami miatt egyrészt gyorsabban kopik, másrészt meg érezhetően megnő a fékút és csökken a tapadás.

Valóban, először fellágyul, én arra utaltam, ha mondjuk ilyen állapotban kap egy hosszú terhelt autópálya-menetet, akkor meg is tud égni és onnantól rideg, morzsolódó lesz a futófelület.

Egyébként én azokat nem tudom megérteni, akik a gumival trükköznek: a jó tapadás az egyik legfontosabb dolog az autó körül... (de a drága hifi-re, meg a csilli-villi felnire azért van pénz... :) )

Elküldve
A számításba bele kell azért venni,hogy néha nemárt centíroztatni is. Az is pénz. A gumicserekor meg ez benne van az árban.

Mondjuk és két okból tartok komplett kerék+gumi garnitúrát:

- nem kell sorban állni, amikor leesik a hó és mindenki rohan a gumishoz (akkor cserélem, amikor olyan kedvem van, amikor meg olyan, akkor elviszem centiroztatni)

- a gumiknak azért nem tesz jót az állandó le-fel szerelgetés

Abban nem vagyok biztos, hogy olcsóbb. De drágábbnak tuti nem drágább.

Én is magam cserélem és 2 évente viszem centiroztatni. Nem megyek extrém sokat, sztem elég 2 évente, hisz fél évet használok egy garnitúrát...

Elküldve
Én elég sokat közlekedtem nyáron téli gumival (nem saját jószántamból, hanem jólelkű előző főnökömnek hála), úgyhogy van ebben tapasztalatom, és azt kell hogy mondjam hogy mivel a téli gumi amúgyis puhább anyagból van, nem hogy felkeményedne a futófelület, hanem még jobban fellágyul, már-már kenődik a nyári melegben, ami miatt egyrészt gyorsabban kopik, másrészt meg érezhetően megnő a fékút és csökken a tapadás.

És jön a következő tél, amikor is a tapadás közelít a nullához. Nem irigyellek a helyzetért.

Elküldve
És jön a következő tél, amikor is a tapadás közelít a nullához. Nem irigyellek a helyzetért.

Én sem irigyeltem akkori önmagam, de hálistennek ez már a múlt. Azóta máshol dolgozom, és itt meg annyit megyek hogy minden szezonnak vadonatúj garnitúrával vágok neki, ráadáaul nem is a legolcsóbb márkával: télen Michelin, nyáron Pirelli a választék.

Elküldve
Csak nem? mennyiért adja? nekem az a pókhálós mintázatú is tetszett, olyat majdnem vettem az F-re. Azért a padkákra majd vigyázz!

40e,de azért hátha valamicskét még enged. :)

Elküldve
Csak nem? mennyiért adja? nekem az a pókhálós mintázatú is tetszett, olyat majdnem vettem az F-re. Azért a padkákra majd vigyázz!

195/60-nál inkább a gumi kap...ezért is jobb ez a méret... :)

Az enyém eddig egy nyarat elment kocc nélkűl...előtte volt szintereztetve...rendesen csillog-villog a napon..egyébként árnyékban pedig egyáltalán nem feltünő... :D

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.